Bütçe, Mali Konular ve Sözleşme Aşaması

Araştırma Destek Programları Başkanlığı'nın Verdiği Tüm Destekler ve Uygulamalar

Re: Başvuru Belgeleri

Mesajgönderen ARDEB05 » 15 Oca 2014, 09:41

irfantur yazdı:Sayın İlgili,
Proforma faturalar hangi kurumun adına düzenlenmelidir? TÜBİTAK adına mı yoksa çalıştığım kurum olan üniversite adına mı?
Teşekkür ederim.

İrfan


Değerli Araştırmacı,

Proforma faturalar için kimin adına düzenleneceği hususunda herhangi bir şekil şartı aranmamaktadır. Proforma faturaları istediğiniz kurum veya kişi adına düzenletebilirsiniz.

Saygılarımızla..
ARDEB05
 
Mesajlar: 152
Kayıt: 15 Tem 2013, 09:26

Yardımcı Personel

Mesajgönderen phantom » 16 Oca 2014, 12:43

Merhabalar,

Projelerde çalıştırılacak yardımcı personele ücret yazılırken neye dikkat ediliyor? Birde bu kişinin çalıştığı kurumdaki sigorta durumuna dikkat ediliyor mu?

Saygılar.
phantom
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 15 Oca 2014, 23:33

Gümrük vergisi

Mesajgönderen FoodEng » 16 Oca 2014, 14:29

Yabancı araştırma kurumları ile yapılan ortak başvurularda yurtdışından alımı yapılacak alet-ekipman için gümrüklendirme ve vergilendirme oranları bütçe ve gerekçesi formunda nasıl belirtilebilir?
FoodEng
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 14 Ağu 2013, 00:30

Re: Yardımcı Personel

Mesajgönderen ARDEB06 » 17 Oca 2014, 16:21

phantom yazdı:Merhabalar,

Projelerde çalıştırılacak yardımcı personele ücret yazılırken neye dikkat ediliyor? Birde bu kişinin çalıştığı kurumdaki sigorta durumuna dikkat ediliyor mu?

Saygılar.


Sayın Araştırmacı,
Projelerde istihdam edilecek yardımcı personele ödenecek ücret; emsali personelin kamudaki ücret politikası çerçevesinde belirlenir. Yardımcı personele, ücret dışında herhangi bir ek ödeme yapılamaz.
Saygılarımızla
ARDEB06
 
Mesajlar: 223
Kayıt: 08 Tem 2013, 11:39

Re: Gümrük vergisi

Mesajgönderen ARDEB06 » 17 Oca 2014, 17:10

FoodEng yazdı:Yabancı araştırma kurumları ile yapılan ortak başvurularda yurtdışından alımı yapılacak alet-ekipman için gümrüklendirme ve vergilendirme oranları bütçe ve gerekçesi formunda nasıl belirtilebilir?


Sayın Araştırmacı,
Projelerde yurt dışı makine-teçhizat alımlarında gümrüklendirme, vergilendirme vb. için ; proforma faturalarda bildirilen FOB tutarının %25'i kadarı TÜBİTAK tarafından eklenerek bütçelendirilmektedir.
Saygılarımla
ARDEB06
 
Mesajlar: 223
Kayıt: 08 Tem 2013, 11:39

Re: Transfer Takip Sistemi / Mali Konular (Teknik Konular Ha

Mesajgönderen bilgehank » 19 Oca 2014, 12:25

kabul edilmiş projelerden istenen bütçe dağılım tablosunda "proforma no" adında bir bölüm var. Başvuruda proformalar için bir numaralandırma yapılmamıştı. bu durumda, proforma no bölümünü nasıl doldurmamız gerekir?
bilgehank
 
Mesajlar: 6
Kayıt: 12 Oca 2014, 20:29

Re: Başvuru Süreci ve Belgeler

Mesajgönderen Emretas » 21 Oca 2014, 17:02

Merhaba,

Ben 1001 projesine başvurmak için çalışmalar yapıyorum. Sizden birkaç soruyu yanıtlamanızı rica edecektim.
1. Sarf malzemelerini yazarken kalem kalem neden gerekli olduğunu ve kdv dahil fiyatlarını mı yazmam gerekli yoksa tek sefer şu kadardır mı demeliyim.?
2. Kitap alımlarını sarf malzemelerinin olduğu kaleme mi yapmalıyım? Birde tek tek hangi kitapları alacağı mı yazmalıyım mı?
3. Danışmanı şehir dışındaki bir üniversiteden seçebilir miyim? bir de ne kadar ücret alır?

