Bütçe, Mali Konular ve Sözleşme Aşaması

Araştırma Destek Programları Başkanlığı'nın Verdiği Tüm Destekler ve Uygulamalar

Re: Bütçe ve gerekçesi

Mesajgönderen hdemir » 24 Şub 2014, 12:51

Sayın Yetkili,
Projeler kapsamında yürütücünün yurt dışı araştırma/staj/eğitim seyahat giderleri karşılanmakta mıdır? Örneğin 2-3 ay sürecek bir araştırma için yol giderleri proje bütçesinde önerilebilir mi?
hdemir
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 20 Şub 2014, 17:12

Re: Başvuru Süreci ve Belgeler

Mesajgönderen ARDEB06 » 24 Şub 2014, 15:47

becerikli yazdı:Merhaba benim 1001 başvuru sürecindeki mali kalemlerle ilgili birkaç sorum olacak. Yurtdışından kaynak kitap getirtmek sarf malzemelerine mi, makine-teçhizata mı giriyor?
Web sayfası tasarım ve güncelleme hizmeti ve odak grup mekan kiralama bedeli hizmet alımları kalemlerine mi dahil?
Projenin içinde ve sonunda broşür ve kitap basarak projenin sonuçlarını yaygınlaştırmak, proje çıktı ve sonuç paylaşımı bölümüne mi, baskı giderleri olduğu için makine teçhizata mı yazılmalı?
Saygılarımla


Sayın Araştırmacı,
Kitap alımları için 06.1.6.01 kodlu Basılı Yayın Alımları kalemini kullanabilirsiniz.
Web sayfası tasarımı ve kiralama bedelini hizmet alımları kalemine yazabilirsiniz.
Proje Çıktı ve Sonuçlarının Paylaşımı ve Yayılımı kalemine; Tanıtım ziyaretleri için proje ekibinin yol, konaklama ve gündelik giderleri; tanıtım materyali, baskı ve cilt, posta giderleri; web sayfası tasarım ve barındırma giderleri; toplantı organizasyonu, salon kirası, katılımcıların yol, konaklama ve gündelik giderleri; kırtasiye giderleri yazılabilir.
Saygılarımızla
ARDEB06
 
Mesajlar: 222
Kayıt: 08 Tem 2013, 11:39

Re: Bütçe ve gerekçesi

Mesajgönderen ARDEB06 » 24 Şub 2014, 15:59

hdemir yazdı:Sayın Yetkili,
Projeler kapsamında yürütücünün yurt dışı araştırma/staj/eğitim seyahat giderleri karşılanmakta mıdır? Örneğin 2-3 ay sürecek bir araştırma için yol giderleri proje bütçesinde önerilebilir mi?


Sayın Araştırmacı,
Esaslarımız gereği; "Proje konusu ile ilgili olarak yurt içi/yurt dışı bilimsel toplantılara (Kongre, konferans vb.) katılım/çalışma ziyaretleri için gerekli giderler (yol+gündelik+katılım ücreti) Bilim Kurulunca belirlenen şartlar ve limitler çerçevesinde ödenek olarak konulabilir. Bu kapsamda yapılacak seyahatlere sadece proje yürütücüsü, araştırmacı ve bursiyerler katılabilirler. Seyahate ilişkin bilgilere, izleyen gelişme raporunda bilgi verilir. Ancak söz konusu bilimsel toplantı/çalışma ziyaretinin konusunun proje konusu ile ilgili olması esastır."
1001 Projeleri kapsamında yurt içi/yurt dışı seyahatlere toplam olarak 10.000 TL’yi geçmemek şartıyla ödenek verilir. Projenizi yürütürken yapacağınız seyahatler için mutlaka Araştırma Grubu'ndan onay almanız gerekmektedir.
Saygılarımızla
ARDEB06
 
Mesajlar: 222
Kayıt: 08 Tem 2013, 11:39

Re: Bütçe, Mali Konular ve Sözleşme Aşaması

Mesajgönderen ARDEB05 » 24 Şub 2014, 16:14

irfantur yazdı:Sayın İlgili,

1005 projesi başvurusu yapmama az kaldı, talep edeceğim 2 cihaz için teknik şartname hazırlayacağım.

