Organizasyon Süreci ile İlgili Sorular ve Öneriler

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Organizasyon Süreci ile İlgili Sorular ve Öneriler

Postby BİTO » 27 Jun 2015, 00:22

cimrimobil wrote:Tanıtım ve Yaygınlaştırma Ödülü için raporu formatını ne zaman sisteme ekleyeceksiniz.


Odul basvuru formu yarislarin anasayfasinda Subat ayinda yayinlandi. tubitak.gov.tr/formula adresinden kontrol edebilirsiniz.

Saygilarimizla.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Postby emreoguz » 28 Jun 2015, 01:38

Ön değerlendirme formunda yazılan takım üyelerinden bazıları projeden ayrılmış olup, ekibimize yeni üyeler dahil edilmiştir. Yeni üyelerin yarışa gelmesi için ve katılım belgesi alması için ne yapmamız gerekmektedir? Birde ön değerlendirme formunda yazılan sürücü ve takım kaptanı değişmiştir. Bunun için ne yapmamız gerekmektedir?
emreoguz
 
Posts: 4
Joined: 23 Mar 2015, 01:18

Re: Teknik Kurallar - 2015

Postby BİTO » 29 Jun 2015, 11:15

emreoguz wrote:Ön değerlendirme formunda yazılan takım üyelerinden bazıları projeden ayrılmış olup, ekibimize yeni üyeler dahil edilmiştir. Yeni üyelerin yarışa gelmesi için ve katılım belgesi alması için ne yapmamız gerekmektedir? Birde ön değerlendirme formunda yazılan sürücü ve takım kaptanı değişmiştir. Bunun için ne yapmamız gerekmektedir?


Merhaba,

Takım bilgilerinde güncelleme yapılmamaktadır. Sertifikalar isimsiz verildiği için güncel olan isimler takım kaptanı tarafından doldurulacaktır.

Sürücü ve takım kaptanı isim değişikliğini en kısa zamanda akademik danışmanın tarafımıza bildirmesi gerekmektedir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Organizasyon Süreci ile İlgili Sorular ve Öneriler

Postby ilter » 27 Jul 2015, 21:50

Üniversite olarak aracımız için yalnızca 5 bin TL'lik yol desteği aldık.Aracın yarışlara gelmesi durumunda teknik testler kısımında bir sorun yaşayıp yarışlara katılamaması durumunda bu verilen destek geri alınacakmıdır?
ilter
 
Posts: 4
Joined: 29 Dec 2014, 00:02

Re: Organizasyon Süreci ile İlgili Sorular ve Öneriler

Postby BİTO » 28 Jul 2015, 08:37

ilter wrote:Üniversite olarak aracımız için yalnızca 5 bin TL'lik yol desteği aldık.Aracın yarışlara gelmesi durumunda teknik testler kısımında bir sorun yaşayıp yarışlara katılamaması durumunda bu verilen destek geri alınacakmıdır?


Merhaba,

Aracınızın ne kadarının tamamlandığı ve teknik kontrolleri geçememe sebebinine göre DDK onayıyla destek geri istenmez. Ancak aracın kritik parçalarından yoksun ve büyük bir eksiklikle gelmesi durumunda geri alınabilir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Organizasyon Süreci ile İlgili Sorular ve Öneriler

Postby furkanbassar » 29 Dec 2015, 18:54

4.2. Araç Gövdesi kısmında d) maddesinde aracımızın üstünün açık olamayacağını yazmışsınız.Ama 5.5. Kask,Yarış Tulumu,Eldiven ve Ayakkabı kısmında Üzeri açık olan araçlarda önü ve çevresi kapalı kask kullanılmalıdır. Demişsiniz. Biz üzeri açık araba ile yarışlara katılabiliyor muyuz? 2016 için...
furkanbassar
 
Posts: 4
Joined: 19 Feb 2015, 14:33

Re: Organizasyon Süreci ile İlgili Sorular ve Öneriler

Postby BİTO » 08 Jan 2016, 11:32

furkanbassar wrote:4.2. Araç Gövdesi kısmında d) maddesinde aracımızın üstünün açık olamayacağını yazmışsınız.Ama 5.5. Kask,Yarış Tulumu,Eldiven ve Ayakkabı kısmında Üzeri açık olan araçlarda önü ve çevresi kapalı kask kullanılmalıdır. Demişsiniz. Biz üzeri açık araba ile yarışlara katılabiliyor muyuz? 2016 için...


Sayin Ilgili,

Lutfen 2016 yili kurallarinin yayinlanmasini bekleyiniz. 2015 yili kurallari gecerli degildir.

