Rules - 2018

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 17 Oca 2018, 11:33

Slymn yazdı:Merhaba aracın kabuğu için pazar çuvallarını reçine ile birleştirip üretebilirmiyiz?


cihank yazdı:merhaba
aracımızın kabuğu için kullanacağımız kompozit malzemenin imalatında kullanılan karbon fiber yerine polipropilen çuval kullanmamız kurallara aykırı bir durum olur mu? kullandığımızı var sayarsak ceza alır mıyız?


Merhaba,

Sorunuza DDK (Jury)'nin yanıtı aşağıdadır:

Araç kabuğu için bir malzeme kısıtı yok. Kaza anında rollbar ve rollcage kullanılarak oluşturulan kafesin sürücüyü koruyabilmesi için Rollbar, rollcage için malzeme dayanım limiti ve kapalı profil zorunluluğu var.

Daha önceki yıllarda reçine ile birkaç kat polipropilen malzemeden olan tabakaları birleştirerek kabuk yapan takımlar olmuştu. Ancak yapılan araç DDK tarafından güvenli bulunmaz ise yarışa katılamaz (kurallar 8.1.i), ceza puanı ile yarışa katılma durumu olmaz.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1225
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 17 Oca 2018, 12:14

abc77 yazdı:Merhabalar,
10 Ocak tarihinde yapılan başvuruda bulunan, takım üyelerinin değişmesi, çıkması veya eklenmesi hakkında nasıl bir yol izlemeliyiz?


Merhaba,

Yakında formatı web sitesinde ilan edilecek olan Gelişme raporunda konuyla ilgili değişiklikleri bildirebilirsiniz.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1225
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen ahmetkelleci » 25 Oca 2018, 20:18

Merhaba,

Aracımızda, bataryalarımızı ağırlık merkezinin yere yakın olmasını istediğimizden sürücünün alt kısmına konumlandırmak istiyoruz bu durum ile alakalı bir kısıtlamanız var mı?
ahmetkelleci
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 25 Oca 2018, 00:26

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 01 Şub 2018, 11:44

ahmetkelleci yazdı:Merhaba,

Aracımızda, bataryalarımızı ağırlık merkezinin yere yakın olmasını istediğimizden sürücünün alt kısmına konumlandırmak istiyoruz bu durum ile alakalı bir kısıtlamanız var mı?


Merhaba,

Sürücüden kastınız araç sürücüsü ise sorunuza DDK (Jury)'nin yanıtı aşağıdadır:

"Bataryanın acil hallerde dışarıdan müdahale için kolay ulaşılır olması ve sürücü ile batarya arasında güvenlik perdesinin olması gerektiği "6.5. Batarya" başlığında açıkça belirtilmiştir.

Bataryanın sürücünün koltuğu altında bulunması çok uygun görünmüyor, çünkü güvenlik için nasıl bir tedbir alındığını bilemiyoruz. Farklı bir alana yerleştirilmesini öneririz. Ancak Etkinlik Kitapçığı'ndaki tüm şartları yerine getiriyoruz ve bu kuralları ihlal etmeden koltuk altına yerleşim yapabiliyoruz deniyorsa, o durumda yapılabilir."


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1225
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Önceki

Dön Electromobile - Hydromobile - Autonomous