Rules - 2018

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Rules - 2018

Postby BİTO » 29 Nov 2017, 10:42

You can use this topic to ask your questions about Rules (Electromobile, Hydromobile and Autonomous)

Kurallar (Elektromobil, Hidromobil ve Otonom) ile ilgili sorularınız için bu başlığı kullanabilirsiniz.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Postby ekoras » 30 Nov 2017, 21:39

2018 için resmi kurallar ne zaman açıklanacak? Yeni açılan otonom kategorisi için katılımcılara verilecek destek belli mi?
ekoras
 
Posts: 7
Joined: 22 Dec 2016, 23:33

Re: Rules - 2018

Postby muratcavusoglu » 04 Dec 2017, 16:40

Merhaba hocam, 2018 yarış kuralları ne zaman yayınlanacak acaba?
muratcavusoglu
 
Posts: 1
Joined: 02 Dec 2017, 13:55

Re: Rules - 2018

Postby BİTO » 04 Dec 2017, 16:45

Merhaba,

2018 yılı kuralları gün içerisinde challenge.tubitak.gov.tr adresinde ilan edilecektir.

Otonom kategorisi katılımcılarına başvurmuş olduğu Elektromobil/Hidromobil kategorisi teşviği dışında ayrıca 5.000 TL teşvik verilecektir.

Otonom araç kategorisine başvuru yapmak için öncelikle Elektromobil ya da Hidromobil kategorilerinden birine başvuru yapmak zorunludur.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Postby onurkaan » 19 Dec 2017, 12:51

Merhabalar. 10 ocağa kadar yapılan başvuru formundaki vermiş olduğumuz bilgilerde 10 ocaktan sonra herhangi bir değişiklik yapılıp yapılmadığını ve eğer değişiklik yapabiliyorsak bunda herhangi bir sınır varmı veya vermiş olduğumuz hangi bilgilerde değişiklik yapabildiğimizi merak ediyorum..
onurkaan
 
Posts: 1
Joined: 17 Dec 2017, 22:29

Re: Rules - 2018

Postby BİTO » 19 Dec 2017, 13:28

onurkaan wrote:Merhabalar. 10 ocağa kadar yapılan başvuru formundaki vermiş olduğumuz bilgilerde 10 ocaktan sonra herhangi bir değişiklik yapılıp yapılmadığını ve eğer değişiklik yapabiliyorsak bunda herhangi bir sınır varmı veya vermiş olduğumuz hangi bilgilerde değişiklik yapabildiğimizi merak ediyorum..


Merhaba,

Başvuru formunda aracınıza ilişkin planlamalarınızı vermeniz yeterlidir. Teknik kurallara uyduğu sürece aracınızın teknik özelliklerinde değişiklik yapabilirsiniz. Aracınızın gerçekleşen teknik özelliklerini sonradan gelişme raporu/progress report ve teknik tasarım raporu/technical design report ile sunmanız istenecektir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Postby Berkan Emre İnce » 03 Jan 2018, 20:16

Merhabalar BMS nin yerli olması için tam olarak şartlar nedir ?Batary balancing entegrelerinin evalution boardlarını kullansak yerli sayilir mı? Kendi devre katlarımızı kendimiz mi tasarlamamız gerekiyor ???? Şimdiden teşekkür ederim.
Berkan Emre İnce
 
Posts: 2
Joined: 29 Dec 2017, 16:55

Re: Rules - 2018

Postby GKHN65 » 04 Jan 2018, 12:48

Merhaba, elektrikli araçta diferansiyel zorunlumudur
GKHN65
 
Posts: 2
Joined: 03 Jan 2018, 20:57

Re: Rules - 2018

Postby BİTO » 04 Jan 2018, 15:27

GKHN65 wrote:Merhaba, elektrikli araçta diferansiyel zorunlumudur


Merhaba,

Elektronik Diferansiyel Uygulaması opsiyonel bir parçadır, zorunlu değildir. Bu parçayı yerli yapan takımlar rapor puanı ve teknik ödüller için avantaj kazanırlar.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Postby Slymn » 04 Jan 2018, 17:07

