Rules - 2016

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 12 Tem 2016, 13:46

tolgauge yazdı:Merhabalar sayın yetkili, Kurallara uygun olarak genel elektrik tasarımın semalarını hazırladık ancak rapor taslağında elektrik tasarım şeması altbaşlığı olmadığı icin formatın dışına çıkılmaması adına rapora eklenmedi. Bu sadece oradayken bizim elimizde olması gereken bir rapor mudur? Size nasıl ulaştırmamiz gerekmektedir? Bu sebeple ulaştırılmayan şemanın yaptırımı nedir?


Sayın İlgili,

Raporda ilgili başlıktan puan alamazsınız. Ancak hazır olan şemanızı raporunuzun tamamıyla birlikte teknik kontrollerde yanınıza bulundurmanız gerekmektedir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1324
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen capcuk17 » 13 Tem 2016, 09:55

Merhaba,
Bizim telemetri sistemi hakkında birkaç sorumuz vardı. İlk sorumuz telemetri sistemi teste tabi tutulacak mı? Tutulacaksa nasıl yapılacak? Bir de oldu ki yarış esnasında iletişim koptu bir süreliğine aracın kör bir noktaya girmesiyle alıcı ve verici açısından. Bu durumda diskalifiye mi olunur yoksa ceza puanı mı verilir? Telemetri sistemi hakkında yayınlamış olduğunuz manuallerde çok bir bilgi bulamadık bu sorular için o yüzden soruyoruz. Son bir sorum daha olacak gönderdiğimiz veriyi biz mi seçiyoruz? Sadece batarya hücrelerinin sıcaklık ve akım değerlerini göstermemiz yeterli olur mu yoksa göstermemiz gereken değerler var mı? Teşekkür ederim.
capcuk17
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 12 Tem 2016, 15:58

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen oguzhanakan » 13 Tem 2016, 12:41

Merhaba ,

araçta ayna yerine arkatarafa kamera koyulması uygunmudur
oguzhanakan
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 20 Haz 2016, 14:48

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 13 Tem 2016, 13:31

oguzhanakan yazdı:Merhaba ,

araçta ayna yerine arkatarafa kamera koyulması uygunmudur


Merhaba,

Aracın iki yanında dikiz aynası bulunması zorunlu. Takımlar isterse ek olarak kamera kullanabilir.
Teknik kontrollerde dikiz aynasının, Etkinlik Kitapçığında belirtilen nitelikleri sağlayıp sağlamadığı kontrol edilecektir ve ilgili nitelikleri sağlamayan araçlara, Ceza Listesinde belirtilen yaptırımlar uygulanacaktır.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1324
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen hasangrkann » 13 Tem 2016, 14:39

Merhaba.
Araçta kullanilacak kontaktorler ve roleler için herhangi bir şart varmıdır.
Paralel bataryalarin birbirine baglanmasinda Solid state röle kullanimi uygunmudur.
hasangrkann
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 12 Tem 2016, 17:04

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 15 Tem 2016, 08:51

capcuk17 yazdı:Merhaba,
Bizim telemetri sistemi hakkında birkaç sorumuz vardı. İlk sorumuz telemetri sistemi teste tabi tutulacak mı? Tutulacaksa nasıl yapılacak? Bir de oldu ki yarış esnasında iletişim koptu bir süreliğine aracın kör bir noktaya girmesiyle alıcı ve verici açısından. Bu durumda diskalifiye mi olunur yoksa ceza puanı mı verilir? Telemetri sistemi hakkında yayınlamış olduğunuz manuallerde çok bir bilgi bulamadık bu sorular için o yüzden soruyoruz. Son bir sorum daha olacak gönderdiğimiz veriyi biz mi seçiyoruz? Sadece batarya hücrelerinin sıcaklık ve akım değerlerini göstermemiz yeterli olur mu yoksa göstermemiz gereken değerler var mı? Teşekkür ederim.


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı:

lk sorumuz telemetri sistemi teste tabi tutulacak mı?

- Sistem teknik kontroller sırasında teste tabi tutulacaktır. Kontrol merkezi ve araç arasında bağlantısı kurulması istenecek ve raporda aktarıldığı belirtilen datanın aktarılabilmesi beklenecektir.

Bir de oldu ki yarış esnasında iletişim koptu bir süreliğine aracın kör bir noktaya girmesiyle alıcı ve verici açısından. Bu durumda diskalifiye mi olunur yoksa ceza puanı mı verilir?

- Böyle bir senaryo için aldığımız bir karar yok, anlık bir kesintiden kaynaklanan böyle bir durumda herhangi bir yaptırım uygulanmayacaktır.

Gönderdiğimiz veriyi biz mi seçiyoruz? Sadece batarya hücrelerinin sıcaklık ve akım değerlerini göstermemiz yeterli olur mu yoksa göstermemiz gereken değerler var mı?