Saygilarimizla.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Organizasyon Süreci ile İlgili Sorular ve Öneriler

Postby aliyılmaz » 14 Jan 2016, 13:44

Merhaba
Araç tasarımımızı tamamlamamız gerekiyor.Bunun için de araç içindeki koltuk yerleşiminin nasıl olması gerektiği,araçtaki kapı sayısı ve yerleşiminin nasıl olabileceği gibi teknik konuları kesinleştirmemiz gerekiyor.2016 yılı kurallarının hala açıklanmamış olması bizim çalışmalarımızı engelliyor.Kuralların ne zaman açıklanacağını öğrenmek istiyoruz.
aliyılmaz
 
Posts: 1
Joined: 14 Jan 2016, 11:37

Re: Organizasyon Süreci ile İlgili Sorular ve Öneriler

Postby BİTO » 14 Jan 2016, 14:15

aliyılmaz wrote:Merhaba
Araç tasarımımızı tamamlamamız gerekiyor.Bunun için de araç içindeki koltuk yerleşiminin nasıl olması gerektiği,araçtaki kapı sayısı ve yerleşiminin nasıl olabileceği gibi teknik konuları kesinleştirmemiz gerekiyor.2016 yılı kurallarının hala açıklanmamış olması bizim çalışmalarımızı engelliyor.Kuralların ne zaman açıklanacağını öğrenmek istiyoruz.


Sayın İlgili,

2016 yılı yarışlarının resmi ilanı ile birlikte kurallar açıklanacaktır. Konuyla ilgili maaselef yardımcı olamıyoruz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Postby Onur. » 07 Mar 2016, 12:31

Merhabalar

2016 için Hidrojenli araç konseptinde sadece yakıt hücresi ya da sadece batarya grubu ile yarışa katılıp yarışabilir miyiz? Örneğin kullanacağımız yakıt hücresinde onarımını sağlayamayacağımız bir tarihte arıza yaşarsak sadece batarya grubu ile katılabilir miyiz veya batarya grubunda bir arıza yaşarsak sadece yakıt pili ile katılabilir miyiz?
Onur.
 
Posts: 1
Joined: 04 Mar 2016, 16:46

Re: Soru ve Öneriler

Postby BİTO » 07 Mar 2016, 15:56

Onur. wrote:Merhabalar

2016 için Hidrojenli araç konseptinde sadece yakıt hücresi ya da sadece batarya grubu ile yarışa katılıp yarışabilir miyiz? Örneğin kullanacağımız yakıt hücresinde onarımını sağlayamayacağımız bir tarihte arıza yaşarsak sadece batarya grubu ile katılabilir miyiz veya batarya grubunda bir arıza yaşarsak sadece yakıt pili ile katılabilir miyiz?


Sayın İlgili,

Yakıt piliniz olmadan Hidromobil yarışlarına katılımınıza izin verilmeyebilir. Hatta yakıt pilinin bulunmaması teknik kontrolleri geçememenizle birlikte, DDK tarafından aracın genelinin tamamlanmadığı gerekçesiyle (teknik yetersizlikten dolayı) verilen desteğin iadesinin istenmesine neden olabilir.

Yakında yayınlanacak "2016 yılı yarışlarında uygulanacak ceza listesi-Penalty List"te teknik kontrollerde bataryası ve yakıt pili bulunmayan Hidromobil araçlarına uygulanacak yaptırım belirtilecektir. Teknik kurallarda da konuyla ilgili güncelleme yapılabilir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Postby rsmdgn » 01 Jul 2016, 11:26

Merhabalar,

Hidrojen tupleri icin metal hirur olmak sarti var mi? yoksa biz 15 er barlik sivilastirilmis hidrojen tupu kullanabilir miyiz?
rsmdgn
 
Posts: 1
Joined: 30 Jun 2016, 14:14

Re: Soru ve Öneriler

Postby BİTO » 11 Jul 2016, 11:41

rsmdgn wrote:Merhabalar,

Hidrojen tupleri icin metal hirur olmak sarti var mi? yoksa biz 15 er barlik sivilastirilmis hidrojen tupu kullanabilir miyiz?


Sayın İlgili,

DDK'nın yanıtı aşağıdadır:

"Yarışlar kapsamında sadece gaz fazında hidrojen tedariği ve dolumu yapılacaktır. Sıvı hidrojen tankı kullanımı uygun değildir."

Saygılarımızla.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Postby Nysia » 14 Aug 2017, 12:40

Merhaba. Yarış esnasında Joulmetre yakıt pilinin çıkışına mı yoksa bataryanın çıkışına mı takılacak? Teşekkürler. iyi günler
Nysia
 
Posts: 1
Joined: 09 Aug 2017, 17:10

Re: Soru ve Öneriler

Postby BİTO » 14 Aug 2017, 17:05

Nysia wrote:Merhaba. Yarış esnasında Joulmetre yakıt pilinin çıkışına mı yoksa bataryanın çıkışına mı takılacak? Teşekkürler. iyi günler


Merhaba,

Hidromobil araçlarında enerji ölçer batarya çıkışına bağlanacaktır.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Organizasyon Süreci ile İlgili Sorular ve Öneriler