Merhaba şasi profil tipi nasıl olmalı? sınırlama varmı? kapalı olmak zorundamı?
Slymn
 
Posts: 2
Joined: 03 Jan 2018, 20:45

Re: Rules - 2018

Postby GKHN65 » 04 Jan 2018, 17:12

Merhaba, Mekanik ya da elektronik farkı gözetmen diferansiyel zorunlu mu? Ayrıntılı bilgi alabilirmiyim
GKHN65
 
Posts: 2
Joined: 03 Jan 2018, 20:57

Re: Rules - 2018

Postby Ceylanistemi » 05 Jan 2018, 01:27

İyi günler. Şasi profili kapalı olmak zorunda mi yoksa I (alfabenin 11. Harfi) olabilir mi.
Ceylanistemi
 
Posts: 1
Joined: 03 Jan 2018, 21:30

Re: Rules - 2018

Postby BİTO » 05 Jan 2018, 09:43

Berkan Emre İnce wrote:Merhabalar BMS nin yerli olması için tam olarak şartlar nedir ?Batary balancing entegrelerinin evalution boardlarını kullansak yerli sayilir mı? Kendi devre katlarımızı kendimiz mi tasarlamamız gerekiyor ???? Şimdiden teşekkür ederim.


Merhaba,

DDK (Jury)'nin sorunuza yanıtı aşağıda verilmiştir:

Batarya dengeleme entegrelerinin kullanımı kabul edilebilir fakat tüm devre hazır tasarım olarak görünen geliştirme kitleri uygun olmaz. Çünkü geliştirme kitleri baskı devre yapmaya ve devre tasarımına izin vermez. Kullanmayı düşündüğünüz evolution board ile ilgili bilgi verebilirseniz daha iyi yardımcı olabiliriz.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Postby BİTO » 05 Jan 2018, 09:47

Slymn wrote:Merhaba şasi profil tipi nasıl olmalı? sınırlama varmı? kapalı olmak zorundamı?


Merhaba,

DDK (Jury)'nin sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Araç şasisi için bir malzeme ve profil zorunluluğu yok. Karbon fiber veya bal peteği (honeycomb) malzeme kullanan takımlar var.
Rollbar, rollcage için malzeme dayanım limiti ve kapalı profil zorunluluğu var.

Öneri olarak; taşıt şasilerinde ana profil ve bağlantılarda meydana gelen gerilmelere göre şasi tasarımının geliştirilmesi önemlidir. Bilgisayar ortamında, şaside kullanılacak ana profil ve bağlantılar için kolaylıkla gerilme analizleri yapılabilir. Böylece, etkin bir şasi tasarımı ortaya çıkacak ve şasi üzerindeki topolojiyi de (kupa tasarımı) kolaylık sağlanacaktır. Analiz sonucunda, profil kalınlığının (2-5 mm) seçimi de (taşıt ağırlığı minimize edilerek, yakıt tüketimin azaltılabilmesi için) kolaylaşacaktır.

Eğer şasi tasarımları, enlemesine profillerden oluşuyor ise profil bağlantıları perçinli, civatalı veya kaynaklı seçilebilir. Hem boylamasına, hem de enlemesine şasi tasarımında (perçinli birleştirmelerde kolaylık sağlaması açısından) açık kesitli U, I tipi profiller seçilebilir.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Postby BİTO » 05 Jan 2018, 09:48

GKHN65 wrote:Merhaba, Mekanik ya da elektronik farkı gözetmen diferansiyel zorunlu mu? Ayrıntılı bilgi alabilirmiyim


Merhaba,

Araçlarda diferansiyel bulunması zorunluluğu yok. Sorunuzu daha açık sorarsanız yardımcı olabiliriz.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Postby Berkan Emre İnce » 08 Jan 2018, 14:59

BİTO wrote:
Berkan Emre İnce wrote:Merhabalar BMS nin yerli olması için tam olarak şartlar nedir ?Batary balancing entegrelerinin evalution boardlarını kullansak yerli sayilir mı? Kendi devre katlarımızı kendimiz mi tasarlamamız gerekiyor ???? Şimdiden teşekkür ederim.