Herhangi standart teknik şartname formu var mı? Şartnamelerde neler dikkat etmek lazım, eksiklik olmaması açısından?

Teşekkür ederim.

İrfan


Değerli Araştırmacı,

Proje kapsamında alacağınız ürünler için belirlemiş olduğumuz standart bir teknik şartname şablonu bulunmamaktadır. Teknik şartname alacağınız ürünün özelliklerini satıcı firmaya en iyi şekilde tanımlayan bir belge olduğu için, istenilen özelliklere göre içeriği de değişmektedir. Hazırlayacağınız teknik şartnameye örnek olması bakımından kurumunuzun mali birimlerinden daha önce alınmış ürünlere ait teknik şartnameleri talep edebilir veya internet üzerinden çeşitli kamu kurumları için hazırlanmış örneklere göz atabilirsiniz.

Saygılarımızla,
ARDEB05
 
Mesajlar: 152
Kayıt: 15 Tem 2013, 09:26

Re: Bütçe, Mali Konular ve Sözleşme Aşaması

Mesajgönderen GGörhan » 25 Şub 2014, 18:15

Öncelikle iyi günler dilerim. Eylül 2012 dönemi 3501 programında projemin desteklenmesi kararı çıkmıştı. Panel raporuna istinaden 1 hafta içinde gerekli dosyaları sisteme yükledim. Yaklaşık 1 ay oldu ama hala sözleşme tarafıma ulaşmadı. Süreç nasıl işliyor? Bilgilendirirseniz sevinirim.
GGörhan
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 22 Oca 2014, 13:29

Re: proje baslangic tarihi

Mesajgönderen bilgehank » 26 Şub 2014, 10:51

ARDEB yazdı:
Proje sonuçlarının ilan edilmesinden sonra projenin nihai bütçesini oluşturmanız için geçen süre ve sözleşmenin hazırlanarak karşılıklı imzalanması sürecinden sonra projeniz başlar. Bu da yaklaşık olarak 2 ayı bulmaktadır. Ancak, projenin daha sonraki bir tarihta başlamasını öngörüyorsanız bunu proje formunda veya bir dilekçe ile bildirmeniz gerekmektedir.
Saygılarımızla.


Sözleşme TÜBİTAK tarafından hazırlanırken, proje başlangıç tarihi ayın ilk günü olarak mı belirlenir?
İstisnalar dışında, bütün 1001 projeleri aynı tarihte mi başlatılır?
bilgehank
 
Mesajlar: 6
Kayıt: 12 Oca 2014, 20:29

Elektronik kit yada uygulama kartları hangi kaleme girer

Mesajgönderen dayioglu » 27 Şub 2014, 11:36

1002 hızlı destek proje başvurusu ile ilgili bazı sorular sormak istiyorum.
1. Projede elektronik ölçüm ve kontrol birimi geliştirme çalışmaları için bazı elektronik kit, elektronik kart, uygulama shields, dongle, sensör gibi küçük ve çok sayıda elektronik parça kullanmayı planlıyoruz. Bunları makina teçhizat olarak yada sarf malzemesi olarak hangi grupta gireceğiz.
2. Projede kablosuz iletişim ve sensör ağı için çok sayıda kablosuz iletişim modülleri ve bunları takacağımız elektronik shields kullanmayı planlıyoruz. Bunları hangi kalemde gireceğiz.
3. Projede yazılım geliştirme konusunda farklı özelliklere sahip elektronik geliştirme kartları kullanmayı planlıyoruz. Bunları hangi kalemde gireceğiz.
4. Sarf malzemelerini yapılacak işlere göre ayrı ayrı yazarsak uygun olur mu?
5. Yeni makina teçhizat giriş sayfasında birim fiyatlara KDV dahil olacak mı?
6. Ancak yazdığımız birim fiyatlar kayıt sonrası arayüzde görünmüyor.
dayioglu
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 30 Oca 2014, 17:37