Postby hbucak » 23 Oct 2017, 12:11

Yarışlarda, bir takımın pilotunun hafif olması avantaj sağlamamalı. Bilimle ilgili hiç bir alakası yok bu durumun. Önerim: madem ki 2 kişilik araç yapıyoruz o zaman toplam kütle 100 Kg olarak ayarlanacak şekilde yolcu koltuğuna ekleme yapılsın. Örneğin: Pilot 50 Kg, yolcu koltuğuna 50 Kg ek kütle konulsun. Pilot 90 Kg, yolcu koltuğuna 10 Kg kütle konulsun. Böylece hem araçtaki yük dengesine faydası olur, hem de takımlar her zayıf adama pilot gözü ile bakmak zorunda kalmaz. Takımlar alt limit değil üst limitten eşit olarak değerlendirilmeli. Adil olan budur. Bu üst limit 100 Kg olmaz da 80-90 Kg da olur... Orası JURY nin takdirine kalmış.
hbucak
 
Posts: 7
Joined: 01 Dec 2014, 11:56

Re: Organizasyon Süreci ile İlgili Sorular ve Öneriler

Postby noble » 20 Nov 2017, 17:19

hbucak wrote:Yarışlarda, bir takımın pilotunun hafif olması avantaj sağlamamalı. Bilimle ilgili hiç bir alakası yok bu durumun. Önerim: madem ki 2 kişilik araç yapıyoruz o zaman toplam kütle 100 Kg olarak ayarlanacak şekilde yolcu koltuğuna ekleme yapılsın. Örneğin: Pilot 50 Kg, yolcu koltuğuna 50 Kg ek kütle konulsun. Pilot 90 Kg, yolcu koltuğuna 10 Kg kütle konulsun. Böylece hem araçtaki yük dengesine faydası olur, hem de takımlar her zayıf adama pilot gözü ile bakmak zorunda kalmaz. Takımlar alt limit değil üst limitten eşit olarak değerlendirilmeli. Adil olan budur. Bu üst limit 100 Kg olmaz da 80-90 Kg da olur... Orası JURY nin takdirine kalmış.


Bizler bu göruse katılmıyoruz. Kaldıkı dünyada tüm otomotiv sektörü daha verimli araclar uretmek icin agırlık azaltımına gitmektedir. Aracın agırlıgını azaltabilmek son derece onemli bir muhendisliktir. Diger yandan belli yasta bir insanın fiziksel agırlıgı zaten kendi basına bir standart olusturmaktadır. Ortalama hafif bir bayan surucu 50-60kg olacaktır. Dolayısı zaten surucu agırlıgı bakımından bir alt sınır bulunmaktadır.
noble
 
Posts: 15
Joined: 09 Jan 2015, 12:56

Re: Organizasyon Süreci ile İlgili Sorular ve Öneriler

Postby hbucak » 30 Nov 2017, 10:30

noble wrote:Bizler bu göruse katılmıyoruz. Kaldıkı dünyada tüm otomotiv sektörü daha verimli araclar uretmek icin agırlık azaltımına gitmektedir. Aracın agırlıgını azaltabilmek son derece onemli bir muhendisliktir.


- Sayın noble, "ağırlık azaltmak sureti ile verimli araç yapmayalım" demiyorum. Yanlış anlaşıldı sanırım. ARACIN ağırlığını azaltmakta hem fikiriz, böyle bir cevap almış olmak beni son derece şaşırttı.



noble wrote:Diger yandan belli yasta bir insanın fiziksel agırlıgı zaten kendi basına bir standart olusturmaktadır. Ortalama hafif bir bayan surucu 50-60kg olacaktır. Dolayısı zaten surucu agırlıgı bakımından bir alt sınır bulunmaktadır.


- Bu konuda da yanlış anlaşıldığım için yine yanlış cevap almışım. "Sürücü ağırlığı için alt sınır olsun" demiyorum ki. "zaten surucu agırlıgı bakımından bir alt sınır bulunmaktadır" cevabı almış olmak beni tekrar şaşırttı.

- "Belli bir yaşta bir insanın fiziksel ağırlığı zaten kendi basına bir standart olusturmaktadır" Bu dediğinize de katılıyorum fakat benim soruma malesef yine cevap değil.


Dediğim şu: Tüm takımlar standart bir sürücü ağırlığı ile verim hesaplamalarına tabi tutulsun. Yani en hafif insanı alıp sürücü yapmak zorunda hissetmeyelim !!!!!! Bu SORUNA yukarıda ve bu mesajda yer verdiğim çözüm önerileri kullanılabilir, farklı bir çözüm de olabilir.

ÖRNEK: A ile B araçları birebir özdeş araçlar olsun. A aracının sürücüsü 100 Kg iken B aracının sürücüsü 50 Kg olsun. Test edildiğinde hangisi "verimli" olacaktır? Sırf sürücüsü hafif diye bir ekip bu yarışlarda avantaj elde edememeli. "Hafif sürücü" mühendislik veya verim değildir !!!


Bu öneriyi yaparken kişisel bir menfaat gütmüyorum :) Yarışlarda amaç verimliliğin ölçülmesi ise SORUN teşkil eden bir konuda size iyi niyetli bir talepte bulunuyorum.
hbucak
 
Posts: 7
Joined: 01 Dec 2014, 11:56

Previous

Return to Electromobile - Hydromobile - Autonomous