Merhaba,

DDK (Jury)'nin sorunuza yanıtı aşağıda verilmiştir:

Batarya dengeleme entegrelerinin kullanımı kabul edilebilir fakat tüm devre hazır tasarım olarak görünen geliştirme kitleri uygun olmaz. Çünkü geliştirme kitleri baskı devre yapmaya ve devre tasarımına izin vermez. Kullanmayı düşündüğünüz evolution board ile ilgili bilgi verebilirseniz daha iyi yardımcı olabiliriz.


İyi çalışmalar.



Kullanmayı düşündüğümüz kartlardan birisi Linear Technology firmasının DC1652A kartı; LTC6803-2 entegresini içermektedir.
link:
http://cds.linear.com/docs/en/demo-boar ... rGuide.pdf

Diğer bir kart ise Texas Instrument firmasının EM1402 kartı; bq76PL455Aentegresini kullanılmaktadır.
linki:
http://www.ti.com/lit/ug/snou143/snou143.pdf
Berkan Emre İnce
 
Posts: 2
Joined: 29 Dec 2017, 16:55

Re: Rules - 2018

Postby BİTO » 09 Jan 2018, 08:33

Berkan Emre İnce wrote:
BİTO wrote:
Berkan Emre İnce wrote:Merhabalar BMS nin yerli olması için tam olarak şartlar nedir ?Batary balancing entegrelerinin evalution boardlarını kullansak yerli sayilir mı? Kendi devre katlarımızı kendimiz mi tasarlamamız gerekiyor ???? Şimdiden teşekkür ederim.


Merhaba,

DDK (Jury)'nin sorunuza yanıtı aşağıda verilmiştir:

Batarya dengeleme entegrelerinin kullanımı kabul edilebilir fakat tüm devre hazır tasarım olarak görünen geliştirme kitleri uygun olmaz. Çünkü geliştirme kitleri baskı devre yapmaya ve devre tasarımına izin vermez. Kullanmayı düşündüğünüz evolution board ile ilgili bilgi verebilirseniz daha iyi yardımcı olabiliriz.


İyi çalışmalar.



Kullanmayı düşündüğümüz kartlardan birisi Linear Technology firmasının DC1652A kartı; LTC6803-2 entegresini içermektedir.
link:
http://cds.linear.com/docs/en/demo-boar ... rGuide.pdf

Diğer bir kart ise Texas Instrument firmasının EM1402 kartı; bq76PL455Aentegresini kullanılmaktadır.
linki:
http://www.ti.com/lit/ug/snou143/snou143.pdf


Merhaba,

Danışmanlarımızın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Kullanmayı düşündüğünüz geliştirme kitleri BYS'den beklenen görevlerin çoğunu yapmaktadır. Dolayısı ile yerli kabul edilmeyecektir.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Postby Slymn » 10 Jan 2018, 17:42

Merhaba aracın kabuğu için pazar çuvallarını reçine ile birleştirip üretebilirmiyiz?
Slymn
 
Posts: 2
Joined: 03 Jan 2018, 20:45

Re: Rules - 2018

Postby cihank » 10 Jan 2018, 19:37

merhaba
aracımızın kabuğu için kullanacağımız kompozit malzemenin imalatında kullanılan karbon fiber yerine polipropilen çuval kullanmamız kurallara aykırı bir durum olur mu? kullandığımızı var sayarsak ceza alır mıyız?
cihank
 
Posts: 1
Joined: 01 Dec 2017, 21:26

Re: Rules - 2018

Postby abc77 » 16 Jan 2018, 19:18

Merhabalar,
10 Ocak tarihinde yapılan başvuruda bulunan, takım üyelerinin değişmesi, çıkması veya eklenmesi hakkında nasıl bir yol izlemeliyiz?
abc77
 
Posts: 1
Joined: 11 Jan 2018, 05:44

Next

Return to Electromobile - Hydromobile - Autonomous