Re: proje baslangic tarihi

Mesajgönderen ARDEB05 » 10 Mar 2014, 11:54

bilgehank yazdı:
ARDEB yazdı:
Proje sonuçlarının ilan edilmesinden sonra projenin nihai bütçesini oluşturmanız için geçen süre ve sözleşmenin hazırlanarak karşılıklı imzalanması sürecinden sonra projeniz başlar. Bu da yaklaşık olarak 2 ayı bulmaktadır. Ancak, projenin daha sonraki bir tarihta başlamasını öngörüyorsanız bunu proje formunda veya bir dilekçe ile bildirmeniz gerekmektedir.
Saygılarımızla.


Sözleşme TÜBİTAK tarafından hazırlanırken, proje başlangıç tarihi ayın ilk günü olarak mı belirlenir?
İstisnalar dışında, bütün 1001 projeleri aynı tarihte mi başlatılır?


Değerli Araştırmacı,
Projeniz, sözleşmesinin hazırlanması için Mali Denetleme ve Sözleşmeler Müdürlüğü'ne iletildikten sonra ilgili birimdeki personel tarafından imza süreci de göz önüne alınarak ayın 1'i veya 15'inde başlatılacak şekilde sözleşme hazırlanır ve proje yürütücüsüne iletilir.
Saygılarımızla
ARDEB05
 
Mesajlar: 152
Kayıt: 15 Tem 2013, 09:26

Re: Elektronik kit yada uygulama kartları hangi kaleme girer

Mesajgönderen ARDEB05 » 10 Mar 2014, 12:03

dayioglu yazdı:1002 hızlı destek proje başvurusu ile ilgili bazı sorular sormak istiyorum.
1. Projede elektronik ölçüm ve kontrol birimi geliştirme çalışmaları için bazı elektronik kit, elektronik kart, uygulama shields, dongle, sensör gibi küçük ve çok sayıda elektronik parça kullanmayı planlıyoruz. Bunları makina teçhizat olarak yada sarf malzemesi olarak hangi grupta gireceğiz.
2. Projede kablosuz iletişim ve sensör ağı için çok sayıda kablosuz iletişim modülleri ve bunları takacağımız elektronik shields kullanmayı planlıyoruz. Bunları hangi kalemde gireceğiz.
3. Projede yazılım geliştirme konusunda farklı özelliklere sahip elektronik geliştirme kartları kullanmayı planlıyoruz. Bunları hangi kalemde gireceğiz.
4. Sarf malzemelerini yapılacak işlere göre ayrı ayrı yazarsak uygun olur mu?
5. Yeni makina teçhizat giriş sayfasında birim fiyatlara KDV dahil olacak mı?
6. Ancak yazdığımız birim fiyatlar kayıt sonrası arayüzde görünmüyor.


Değerli Araştırmacı,
Projeniz kapsamında alınacak olan ürünlerin makine teçhizat veya sarf malzemeleri kapsamına girmesi tamamen ürünün özellikleri ile ilgili bir durumdur. Eğer alacağınız ürünler, proje süresi içerisinde sarf edilecek veya başka bir ürün haline gelecekse sarf malzemesi olarak değerlendirebilirsiniz. Alacağınız ürünlerin ayniyat kaydını gerektiren ürünler olması durumunda ise Makine-Teçhizat kalemini kullanabilirsiniz. Bütçe tablosunda kullanılan ekonomik kodlara ilişkin detaylı açıklama için "http://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files//tts/formlar/Y1_Ekonomik_Kodlara_Iliskin_Aciklama.pdf" linkinden yararlanabilirsiniz. Sarf malzemesi kalemlerinde aynı ürünleri tek bir kalemde yazmanız bütçe oluşturma sürecinde daha faydalı olacaktır. Tüm ürünleri KDV dahil fiyat olarak belirtmeniz gerekmektedir.
Saygılarımızla..
ARDEB05
 
