Teknik Kurallar - 2015

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen yyagmurekmekci » 10 Tem 2015, 19:30

Sayın yetkili,
Şartnamede bulunan bir madde konusunda şüphelerimiz bulunmaktadır. Söz konusu maddede:
"Araçtaki tüm elektrik kabloları, her bir iletkenin çapına uygun değerde bir aşırı akım kesicisiyle (sigorta vb.) korunmalıdır. "
cümlesi bulunmaktadır.
Bizler özellikle sensörler için kullandığımız ortak çıkışlı kablolarda, her birini kapsayan ortak bir tane sigorta kullanabilir miyiz? Mesela ortak çıkışlı iki kabloya 1 tane sigorta kullanma imkanımız var mıdır? Yoksa bizlerden ortak çıkışlı olmaları farketmeksizin her bir kablo için ayrı birer sigorta kullanılması mı beklenmektedir?
Aynı etkiyi ortak sigortalarla sağlayabildiğimiz halde her bir kabloya sigorta kullanmamız hem mali yönden hem de tesisat yönünden bizlere yük oluşturmaktadır.
Ortak sigortalama kullandığımız takdirde ceza puanına tabi tutulur muyuz?
yyagmurekmekci
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 10 Tem 2015, 19:26

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 11 Tem 2015, 10:19

yyagmurekmekci yazdı:Sayın yetkili,
Şartnamede bulunan bir madde konusunda şüphelerimiz bulunmaktadır. Söz konusu maddede:
"Araçtaki tüm elektrik kabloları, her bir iletkenin çapına uygun değerde bir aşırı akım kesicisiyle (sigorta vb.) korunmalıdır. "
cümlesi bulunmaktadır.
Bizler özellikle sensörler için kullandığımız ortak çıkışlı kablolarda, her birini kapsayan ortak bir tane sigorta kullanabilir miyiz? Mesela ortak çıkışlı iki kabloya 1 tane sigorta kullanma imkanımız var mıdır? Yoksa bizlerden ortak çıkışlı olmaları farketmeksizin her bir kablo için ayrı birer sigorta kullanılması mı beklenmektedir?
Aynı etkiyi ortak sigortalarla sağlayabildiğimiz halde her bir kabloya sigorta kullanmamız hem mali yönden hem de tesisat yönünden bizlere yük oluşturmaktadır.
Ortak sigortalama kullandığımız takdirde ceza puanına tabi tutulur muyuz?


Sayin Ilgili,

DDK'nin sorunuza yaniti asagidadir:

Çok miktarda yük tek sigorta veya aşırı akım kesici tarafından beslenebilir. Sigortanın kabloyu yangına karşı koruyabilmesi açısından ortak beslenen yüklerden en ince kablo kesit alanına sahip kablonun her mm2'si için en fazla 7-8A değerinde ortak sigorta kullanılabilir. Sinyal hatları için koruma zorunlu değildir.

Saygilarimizla.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen hakanbicil » 11 Tem 2015, 14:29

Merhaba, enerji ölçerler için çalışma aralığı 0-100A olarak belirtilmiş. Bu akım nominal akım mı yoksa maximum akım mı ? Yani mesela araç motorları kalkış anında 100A den fazla çekebiliyor. Bununla ilgili bilgilendirme yapabilir misiniz ?
hakanbicil
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 02 Mar 2015, 01:49

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 11 Tem 2015, 23:05

sercandemirkiran yazdı:Merhabalar sayın yetkili ,

Geçen yıl satın almış bulunduğumuz Sparco markalı koltuğun(yarış teknik onayı almıştır) kalıbını kullanarak kendi koltuğumuzu karbon fiber kaplamadan hafif bir şekilde ürettik . Referans aldığımız koltuk FIA standartlarına uymakla birlikte elde ettiğimiz koltuk da yeterince sağlam olmuştur.

Teknik kurallar 7.12. Koltuk başlığı altında ; ''Yarış koltuğu standartlarında olmayan ancak güvenlik şartlarını sağlayan koltuk
kullanılması durumunda takımlara verilen yarış ödeneğinin etkin kullanılamaması sebebiyle 1 turluk ceza puanı uygulanacaktır.''
ibaresi bulunmaktadır.

Bu durumda , bizim yaptığımız karbon-fiber uygulaması ceza puanına tabi tutulacak mıdır ?

Aksi taktirde :
Piyasada 2.5 - 3 kg olan koltukların fiyatları yaklaşık olarak 1080 İngiliz sterlini / Adet civarındadır. 8.000 TL civarındaki bir meblağa tekabül ediyor.
5.000 TL TUBİTAK desteğinin yalnızca koltuklara bile yetemeyeceği açıktır.

