Rules - 2016

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen Braveheart* » 25 Nis 2016, 01:28

İyi çalışmalar,

Başvuru formu ile ilgili olarak takım üye sayısı 25 kişi olarak belirtilmişti ve gelişme raporunda da belirtildiği üzere üye ekleme çıkarma yapıldıktan sonra nihai takım üye sayısı 25 kişiyi geçebilir mi ?
Braveheart*
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 03 Şub 2016, 03:22

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 25 Nis 2016, 16:59

veysel_88 yazdı:Merhaba
Araç tabanından geçen profillerin rollcage olarak kabul edilebilmesi için rollcage en yakın kısmı ile rollcage araç içine bakan yüzeyi arasındaki mesafenin en az 20 cm olması gerekmektedir
1.taban profilin uzaklığı 20 cm sürücünün ayak hizası mı ? koltuğa olan uzaklık olarak baktığımızda 20 cm tasarımda sıkıntı oluyor
2. ön ve arka rollbarları taban profili yani şasi profiline dikey olarak kaynak yaptığımızda , şasi rollcage olarak kabul ediliyor mu ? veya şasi üzerine ayrı profil rololcage olarak bağlantı mı yapmamızı istiyorsunuz ?


Sayın ilgili,

Sorunuza DDK (Jury)'nin verdiği yanıt aşağıdadır.

Sürücünün ayakları rollbarın araç tabanına bağlandığı kısımlar arasında sıkışmaması için geniş tutulması gerekmektedir.

1. Her araçta bu duruma bakılmıyor. Kurallardaki tanım cümlesinin hepsine bakılması gerekiyor. Eğer araç tabanından geçen profil rollcage olarak kullanılacak ise sürücü vücudu ile şasi arası mesafeye bakılacak.
Kurallarda geçen tanımın tamamı;

"Araç tabanından geçen profillerin rollcage olarak kabul edilebilmesi için sürücünün rollcage en yakın kısmı ile rolcage araç içine bakan yüzeyi arasındaki mesafenin en az 20cm olması gerekmektedir."

2. Araç şasisi rollcage olarak kullanılıyorsa, teknik kontrollerde yarış için güvenli bulunur ise 1 tur ceza ile yarışa katılabilir. Takımlardan rollcage ile şasiyi ayrı tasarlamaları talep edilmektedir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 26 Nis 2016, 08:39

ABDULKADİR İNCİ yazdı:Yarışma kuralları içerisinde bulunan 'Araçlarda kullanılacak nominal yakıt pili (birden fazla olabilir) çıkış gücü etiket
değerleri toplamı en fazla 3 kW olabilecektir.' ifadesi ne anlama gelmektedir. Batarya ve Fuelcell in toplam nominal gücü 3 kW ı geçebilir mi?


Sayın İlgili,

Batarya kapasitesi için herhangi bir sınırlama yoktur. Sadece yakıt pillerinin etiket değerleri toplamı 3 kW'ı geçemez.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 26 Nis 2016, 08:43

Braveheart* yazdı:İyi çalışmalar,

Başvuru formu ile ilgili olarak takım üye sayısı 25 kişi olarak belirtilmişti ve gelişme raporunda da belirtildiği üzere üye ekleme çıkarma yapıldıktan sonra nihai takım üye sayısı 25 kişiyi geçebilir mi ?


Sayın İlgili,

Yarış alanına 20 kişi gelinmesi gerekmektedir. Ayrıca takımların 25 kişi olduğu göz önünde bulundurularak promosyon malzemeleri hazırlanmaktadır. Ancak fazla kişi yazmanız rapor açısından sorun oluşturmaz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 26 Nis 2016, 10:20

ABDULKADİR İNCİ yazdı:Merhabalar yarış kuralları 4-5 nokta emniyet kemerini içeriyor. Aracımızda 6 nokta emniyet kemeri kullanabilir miyiz? Ayrıca balaklava, içlik, yanmaz çorap kullanımı kurallar dahilinde mi? Kullanacağımız kask FIA onaylı veya bu yarışa özgü mü olmak zorundadır? Kullanacağımız kaskın açık ya da kapalı olması bizim tercihimize mi bağlı? Direksiyonla ilgili özel bir kısıtlamanız bulunmakta mı?

Sayın İlgili,

Sorularınıza DDK'nın yanıtı aşağıdadır:

Merhabalar yarış kuralları 4-5 nokta emniyet kemerini içeriyor. Aracımızda 6 nokta emniyet kemeri kullanabilir miyiz?

