Rules - 2017

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Hydromobile Rules - 2017

Postby BİTO » 24 Oct 2016, 12:16

You can use this topic to ask your questions about 2017 Rules.

2017 yili yarislariyla birlikte baslik kilitlenmistir. Lutfen sorularinizi Rules - 2018 basligina yonlendiriniz.

Bu sayfadaki yorumlar 2017 yili kurallarinda degisiklik yapilmasi durumunda gecerli degildir.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby veliaht58 » 31 Oct 2016, 22:39

Merhabalar,

1) Yeni Yayınlanan Kurallarda 4 Adet Yerli Ürün Yapma Zorunluluğumuz Gözüküyor. Bu Çoğu Üniversite İçin Zorlayıcı Bir Kural. Bu Kuralın Değişme İhtimali Varmı?
2) Kullanılacak Batarya Konusunda Lityumları Zorunlu Hale Getirmişsiniz. Durumu Olmayan Takımlar Jel Aküleri Tercih Etmektedir. Bu Kuralın Değişme İhtimali Varmı?
3) Kurallarda Değişikliğe Gidilmicekse Sonuç Olarak Yarışın Konsepti ve Zorluk Derecesi Oldukca Değişmekte Olacağından Her Başvuran Takıma 25.000 + 10.000 TL Destek Verilmelidir Diye Düşünüyorum Sizlerin Bu Konuda Görüşleri Nelerdir?
veliaht58
 
Posts: 4
Joined: 08 Jul 2015, 07:48

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 01 Nov 2016, 12:09

veliaht58 wrote:Merhabalar,

1) Yeni Yayınlanan Kurallarda 4 Adet Yerli Ürün Yapma Zorunluluğumuz Gözüküyor. Bu Çoğu Üniversite İçin Zorlayıcı Bir Kural. Bu Kuralın Değişme İhtimali Varmı?
2) Kullanılacak Batarya Konusunda Lityumları Zorunlu Hale Getirmişsiniz. Durumu Olmayan Takımlar Jel Aküleri Tercih Etmektedir. Bu Kuralın Değişme İhtimali Varmı?
3) Kurallarda Değişikliğe Gidilmicekse Sonuç Olarak Yarışın Konsepti ve Zorluk Derecesi Oldukca Değişmekte Olacağından Her Başvuran Takıma 25.000 + 10.000 TL Destek Verilmelidir Diye Düşünüyorum Sizlerin Bu Konuda Görüşleri Nelerdir?


Merhaba,

Yarışların temel amaçlarından biri öğrencilerin katma değeri yüksek araç parçalarını kendilerinin tasarlayıp üretmesini teşvik etmek. Bu hedefle motor, motor sürücüsü konusunda öğrencilerin araştırma imkanı edinip, bu alanda deneyim kazanmaları bekleniyor. Lityum temelli batarya kullanma zorunluluğu da bu alandaki mevcut sanayi uygulamaları göz önünde bulundurularak getirildi. Bu kurallarda bir değişikliğe gidilmesi söz konusu değil.

Geçen yıl 5.000 TL olan desteğin bu yıl 2 katına çıkarılması bu değişiklikler göz önünde bulundurularak yapıldı. Ayrıca temel parçalarda hazır ürün kullanımı kısıtlandırıldığı için araç maliyetinin artmayacağı öngörülmektedir. Verilen ödenek ile Ar&Ge çalışmalarınızın ve ulaşım maliyetlerinizin belli oranda karşılanması amaçlanmaktadır.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby noble » 01 Nov 2016, 19:45

MErhaba,
Kurallarda camlar konusunda boyutlar bakımından fazla bilgi verilmemiştir.
1. ön camın ve yan camların boyutlarında sınırlama nedir?
2. arka cam olma zorunluluğu var mı?
Teşekkürler
noble
 
Posts: 15
Joined: 09 Jan 2015, 12:56

Re: Rules - 2017

Postby noble » 01 Nov 2016, 20:06

MErhaba,
Batarya kuralları ile ilgili Lithium pillerine ilişkin olarak:
5.5.1. Batarya Yönetim Sistemi (BYS) altında
5.5.1.c) Hücrelerin gruplar halinde (4’lü veya 5’li v.b.) tümleştirilmesi (seri veya paralel) ve her bir grubun birbirinden yanmaz bir malzemeyle ayrılması gerekmektedir (bkz: örnek şekiller).

1- Bu kural BYS nin grup bazında her grup için bağlanması anlamına mı geliyor?

2- Piller 4'lü veya 5'li olarak ayrı ayrı kompartmanlara konmak zorunda mıdır? Eğer zorunda ise, Hybrid arabalarda kullanılan yüzlerce hücrelerden oluşan pil kutusunda böyle bir uygulama bulunmamaktadır. Bu kuralın kaldırması veya esnetilmesi mümkün mü?