Saygılarımla.


Sayin İlgili,

Yaris, temelinde hizi ve otomobil yaris kurallarini iceren bir organizasyon oldugu icin guvenlik acisindan FIA onayli koltuk ve ekipmanin kullanilmasi gereklidir. Bu durum DDK'nin yanisira yarisi sportif olarak yoneten TOSFED yetkilileri icin de sart kosulan bir durumdur. FIA etiketli olmayan koltugunuzun guvenlik standartlarina uygun olup olmadigina ve ceza puani karsiliginda yarisa alinma durumuna ancak Teknik Kontroller'de gerekli incelemeler yapildiktan sonra karar verilebilir. Bu nedenle guvenliginiz icin her zaman sertifikali urunler kullanmanizi oneririz.

Saygılarimizla.

Duzeltme: Bold ile gosterilen kisim daha aciklayici olmasi icin yeniden duzenlendi.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen yyagmurekmekci » 12 Tem 2015, 13:43

Sayın yetkili,
Aracımızın telemetri sistemi için tablet bilgisayar kullanacağız, tabletimizin beslemesini de aracın bataryasından yapacağız. Bu şartlar altında, beslemesini aracın bataryasından yapacak olsak dahi, tablet bilgisayarın içindeki batarya, ek bataryadan sayılacak ve ceza puanına tabi tutulmamıza sebep olacak mıdır?
Saygılarımla.
yyagmurekmekci
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 10 Tem 2015, 19:26

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 14 Tem 2015, 09:47

hakanbicil yazdı:Merhaba, enerji ölçerler için çalışma aralığı 0-100A olarak belirtilmiş. Bu akım nominal akım mı yoksa maximum akım mı ? Yani mesela araç motorları kalkış anında 100A den fazla çekebiliyor. Bununla ilgili bilgilendirme yapabilir misiniz ?


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Enerji ölçer için 100A anlık en yüksek akım değeridir. Bu değer motor akımı değil, bataryadan çekilen akımdır. Motor sürücünüz buck tipi çevirgeç olduğu için özellikle kalkış anında motor akımı batarya akımının 5-10 katı olabilir. Dolayısı ile batarya akımı hala limitin altında kalacaktır. Her durumda hem batarya sağlığı için, hem de enerji ölçerin ölçebilmesi için batarya akımını motor sürücü üzerinden limitlemenizi öneririz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Organizasyon Süreci ile İlgili Sorular ve Öneriler

Mesajgönderen teknomobil » 15 Tem 2015, 13:40

merhabalar ;

sürücü ile batarya arasına dayanıklı ve yanmayan alüminyum kompozit malzeme kullanmamızda herhangi bir sıkıntı var mı ?
teknomobil
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 30 Haz 2015, 12:38

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen teknomobil » 15 Tem 2015, 13:48

Merhabalar ;

Batarya grubunun 3000 Wattı belli bir yüzdede geçebilir mi ?

geçerse ve ceza alınırsa aldığımız ceza wattını kullanmadığımız takdirde ceza siliniyor mu ?
teknomobil
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 30 Haz 2015, 12:38

Re: Organizasyon Süreci ile İlgili Sorular ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 15 Tem 2015, 15:07

teknomobil yazdı:merhabalar ;

sürücü ile batarya arasına dayanıklı ve yanmayan alüminyum kompozit malzeme kullanmamızda herhangi bir sıkıntı var mı ?


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır.
Etkinlik kitapçığında belirtilen sızdırmazlık ve sabitleme koşullarını sağladığı sürece kullanılabilir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 15 Tem 2015, 15:08

teknomobil yazdı:Merhabalar ;

Batarya grubunun 3000 Wattı belli bir yüzdede geçebilir mi ?

geçerse ve ceza alınırsa aldığımız ceza wattını kullanmadığımız takdirde ceza siliniyor mu ?


Sayın İlgili,

DDK'nın yanıtı aşağıda verilmiştir.
Herhangi bir yüzdesel tolerans söz konusu değildir. Yarış sonunda, fazla enerjinin kullanılmaması ya da ceza miktarı kadar enerjinin az kullanılması durumunda cezanın silinmesi sözkonusu değildir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen bariscancicek » 21 Tem 2015, 16:05

FIA ONAYLI BİRDE CIK/FIA ONAYLI tulumlar var.Biz CIK/FIA ONAYLI bir tulum bulduk.FIA onaylı ile aynı olur mu? Kullanmamız da bir sakınca olur mu ?
bariscancicek
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 06 Mar 2015, 16:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 22 Tem 2015, 09:45

bariscancicek yazdı:FIA ONAYLI BİRDE CIK/FIA ONAYLI tulumlar var.Biz CIK/FIA ONAYLI bir tulum bulduk.FIA onaylı ile aynı olur mu? Kullanmamız da bir sakınca olur mu ?


