Rules - 2017

For questions about Electromobile please use this topic.

Re: Batarya

Postby BİTO » 14 Apr 2017, 16:08

cenikali wrote:Merhaba,
kolay gelsin araç için 2 adet motor kullanmaktayız. 2 adet batarya grubu kullanılabilir mi ?


Merhaba,

Jury'nin sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Tek bir enerji ölçer ile enerjinin ölçülebilmesi için bataryaların seri veya paralel bağlı olması gereklidir. Bağımsız bataryaların enerjisinin ölçülebilmesi için çok sayıda enerji ölçer gerekeceğinden bu duruma izin verilmemektedir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1184
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby klyc55 » 23 Apr 2017, 18:20

Takımlara üye ekleme işlemleri ne zamana kadar yapılabiliyor. Bu konu hakkında bilgi verir misiniz ?
klyc55
 
Posts: 8
Joined: 24 Feb 2016, 18:04

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 24 Apr 2017, 09:14

klyc55 wrote:Takımlara üye ekleme işlemleri ne zamana kadar yapılabiliyor. Bu konu hakkında bilgi verir misiniz ?


Merhaba,

Gelişme raporundan sonra üye değişiklikleri ile ilgili bilgi istemiyoruz.Takım kaptanı, sürücü ve yedek sürücü dışında yapılacak değişiklikler dışında TÜBİTAK'a haber vermeniz zorunlu değil.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1184
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby yilldiz » 30 Apr 2017, 19:43

Merhaba,
Verilen teknik kurallarda el freninin olup olmadığı hakkında herhangi bir bilgi verilmemiş. Araçta el freni bulundurulması zorunlu mudur?
yilldiz
 
Posts: 1
Joined: 26 Apr 2017, 16:35

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 02 May 2017, 08:32

yilldiz wrote:Merhaba,
Verilen teknik kurallarda el freninin olup olmadığı hakkında herhangi bir bilgi verilmemiş. Araçta el freni bulundurulması zorunlu mudur?


Merhaba,

El freni zorunlu değil, isteyen takım kullanabilir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1184
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby oret » 23 May 2017, 20:45

1- Batarya soğutması için her lityum tabanlı pil hücreleri için mi havalandırma olmalı , pil kutusunun geneli için olsa yeterli mi ?
2- Pil kutusunun dayanıklılığı nasıl test edilecek ?
3-Yanıcı olmayan ,elektriği iletmeyen ,istenilen mukavemeti sağlayan bir malzeme önerebilir misiniz?
oret
 
Posts: 1
Joined: 25 Mar 2017, 00:37

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 25 May 2017, 10:24

oret wrote:1- Batarya soğutması için her lityum tabanlı pil hücreleri için mi havalandırma olmalı , pil kutusunun geneli için olsa yeterli mi ?
2- Pil kutusunun dayanıklılığı nasıl test edilecek ?
3-Yanıcı olmayan ,elektriği iletmeyen ,istenilen mukavemeti sağlayan bir malzeme önerebilir misiniz?


Merhaba,

Sorularınıza Jury (Danışma ve Değerlendirme Kurulu)'nun yanıtı aşağıdadır:

1- Havalandırma sistemi pil kutusunun geneli için yeterlidir.

2- Öncelikle pil koruma kabı en az 8 mm çaplı 8.8 grade cıvatalar ve somunlarla aracın tabanında sağlam bir noktaya sabitlenmelidir. Araç kontrol esnasında da bu bağlantıların tam anlamıyla yapılıp yapılmadığı (pil kutusunun yerinden hareket etmediği, sağlamlığı) DDK üyeleri tarafından test edilecektir. Ayrıca, gerekli görülmesi durumunda, pil koruma kabı yanmazlık testine de tabi tutulacaktır.

3- Ahşap, plexiglas, polystyrene ve yanmaz/kolay alev almaz malzemelerin kabul edilemeyeceği bilgisi etkinlik kitabında yazmaktadır. Bu kapsamda, pil kutusunun iç tarafı için mekanik darbelere karşı dayanıklı, olası kısa devreleri önleyecek ve kolay yanmayan Ebonit gibi sert plastik/kauçuk malzemelerin kullanılması önerilebilir, en iyisi metalik (alüminyum vb. hafif metaller) malzemeler tercih edilebilir.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1184
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby frknyrtm » 14 Jun 2017, 00:34

Telemetri sisteminde PLC modülleri kullanabilir miyiz? Ayrıca haberleşme kanalını 3g veya 4g üzerinden sağlamamız bir sorun teşkil eder mi? Ek olarak
frknyrtm
 
Posts: 1
Joined: 15 Apr 2017, 18:30

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 19 Jun 2017, 08:31

frknyrtm wrote:Telemetri sisteminde PLC modülleri kullanabilir miyiz? Ayrıca haberleşme kanalını 3g veya 4g üzerinden sağlamamız bir sorun teşkil eder mi? Ek olarak


