Bütçe, Mali Konular ve Sözleşme Aşaması

Araştırma Destek Programları Başkanlığı'nın Verdiği Tüm Destekler ve Uygulamalar

Bütçe, Mali Konular ve Sözleşme Aşaması

Postby ARDEB » 11 Apr 2013, 13:08

Teknik problemler haricinde, Transfer Takip Sistemi (TTS) ve Mali süreçler ile ilgili sorularınızı ve önerilerinizi bu başlık altında paylaşabilirsiniz. TTS'de yaşadığınız teknik problemler için lütfen Bilişim Müdürlüğü ile iletişime geçiniz veya tts@tubitak.gov.tr adresine e-posta gönderiniz.
ARDEB
 
Posts: 1777
Joined: 10 Apr 2013, 21:02

Usulsuzluk yaptırımları nelerdir?

Postby sual » 14 Aug 2013, 01:19

Destek programları kapsamında yapılan usulsuzlukler ile ilgili yaptırımlar nelerdir?
İş verenin konu olduğu bu usulsüzlük yaptırımından araştırma kapsamında çalışanlar nasıl etkilenirler?
sual
 
Posts: 0
Joined: 14 Aug 2013, 01:10

Re: Transfer Takip Sistemi / Mali Konular (Teknik Konular Ha

Postby ARDEB05 » 14 Aug 2013, 15:32

sual wrote:Destek programları kapsamında yapılan usulsuzlukler ile ilgili yaptırımlar nelerdir?
İş verenin konu olduğu bu usulsüzlük yaptırımından araştırma kapsamında çalışanlar nasıl etkilenirler?

Değerli Araştırmacı,
TÜBİTAK tarafından desteklenen projelerde "Etik İhlali" yapıldığı iddia/tespit edilen her türlü iş ve işlem için "TÜBİTAK Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu Yönetmeliği" hükümleri uygulanmaktadır. İlgili yönetmeliğe ve içerdiği yaptırımlara http://www.tubitak.gov.tr/tubitak_conte ... kIII_9.pdf linkinden ulaşabilirsiniz.
Saygılarımızla.
ARDEB05
 
Posts: 152
Joined: 15 Jul 2013, 09:26

Re: Formlar

Postby gaslia » 15 Aug 2013, 09:13

Merhaba,

Malzemeler için proforma fatura ve teknik şartname isteniyor. Acaba proformalar başvuran kurum adına kdv dahil olarak mı kesilmeli? Bir adet yeterli mi? Teknik şartnamelerin formatı ne olmalı (imza gerekli mi)? Proje çıktılarının değerlendirilmesini ana tabloda hizmet alımı bütçesine ekliyoruz. Bu durumda seminer, çalıştay v.b. faaliyetler için de proforma fatura istiyor musunuz?

Böyle bir forum hazırladığınız ve vereceğiniz bilgi için teşekkür ederim.
G. Aslı Aksu
gaslia
 
Posts: 17
Joined: 14 Aug 2013, 12:06

Re: Formlar

Postby ARDEB05 » 19 Aug 2013, 17:22

gaslia wrote:Merhaba,

Malzemeler için proforma fatura ve teknik şartname isteniyor. Acaba proformalar başvuran kurum adına kdv dahil olarak mı kesilmeli? Bir adet yeterli mi? Teknik şartnamelerin formatı ne olmalı (imza gerekli mi)? Proje çıktılarının değerlendirilmesini ana tabloda hizmet alımı bütçesine ekliyoruz. Bu durumda seminer, çalıştay v.b. faaliyetler için de proforma fatura istiyor musunuz?

