Rules - 2017

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 06 Apr 2017, 13:39

alataymobil wrote:Yarışma kurallarında yer alan lastik için minimum dış lastik genişliğin 70 mm olması istenmektedir.Piyasadan hâli hazırda kolay bir şekilde tedarik edebileceğimiz lastiğin ölçüsü ise "2.75 inch = 69.85 mm "şeklindedir. Kurallara uygunluğu konusunda bilgi almak istiyoruz.


Merhaba,

2.75 inch lastik genişliği kurallara uygundur.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby muratkiraz » 07 Apr 2017, 21:27

iyi günler
Kurallarda aracın genişliği en fazla 180 olması gerektiği yazıyor. Bu sınırlara aracın yan aynaları dahil mi yoksa aynalar bu genişlik dışında mı kalmaktadır.Yani yan aynalarla birlikte aracın genişliği 180 den fazla olabilir mi. Bide bu ölçüm işlemi nasıl yapılmaktadır.
muratkiraz
 
Posts: 4
Joined: 02 Feb 2016, 15:19

Re: Rules - 2017

Postby mehmetaksu » 08 Apr 2017, 16:28

Merhabalar;

Rules kitapçığında teknik tasarım raporu için ingilizce hazırlanacağına dair bilgi yer almakta fakat gelişme raporu için bir bilgi bulunmamaktadır. Bununla ilgili bir bilgi alabilir miyiz. Gelişme Raporunun Türkçe veya İngilizce hazırlanması hangisi olmalıdır.

Saygılarımla
mehmetaksu
 
Posts: 1
Joined: 12 Dec 2016, 18:41

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 10 Apr 2017, 10:59

mehmetaksu wrote:Merhabalar;

Rules kitapçığında teknik tasarım raporu için ingilizce hazırlanacağına dair bilgi yer almakta fakat gelişme raporu için bir bilgi bulunmamaktadır. Bununla ilgili bir bilgi alabilir miyiz. Gelişme Raporunun Türkçe veya İngilizce hazırlanması hangisi olmalıdır.

Saygılarımla


Merhaba,

Gelişme raporu da İngilizce sunulmalıdır. Ancak zaten görsele (fotoğraf ve varsa video) dayalı bir rapor olduğu için sadece görsellerin tanımını belirtmeniz yeterli olacaktır.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 11 Apr 2017, 15:46

muratkiraz wrote:iyi günler
Kurallarda aracın genişliği en fazla 180 olması gerektiği yazıyor. Bu sınırlara aracın yan aynaları dahil mi yoksa aynalar bu genişlik dışında mı kalmaktadır.Yani yan aynalarla birlikte aracın genişliği 180 den fazla olabilir mi. Bide bu ölçüm işlemi nasıl yapılmaktadır.


Merhaba,

Jury'nin sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Yan aynalar belirtilen sınırlara dahildir. Yan aynalar ile birlikte aracın genişliği 180cm’den fazla olursa ceza puanı uygulanır.
2 metre genişliğinde 1.8 metre yüksekliğindeki bir çerçevenin içinde metre ve lazer metre ile araçların fiziksel boyutları ölçülmektedir.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Batarya

Postby cenikali » 13 Apr 2017, 10:37

Merhaba,
kolay gelsin araç için 2 adet motor kullanmaktayız. 2 adet batarya grubu kullanılabilir mi ?
cenikali
 
Posts: 3
Joined: 09 Nov 2016, 11:42

Re: Batarya

Postby BİTO » 14 Apr 2017, 16:08

cenikali wrote:Merhaba,
kolay gelsin araç için 2 adet motor kullanmaktayız. 2 adet batarya grubu kullanılabilir mi ?


Merhaba,

Jury'nin sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Tek bir enerji ölçer ile enerjinin ölçülebilmesi için bataryaların seri veya paralel bağlı olması gereklidir. Bağımsız bataryaların enerjisinin ölçülebilmesi için çok sayıda enerji ölçer gerekeceğinden bu duruma izin verilmemektedir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby klyc55 » 23 Apr 2017, 18:20

Takımlara üye ekleme işlemleri ne zamana kadar yapılabiliyor. Bu konu hakkında bilgi verir misiniz ?
klyc55
 
Posts: 8
Joined: 24 Feb 2016, 18:04

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 24 Apr 2017, 09:14

klyc55 wrote:Takımlara üye ekleme işlemleri ne zamana kadar yapılabiliyor. Bu konu hakkında bilgi verir misiniz ?