- Aktarılacak bilgiler arasında hız, sıcaklık ve batarya geriliminin olması beklenmektedir. Aktarılacak bilgiler bunlar olmak zorunda değildir, bunlarla sınırlı kalmak zorunda da değildir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1324
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen yyagmurekmekci » 15 Tem 2016, 14:02

Merhabalar sayın yetkili,
Batarya kutusu hakkında bir sorumuz var, batarya kutusu yapmak uzere kestigimiz panelleri birlestirirken, paneller arasinda kalip bataryaya temas etmeyecek şekilde kullanilan yapıştırıcı(örneğin epoksi adhessive) ya da bağlantı aparatlarının bir sakıncası ya da kıstası var mıdır?
Teşekkürler.
yyagmurekmekci
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 10 Tem 2015, 19:26

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 15 Tem 2016, 15:49

yyagmurekmekci yazdı:Merhabalar sayın yetkili,
Batarya kutusu hakkında bir sorumuz var, batarya kutusu yapmak uzere kestigimiz panelleri birlestirirken, paneller arasinda kalip bataryaya temas etmeyecek şekilde kullanilan yapıştırıcı(örneğin epoksi adhessive) ya da bağlantı aparatlarının bir sakıncası ya da kıstası var mıdır?
Teşekkürler.


Merhaba,

Danışmanlarımızın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Batarya kutusu birleştilirken kullanılan yapıştırcı veya bağlantı araç-gereçlerinin bir sakıncası yoktur. Ancak, bütün batarya paketinin koruma kabının sağlam bir şekilde eldesi ve en az 8 mm çaplı 8.8 grade cıvatalar ve somunlarla aracın tabanında sağlam bir noktaya sabitlenmelidir ibaresi de unutulmamalıdır.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1324
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen capcuk17 » 16 Tem 2016, 15:27

Merhaba,
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederiz. Daha önce yarışmaya katılmış bir kişi ile görüştüm. Birkaç sorunun cevabını daha merak etmeme neden oldu. Mikrokontrolçü olarak Arduino (Telemetri Sistemi İçin) kullanan bir takımın aktarılan verinin gösterimi için Arduino IDE sinin serial monitor özelliğini kullanması yasak mı? Daha doğrusu Arduino IDE serial monitor, Putty, Screen vs. gibi programların kullanılması yasak mı aktarılan datanın gözlemlennmesi için? Kendimizin küçük bir program yazması mı gerekiyor?

Şimdeden teşekkür ederim.
capcuk17
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 12 Tem 2016, 15:58

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen fthgkc » 17 Tem 2016, 16:46

Merhabalar,

Kurallarda "Sıcaklık göstergesi bir uyarı flaşörüne elektriksel olarak bağlanmalıdır. Batarya sıcaklığı kritik sıcaklık değerine ulaştığında flaşör sesli uyarı vermelidir. Ayrıca, batarya grubunun sistemle elektriksel bağlantısı otomatik bir koruma sistemi tarafından kesilmelidir."

seklinde bir aciklama gecmekte. Diyelim ki batarya kritik sicakligi gecti ve biz flasor ve sesli uyariyi verdirdik. Bu flasor ve sesli uyari ne kadar sureyle devam etmelidir? Batarya gurubunun sistemle elektriksel baglantisinin kesilmesi isteniyor. Bu durumda flasor ve sesli uyarinin hala devam etmesi mi gerekir yoksa onlarin da enerjisinin kesilerek aractaki tum sistemlerin hicbir uyari vermeyecek sekilde kapanmasi mi gerekir?

Iyi calismalar.
fthgkc
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:50

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen sulgen16 » 20 Tem 2016, 10:46

Sorumuz kurallarda bulunan 'vehicle measurement' başlığı altında ki d şıkkı hakkındadır. Burada 'araç genişliği 120 cm den küçük , 180 cm den büyük olmamalıdır' yazıyor. Bu genişlik neye göre ölçülecek , araş üzerinde bulunan en geniş nokta mı baz alınacak yoksa kabin mi ?
sulgen16
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 12 Şub 2016, 14:18

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen sulgen16 » 20 Tem 2016, 10:56

Bir diğer sorumuz aynı bölümün (6.1) h şıkkı hakkındadır. Burada genişliğin en az 65 cm olması gerektiği yazmakta ancak burada ki 65 cm sürücü ve yolcunun birlikte kaplayacağı genişlik mi yoksa sadece 1 tanesi için kabin de 65 cm yer mi ayrılmalı yani bu durumda kabin 130 cm mi olmalı ?
sulgen16
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 12 Şub 2016, 14:18

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 20 Tem 2016, 12:08

hasangrkann yazdı:Merhaba.
Araçta kullanilacak kontaktorler ve roleler için herhangi bir şart varmıdır.
Paralel bataryalarin birbirine baglanmasinda Solid state röle kullanimi uygunmudur.


