cimrimobil yazdı:Tanıtım ve Yaygınlaştırma Ödülü için raporu formatını ne zaman sisteme ekleyeceksiniz.
Odul basvuru formu yarislarin anasayfasinda Subat ayinda yayinlandi. tubitak.gov.tr/formula adresinden kontrol edebilirsiniz.
Saygilarimizla.
cimrimobil yazdı:Tanıtım ve Yaygınlaştırma Ödülü için raporu formatını ne zaman sisteme ekleyeceksiniz.
emreoguz yazdı:Ön değerlendirme formunda yazılan takım üyelerinden bazıları projeden ayrılmış olup, ekibimize yeni üyeler dahil edilmiştir. Yeni üyelerin yarışa gelmesi için ve katılım belgesi alması için ne yapmamız gerekmektedir? Birde ön değerlendirme formunda yazılan sürücü ve takım kaptanı değişmiştir. Bunun için ne yapmamız gerekmektedir?
ilter yazdı:Üniversite olarak aracımız için yalnızca 5 bin TL'lik yol desteği aldık.Aracın yarışlara gelmesi durumunda teknik testler kısımında bir sorun yaşayıp yarışlara katılamaması durumunda bu verilen destek geri alınacakmıdır?
furkanbassar yazdı:4.2. Araç Gövdesi kısmında d) maddesinde aracımızın üstünün açık olamayacağını yazmışsınız.Ama 5.5. Kask,Yarış Tulumu,Eldiven ve Ayakkabı kısmında Üzeri açık olan araçlarda önü ve çevresi kapalı kask kullanılmalıdır. Demişsiniz. Biz üzeri açık araba ile yarışlara katılabiliyor muyuz? 2016 için...
aliyılmaz yazdı:Merhaba
Araç tasarımımızı tamamlamamız gerekiyor.Bunun için de araç içindeki koltuk yerleşiminin nasıl olması gerektiği,araçtaki kapı sayısı ve yerleşiminin nasıl olabileceği gibi teknik konuları kesinleştirmemiz gerekiyor.2016 yılı kurallarının hala açıklanmamış olması bizim çalışmalarımızı engelliyor.Kuralların ne zaman açıklanacağını öğrenmek istiyoruz.
Onur. yazdı:Merhabalar
2016 için Hidrojenli araç konseptinde sadece yakıt hücresi ya da sadece batarya grubu ile yarışa katılıp yarışabilir miyiz? Örneğin kullanacağımız yakıt hücresinde onarımını sağlayamayacağımız bir tarihte arıza yaşarsak sadece batarya grubu ile katılabilir miyiz veya batarya grubunda bir arıza yaşarsak sadece yakıt pili ile katılabilir miyiz?
rsmdgn yazdı:Merhabalar,
Hidrojen tupleri icin metal hirur olmak sarti var mi? yoksa biz 15 er barlik sivilastirilmis hidrojen tupu kullanabilir miyiz?
Nysia yazdı:Merhaba. Yarış esnasında Joulmetre yakıt pilinin çıkışına mı yoksa bataryanın çıkışına mı takılacak? Teşekkürler. iyi günler
hbucak yazdı:Yarışlarda, bir takımın pilotunun hafif olması avantaj sağlamamalı. Bilimle ilgili hiç bir alakası yok bu durumun. Önerim: madem ki 2 kişilik araç yapıyoruz o zaman toplam kütle 100 Kg olarak ayarlanacak şekilde yolcu koltuğuna ekleme yapılsın. Örneğin: Pilot 50 Kg, yolcu koltuğuna 50 Kg ek kütle konulsun. Pilot 90 Kg, yolcu koltuğuna 10 Kg kütle konulsun. Böylece hem araçtaki yük dengesine faydası olur, hem de takımlar her zayıf adama pilot gözü ile bakmak zorunda kalmaz. Takımlar alt limit değil üst limitten eşit olarak değerlendirilmeli. Adil olan budur. Bu üst limit 100 Kg olmaz da 80-90 Kg da olur... Orası JURY nin takdirine kalmış.
noble yazdı:Bizler bu göruse katılmıyoruz. Kaldıkı dünyada tüm otomotiv sektörü daha verimli araclar uretmek icin agırlık azaltımına gitmektedir. Aracın agırlıgını azaltabilmek son derece onemli bir muhendisliktir.
noble yazdı:Diger yandan belli yasta bir insanın fiziksel agırlıgı zaten kendi basına bir standart olusturmaktadır. Ortalama hafif bir bayan surucu 50-60kg olacaktır. Dolayısı zaten surucu agırlıgı bakımından bir alt sınır bulunmaktadır.
Dön Electromobile - Hydromobile