Böyle bir forum hazırladığınız ve vereceğiniz bilgi için teşekkür ederim.
G. Aslı Aksu


Sayın Araştırmacı,
proforma faturanın kdv dahil veya hariç olması herhangi bir sorun teşkil etmeyecektir, ancak kdv hariç olarak düzenlenmesi durumunda bunun özellikle belirtilmesi ve kdv oranının da yazılması gerekmektedir. Proforma istenen kalemlerde en az 1 adet proforma alınması gerekmektedir. Teknik şartnamalerle ilgili herhangi bir formatımız bulunmamaktadır, teknik şartnameler sizin de bileceğiniz gibi ürünü en iyi tanımlayan ve teknik özelliklerini betimleyen belgelerdir, proforma faturalarda istediğiniz ürünün özelliklerinin belirtilmesi yeterli olacaktır. Proje Çıktı ve Sonuçlarının Paylaşımı ve Yayılımı Giderleri (03.6) kaleminden yapılması planlanan harcamalar Hizmet Alımı (03.5) kalemi ile aynı şartları taşımaktadır.
Saygılarımızla
ARDEB05
 
Posts: 152
Joined: 15 Jul 2013, 09:26

Re: Mevzuat

Postby ckucukyumuk » 26 Aug 2013, 15:17

Merhaba,
3501 destek programına proje sunacağım. proje sonunda proje çıktılarının paylaşılması için toplantı düzenlemek istiyoruz. program kapsamında bu kaleme 10.000 TL ayrılmış durumda. başvuru yaparken bu kalem için proforma faturaya gerek var mı?
ckucukyumuk
 
Posts: 1
Joined: 26 Aug 2013, 15:13

Re: Mevzuat YARDIMCI PERSONEL ÖDEMELERİ

Postby turkteki » 26 Aug 2013, 19:44

YARDIMCI PERSONEL ÖDEMELERİ

Kamu kurumu çalışanı olan bir mimar projede yardımcı personel olarak görevlendirilmek istenirse ödemesi neye göre hesaplanır?
turkteki
 
Posts: 4
Joined: 15 Aug 2013, 14:03

Re: Mevzuat YARDIMCI PERSONEL ÖDEMELERİ

Postby ARDEB06 » 28 Aug 2013, 08:44

turkteki wrote:YARDIMCI PERSONEL ÖDEMELERİ

Kamu kurumu çalışanı olan bir mimar projede yardımcı personel olarak görevlendirilmek istenirse ödemesi neye göre hesaplanır?

Değerli Araştırmacı,
Projede görevli yardımcı personel, mevzuatının izin verdiği hallerde üniversitelerle diğer kamu kurum ve kuruluşlarında görevli kişiler arasından seçilebileceği gibi, proje bütçesinin ilgili faslında belirtilmek şartıyla hizmet alımı yöntemi ile de temin edilebilir. Bunun dışında istihdam edilecek yardımcı personele ödenecek ücret; emsali personelin kamudaki ücret politikası çerçevesinde belirlenir. Yardımcı personele, ücret dışında herhangi bir ek ödeme yapılamaz.
Saygılarımızla.
ARDEB06
 
Posts: 211
Joined: 08 Jul 2013, 11:39

Re: Mevzuat

Postby ARDEB06 » 02 Sep 2013, 15:30

ckucukyumuk wrote:Merhaba,
3501 destek programına proje sunacağım. proje sonunda proje çıktılarının paylaşılması için toplantı düzenlemek istiyoruz. program kapsamında bu kaleme 10.000 TL ayrılmış durumda. başvuru yaparken bu kalem için proforma faturaya gerek var mı?

Değerli Araştırmacı,
Proje Çıktı ve Sonuçlarının Paylaşımı ve Yayılımı Giderleri kapsamında;
Tanıtım ziyaretleri için proje ekibinin yol, konaklama ve gündelik giderleri; tanıtım materyali, baskı ve cilt, posta giderleri, kırtasiye giderleri; web sayfası tasarım ve barındırma giderleri; toplantı organizasyonu, salon kirası, katılımcıların yol, konaklama ve gündelik giderleri harcamaları yapılmaktadır.
Eğer bu kalemden istediğiniz harcamalar kapsamında örneğin web sayfası tasarımı, toplantı organizasyonu gibi bir hizmet alımı yapacak iseniz bu harcamalar için proforma fatura gerekmektedir.
Saygılarımızla.
ARDEB06
 
Posts: 211
Joined: 08 Jul 2013, 11:39

Ödemeler ve Vergiler

Postby Hobbes » 03 Sep 2013, 16:34

Merhaba,

Proje kapsamında bütçe kalemlerinin nasıl ödeneceği ve tahakkuk edecek vergiler hakkında birkaç sorum olacak. Öncelikle, anladığım kadarıyla yürürlüğe giren bir projenin projeye özel bir hesabı olacak.