- Evet 6 nokta emniyet kemeri kullanılabilir.

Ayrıca balaklava, içlik, yanmaz çorap kullanımı kurallar dahilinde mi?

-İçlik ve çorap zorunlu değil, isteğe bağlı takımlar kullanabilir.

Kullanacağımız kask FIA onaylı veya bu yarışa özgü mü olmak zorundadır? Kullanacağımız kaskın açık ya da kapalı olması bizim tercihimize mi bağlı?

- Kask için FIA onayı aranmıyor, kask kapalı olmak zorundadır.

Direksiyonla ilgili özel bir kısıtlamanız bulunmakta mı?

- Kural kitapçığı 7.13’te belirtildiği gibi kapalı simit olmak zorundadır.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen onatdoguhan » 27 Nis 2016, 10:11

Araba fren yaptığında elektrik üretmesini sağlayacak bir sistem kullanmak yasak mı?
onatdoguhan
 
Mesajlar: 9
Kayıt: 27 Ara 2014, 21:56

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 27 Nis 2016, 11:56

onatdoguhan yazdı:Araba fren yaptığında elektrik üretmesini sağlayacak bir sistem kullanmak yasak mı?


Sayın İlgili,

Frenleme enerjisinin rejeneratif geri kazanımı kurallar dahilindedir, yasak değildir.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen ABDULKADİR İNCİ » 30 Nis 2016, 20:58

Tübitak tarafından yarışmacılara verilen destek primleri ne zaman hesaba yatırılacaktır?
ABDULKADİR İNCİ
 
Mesajlar: 17
Kayıt: 02 Şub 2016, 12:25

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen ABDULKADİR İNCİ » 30 Nis 2016, 20:59

Gelişim raporunu teslim ettikten sonra araç sürücülerimizin takımdan ayrılması sonucu yeni ekip arkadaşları ekleyebiliyor muyuz?
ABDULKADİR İNCİ
 
Mesajlar: 17
Kayıt: 02 Şub 2016, 12:25

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen alihgs » 02 May 2016, 13:39

Merhaba, iyi çalışmalar.Destek parasının tam olarak ne zaman yatacağı konusunda bilgilendirir misinz?
alihgs
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 29 Nis 2016, 00:09

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 03 May 2016, 10:29

Merhaba,

Destekler hesaba aktarıldığında akademik danışman ve takım kaptanları bilgilendirilecektir. Kesin bir tarih veremiyoruz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 03 May 2016, 10:30

ABDULKADİR İNCİ yazdı:Gelişim raporunu teslim ettikten sonra araç sürücülerimizin takımdan ayrılması sonucu yeni ekip arkadaşları ekleyebiliyor muyuz?


Sayın İlgili,

Takım kaptanı, sürücü ve yedek sürücü değişikliklerini bildirmeniz gerekiyor. Takımdaki diğer değişiklikleri bildirmenize gerek yok.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen klyc55 » 03 May 2016, 16:58

kurşun asit akülerde bms şartı var mı ? arabanın üstü kapalı olunca rollbar ve rollcage zorunluluğu oluyor mu ? yardımcı olursanız sevinirim.
klyc55
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 24 Şub 2016, 18:04

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen alihgs » 09 May 2016, 22:41

Merhaba ,iyi çalışmalar.Daha önce destek parasının ne zaman yatacağı konusunda bilgilendirme yapmanızı istemiştim.Takım kaptanlarının bilgilendirileceğini söyleyip, kesin tarih veremeyeceğinizi söylemiştiniz.Destek parasının yarıştan en geç 3 ay içerisinde kurum hesabına aktarılacağı http://challenge.tubitak.gov.tr/sss.html link üzerinde bulunan 6.kısımda belirtilmişti.Dolayısıyla gerçekleştirdiğimiz proje çerçevesinde gerekli birkısım ekipman ve aksamların tedarik ve finansal işlemlerini Tübitak tarafından kurumlara aktarılacak destek parasının en geç yatacağı aya ve tarihe göre planlayıp ilgili firma ve şirketler ile anlaşmış bulunmaktayız.Süreç gittikçe ilerlediğinden ve zamanın kısıtlı olmasından dolayıdır ki tekrardan hatırlatma gereği duyduk.Teşekkürler.
alihgs
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 29 Nis 2016, 00:09