Merhaba,
Jury'nin sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Telemetri için istenirse PLC kullanılabilir. Bunun tabii ki soft-plc olmaması gerekiyor.
Veri transferi için radyo frekans modülü kullanılması gerekmektedir. 3G ve 4G modülleri de uygundur.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1184
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby Süleymann » 28 Jun 2017, 15:11

1)Bataryanın hangi değerleri(akım, gerilim, sıcaklık, şarj durumu ve ömür tahmini) araç pilot kabininde gösterilmesi ve telemetri ile dışarıdaki istasyona aktarılması gerekiyor?
2)Yalnız sıcaklık ölçümünü sürücünün görmesi ve aşırı sıcaklıkta sesli uyarı verip elektriği kesmesi ve aracın yalnız hız ve konumunu telemetri ile istasyona aktarsak yeterli olur mu?
3)batarya, batarya yönetim sistemi, araç kontrol sistemi ve telemetri ile ilgili parçalardan hangi durumların zorunlu olduğunu, hangi eksikliklerde yarışa katılamayacağımızı tam anlamadım. Açıklayabilir misiniz?
Süleymann
 
Posts: 2
Joined: 26 Jun 2017, 12:42

Re: Rules - 2017

Postby noble » 28 Jun 2017, 21:54

Merhaba,
Kitapcıkta belirtılen 5.5.1. BYS b) kurallarına göre flaşör ve sesli uyarı gerekmektedir.
1- Flaşör aracın icinde şoförü uyarmak üzere mi olmalıdır?

2- Aracın dısına da flasor gereksinimi var mıdır?

3- Flaşör aracın icinde olacaksa, güclü LED kullanımı yeterli olur mu? Veya, Gosterge ekranın yanıp sonerek uyarı vermesi yeterli olur mu?

4- Otomatik koruma sistemi devreye girdiginde, sistemle elektriksel baglantı kesilmesi isteniyor, bu durumda flaşör ve sesli uyarıda kapanacaktır. Calısma presibine acıklık getirebilir misiniz?

5- "Teknik kontrollerde, pasif veya aktif dengeleme sistemi, yukarıda sıralı güvenlik önlemleri ve flaşörün fonksiyonel olup olmadığı kontrol edilecektir." Bu kriterler Nasıl kontrol edilecektir? Test dugmesi mi isteniyor?

İyi çalışmalar
noble
 
Posts: 14
Joined: 09 Jan 2015, 12:56

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 04 Jul 2017, 16:46

noble wrote:Merhaba,
Kitapcıkta belirtılen 5.5.1. BYS b) kurallarına göre flaşör ve sesli uyarı gerekmektedir.
1- Flaşör aracın icinde şoförü uyarmak üzere mi olmalıdır?

2- Aracın dısına da flasor gereksinimi var mıdır?

3- Flaşör aracın icinde olacaksa, güclü LED kullanımı yeterli olur mu? Veya, Gosterge ekranın yanıp sonerek uyarı vermesi yeterli olur mu?

4- Otomatik koruma sistemi devreye girdiginde, sistemle elektriksel baglantı kesilmesi isteniyor, bu durumda flaşör ve sesli uyarıda kapanacaktır. Calısma presibine acıklık getirebilir misiniz?

5- "Teknik kontrollerde, pasif veya aktif dengeleme sistemi, yukarıda sıralı güvenlik önlemleri ve flaşörün fonksiyonel olup olmadığı kontrol edilecektir." Bu kriterler Nasıl kontrol edilecektir? Test dugmesi mi isteniyor?

İyi çalışmalar


Merhaba,

Jury (DDK)'nın sorunuza yanıtı aşağıda verilmiştir:

Flaşör uygulaması bataryada beklenmeyen bir sıcaklık artışına karşın bir güvenlik tedbiri olarak gerekmektedir. Bu nedenle sadece araç içinde ışıklı gösterim yeterli değildir. Sesli ve ışıklı uyarı aracın hem içinden hem de dışından algılanabilmelidir. Özellikle araç içerisinde kimsenin bulunmadığı bir anda (örneğin şarj sırasında) araçtan uzakta bir noktadan ışık ve ses uyarısının algılamasına ihtiyaç olacaktır.

Kısacası araç içerisinde sürücünün uyarılması, araç dışında ise araçtan uzakta bulunan bir kişinin uyarılması amacıyla sesli flaşör uygulaması gerekmektedir.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1184
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 05 Jul 2017, 08:36

Süleymann wrote:1)Bataryanın hangi değerleri(akım, gerilim, sıcaklık, şarj durumu ve ömür tahmini) araç pilot kabininde gösterilmesi ve telemetri ile dışarıdaki istasyona aktarılması gerekiyor?
2)Yalnız sıcaklık ölçümünü sürücünün görmesi ve aşırı sıcaklıkta sesli uyarı verip elektriği kesmesi ve aracın yalnız hız ve konumunu telemetri ile istasyona aktarsak yeterli olur mu?
3)batarya, batarya yönetim sistemi, araç kontrol sistemi ve telemetri ile ilgili parçalardan hangi durumların zorunlu olduğunu, hangi eksikliklerde yarışa katılamayacağımızı tam anlamadım. Açıklayabilir misiniz?