Mesajlar: 152
Kayıt: 15 Tem 2013, 09:26

Re: Bütçe, Mali Konular ve Sözleşme Aşaması

Mesajgönderen ARDEB05 » 10 Mar 2014, 12:11

GGörhan yazdı:Öncelikle iyi günler dilerim. Eylül 2012 dönemi 3501 programında projemin desteklenmesi kararı çıkmıştı. Panel raporuna istinaden 1 hafta içinde gerekli dosyaları sisteme yükledim. Yaklaşık 1 ay oldu ama hala sözleşme tarafıma ulaşmadı. Süreç nasıl işliyor? Bilgilendirirseniz sevinirim.


Değerli Araştırmacı,
Projeniz sözleşmesinin hazırlanması için Mali Denetleme ve Sözleşmeler Müdürlüğü'ne iletilmiş olup, ilgili birimde değerlendirmeler gerçekleşmiş ve başkanlık mali onayına gönderilmiştir. Onayın verilmesinin ardından imzalanmak üzere tarafınıza gönderilecektir.
Saygılarımızla..
ARDEB05
 
Mesajlar: 152
Kayıt: 15 Tem 2013, 09:26

Re: Bütçe, Mali Konular ve Sözleşme Aşaması

Mesajgönderen fariba » 11 Mar 2014, 11:16

Merhaba,
Turizm işletmeciliği bölümünde gazi üniversitesinde yabancı uyruklu doktora öğrencisiyim, hiç bir yerden eğitim bursu alamadım, Tubitak'dan tez araştırmam için destek alabilir mim?
yada bir proje sunsam böyle bir imkan bana sağlanabilir mi?
Teşekkürle
fariba
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 11 Mar 2014, 00:46

Re: Bütçe, Mali Konular ve Sözleşme Aşaması

Mesajgönderen pharmak » 12 Mar 2014, 12:48

Merhabalar,

1 Mart 2014'te başlamış olan TUBITAK 1001 projemizle ilgili olarak;

1- Proje yazarken Bütçe formunda her bir kalem ürünü tek tek yazıp almış olduğumuz proformalara göre fiyatlandırmıştık. Şu an firmalardan indirim almamız durumunda veya daha ucuz bir firma bulmamız durumunda üzerine kalan miktarı projede yer alan başka bir ürünün miktarını artırmak için veya projede yer almayan ancak daha sonradan ihtiyaç olan bir sarf malzemesi için kullanabiliyor muyuz?
Örneğin A ve B ürünleri bütçede yer alsın; ancak C ürünü sonradan ortaya çıkan bir sarf olsun. (bütçede yer almayan ürün)
A ürününe bütçede 100 TL yazmış ve bununda onaylanmış olduğunu düşünelim
Biz A ürününü 70 TL'ye alırsak kalan 30 TL miz ile B ürününün miktarını artırabilir miyiz?
veya C ürününü satın alabilir miyiz?

2- Proje Bütçe sözleşmesinde yer aldığı üzere örneğin ilk 1 yılda kullanılacak miktarın bir kaleminde 5000 TL'miz olsun. bunu belirtilen dönem yılında kullanmak durumunda mıyız? Diğer döneme aktarım yapabiliyor muyuz? Eğer belirttiğimiz dönemde para yatmış olmasına rağmen kullanmamış olursak bir sorun teşkil eder mi?

