Rules - 2017

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Rules - 2017

Postby noble » 01 Aug 2017, 00:42

Merhaba,

Kurallar kitapçığından:
5.2. Tahrik Sistemi ve Elektriksel Donanım
Dayanıklı malzemeden yapılmış ve imalatçının adını, motor numarasını, tasarlanmış çıkış gücü değerini, motorun tipini, anma gerilimi ve IP korunma kodunu içeren bir plaka motorun üzerinde bulundurulacaktır.

Tekerlegin üzerinde bulunduğu hub motor kullanıyoruz. İstenilen plakanın hedeflediğimiz uygulama şekli aşagıda örnek resim ile gösterilmiştir.
Hub motorun üzerine çıkmaz boya ile bu bilgileri bu şekilde yazmamız kabul edilir mi?

http://g02.s.alicdn.com/kf/HTB1YmtwJXXXXXXaXFXXq6xXFXXXc/223426665/HTB1YmtwJXXXXXXaXFXXq6xXFXXXc.jpg
Image
noble
 
Posts: 15
Joined: 09 Jan 2015, 12:56

Re: Rules - 2017

Postby noble » 01 Aug 2017, 17:15

Merhaba,

TUBITAK Logosu icin sert plastik bir tabaka şeklinde olacak ve araca deforme olmayacak bir direk üzerine tutturulması yazıyor.
Onceki yarısların resimlerine bakıldığında,bircok araçların uzerine dogrudan yapıstırılmıs gözüküyor. Aracın üzerine dogrudan yapıstırılması kabul edilir mi?

İyi calısmalar
noble
 
Posts: 15
Joined: 09 Jan 2015, 12:56

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 02 Aug 2017, 14:16

noble wrote:Merhaba,

Kurallar kitapçığından:
5.2. Tahrik Sistemi ve Elektriksel Donanım
Dayanıklı malzemeden yapılmış ve imalatçının adını, motor numarasını, tasarlanmış çıkış gücü değerini, motorun tipini, anma gerilimi ve IP korunma kodunu içeren bir plaka motorun üzerinde bulundurulacaktır.

Tekerlegin üzerinde bulunduğu hub motor kullanıyoruz. İstenilen plakanın hedeflediğimiz uygulama şekli aşagıda örnek resim ile gösterilmiştir.
Hub motorun üzerine çıkmaz boya ile bu bilgileri bu şekilde yazmamız kabul edilir mi?

http://g02.s.alicdn.com/kf/HTB1YmtwJXXXXXXaXFXXq6xXFXXXc/223426665/HTB1YmtwJXXXXXXaXFXXq6xXFXXXc.jpg
Image


Merhaba,

DDK (Jury) görseldeki gibi yazıldığında kabul edileceğini iletti.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 02 Aug 2017, 14:18

noble wrote:Merhaba,

TUBITAK Logosu icin sert plastik bir tabaka şeklinde olacak ve araca deforme olmayacak bir direk üzerine tutturulması yazıyor.
Onceki yarısların resimlerine bakıldığında,bircok araçların uzerine dogrudan yapıstırılmıs gözüküyor. Aracın üzerine dogrudan yapıstırılması kabul edilir mi?

İyi calısmalar


Merhaba,

Araç tasarımına uyumlu olacak şekilde direk ayarlanamıyorsa aracın görünür her iki yanına bizim vereceğimiz etiketleri yapıştırmanız yeterli olacaktır.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 02 Aug 2017, 14:38

ekoras wrote:Merhaba,

Teknik tasarım raporunda şasimizin alüminyum olduğunu söylemiştik. Şasimizi değiştirip çelikten üretmemiz halinde yarışa katılabilir miyiz?


Merhaba,

DDK (Jury) bu değişikliğin uygun olduğunu, yarışa katılabileceğinizi iletti.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby Faruk26 » 05 Aug 2017, 12:06

Merhaba
Aracın kokpit bölümü ile güç bağlantılarının arasını bölmek için yangın battaniyesi kullanarak ayırabilir miyiz ?
İyi çalışmalar.
Faruk26
 
Posts: 6
Joined: 17 Jun 2017, 14:03

Re: Rules - 2017

Postby Faruk26 » 06 Aug 2017, 13:10

merhaba
araç yan camlarını aşagıdaki linkte vereceğim gibi yapsak sıkıntı olur mu ?
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1eRbxNFXX ... ndow-b.jpg
iyi çalışmalar.
Faruk26
 
Posts: 6
Joined: 17 Jun 2017, 14:03

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 08 Aug 2017, 15:39

Faruk26 wrote:merhaba
araç yan camlarını aşagıdaki linkte vereceğim gibi yapsak sıkıntı olur mu ?
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1eRbxNFXX ... ndow-b.jpg
iyi çalışmalar.