Teşekkürler
noble
 
Posts: 15
Joined: 09 Jan 2015, 12:56

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 04 Nov 2016, 16:09

noble wrote:MErhaba,
Kurallarda camlar konusunda boyutlar bakımından fazla bilgi verilmemiştir.
1. ön camın ve yan camların boyutlarında sınırlama nedir?
2. arka cam olma zorunluluğu var mı?
Teşekkürler


Merhaba,

Ön cam için bir boyut kısıtlaması yok. Jury kontroller esnasında camın sürücünün rahat görebileceği bir tasarıma sahip olup olmadığına ve sürüş esnasında ön taraftan tehlikeli parçanın sürücüye gelip gelemeyeceğine bakmaktadır.
Takım isterse yan cam kullanmayabilir, bir ölçü kısıtlaması yok.
Arka cam için de bir ölçü kısıtlaması yok, kullanılmayabilir. Aynalar vasıtası ile arkayı görebiliyor olması gerekiyor.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 07 Nov 2016, 08:50

noble wrote:MErhaba,
Batarya kuralları ile ilgili Lithium pillerine ilişkin olarak:
5.5.1. Batarya Yönetim Sistemi (BYS) altında
5.5.1.c) Hücrelerin gruplar halinde (4’lü veya 5’li v.b.) tümleştirilmesi (seri veya paralel) ve her bir grubun birbirinden yanmaz bir malzemeyle ayrılması gerekmektedir (bkz: örnek şekiller).

1- Bu kural BYS nin grup bazında her grup için bağlanması anlamına mı geliyor?

2- Piller 4'lü veya 5'li olarak ayrı ayrı kompartmanlara konmak zorunda mıdır? Eğer zorunda ise, Hybrid arabalarda kullanılan yüzlerce hücrelerden oluşan pil kutusunda böyle bir uygulama bulunmamaktadır. Bu kuralın kaldırması veya esnetilmesi mümkün mü?

Teşekkürler


Merhaba,

Sorunuza DDK (Jury)'nin yanıtı aşağıdadır:

Lityum iyon bataryayı oluşturan her bir hücrenin batarya paketi içerisinde sabitlenmiş olması beklenmektedir. Bu sabitleme her pil için ayrı olarak yapılabileceği gibi gruplama yapılarak önce grup içinde pillerin sabitlenmesi ve daha sonra da bu pil grubunun batarya paketi içerisinde sabitlenmesi beklenmektedir.
Batarya paketi içerisinde piller ile batarya bileşenlerinin (kablo, BMS kartları, vb.) birbirinden ayrı ve izole edilmiş halde tutulması beklenmektedir. Ayrıca sabitleme için kullanılacak malzemelerin kesinlikle yanmaz malzemeler ile yapılması gerekmektedir. Pillerin veya pil gruplarının sabitlenmesi amacıyla kolay tutuşabilir polimer malzemelerin kullanılması kabul edilmeyecektir.
Paket içerisinde pil gruplarının (4'lü, 5'li gruplar, vb.) oluşturulması zorunluluğu yoktur. İstenirse uygun bir dizilimle ve uygun izolasyonla tüm piller seri/paralel bağlantılarla paket oluşumu için kullanılabilir.

BYS için ise, BYS grup bazlı değil her bir hücre için çalışmalı ve dengeleme yapmalı.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby cenikali » 09 Nov 2016, 16:08

Merhaba,
Telemetri yapımında kişisel bilgisayar kullanılamaz deniyor. Raspberry pi kişisel bilgisayar olarak kabul ediliyor mu?
cenikali
 
Posts: 3
Joined: 09 Nov 2016, 11:42

Re: Rules - 2017

Postby noble » 12 Nov 2016, 23:02

Merhaba,

4.5. Yerli Ürün Teşvik Ödülleri başlığı altında söyle yazmaktadır:
........Kriterleri sağlayan 10’dan fazla takım olması durumunda teknik tasarım raporu ve araç başında yapılan teknik değerlendirmeler dikkate alınarak yapılan puanlama sonucu ilk 10 ulusal takıma puan sıralamasına göre aşağıda belirtilen miktarlarda ödül verilecektir.
1-Bu durumda ulusal olmayan (Türkiye dışından) katılan takımlar bu ödüle dahil değildir. Doğru mudur?

5.1. Yerlilik başlığı göre zorunlu dört parçanın yerli olması aranmaktadır.
2- Bu kural ulusal olmayan takımlar için de geçerli midir?

Teşekkürler
noble
 
Posts: 15
Joined: 09 Jan 2015, 12:56

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 14 Nov 2016, 14:05

cenikali wrote:Merhaba,
Telemetri yapımında kişisel bilgisayar kullanılamaz deniyor. Raspberry pi kişisel bilgisayar olarak kabul ediliyor mu?


Merhaba,

Raspberry, Arduino vb platformların kullanımında sorun yoktur.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 14 Nov 2016, 14:06

noble wrote:Merhaba,

4.5. Yerli Ürün Teşvik Ödülleri başlığı altında söyle yazmaktadır:
........Kriterleri sağlayan 10’dan fazla takım olması durumunda teknik tasarım raporu ve araç başında yapılan teknik değerlendirmeler dikkate alınarak yapılan puanlama sonucu ilk 10 ulusal takıma puan sıralamasına göre aşağıda belirtilen miktarlarda ödül verilecektir.
1-Bu durumda ulusal olmayan (Türkiye dışından) katılan takımlar bu ödüle dahil değildir. Doğru mudur?