Merhaba,

Gelişme raporundan sonra üye değişiklikleri ile ilgili bilgi istemiyoruz.Takım kaptanı, sürücü ve yedek sürücü dışında yapılacak değişiklikler dışında TÜBİTAK'a haber vermeniz zorunlu değil.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby yilldiz » 30 Apr 2017, 19:43

Merhaba,
Verilen teknik kurallarda el freninin olup olmadığı hakkında herhangi bir bilgi verilmemiş. Araçta el freni bulundurulması zorunlu mudur?
yilldiz
 
Posts: 1
Joined: 26 Apr 2017, 16:35

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 02 May 2017, 08:32

yilldiz wrote:Merhaba,
Verilen teknik kurallarda el freninin olup olmadığı hakkında herhangi bir bilgi verilmemiş. Araçta el freni bulundurulması zorunlu mudur?


Merhaba,

El freni zorunlu değil, isteyen takım kullanabilir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby oret » 23 May 2017, 20:45

1- Batarya soğutması için her lityum tabanlı pil hücreleri için mi havalandırma olmalı , pil kutusunun geneli için olsa yeterli mi ?
2- Pil kutusunun dayanıklılığı nasıl test edilecek ?
3-Yanıcı olmayan ,elektriği iletmeyen ,istenilen mukavemeti sağlayan bir malzeme önerebilir misiniz?
oret
 
Posts: 1
Joined: 25 Mar 2017, 00:37

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 25 May 2017, 10:24

oret wrote:1- Batarya soğutması için her lityum tabanlı pil hücreleri için mi havalandırma olmalı , pil kutusunun geneli için olsa yeterli mi ?
2- Pil kutusunun dayanıklılığı nasıl test edilecek ?
3-Yanıcı olmayan ,elektriği iletmeyen ,istenilen mukavemeti sağlayan bir malzeme önerebilir misiniz?


Merhaba,

Sorularınıza Jury (Danışma ve Değerlendirme Kurulu)'nun yanıtı aşağıdadır:

1- Havalandırma sistemi pil kutusunun geneli için yeterlidir.

2- Öncelikle pil koruma kabı en az 8 mm çaplı 8.8 grade cıvatalar ve somunlarla aracın tabanında sağlam bir noktaya sabitlenmelidir. Araç kontrol esnasında da bu bağlantıların tam anlamıyla yapılıp yapılmadığı (pil kutusunun yerinden hareket etmediği, sağlamlığı) DDK üyeleri tarafından test edilecektir. Ayrıca, gerekli görülmesi durumunda, pil koruma kabı yanmazlık testine de tabi tutulacaktır.

3- Ahşap, plexiglas, polystyrene ve yanmaz/kolay alev almaz malzemelerin kabul edilemeyeceği bilgisi etkinlik kitabında yazmaktadır. Bu kapsamda, pil kutusunun iç tarafı için mekanik darbelere karşı dayanıklı, olası kısa devreleri önleyecek ve kolay yanmayan Ebonit gibi sert plastik/kauçuk malzemelerin kullanılması önerilebilir, en iyisi metalik (alüminyum vb. hafif metaller) malzemeler tercih edilebilir.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby frknyrtm » 14 Jun 2017, 00:34

Telemetri sisteminde PLC modülleri kullanabilir miyiz? Ayrıca haberleşme kanalını 3g veya 4g üzerinden sağlamamız bir sorun teşkil eder mi? Ek olarak
frknyrtm
 
Posts: 1
Joined: 15 Apr 2017, 18:30

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 19 Jun 2017, 08:31

frknyrtm wrote:Telemetri sisteminde PLC modülleri kullanabilir miyiz? Ayrıca haberleşme kanalını 3g veya 4g üzerinden sağlamamız bir sorun teşkil eder mi? Ek olarak


Merhaba,
Jury'nin sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Telemetri için istenirse PLC kullanılabilir. Bunun tabii ki soft-plc olmaması gerekiyor.
Veri transferi için radyo frekans modülü kullanılması gerekmektedir. 3G ve 4G modülleri de uygundur.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby Faruk26 » 20 Jun 2017, 03:45

Merhaba
1)Aracın ön kısmına tüp veya yakıt pili kabin içinden çelik bir borunun içinde H2 çekebilir miyiz ?
2)Basınç emniyet vanası regülatör üzerinde var başka bir tane daha ihtiyaç var mı ?
Teşekkür ederim .
Faruk26
 