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Yan camlar için önerdiğiniz sistemi kullanabilirsiniz.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby pasa54 » 10 Aug 2017, 17:45

merhabalar, bataryaları kokpitten ayıran yangın perdiveni ile ilgili bir sorum olucaktı;

kurallarda "metal vb." denmiş, metal, alüminyum gibi bir ayıraç mı kullanılması gerekiyor yoksa yangın battaniyesi yeterli olacak mıdır?
pasa54
 
Posts: 1
Joined: 05 Aug 2017, 20:12

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 11 Aug 2017, 14:20

pasa54 wrote:merhabalar, bataryaları kokpitten ayıran yangın perdiveni ile ilgili bir sorum olucaktı;

kurallarda "metal vb." denmiş, metal, alüminyum gibi bir ayıraç mı kullanılması gerekiyor yoksa yangın battaniyesi yeterli olacak mıdır?


Merhaba,

Sorunuza DDK'nın yanıtı aşağıdadır:

Buradaki amaç olası bir yangının sürücüye sirayet etmesinin önüne geçmektir. Metal olması şart değildir, yanmaz bir ayıraç kullanılabilir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 11 Aug 2017, 15:17

Faruk26 wrote:Merhaba
Aracın kokpit bölümü ile güç bağlantılarının arasını bölmek için yangın battaniyesi kullanarak ayırabilir miyiz ?
İyi çalışmalar.


Merhaba,

Buradaki amaç olası bir yangının sürücüye sirayet etmesinin önüne geçmektir. Yanmaz bir ayıraç olarak kullanılabilirsiniz.

İyi çalışamlar.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

roll barlar ve kapı

Postby sulgen16 » 15 Aug 2017, 09:36

Merhabalar ,
Size
1)Kapılar için belirlenmiş kriterler checklistte belirtilen noktalar mı ?50*80 bir çerçevenin içinden geçiyor olması yeterli mi ?
2) ön arka roll barlar birbirine belirtilmiş dayanıma sahip profilden tabandan olacak şekilde bağlantı yapılmalı mı?
3)Dual-circuit hydrolic nedir ? Fren merkezi ve bu merkezin üç çıkışını kullanarak hidrolik sıvısı ile fren sistemi oluşturuldu uygun mu ?
Sorularını sormak istiyorum
Teşekkürler
sulgen16
 
Posts: 3
Joined: 12 Feb 2016, 14:18

Re: roll barlar ve kapı

Postby BİTO » 15 Aug 2017, 10:31

sulgen16 wrote:Merhabalar ,
Size
1)Kapılar için belirlenmiş kriterler checklistte belirtilen noktalar mı ?50*80 bir çerçevenin içinden geçiyor olması yeterli mi ?
2) ön arka roll barlar birbirine belirtilmiş dayanıma sahip profilden tabandan olacak şekilde bağlantı yapılmalı mı?
3)Dual-circuit hydrolic nedir ? Fren merkezi ve bu merkezin üç çıkışını kullanarak hidrolik sıvısı ile fren sistemi oluşturuldu uygun mu ?
Sorularını sormak istiyorum
Teşekkürler


Merhaba,

DDK-Jury'nin sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Rules 6.3 maddesinde detayı anlatılan kapılar, checklist’de door ve door mechanism maddelerinde belirtilen kontroller yapılarak değerlendirilmektedir.

Araçlarda takla durumunda sürücüyü koruması için rollbar bulundurulması zorunludur. Yan darbeler için de rollcage kullanılması zorunludur.

Rules 7.7.l, 7.7.m ve 7.7 başlığının son paragrafında belirtilen kriterlere uygun bir tasarımı tabandan profil kullanarak yapabileceğiniz gibi başka tasarımlar ile de sağlayabilirsiniz.

Fren sistemi ile ilgili sorunuzun yanıtı: Uygundur.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Fren Sistemi

Postby RÜMEYSA » 04 Oct 2017, 18:10

Merhaba , Üreteceğimiz araçta telsiz hidrolik bisiklet freni kullanmamız da bir sakınca var mı?
RÜMEYSA
 
Posts: 2
Joined: 06 Dec 2016, 15:54

Re: Fren Sistemi

Postby BİTO » 01 Nov 2017, 10:04

RÜMEYSA wrote:Merhaba , Üreteceğimiz araçta telsiz hidrolik bisiklet freni kullanmamız da bir sakınca var mı?


Merhaba,

2018 yılı kuralları ilan edildiğinde fren sistemi başlığında yazılan açıklamaları dikkatle inceleyiniz.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Previous

Return to Electromobile - Hydromobile - Autonomous