5.1. Yerlilik başlığı göre zorunlu dört parçanın yerli olması aranmaktadır.
2- Bu kural ulusal olmayan takımlar için de geçerli midir?

Teşekkürler


Merhaba,

1- Yerli Ürün Teşvik Ödülü sadece Türkiye üniversitelerinden gelecek takımlar için geçerli, yabancı katılımcılara bu ödül verilmemektedir.

2- Yerlilik şartı burada takımın kendi tasarlayıp üretmesi anlamında kullanılmaktadır ve evet Türk ya da yabancı tüm takımlar için tüm teknik kurallar (yerlilik durumu dahil) eşit şartta geçerlidir. Yabancı takımlar sadece yerli ürün teşvik ödülünde değerlendirilmemektedir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Alternatif enerjili araç

Postby anlbrc » 05 Dec 2016, 21:12

Alternatif enerjili elektromobil yarışmanızda belirtilen yerli parçalar hususu pek anlarşılır değil.Yerli üretimden kastınız tam olarak nedir??4 tane madde vermişsiniz,örneğin yerli motoru baz alırsak motorun tamamen kendimiz mi üreticez yoksa yerli üretim olan parçaları mı birleştiricez.Açıklama yaparsanız sevinirim...
anlbrc
 
Posts: 1
Joined: 02 Dec 2016, 15:37

Re: Alternatif enerjili araç

Postby BİTO » 06 Dec 2016, 11:43

anlbrc wrote:Alternatif enerjili elektromobil yarışmanızda belirtilen yerli parçalar hususu pek anlarşılır değil.Yerli üretimden kastınız tam olarak nedir??4 tane madde vermişsiniz,örneğin yerli motoru baz alırsak motorun tamamen kendimiz mi üreticez yoksa yerli üretim olan parçaları mı birleştiricez.Açıklama yaparsanız sevinirim...


Merhaba,

Araç parçalarının hangi koşullarda yerli sayılacağı Rules'da veTeknik Tasarım Raporu formunda belirtilmiştir. Forma aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:
http://challenge.tubitak.gov.tr/assets/ ... _2017.docx

Bunun dışında hangi çalışmanın yerlilik şartını sağlayıp/sağlamayacağı konusunda sorunuz varsa sorunuzu ayrıntılı bir şekilde iletmeniz gerekmektedir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby s.can » 08 Dec 2016, 00:16

Merhabalar;

AKS(araç kontrol sistemi)'de kullanılacak olan ana denetleyici sistem için arduino,rasperry pi tarzı mikrodenetleyiciler kullanılabilir mi?

İyi çalışmalar
s.can
 
Posts: 3
Joined: 24 Jun 2016, 16:01

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 09 Dec 2016, 08:28

s.can wrote:Merhabalar;

AKS(araç kontrol sistemi)'de kullanılacak olan ana denetleyici sistem için arduino,rasperry pi tarzı mikrodenetleyiciler kullanılabilir mi?

İyi çalışmalar


Merhaba,

Araç kontrol sisteminde Ardunio, Rasperry pi tarzi denetleyiciler kullanilabilir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby aqeabs » 12 Dec 2016, 09:59

will arduino based BMS be considered as a domestic product?
aqeabs
 
Posts: 2
Joined: 10 Dec 2016, 22:02

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 14 Dec 2016, 11:29

aqeabs wrote:will arduino based BMS be considered as a domestic product?


Hello,

Arduino based BMS can be considered as a domestic product only if ardunio is used as the controller and the other parts and algortihms are developed by the team.

Kind regards.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby alihgs » 15 Dec 2016, 10:58

Siteden başvuru formunu indiremiyoruz. Hata veriyor. Nasıl düzeltebiliriz ya da şu an bir revizyon mu var ?
Teşekkürler.
alihgs
 
Posts: 3
Joined: 29 Apr 2016, 00:09

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 15 Dec 2016, 11:47

alihgs yazdı:
> Siteden başvuru formunu indiremiyoruz. Hata veriyor. Nasıl düzeltebiliriz
> ya da şu an bir revizyon mu var ?
> Teşekkürler.


Merhaba,

Linke sağ tıklayıp bağlantıyı bilgisayarınıza kaydedin ve bilgisayarınızdan Adobe Reader gibi bir pdf okuyucu ile açın. İnternet tarayıcınız belgeyi görüntüleyemiyor olabilir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby aqeabs » 16 Dec 2016, 23:19

Is it mandatory to use lithium ion batteries?
Is the use of lithium ion polymer battery allowed?
aqeabs
 
Posts: 2
Joined: 10 Dec 2016, 22:02

Next

Return to Electromobile - Hydromobile - Autonomous