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen onacmetal » 10 May 2016, 01:39

merhabalar. electromobil kategorisiyle katılacağımız araçta, herhangi bir otomobilin debriyaj ve vites sistemi kullanmamız yarış konsepti kurallarına aykırı olur mu?
Ve araçta alternatör kullanabilirmiyiz. eğer kullanabilir isek max. kaç kw gücüne kadar kullanabiliriz. bu kategori ile ilgili örnek bir proje nereden bulabiliriz. bide araçlarda kullanılan motor gücü ortalama kaç kw.
onacmetal
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 09 May 2016, 15:12

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 10 May 2016, 08:57

klyc55 yazdı:kurşun asit akülerde bms şartı var mı ? arabanın üstü kapalı olunca rollbar ve rollcage zorunluluğu oluyor mu ? yardımcı olursanız sevinirim.


Sayın ilgili,

Kurşun asit akülerde BMS’in kullanımı zorunlu değildir. Fakat kullanımı tavsiye edilmektedir.

Aracın üstü kapalı olsa da ayrıca rollbar ve rollcage olmak zorunda.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 10 May 2016, 14:00

alihgs yazdı:Merhaba ,iyi çalışmalar.Daha önce destek parasının ne zaman yatacağı konusunda bilgilendirme yapmanızı istemiştim.Takım kaptanlarının bilgilendirileceğini söyleyip, kesin tarih veremeyeceğinizi söylemiştiniz.Destek parasının yarıştan en geç 3 ay içerisinde kurum hesabına aktarılacağı http://challenge.tubitak.gov.tr/sss.html link üzerinde bulunan 6.kısımda belirtilmişti.Dolayısıyla gerçekleştirdiğimiz proje çerçevesinde gerekli birkısım ekipman ve aksamların tedarik ve finansal işlemlerini Tübitak tarafından kurumlara aktarılacak destek parasının en geç yatacağı aya ve tarihe göre planlayıp ilgili firma ve şirketler ile anlaşmış bulunmaktayız.Süreç gittikçe ilerlediğinden ve zamanın kısıtlı olmasından dolayıdır ki tekrardan hatırlatma gereği duyduk.Teşekkürler.


Sayın İlgili,

Konunun aciliyeti ilgili birimlere iletildi zaten. Mesajınızı challenge@tubitak.gov.tr adresine de gönderirseniz bu hatırlatmanızı ödemeyle ilgilenen birimlere biz de iletmiş oluruz. 298 9685 nolu telefondan da Mali Denetleme ve Sözleşmeler Müdürlüğü'ne ulaşabilirsiniz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 12 May 2016, 13:59

onacmetal yazdı:merhabalar. electromobil kategorisiyle katılacağımız araçta, herhangi bir otomobilin debriyaj ve vites sistemi kullanmamız yarış konsepti kurallarına aykırı olur mu?
Ve araçta alternatör kullanabilirmiyiz. eğer kullanabilir isek max. kaç kw gücüne kadar kullanabiliriz. bu kategori ile ilgili örnek bir proje nereden bulabiliriz. bide araçlarda kullanılan motor gücü ortalama kaç kw.


Sayın İlgili,

Debriyaj ve vites sisteminin kullanılması kurallara aykırı değildir.

Diğer takımların motor gücü hakkındaki bilgileri organizatör olarak biz paylaşamayız, konuyla ilgili diğer takımlarla iletişime geçerek kendiniz bilgi alabilirsiniz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen Braveheart* » 12 May 2016, 20:18

Merhaba,

Bildiğiniz üzere artık yeni konsepte göre hidromobil araçta fuelcell ve batarya birlikte bulunacak. Ancak aracımızda bulunacak fuelcell ve bataryanın çıkış-giriş voltajları birbirinden farklı ve bu yüzdendir ki araya konverter koymamız gerekiyor. Fakat konverter verimde sıkıntı meydana getireceği için bunun yerine 'batarya charger' kullanmamızın kurallar çerçevesinde düşünüldüğünde sakıncası var mıdır?

Saygılarımla,
Braveheart*
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 03 Şub 2016, 03:22

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen onacmetal » 18 May 2016, 21:24

Hareket enerjisini alternatörle elektrik enerjisine çevirip, akülere takviye besleme vermemiz, alternatör kullanmamız konusunda bir problem teşkil eder mi?
onacmetal
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 09 May 2016, 15:12

ÖncekiSonraki

Dön Electromobile - Hydromobile



cron