Posts: 6
Joined: 17 Jun 2017, 14:03

Re: Rules - 2017

Postby Süleymann » 28 Jun 2017, 15:11

1)Bataryanın hangi değerleri(akım, gerilim, sıcaklık, şarj durumu ve ömür tahmini) araç pilot kabininde gösterilmesi ve telemetri ile dışarıdaki istasyona aktarılması gerekiyor?
2)Yalnız sıcaklık ölçümünü sürücünün görmesi ve aşırı sıcaklıkta sesli uyarı verip elektriği kesmesi ve aracın yalnız hız ve konumunu telemetri ile istasyona aktarsak yeterli olur mu?
3)batarya, batarya yönetim sistemi, araç kontrol sistemi ve telemetri ile ilgili parçalardan hangi durumların zorunlu olduğunu, hangi eksikliklerde yarışa katılamayacağımızı tam anlamadım. Açıklayabilir misiniz?
Süleymann
 
Posts: 2
Joined: 26 Jun 2017, 12:42

Re: Rules - 2017

Postby noble » 28 Jun 2017, 21:54

Merhaba,
Kitapcıkta belirtılen 5.5.1. BYS b) kurallarına göre flaşör ve sesli uyarı gerekmektedir.
1- Flaşör aracın icinde şoförü uyarmak üzere mi olmalıdır?

2- Aracın dısına da flasor gereksinimi var mıdır?

3- Flaşör aracın icinde olacaksa, güclü LED kullanımı yeterli olur mu? Veya, Gosterge ekranın yanıp sonerek uyarı vermesi yeterli olur mu?

4- Otomatik koruma sistemi devreye girdiginde, sistemle elektriksel baglantı kesilmesi isteniyor, bu durumda flaşör ve sesli uyarıda kapanacaktır. Calısma presibine acıklık getirebilir misiniz?

5- "Teknik kontrollerde, pasif veya aktif dengeleme sistemi, yukarıda sıralı güvenlik önlemleri ve flaşörün fonksiyonel olup olmadığı kontrol edilecektir." Bu kriterler Nasıl kontrol edilecektir? Test dugmesi mi isteniyor?

İyi çalışmalar
noble
 
Posts: 15
Joined: 09 Jan 2015, 12:56

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 03 Jul 2017, 16:38

Faruk26 wrote:Merhaba
1)Aracın ön kısmına tüp veya yakıt pili kabin içinden çelik bir borunun içinde H2 çekebilir miyiz ?
2)Basınç emniyet vanası regülatör üzerinde var başka bir tane daha ihtiyaç var mı ?
Teşekkür ederim .


Merhaba,

Jury (DDK)'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Çelik bir boru kullanarak H2 hattı çekilebilir. Ancak hattın güvenli olması gerekir,
Şöför araca inip binerken H2 hattına zarar vermemeli, H2 açma/kapama vanasına rahatlıkla ulaşılabilmelidir.

Basınç emniyet vanası regülatör üzerinde var ise bir taneye daha gerek yoktur.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 04 Jul 2017, 16:46

noble wrote:Merhaba,
Kitapcıkta belirtılen 5.5.1. BYS b) kurallarına göre flaşör ve sesli uyarı gerekmektedir.
1- Flaşör aracın icinde şoförü uyarmak üzere mi olmalıdır?

2- Aracın dısına da flasor gereksinimi var mıdır?

3- Flaşör aracın icinde olacaksa, güclü LED kullanımı yeterli olur mu? Veya, Gosterge ekranın yanıp sonerek uyarı vermesi yeterli olur mu?

4- Otomatik koruma sistemi devreye girdiginde, sistemle elektriksel baglantı kesilmesi isteniyor, bu durumda flaşör ve sesli uyarıda kapanacaktır. Calısma presibine acıklık getirebilir misiniz?

5- "Teknik kontrollerde, pasif veya aktif dengeleme sistemi, yukarıda sıralı güvenlik önlemleri ve flaşörün fonksiyonel olup olmadığı kontrol edilecektir." Bu kriterler Nasıl kontrol edilecektir? Test dugmesi mi isteniyor?

İyi çalışmalar


Merhaba,

Jury (DDK)'nın sorunuza yanıtı aşağıda verilmiştir:

Flaşör uygulaması bataryada beklenmeyen bir sıcaklık artışına karşın bir güvenlik tedbiri olarak gerekmektedir. Bu nedenle sadece araç içinde ışıklı gösterim yeterli değildir. Sesli ve ışıklı uyarı aracın hem içinden hem de dışından algılanabilmelidir. Özellikle araç içerisinde kimsenin bulunmadığı bir anda (örneğin şarj sırasında) araçtan uzakta bir noktadan ışık ve ses uyarısının algılamasına ihtiyaç olacaktır.

Kısacası araç içerisinde sürücünün uyarılması, araç dışında ise araçtan uzakta bulunan bir kişinin uyarılması amacıyla sesli flaşör uygulaması gerekmektedir.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1195
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

PreviousNext

Return to Electromobile - Hydromobile - Autonomous



cron