Merhaba,

Sorunuza DDK'nın yanıtı aşağıdadır:

Araçta kullanılacak kontaktörlerin ve rölelerin anma akımlarının beslediği yükün çektiği maksimum akımdan büyük olması gerekmektedir.

Ayrıca kullanılacak ekipmanın keseceği yük tiplerine (indüktif, resistif, AC, DC) uygun olması gerekmektedir.

Paralel bataryaların birbirine bağlanmasında solid state röle kullanımı bakımından yukarıdaki hususlar dikkat edildiği takdirde herhangi bir sorun bulunmamaktadır.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1324
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 20 Tem 2016, 13:49

capcuk17 yazdı:Merhaba,
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederiz. Daha önce yarışmaya katılmış bir kişi ile görüştüm. Birkaç sorunun cevabını daha merak etmeme neden oldu. Mikrokontrolçü olarak Arduino (Telemetri Sistemi İçin) kullanan bir takımın aktarılan verinin gösterimi için Arduino IDE sinin serial monitor özelliğini kullanması yasak mı? Daha doğrusu Arduino IDE serial monitor, Putty, Screen vs. gibi programların kullanılması yasak mı aktarılan datanın gözlemlennmesi için? Kendimizin küçük bir program yazması mı gerekiyor?

Şimdeden teşekkür ederim.


Merhaba,

Çeşitli marka ve model monitörler Telemetri sisteminin bir parçası olarak görüntüleme aracı olarak kullanılabilir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1324
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen capcuk17 » 20 Tem 2016, 15:56

Tekrardan merhaba, bir önceki sormuş olduğum soru yanlış anlaşılmış zannedersem sormak istediğim Arduino IDE sine ait olan Serial Monitor fonksiyonu ya da Putty ve Scrren gibi yazılımlar serial porta gelen datanın gözlemlenmesi için kullanılabilir mi? Sonuçta halihazırda bir program ya da bir programın fonksiyonu kullanılarak veri gözlemlenmesi yapılıyor. Bu şekilde bir kullanım telemetri sistemini kendisi tasarlayan bir takım için kural ihlali olur mu?
capcuk17
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 12 Tem 2016, 15:58

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 20 Tem 2016, 16:37

sulgen16 yazdı:Sorumuz kurallarda bulunan 'vehicle measurement' başlığı altında ki d şıkkı hakkındadır. Burada 'araç genişliği 120 cm den küçük , 180 cm den büyük olmamalıdır' yazıyor. Bu genişlik neye göre ölçülecek , araş üzerinde bulunan en geniş nokta mı baz alınacak yoksa kabin mi ?


Merhaba,

DDK'nın yanıtı aşağıda verilmiştir:

Aracın dıştan dışa ölçülerinin 120 ve 180 arasında olması gerekiyor. Teknik tasarım raporundaki şekilde gösterildiği gibi bakılacak.


Resim

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1324
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 20 Tem 2016, 16:40

sulgen16 yazdı:Bir diğer sorumuz aynı bölümün (6.1) h şıkkı hakkındadır. Burada genişliğin en az 65 cm olması gerektiği yazmakta ancak burada ki 65 cm sürücü ve yolcunun birlikte kaplayacağı genişlik mi yoksa sadece 1 tanesi için kabin de 65 cm yer mi ayrılmalı yani bu durumda kabin 130 cm mi olmalı ?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır.

Her biri için bu mesafenin olması gerekmektedir. İki koltuğun yan yana olduğu bir tasarımda kabin genişliğinin 130 cm olması gerekmektedir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1324
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen klyc55 » 25 Tem 2016, 00:36

Fren sisteminde frenleme tek pedaldan çalışacak arka 2 lastik hidrolik ön 2 lastik mekanik tel sistemle çalışması herhangi bir sorun teşkil eder mi ? İlginiz için teşekkür ederim.
klyc55
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 24 Şub 2016, 18:04

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 25 Tem 2016, 11:11

klyc55 yazdı:Fren sisteminde frenleme tek pedaldan çalışacak arka 2 lastik hidrolik ön 2 lastik mekanik tel sistemle çalışması herhangi bir sorun teşkil eder mi ? İlginiz için teşekkür ederim.


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Hidrolik frenler için en azından iki ayrı devre olması gerekiyor. Bu şartı sağlıyor ise kabul edilir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1324
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 25 Tem 2016, 16:19

MERHABA
1. 4 TEKERLEK FREN SİSTEMİ OLMAK ZORUNLU MU ?
2.EL FRENİ KULLANIMI ZORUNLUMU ?
ZORUNLU İSE ŞARTI NEDİR (HİDROLİK VEYA MEKANİK ) ?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

4 tekerlekte ayrı fren olmak zoruda değil. Hidrolik fren olmak zorunda. Hidrolik için iki ayrı devre olması gerekiyor.

El freni zorunlu değildir.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1324
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

ÖncekiSonraki

Dön Electromobile - Hydromobile