Teşekkürler.
pharmak
 
Mesajlar: 11
Kayıt: 13 Ağu 2013, 23:02

Bütçe, Mali Konular ve Sözleşme Aşaması

Mesajgönderen ilker55 » 12 Mar 2014, 15:56

İyi çalışmalar; 1001 ve 3001 projeleri başvuru aşamasında;
Yurt içi Saha Çalışması Seyahat Giderleri kapsamında araç kiralama ücreti talep edilecektir. Araç kiralama bedeli için teklif veya proforma fatura gerekli mi?
Proje çıktısını TÜBİTAK'a gönderirken proformaların asıllarının mı gönderilmesi gerekiyor?
teşekkürler
ilker55
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 10 Mar 2014, 12:23

Re: Bütçe, Mali Konular ve Sözleşme Aşaması

Mesajgönderen citoz » 12 Mar 2014, 21:56

Değerli TUBTİAK Uzmanı;
2013 Ağustos ayında başvurusunu yapmış olduğum TUBİTAK ve ilgili hakemleri tarafından olumlu olarak rapor edilen projemin, ilgili tarihteki döviz kurları üzerinden bütçesi oluşturulmuş olup sözleşme imzalanma süreci MArt 2014 ayına denk gelmiştir. Güncel döviz kurları maalesef aşırı değerlenmesinden dolayı sözleşme imzalanmadan önce talep etmiş olduğum bütçe arttırımı başkanlık tarafından TL cinsinden verilmiş proformalardan dolayı geri çevrilmiş olup, diğer projelerde doviz cinsinden verilmiş proformalardan dolayı bütçe arttırım talepleri olumlu karşılandığını öğrenmiş bulunmaktayım. Var olan kalemler yurtdışından ithal edilmekte olup, ilgili proformalar firmalar tarafından TL olarak gönderilmiştir. Burada size sormak istediğim;
-Gerekli olan cihazların ve sarf malzemelerin alınmasında yaşanılacak olan sıkıntıları bertaraf etmek için, proje içerisinde yer alan hizmet alımları faslından aktarım yapabilirmiyim?
citoz
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 11 Mar 2014, 12:21

Re: Formlar

Mesajgönderen sceminan » 13 Mar 2014, 16:57

[quote="gaslia"]Merhaba,

Malzemeler için proforma fatura ve teknik şartname isteniyor. Acaba proformalar başvuran kurum adına kdv dahil olarak mı kesilmeli? Bir adet yeterli mi? Teknik şartnamelerin formatı ne olmalı (imza gerekli mi)? Proje çıktılarının değerlendirilmesini ana tabloda hizmet alımı bütçesine ekliyoruz. Bu durumda seminer, çalıştay v.b. faaliyetler için de proforma fatura istiyor musunuz?

Böyle bir forum hazırladığınız ve vereceğiniz bilgi için teşekkür ederim.
G. Aslı Aksu[/quote]
1001 proje dahilinde talep edilen bilgisayar için proforma fatura gerekli mi? İlginiz için şimdiden teşekkürler.
sceminan
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 11 Mar 2014, 13:44

Re: Bütçe, Mali Konular ve Sözleşme Aşaması

Mesajgönderen ARDEB05 » 14 Mar 2014, 09:33

fariba yazdı:Merhaba,
Turizm işletmeciliği bölümünde gazi üniversitesinde yabancı uyruklu doktora öğrencisiyim, hiç bir yerden eğitim bursu alamadım, Tubitak'dan tez araştırmam için destek alabilir mim?
yada bir proje sunsam böyle bir imkan bana sağlanabilir mi?
Teşekkürle


Değerli Araştırmacı,

ARDEB Programları kapsamında verilen desteklere "http://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/akademik/" linkinden ulaşabilirsiniz.