Merhaba,

CIK / FIA onayli tulumlar carting yarislarinda ve off road yarislarinda kullanilir. Pist ve rally türü yarislarda kullanılması yasaktir sadece FIA onayli tulumla yarisilabilir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen hakanbicil » 23 Tem 2015, 01:17

Sayın yetkili,
Aracımızda sürücünün özelliği gereği rejenatif geri besleme ile bataryalarımızı şarj edebiliyoruz. Bunun bir sakıncası var mıdır ? Bilgi verebilirseniz sevinirim.
hakanbicil
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 02 Mar 2015, 01:49

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 23 Tem 2015, 08:52

yyagmurekmekci yazdı:Sayın yetkili,
Aracımızın telemetri sistemi için tablet bilgisayar kullanacağız, tabletimizin beslemesini de aracın bataryasından yapacağız. Bu şartlar altında, beslemesini aracın bataryasından yapacak olsak dahi, tablet bilgisayarın içindeki batarya, ek bataryadan sayılacak ve ceza puanına tabi tutulmamıza sebep olacak mıdır?
Saygılarımla.


Merhaba,

Aynı soru daha önce de bu başlık altında sorulmuş ve yanıtlanmıştı. DDK'nın yanıtı tekrar iletiyorum.

Telsiz, cep telefonu, saat ve tablet gibi cihazların dahili bataryalarından dolayı ceza puanı yazılmaz.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 23 Tem 2015, 13:38

hakanbicil yazdı:Sayın yetkili,
Aracımızda sürücünün özelliği gereği rejenatif geri besleme ile bataryalarımızı şarj edebiliyoruz. Bunun bir sakıncası var mıdır ? Bilgi verebilirseniz sevinirim.


Merhaba,

DDK'nın yanıtı aşağıdadır:

Enerjinin rejeneratif geri kazanımında herhangi bir sakınca yoktur. Ancak 2015 yılı için, yarışlarda kullanılacak Enerjiölçer tek yönlü olarak ölçüm yapmaktadır. Bu nedenle rejeneratif olarak geri kazanılan enerji, tüketilen enerjiden düşülmez. Önümüzdeki yıllarda çift yönlü ölçüm yapabilen Eneriölçer kullanılması planlanmaktadır.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen keremersoy » 23 Tem 2015, 14:44

Yanmaz deri FIA onayli ancak iki parcali motosikletci tulumu kabul gorur mu?
keremersoy
 
Mesajlar: 10
Kayıt: 31 Eki 2014, 14:16

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen e.asimyilmaz » 23 Tem 2015, 16:04

Merhaba ,
Enerji ölçer boyutları ve enerji ölçerde kullanılacak konnektörlerin modeli hakkında detaylı bilgi verir misiniz ? Ayrıca enerji ölçerin fotoğrafını görme şansımız var mı ? Teşekkürler.

Saygılarımla.
e.asimyilmaz
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 17 Oca 2015, 15:50

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen teknomobil » 25 Tem 2015, 21:07

Merhaba

Batarya sıcaklık ölçümünde, batarya sıcaklığı arttığında uyarı vermesi gereken flaşörün araç içerisinde sürücünün görebileceği bir yere mi ? yoksa araç dışarısında bir yere mi koyulmalı ?
teknomobil
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 30 Haz 2015, 12:38

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen keremersoy » 26 Tem 2015, 03:11

Deri, yanmaz, FIA onaylı, pist için ancak iki parçalı motosikletçi tulumu kabul görür mü?
keremersoy
 
Mesajlar: 10
Kayıt: 31 Eki 2014, 14:16

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 27 Tem 2015, 15:25

e.asimyilmaz yazdı:Merhaba ,
Enerji ölçer boyutları ve enerji ölçerde kullanılacak konnektörlerin modeli hakkında detaylı bilgi verir misiniz ? Ayrıca enerji ölçerin fotoğrafını görme şansımız var mı ? Teşekkürler.

Saygılarımla.


Sayın İlgili,

Enerji ölçer özellikleri ile ilgili tüm katılımcılara kayıtlı e-posta üzerinden bilgi gönderilmiş ve daha önce bu sayfada yayınlanmıştı. Cihazın maalesef elimizde yüksek çözünürlüklü bir fotoğrafı bulunmamakta, ancak aşağıdaki fotoğraftan fikir edinebilirsiniz.

Resim

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

ÖncekiSonraki

Dön Electromobile - Hydromobile - Autonomous



cron