Sorularımı cevaplarsanız çok memnun olurum. İyi Çalışmalar
Emretas
 
Mesajlar: 6
Kayıt: 20 Oca 2014, 13:53

Re: Transfer Takip Sistemi / Mali Konular (Teknik Konular Ha

Mesajgönderen ARDEB05 » 22 Oca 2014, 17:24

bilgehank yazdı:kabul edilmiş projelerden istenen bütçe dağılım tablosunda "proforma no" adında bir bölüm var. Başvuruda proformalar için bir numaralandırma yapılmamıştı. bu durumda, proforma no bölümünü nasıl doldurmamız gerekir?


Değerli Araştırmacı,

Size iletilen proforma üzerinde proformayı veren kuruluş tarafından verilen bir proforma fatura numarası olması gerekiyor. İlgili bölüme bu numaraları girmeniz yeterlidir.

Saygılarımızla..
ARDEB05
 
Mesajlar: 152
Kayıt: 15 Tem 2013, 09:26

Re: Başvuru Süreci ve Belgeler

Mesajgönderen ARDEB06 » 23 Oca 2014, 12:45

Emretas yazdı:Merhaba,

Ben 1001 projesine başvurmak için çalışmalar yapıyorum. Sizden birkaç soruyu yanıtlamanızı rica edecektim.
1. Sarf malzemelerini yazarken kalem kalem neden gerekli olduğunu ve kdv dahil fiyatlarını mı yazmam gerekli yoksa tek sefer şu kadardır mı demeliyim.?
2. Kitap alımlarını sarf malzemelerinin olduğu kaleme mi yapmalıyım? Birde tek tek hangi kitapları alacağı mı yazmalıyım mı?
3. Danışmanı şehir dışındaki bir üniversiteden seçebilir miyim? bir de ne kadar ücret alır?

Sorularımı cevaplarsanız çok memnun olurum. İyi Çalışmalar


Değerli Araştırmacı,
1. ve 2. sorularınıza cevap olarak: Projeniz kapsamında alacağınız tüm ürünleri, proje ile ilişkilerini belirterek detaylandırmanız projeniz değerlendirilirken ve bütçelendirilirken açıklayıcı olması adına faydalı olacaktır.
3. sorunuzun cevabı: Proje ekibinizde yer alacak danışman başka bir üniversiteden de olabilir. Danışmanlara; kamu kurum/kuruluşlarının kadro ve pozisyonlarında bulunmaları (vakıf üniversiteleri dahil) halinde Bilim Kurulu tarafından belirlenen limitler dahilinde PTİ ödemesi yapılabilir. 2013 yılı için belirlenen brüt tutar 1.500 TL/yıl'dır.
Saygılarımızla
ARDEB06
 
Mesajlar: 223
Kayıt: 08 Tem 2013, 11:39

Hizmet alımı

Mesajgönderen emrea » 23 Oca 2014, 13:37

Merhaba,

1001 türü projede hizmet alımı firmadan olmak zorunda mıdır? Bireyden hizmet alımı yapılabilir mi? Eğer yapılabiliyorsa bunun şartları ve uygulanması gereken prosedür hakkında bilgi alabilir miyim?

İyi çalışmalar.
emrea
 
Mesajlar: 7
Kayıt: 10 Oca 2014, 15:54

Re: Formlar

Mesajgönderen GGörhan » 24 Oca 2014, 14:36

Merhaba,

Tübitak Bütçe tablosunu hazırlıyorum ve bir soru sormak istiyorum.

Proje önerisinde Seyahat kısmının "Saha Çalışması Dışındaki Faaliyetler İçin Yapılacak olan Yurt içi/Yurt dışı Seyahat Giderleri (Bilimsel Toplantılara katılma, çalışma ziyaretleri vb. faaliyetler)" bölümünde;
Yurt içi seyahatlara belli bir miktar,
Yurt dışı seyahatlara yine belli bir miktar para yazmıştım.