-> Kabul edilen bütçeye ait ödemeler bu hesaba mı aktarılacak?
-> Ödeme takvimi belli mi?
-> Proje yürütücüsünün çalıştığı özel kuruluşun hangi ek vergileri üstlenmesi gerekecek?

Teşekkür ederim.
Hobbes
 
Posts: 4
Joined: 03 Sep 2013, 16:24

Re: Ödemeler ve Vergiler

Postby ARDEB05 » 04 Sep 2013, 16:54

Hobbes wrote:Merhaba,

Proje kapsamında bütçe kalemlerinin nasıl ödeneceği ve tahakkuk edecek vergiler hakkında birkaç sorum olacak. Öncelikle, anladığım kadarıyla yürürlüğe giren bir projenin projeye özel bir hesabı olacak.

-> Kabul edilen bütçeye ait ödemeler bu hesaba mı aktarılacak?
-> Ödeme takvimi belli mi?
-> Proje yürütücüsünün çalıştığı özel kuruluşun hangi ek vergileri üstlenmesi gerekecek?

Teşekkür ederim.


Sayın Araştırmacı,

- Kabul edilen bütçeye ait tüm dönemsel ödenekler çalışmakta olduğunuz kurumun Muhasebe Yetkilisi tarafından kurum adına açılacak olan proje özel hesabına aktarılacaktır.
- Projeye ilişkin ödemeler, proje yürütücüsünün kuruluşunun kamu kuruluşu/vakıf üniversitesi olması durumunda ilk dönem ödeneği proje başlangıcında, daha sonraki ödenekler ise gelişme raporlarının kabulünü takiben gönderilecektir. Özel Kuruluşlara ise, teminat mektubu verilmesi durumunda Kamu Kuruluşları ile aynı şartlarda, verilmemesi durumunda ise gelişme raporunda beyan edilen harcamalar arasından yapılacak incelemelerde uygun bulunan miktar transfer edilecektir.
- ARDEB tarafından desteklenen projelerde gönderilen ödenekler vergiler dahil olarak hesaplanmaktadır. Ancak, projenin türüne bağlı olarak özel kuruluşun ne ölçüde katkıda bulunacağı değişiklik göstermektedir.
Saygılarımızla
ARDEB05
 
Posts: 152
Joined: 15 Jul 2013, 09:26

Re: Transfer Takip Sistemi / Mali Konular (Teknik Konular Ha

Postby Sam_Tech » 25 Sep 2013, 15:08

Merhaba;
Belirtilen adreste (http://www.tubitak.gov.tr/ardeb1003) verilen bilgiler genellikle üniversite bünyesinde oluşturulan projeler için olup özel kuruluşlar için mali detayları içermemektedir. Kuruluş bünyesinde görev alan yönetici/yürütücü/personel için ücret üst limitleri mevcut mudur, varsa bunların sayısal değerleri nelerdir?
Teşekkürler.
Sam_Tech
 
Posts: 4
Joined: 20 Sep 2013, 08:57

Re: Transfer Takip Sistemi / Mali Konular (Teknik Konular Ha

Postby ARDEB06 » 27 Sep 2013, 09:47

Sam_Tech wrote:Merhaba;
Belirtilen adreste (http://www.tubitak.gov.tr/ardeb1003) verilen bilgiler genellikle üniversite bünyesinde oluşturulan projeler için olup özel kuruluşlar için mali detayları içermemektedir. Kuruluş bünyesinde görev alan yönetici/yürütücü/personel için ücret üst limitleri mevcut mudur, varsa bunların sayısal değerleri nelerdir?
Teşekkürler.