Saygılarımızla
ARDEB05
 
Mesajlar: 152
Kayıt: 15 Tem 2013, 09:26

Re: Bütçe, Mali Konular ve Sözleşme Aşaması

Mesajgönderen ARDEB05 » 14 Mar 2014, 09:43

pharmak yazdı:Merhabalar,

1 Mart 2014'te başlamış olan TUBITAK 1001 projemizle ilgili olarak;

1- Proje yazarken Bütçe formunda her bir kalem ürünü tek tek yazıp almış olduğumuz proformalara göre fiyatlandırmıştık. Şu an firmalardan indirim almamız durumunda veya daha ucuz bir firma bulmamız durumunda üzerine kalan miktarı projede yer alan başka bir ürünün miktarını artırmak için veya projede yer almayan ancak daha sonradan ihtiyaç olan bir sarf malzemesi için kullanabiliyor muyuz?
Örneğin A ve B ürünleri bütçede yer alsın; ancak C ürünü sonradan ortaya çıkan bir sarf olsun. (bütçede yer almayan ürün)
A ürününe bütçede 100 TL yazmış ve bununda onaylanmış olduğunu düşünelim
Biz A ürününü 70 TL'ye alırsak kalan 30 TL miz ile B ürününün miktarını artırabilir miyiz?
veya C ürününü satın alabilir miyiz?

2- Proje Bütçe sözleşmesinde yer aldığı üzere örneğin ilk 1 yılda kullanılacak miktarın bir kaleminde 5000 TL'miz olsun. bunu belirtilen dönem yılında kullanmak durumunda mıyız? Diğer döneme aktarım yapabiliyor muyuz? Eğer belirttiğimiz dönemde para yatmış olmasına rağmen kullanmamış olursak bir sorun teşkil eder mi?

Teşekkürler.


Değerli Araştırmacı,

Başlangıçta öngörülmeyen bir ürünün daha sonra alınması veya başlangıçta öngörülen bir ürünün alım miktarında değişiklik yapılması (biz bunu nitelik ve nicelik değişikliği olarak adlandırıyoruz) projenizin değerlendirildiği Araştırma Destek Grubu'nun onayına tabidir. İlgili Grup'tan onay almanız şartıyla belirttiğiniz değişiklikleri gerçekleştirebilirsiniz.

Kamu kaynakların verimli kullanılması amacıyla planlanan ve gerçekleşen harcamaların uyumlu olması beklenmekle beraber, çeşitli nedenlerle önceki dönemlerde yapamadığınız bir harcamayı sonraki bir dönemde gerçekleştirmeniz mümkündür.

Saygılarımızla
ARDEB05
 
Mesajlar: 152
Kayıt: 15 Tem 2013, 09:26

Re: Bütçe, Mali Konular ve Sözleşme Aşaması

Mesajgönderen ARDEB05 » 14 Mar 2014, 09:50

ilkergenc yazdı:İyi çalışmalar; 1001 ve 3001 projeleri başvuru aşamasında;
Yurt içi Saha Çalışması Seyahat Giderleri kapsamında araç kiralama ücreti talep edilecektir. Araç kiralama bedeli için teklif veya proforma fatura gerekli mi?
Proje çıktısını TÜBİTAK'a gönderirken proformaların asıllarının mı gönderilmesi gerekiyor?
teşekkürler


Değerli Araştırmacı,

Araç Kiralama Giderleri için herhangi bir proforma fatura şartımız bulunmamaktadır. Tecrübelerinizden ve yapmış olduğunuz araştırmalardan tahmini bir rakam ilave edebilirsiniz. Elinizdeki proforma faturaların varsa aslını göndermeniz faydalı olacaktır.