Fakat TÜBİTAK Bütçe tablosunda seyahat giderleri kısmında aşağıda belirttiğim gibi kalemler verilmiş. Bu noktada yukarıda belirttiğim yurt içi ve yurt dışı seyahatleri hangi kaleme yazmalıyım? Yardımcı olursanız sevinirim. Saygılarımla.

03.3.1.01 Saha Çalışması
03.3.3.01 Yurtdışı Geçici Görev Yollukları
03.4.9.90 Ulusal / Uluslararası Bilimsel Toplantılara Katılım ve Çalışma Ziyaretleri
03.3.6.01 Yurtdışından Gelecek Kişilerin Seyahat Giderleri
GGörhan
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 22 Oca 2014, 13:29

Re: Bursiyer

Mesajgönderen pharmak » 26 Oca 2014, 03:26

merhabalar,
pys sisteminde ekleyecegimiz dosyalarla ilgili olarak:

1- Bursiyer ile ilgili olan formu yukleyecek miyiz? yoksa bu form daha sonra mi istenecek? (bursiyerin iban numarasi vs. gibi bilgiler iceren form)
2- TUBITAK 1001 linkindeki formlar kisminda ki butce tablosunu mu dolduracagiz? (google dan yazinca baska bir formatta butce tablosu cikiyor, hangisi guncel anlaminda)
3- butce tablosu disinda "diger dosyalar" diye bir kisim var. Buraya baska bir form yukleyecek miyiz? (1. sorumun devami.. bursiyer formu veya baska bir form zorunlu mu?)
NOT: herhangi bir duzeltme talep edilmemis.

tesekkurler..
pharmak
 
Mesajlar: 11
Kayıt: 13 Ağu 2013, 23:02

Re: Formlar

Mesajgönderen AAktuna » 26 Oca 2014, 23:34

Merhaba,

Proje raporuma ulaştım, bütçem onaylanmış, bir değişiklik yapmayacağım. Bütçe dağılım tablosunu dolduruyorum ve bir kaç sorum var:

1) Bütçe tablosu ile birlikte proformalar da tekrar gönderilecek mi? Eğer gerekliyse başvuru sırasında sunduğum proformaların yeni tarihlilerini almam gerekir mi?

2) Sarf malzemlerinin proformaları bir kaç farklı şirketten oluğu için tabloda proforma numaralarının hepsini mi sıralamam gerekir?

3) Başvuru sırasında sarf malzemelerin her biri tek tek yazılmıştı. Bütçe tablosunda sadece bir satır var, genel toplamı girmem yeterli mi labartuvar sarf malzemeleri için?

Şimdiden teşekkürler
Saygılarımla
AAktuna
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 26 Oca 2014, 21:32

Re: Formlar

Mesajgönderen konkimya » 27 Oca 2014, 08:46

Sayın Yetkili,
iyi calışmalar, size birkaç sorum var,
* panel raporunda uygun görülen bütçeye göre doldurulup sistememe yüklenecek olan "TÜBİTAK Bütçe Tablosu"nda kimyasal sarf malzeme için excel dosyasında "Laboratuvar Malzemesi, Kimyevi ve Temrinlik Malzeme ile Tıbbi Malzeme ve İlaç Alımları" kalemi mi doldurulacak ?

* Bu ve buna benzer (mesela laboratuar cihazı gibi) proje önerisinde sunduğumuz şeyler için ayrıca proforma fatura numarasına gerek var mı ?

* Eğer proforma fatura no gerekli ise bu faturalar proje başvuru döneminde sunduğumuz faturalar mı olacak yoksa yeniden düzenlenebilir mi (kur farkından dolayı fiyatlarda güncellemeler gerekebiliyor) ?

teşekkür eder, iyi calışmalar dilerim.
konkimya
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 15 Oca 2014, 15:39

Re: Formlar

Mesajgönderen ARDEB06 » 27 Oca 2014, 09:43

GGörhan yazdı:Merhaba,

Tübitak Bütçe tablosunu hazırlıyorum ve bir soru sormak istiyorum.

Proje önerisinde Seyahat kısmının "Saha Çalışması Dışındaki Faaliyetler İçin Yapılacak olan Yurt içi/Yurt dışı Seyahat Giderleri (Bilimsel Toplantılara katılma, çalışma ziyaretleri vb. faaliyetler)" bölümünde;
Yurt içi seyahatlara belli bir miktar,
Yurt dışı seyahatlara yine belli bir miktar para yazmıştım.