Sayın Araştırmacı,
Konuyla ilgili, 1003 - Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı Usul Ve Esasları’nın 11. Maddesinde;
“Kamu kurumları/kuruluşlarının kadro ve pozisyonlarında olmayan proje personeline 1007 – TÜBİTAK Kamu Kurumları Araştırma ve Geliştirme Projelerini Destekleme Programı Usul ve Esasları kapsamında belirlenen ücret ödenir.” ifadesine yer verilmektedir.
Atıfta bulunulan esasların “Özel Kuruluş Statüsündeki PYÖK/PYK Açısından Kurallar” başlığı altında; verilecek ücrete ilişkin asgari ücret ve proje katkı oranına bağlı sınırlamalara yer verilmiştir.
Saygılarımızla
ARDEB06
 
Posts: 211
Joined: 08 Jul 2013, 11:39

Re: Transfer Takip Sistemi / Mali Konular (Teknik Konular Ha

Postby bekir1030 » 07 Oct 2013, 11:28

1003 Forumu Açık Çağrılar Başlığı'ndan Aktarılan Mesaj:

Başvuracağımız şirketin sermaye şirketi olduğunu belirtmek isterim. Bir önceki soruma verilen cevaba göre devam ediyorum.
1)Proje bütçesini hesaplarken verilen PTİ ödemeleri bütçe dışında mı tutulacaktır.
2)Proje kapsamında bazı Üniversite personellerinden de yarı zamanlı yardım alınacaktır. Yani projede yardımcı personel olarak kullanılacaktır. Onlar içinde mi PTİ ödemesi yapılacaktır. yoksa şirketin belirleyeceği ücrete göre mi çalışacaklardır.
bekir1030
 
Posts: 7
Joined: 01 Oct 2013, 13:48

Re: Transfer Takip Sistemi / Mali Konular (Teknik Konular Ha

Postby bekir1030 » 08 Oct 2013, 16:36

Merhaba,
Son vermiş olduğunuz cevapta şu kısmı anlamadım.
Burada ilk cümlede üniversitede çalışan personeli istihdam edebileceğimizi ve şirket bünyesinde ücret ödeyebileceğimiz yazıyor. Fakat ikinci cümlede ise mevcut üniversite personelinden yararlanılması halinde ücret ödenemeyeceği yazıyor. Dolayısıyla buradan Proje yürütücüsü ve araştırmacılara PTİ ödemesinin yapılacağı ve bunların dışında çalışan diğer üniversite personeline ise şirket tarafından proje kapsamında ücret ödenebileceği şeklinde mi anlamalıyız.
bekir1030
 
Posts: 7
Joined: 01 Oct 2013, 13:48

Re: Transfer Takip Sistemi / Mali Konular (Teknik Konular Ha

Postby ARDEB06 » 08 Oct 2013, 17:38

bekir1030 wrote:1003 Forumu Açık Çağrılar Başlığı'ndan Aktarılan Mesaj:

Başvuracağımız şirketin sermaye şirketi olduğunu belirtmek isterim. Bir önceki soruma verilen cevaba göre devam ediyorum.
1)Proje bütçesini hesaplarken verilen PTİ ödemeleri bütçe dışında mı tutulacaktır.
2)Proje kapsamında bazı Üniversite personellerinden de yarı zamanlı yardım alınacaktır. Yani projede yardımcı personel olarak kullanılacaktır. Onlar içinde mi PTİ ödemesi yapılacaktır. yoksa şirketin belirleyeceği ücrete göre mi çalışacaklardır.


Sayın Araştırmacı
1) 1003 - Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı Usul Ve Esasları’nın 11. Maddesinde; Proje yürütücüsü ve araştırmacılara ödenebilecek PTİ üst limitlerinin her yıl bilim kurulunca belirlendiği, araştırmacıların toplam alacağı PTİ miktarının, proje yürütücüsünün alacağı toplam PTİ’yi geçmemek üzere, projeye yapacakları katkı oranları dikkate alınarak hesaplandığı belirtilmektedir. Söz konusu ölçütler çerçevesinde hesaplama yapılabilmesi için projenin çevrimiçi başvurusu aşamasında proje yürütücüsünden araştırmacıların katkı oranlarını beyan etmesi talep edilmekte ve sözleşme aşamasında söz konusu tutarlar sistemsel olarak TÜBİTAK personeli tarafından hesaplanmaktadır.