Saygılarımızla
ARDEB05
 
Mesajlar: 152
Kayıt: 15 Tem 2013, 09:26

Re: Bütçe, Mali Konular ve Sözleşme Aşaması

Mesajgönderen ARDEB05 » 14 Mar 2014, 10:09

citoz yazdı:Değerli TUBTİAK Uzmanı;
2013 Ağustos ayında başvurusunu yapmış olduğum TUBİTAK ve ilgili hakemleri tarafından olumlu olarak rapor edilen projemin, ilgili tarihteki döviz kurları üzerinden bütçesi oluşturulmuş olup sözleşme imzalanma süreci MArt 2014 ayına denk gelmiştir. Güncel döviz kurları maalesef aşırı değerlenmesinden dolayı sözleşme imzalanmadan önce talep etmiş olduğum bütçe arttırımı başkanlık tarafından TL cinsinden verilmiş proformalardan dolayı geri çevrilmiş olup, diğer projelerde doviz cinsinden verilmiş proformalardan dolayı bütçe arttırım talepleri olumlu karşılandığını öğrenmiş bulunmaktayım. Var olan kalemler yurtdışından ithal edilmekte olup, ilgili proformalar firmalar tarafından TL olarak gönderilmiştir. Burada size sormak istediğim;
-Gerekli olan cihazların ve sarf malzemelerin alınmasında yaşanılacak olan sıkıntıları bertaraf etmek için, proje içerisinde yer alan hizmet alımları faslından aktarım yapabilirmiyim?


Değerli Araştırmacı,

"TÜBİTAK Kaynaklarından Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri İle Özel Bütçeli İdarelere Proje Karşılığı Aktarılacak Tutarların Harcanması ve TÜBİTAK Tarafından Yürütülen Dış Destekli Projelerin Harcamalarının Gerçekleştirilmesine İlişkin Esas Ve Usuller"in 5/c) maddesinde ilgili durum;

"Projelerde öngörülen malzeme veya hizmetin tür ve niceliğinin değiştirilmemesi kaydıyla;
Proje bütçesinde yer alan ekonomik sınıflandırma kodlarında öngörülen ödeneğin yetersiz kalması durumunda; ekonomik sınıflandırmanın ikinci düzey toplamlarının aynı kalması şartıyla, üçüncü ve dördüncü düzey ekonomik kodlar arasındaki aktarmalar proje yürütücüsü/yöneticisi tarafından gerçekleştirilir. Yapılan bu aktarmalara ve gerekçelerine gelişme raporlarında yer verilir.

Ekonomik sınıflandırmanın ikinci düzeyleri arasında aktarma yapılması durumunda ekleme yapılacak ekonomik sınıflandırma kodunda yer alan ödenek toplamının %20’sine kadar yapılacak aktarma proje yürütücüsü tarafından yapılır. Aktarma işleminin veri tabanına işlenmesi için TÜBİTAK’a bilgi verilir.

Aktarma oranının %20’yi aşması durumunda, yapılan gerekçeli başvuru TÜBİTAK’ın onayı ile karara bağlanır. Bu değişiklik TÜBİTAK tarafından ilgililere bildirilir."

olarak verilmektedir.

Saygılarımızla..
ARDEB05
 
Mesajlar: 152
Kayıt: 15 Tem 2013, 09:26

Re: Formlar

Mesajgönderen ARDEB05 » 14 Mar 2014, 10:16

sceminan yazdı:
gaslia yazdı:Merhaba,

Malzemeler için proforma fatura ve teknik şartname isteniyor. Acaba proformalar başvuran kurum adına kdv dahil olarak mı kesilmeli? Bir adet yeterli mi? Teknik şartnamelerin formatı ne olmalı (imza gerekli mi)? Proje çıktılarının değerlendirilmesini ana tabloda hizmet alımı bütçesine ekliyoruz. Bu durumda seminer, çalıştay v.b. faaliyetler için de proforma fatura istiyor musunuz?

Böyle bir forum hazırladığınız ve vereceğiniz bilgi için teşekkür ederim.
G. Aslı Aksu

1001 proje dahilinde talep edilen bilgisayar için proforma fatura gerekli mi? İlginiz için şimdiden teşekkürler.


Değerli Araştırmacı,

Proje kapsamında standart bir diz üstü veya masaüstü bilgisayar talep etmeniz durumunda proforma fatura vermeniz gerekmemektedir. Ancak, özellikli bir bilgisayar almanız durumunda proforma fatura ilave etmeniz gerekmektedir.

Saygılarımızla...
ARDEB05
 
Mesajlar: 152
Kayıt: 15 Tem 2013, 09:26

ÖncekiSonraki

Dön Araştırma Destek Programları Başkanlığı