Fakat TÜBİTAK Bütçe tablosunda seyahat giderleri kısmında aşağıda belirttiğim gibi kalemler verilmiş. Bu noktada yukarıda belirttiğim yurt içi ve yurt dışı seyahatleri hangi kaleme yazmalıyım? Yardımcı olursanız sevinirim. Saygılarımla.

03.3.1.01 Saha Çalışması
03.3.3.01 Yurtdışı Geçici Görev Yollukları
03.4.9.90 Ulusal / Uluslararası Bilimsel Toplantılara Katılım ve Çalışma Ziyaretleri
03.3.6.01 Yurtdışından Gelecek Kişilerin Seyahat Giderleri


Sayın Araştırmacı,
"Saha Çalışması Dışındaki Faaliyetler İçin Yapılacak olan Yurt içi/Yurt dışı Seyahat Giderleri (Bilimsel Toplantılara katılma, çalışma ziyaretleri vb. faaliyetler)" için talep ettiğiniz tutarı 03.4.9.90 Ulusal / Uluslararası Bilimsel Toplantılara Katılım ve Çalışma Ziyaretleri kalemine yazabilirsiniz.
Saygılarımızla
ARDEB06
 
Mesajlar: 223
Kayıt: 08 Tem 2013, 11:39

Re: Hizmet alımı

Mesajgönderen ARDEB06 » 27 Oca 2014, 10:27

emrea yazdı:Merhaba,

1001 türü projede hizmet alımı firmadan olmak zorunda mıdır? Bireyden hizmet alımı yapılabilir mi? Eğer yapılabiliyorsa bunun şartları ve uygulanması gereken prosedür hakkında bilgi alabilir miyim?

İyi çalışmalar.


Sayın Araştırmacı,
Projeler kapsamında firmalardan ve kişilerden de hizmet alınabilir. Kişiler, herhangi kamu kurum veya kuruluşlarının kadro veya pozisyonlarında bulunmadığı sürece doğrudan ödeme yapılabilir. Projeniz kapsamında tüm ödemeler üniversiteniz tarafından yapılacağından, Ödeme sürecine ilişkin detaylı bilgiyi üniversitenizin ilgili birimiyle görüşmeniz daha sağlıklı olacaktır.
Saygılarımla
ARDEB06
 
Mesajlar: 223
Kayıt: 08 Tem 2013, 11:39

Re: Bursiyer

Mesajgönderen ARDEB06 » 27 Oca 2014, 11:12

pharmak yazdı:merhabalar,
pys sisteminde ekleyecegimiz dosyalarla ilgili olarak:

1- Bursiyer ile ilgili olan formu yukleyecek miyiz? yoksa bu form daha sonra mi istenecek? (bursiyerin iban numarasi vs. gibi bilgiler iceren form)
2- TUBITAK 1001 linkindeki formlar kisminda ki butce tablosunu mu dolduracagiz? (google dan yazinca baska bir formatta butce tablosu cikiyor, hangisi guncel anlaminda)
3- butce tablosu disinda "diger dosyalar" diye bir kisim var. Buraya baska bir form yukleyecek miyiz? (1. sorumun devami.. bursiyer formu veya baska bir form zorunlu mu?)
NOT: herhangi bir duzeltme talep edilmemis.

tesekkurler..


Sayın Araştırmacı,
1) Bursiyerle ilgili istenen evrak ve formlar projeniz yürürlüğe alındıktan sonra https://ardeb-pts.tubitak.gov.tr adresinden yüklenecektir.
2) Tübitak web sayfasındaki formu (Bütçe Dağılım Tablosu) kullanabilirsiniz.
Saygılarımla
ARDEB06
 
Mesajlar: 223
Kayıt: 08 Tem 2013, 11:39

Re: Formlar

Mesajgönderen ARDEB06 » 27 Oca 2014, 11:18

AAktuna yazdı:Merhaba,

Proje raporuma ulaştım, bütçem onaylanmış, bir değişiklik yapmayacağım. Bütçe dağılım tablosunu dolduruyorum ve bir kaç sorum var:

1) Bütçe tablosu ile birlikte proformalar da tekrar gönderilecek mi? Eğer gerekliyse başvuru sırasında sunduğum proformaların yeni tarihlilerini almam gerekir mi?