Merhaba,

Jury (DDK)'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Batarya ile ilgili 'akım, gerilim, sıcaklık, şarj durumu ve ömür tahmininin' telemetri içinde olması beklenmektedir.


Yakında, yarışlardaki teknik kontrollerde kullanılacak "Kontrol Listesi/Check-listi" websitesinde ilan edeceğiz. Kontrol listesindeki maddelere göre aracınızın ne yönde kontrol edileceğini daha iyi anlayabilirsiniz. Bunun dışında belirttiğiniz parçalarla ilgili özel bir sorunuz varsa yeniden DDK'ya yönlendirebiliriz.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1184
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby noble » 16 Jul 2017, 12:30

Merhaba,

7.1. Batarya Grubu Yerleşimi
Batarya grubunun yerleştirileceği bölge sağlam ve yangına en az 5 dakika dayanıklı bir perde (metal vb. malzeme) ile kokpitten ayrılmış olmalıdır.

Pillerimizi yanmaz metal kutu içerisine yerleştirdik ve yolcu koltuğunun arkasında bulunan boşluk alana yerleştirdik. Bu durumdu yine de perde ihtiyacı varmıdır?

İyi çalışmalar
noble
 
Posts: 14
Joined: 09 Jan 2015, 12:56

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 17 Jul 2017, 10:52

noble wrote:Merhaba,

7.1. Batarya Grubu Yerleşimi
Batarya grubunun yerleştirileceği bölge sağlam ve yangına en az 5 dakika dayanıklı bir perde (metal vb. malzeme) ile kokpitten ayrılmış olmalıdır.

Pillerimizi yanmaz metal kutu içerisine yerleştirdik ve yolcu koltuğunun arkasında bulunan boşluk alana yerleştirdik. Bu durumdu yine de perde ihtiyacı varmıdır?

İyi çalışmalar


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Evet, belirtilen koşullarda da yangın perdesinin bulunması zorunludur.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1184
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby Süleymann » 17 Jul 2017, 22:50

Yarışlardaki teknik kontrollerde kullanılacak "Kontrol Listesi/Check-listi" websitesinde ilan edeceğinizi söylemiştiniz. Yayınlanmadı galiba?
Süleymann
 
Posts: 2
Joined: 26 Jun 2017, 12:42

Re: Rules - 2017

Postby ekoras » 19 Jul 2017, 14:00

Takımız da gelişim raporundan sonra "Substitute Academic advisor" ve üye değişikliği oldu.

Takıma sonradan eklenen kişilerin ,yarış haftası bizimle bulunabilmeleri için, tarafınıza bildirilmesi gerekli midir?

Takımızın üyesi olmayan ancak yarış haftası yarış alanında bulunmak isteyen kişiler maksimum 20 kişi kuralına uyulduğu sürece yarış alanında yer alabilirler mi?
ekoras
 
Posts: 6
Joined: 22 Dec 2016, 23:33

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 19 Jul 2017, 14:30

Süleymann wrote:Yarışlardaki teknik kontrollerde kullanılacak "Kontrol Listesi/Check-listi" websitesinde ilan edeceğinizi söylemiştiniz. Yayınlanmadı galiba?


Merhaba,

Henüz yayınlanmadı. Ağustos başında yayınlanacak. Şu anki güncel Penalty List'i göz önünde bulundurarak hangi başlıkları içereceğini görebilirsiniz.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1184
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 19 Jul 2017, 14:33

ekoras wrote:Takımız da gelişim raporundan sonra "Substitute Academic advisor" ve üye değişikliği oldu.

Takıma sonradan eklenen kişilerin ,yarış haftası bizimle bulunabilmeleri için, tarafınıza bildirilmesi gerekli midir?

Takımızın üyesi olmayan ancak yarış haftası yarış alanında bulunmak isteyen kişiler maksimum 20 kişi kuralına uyulduğu sürece yarış alanında yer alabilirler mi?


Merhaba,

Akademik sorumlu değişikliğini, akademik danışmanın imzalı dilekçe ile bize bildirilmesi gerekmektedir. Takım kaptanı, sürücü ve yedek sürücü dışındaki takım üyelerinin değişikliğini bildirmenize gerek yoktur.

Etkinliğimiz tüm izleyicilere açıktır, kayıt yaptırmadan yarış alanına giriş yapılabilir. Size sağlanacak olan çadır vb. altyapı imkanlarının etkin kullanılabilmesi ve sağlıklı bir çalışma ortamı olması için takımınızın 20 kişiden fazla gelmemesi tavsiye edilmektedir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1184
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby msaidzengin » 19 Jul 2017, 16:45

Merhaba,
Yarış kurallarında FIA standartlarına göre dört veya beş noktadan sabitlenen emniyet kemeri kullanılması zorunludur yazıyor.
Fia standartlarına uygun altı noktadan sabitlenen kemer kullanabilir miyiz?
msaidzengin
 
Posts: 1
Joined: 19 Jul 2017, 14:38

PreviousNext

Return to Electromobile