(2) Yardımcı Personel, mevzuatta, “Proje yürütücüsünün veya araştırmacıların gözetimi altında, projenin yürütülmesinde tam veya kısmî zamanlı, proje süresiyle sınırlı olarak ve işvereni kurum olmak üzere istihdam edilen, sonuç raporunda adı geçmeyen uzman, teknik eleman, teknisyen, laborant, işçi ve benzeri personeli” olarak tanımlanmıştır. Bu kapsamda, kuruluşunuzda proje süresiyle sınırlı olmak üzere personel istihdam edilmesi halinde ücret ödenebilecek olup üniversitede kadrolu yardımcı personelden projede yararlanılması halinde bu kişilere kuruluşunuzdan PTI / ücret ödemesi yapılamayacaktır.
Saygılarımızla
ARDEB06
 
Posts: 211
Joined: 08 Jul 2013, 11:39

Re: Transfer Takip Sistemi / Mali Konular (Teknik Konular Ha

Postby ARDEB06 » 08 Oct 2013, 17:42

bekir1030 wrote:Merhaba,
Son vermiş olduğunuz cevapta şu kısmı anlamadım.
Burada ilk cümlede üniversitede çalışan personeli istihdam edebileceğimizi ve şirket bünyesinde ücret ödeyebileceğimiz yazıyor. Fakat ikinci cümlede ise mevcut üniversite personelinden yararlanılması halinde ücret ödenemeyeceği yazıyor. Dolayısıyla buradan Proje yürütücüsü ve araştırmacılara PTİ ödemesinin yapılacağı ve bunların dışında çalışan diğer üniversite personeline ise şirket tarafından proje kapsamında ücret ödenebileceği şeklinde mi anlamalıyız.


Sayın Araştırmacı,
Bir önceki sorunuzun cevabı özel kuruluşlar için durumu anlatarak tekrar gönderilmiştir. Cevapta hala anlaşılmayan bir husus varsa lütfen yazınız.
Saygılarımızla
ARDEB06
 
Posts: 211
Joined: 08 Jul 2013, 11:39

Re: Transfer Takip Sistemi / Mali Konular (Teknik Konular Ha

Postby bekir1030 » 08 Oct 2013, 18:13

Merhaba,
Son vermiş olduğunuz cevap ile ben şunu anladım. Üniversite personellerini yardımcı personel olarak çalıştıramayacağımızı söylüyorsunuz. Fakat üniversite personelleri yarı zamanlı olarak teknoparklarda çalışabilmekte ve ücret ödemesi yapılabilmektedir. Bir yasal engel bulunmamaktadır. Bizim şirketimizde teknoparkta olduğu için kısmi zamanlı çalıştırmada bir sıkıntı olmayacağı kanaatindeyim. Birçok TÜBİTAK projesinde de bu şekilde yapılmaktadır. (TEYDEB gibi). Bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim.
Teşekkürler
bekir1030
 
Posts: 7
Joined: 01 Oct 2013, 13:48

PTİ Ödemeleri

Postby CEKA » 08 Oct 2013, 19:46

Merhaba
Proje yürütücüsü ve araştırmacıların alacağı PTİ miktarı nasıl hesaplanır. Ne kadar çalışmaya hangi miktarlar ödenir? Örneğin proje yürütücüsü için 2.000 TL/ay bu ücreti almak için ne kadar projeye katkıda bulunmalıdır.
CEKA
 
Posts: 13
Joined: 08 Oct 2013, 18:48

Proje büyüklüğü

Postby CEKA » 08 Oct 2013, 19:47

Küçük ve orta ölçekli projelerdeki genel fark nedir? Bu farkı sadece bütçe mi belirlemektedir.
CEKA
 
Posts: 13
Joined: 08 Oct 2013, 18:48

Next

Return to Araştırma Destek Programları Başkanlığı