2) Sarf malzemlerinin proformaları bir kaç farklı şirketten oluğu için tabloda proforma numaralarının hepsini mi sıralamam gerekir?

3) Başvuru sırasında sarf malzemelerin her biri tek tek yazılmıştı. Bütçe tablosunda sadece bir satır var, genel toplamı girmem yeterli mi labartuvar sarf malzemeleri için?

Şimdiden teşekkürler
Saygılarımla


Sayın Araştırmacı,
1) Eğer eksik proformanız varsa Bütçe Tablosu ile birlikte gönderebilirsiniz.
2-3) Bütçe Tablosunda sarf malzemeleri genel toplamının dönemlere dağılımını yazmanız yeterlidir. İlgili olan tüm proforma fatura numaralarını da sarf malzemeleri kaleminde sıralayabilirsiniz.
Saygılarımla
ARDEB06
 
Mesajlar: 223
Kayıt: 08 Tem 2013, 11:39

Re: Formlar

Mesajgönderen ARDEB06 » 27 Oca 2014, 11:23

konkimya yazdı:Sayın Yetkili,
iyi calışmalar, size birkaç sorum var,
* panel raporunda uygun görülen bütçeye göre doldurulup sistememe yüklenecek olan "TÜBİTAK Bütçe Tablosu"nda kimyasal sarf malzeme için excel dosyasında "Laboratuvar Malzemesi, Kimyevi ve Temrinlik Malzeme ile Tıbbi Malzeme ve İlaç Alımları" kalemi mi doldurulacak ?

* Bu ve buna benzer (mesela laboratuar cihazı gibi) proje önerisinde sunduğumuz şeyler için ayrıca proforma fatura numarasına gerek var mı ?

* Eğer proforma fatura no gerekli ise bu faturalar proje başvuru döneminde sunduğumuz faturalar mı olacak yoksa yeniden düzenlenebilir mi (kur farkından dolayı fiyatlarda güncellemeler gerekebiliyor) ?

teşekkür eder, iyi calışmalar dilerim.


Sayın Araştırmacı,
*Kimyasal sarf malzemeleri için "Laboratuvar Malzemesi, Kimyevi ve Temrinlik Malzeme ile Tıbbi Malzeme ve İlaç Alımları" kalemini kullanabilirsiniz.
*Size iletilen proforma faturalar üzerinde proformayı veren kuruluş tarafından verilen bir proforma fatura numarası olması gerekiyor. İlgili bölüme bu numaraları girmeniz yeterlidir.
*Son sorunuz için ilgili Araştırma Grubu ile görüşmeniz gerekmektedir.
Saygılarımla
ARDEB06
 
Mesajlar: 223
Kayıt: 08 Tem 2013, 11:39

Bütçe Tablosu

Mesajgönderen pharmak » 27 Oca 2014, 13:02

Merhaba,

TUBITAK kabul olan 1001 projeleri için bütçe tablosu doldurup göndereceğiz. Bu noktada sormak istediğim:

1- Dolar bazında o günün güncel kuru ile hesaplayıp TL proforma gönderdiğim miktarları yeni güncel kura göre mi hesaplayıp göndereceğim? Yoksa başvuru sırasında ki miktarların aynısını yazmak zorunda mıyım?
2- Dolar kurunu proforma aldığım günden hesaplarsam "alet" fiyatı belirlenen üst limit olan 100.000 TL nin altında, bugünkü kur ile hesaplarsam ise bu miktarın üzerinde kalacak. Bu kritik noktada 100.000 liranın üzerinde alet almam mümkün olacak mıdır? Bütçe tablosunda bunu belirtmeli miyim? (Başvuru sırasında hem gönderdiğim proformada hem de ek bütçe dosyasında o günün güncel kurunu belirtmiştim.)
3- Yeni kalem ürün ekleme veya eski kalem ürünleri çıkarma bunların fiyatlarını değiştirme (proformaya uygun olarak farklı markaları veya farklı fiyat veren firmaları tercih etmemize göre) hangi ölçekte mümkün olmaktadır? Yoksa böyle bir esneklik bulunmamakta mıdır?

Teşekkür ederim.
pharmak
 
Mesajlar: 11
Kayıt: 13 Ağu 2013, 23:02

ÖncekiSonraki

Dön Araştırma Destek Programları Başkanlığı