Rules - 2017

For questions about Electromobile please use this topic.

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 23 Dec 2016, 17:19

ekoras wrote:Netlestirmek icin soruyorum, yerli bir firma tarafindan uretilmis bir motor satın alıp kullanabilir miyiz? Kullanamıyorsak başvuru formunda motor için domestic product or ready made diye neden belirtmemizi istiyor?


Merhaba,

Yerlilik koşulunu sağlayamadığınız durumda, teknik kontrolleri başarıyla geçtiğiniz sürece yarışa katılabilirsiniz, ancak her yerli parça için ceza puanı uygulanır. 5.1. Yerlilik/Being Domestic başlığında bu durum açıklanmıştır.

"Takımların aşağıda belirtilen alt araç parçalarından zorunlu olarak belirtilen dört parçayı,teknik tasarım raporunda belirtilen kriterlere uygun şekilde kendilerinin tasarlamış olması gerekmektedir.
Zorunlu alt parçalar:
a) Motor
b) Motor sürücüsü
c) Batarya yönetim sistemi (BYS)
d) Yerleşik şarj birimi

Bu parçaları yerli yapmayan takımlar eksik olan her parça için 2 tur ceza puanı karşılığında yarışa katılabilir (Bkz: Penalty List/Ceza Listesi).

Yerli bir firmadan alınan motor yerlilik şartını sağlamaz, hangi parçanın hangi koşullarda yerli kabul edilebileceği Rules'da ve "Technical Design Report" formunda belirtilmiştir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1189
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby noble » 01 Jan 2017, 16:51

MErhaba,
Başvuru formu henüz yüklenmiş gözükmüyor.
http://challenge.tubitak.gov.tr/basvuru.html

Başvuru formunu nerden temin edebiliriz? son başvuru 10 Ocak olduğundan durum acil olmuştur.

Teşekkürler
noble
 
Posts: 14
Joined: 09 Jan 2015, 12:56

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 02 Jan 2017, 09:21

noble wrote:MErhaba,
Başvuru formu henüz yüklenmiş gözükmüyor.
http://challenge.tubitak.gov.tr/basvuru.html

Başvuru formunu nerden temin edebiliriz? son başvuru 10 Ocak olduğundan durum acil olmuştur.

Teşekkürler


Merhaba,

Başvuru formu websitesinde mevcut. İnternet tarayıcınız görüntüleyemiyor olabilir, bu nedenle sağ tıklayıp "Bağlantıyı farklı kaydet/Save link as" komutuyla bilgisayarınıza kaydedip Adobe Reader gibi bir pdf okuyucu ile açabilirsiniz.

Eğer indirmekte sorun yaşıyorsanız challenge@tubitak.gov.tr adresine mail atarsanız yardımcı olabiliriz.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1189
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby muratkiraz » 02 Jan 2017, 18:11

Bu yıl aynı üniversite bünyesinden katılan her takım için ayrı IBAN nosu istenildiği ile ilgili bir durum söz konusu olduğunu öğrendim. Bu konu hakkında detaylı bilgi alabilir miyim?
muratkiraz
 
Posts: 4
Joined: 02 Feb 2016, 15:19

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 03 Jan 2017, 08:56

muratkiraz wrote:Bu yıl aynı üniversite bünyesinden katılan her takım için ayrı IBAN nosu istenildiği ile ilgili bir durum söz konusu olduğunu öğrendim. Bu konu hakkında detaylı bilgi alabilir miyim?


Merhaba,

Farklı hesap numarası şart değil. Ancak bir üniversiteden birden fazla katılım olduğunda üniversitenin muhasebe yetkilisinin işlemleri takibini kolaylaştırmak adına farklı hesapların kullanılması önerilmektedir. Üniversite uygun görüyorsa aynı hesabın verilmesinde bizim için sorun bulunmamakta.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1189
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby cemalhalacoglu » 07 Jan 2017, 19:54

Etkinlik kitapçığını okudum ve kafamda birkaç soru oluştu. Sorular şu şekilde:
- Arabanın yapım aşamasında maddi destek sağlamak amacıyla özel bir şirketle anlaşıp isim hakkını satabilir miyiz? Örneğin, “Pantene” Altın Kelebek Ödülleri gibi.
- TÜBİTAK’ın belirlemiş olduğu yerli üretim standartları yayınlanan etkinlik kitapçığında açık değil, bununla ilgili spesifik örnekler bulabileceğimiz kaynaklar var mı? Eğer yoksa bu bilgileri sizden almamız mümkün mü?
- Akü ve motor sayısında herhangi bir kısıtlama mevcut mu? Toplam motor hacmi için belirli bir üst limit var mı? Akü için maximum amper seviyesi mevcut mu?
- Arabalarda şanzıman ve diferansiyel sisteminin olması zorunlu mu? Bu sistemlerin olması durumunda elektronik veya mekanik olması bakımından kısıtlama var mı?
- Motor sürücü kartını tamamen kendimiz mi üretmeliyiz? Edison, arduino gibi hazır kodlanabilir kartlar kullanmamız mümkün mü? Kodlama için belirli bir standart veya programlama dili var mı?
- Akü veya aküleri şarj etmek için kullanılacak adaptör arabanın üstünde mi olmalı, yoksa taşınılabilir olabilir mi?
- Tel fren kabul edilmiyorsa hangi fren çeşitleri tercih ediliyor?
cemalhalacoglu
 
Posts: 1
Joined: 27 Dec 2016, 17:20

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 09 Jan 2017, 15:44

cemalhalacoglu wrote:Etkinlik kitapçığını okudum ve kafamda birkaç soru oluştu. Sorular şu şekilde:
- Arabanın yapım aşamasında maddi destek sağlamak amacıyla özel bir şirketle anlaşıp isim hakkını satabilir miyiz? Örneğin, “Pantene” Altın Kelebek Ödülleri gibi.
- TÜBİTAK’ın belirlemiş olduğu yerli üretim standartları yayınlanan etkinlik kitapçığında açık değil, bununla ilgili spesifik örnekler bulabileceğimiz kaynaklar var mı? Eğer yoksa bu bilgileri sizden almamız mümkün mü?
- Akü ve motor sayısında herhangi bir kısıtlama mevcut mu? Toplam motor hacmi için belirli bir üst limit var mı? Akü için maximum amper seviyesi mevcut mu?
- Arabalarda şanzıman ve diferansiyel sisteminin olması zorunlu mu? Bu sistemlerin olması durumunda elektronik veya mekanik olması bakımından kısıtlama var mı?
- Motor sürücü kartını tamamen kendimiz mi üretmeliyiz? Edison, arduino gibi hazır kodlanabilir kartlar kullanmamız mümkün mü? Kodlama için belirli bir standart veya programlama dili var mı?
- Akü veya aküleri şarj etmek için kullanılacak adaptör arabanın üstünde mi olmalı, yoksa taşınılabilir olabilir mi?
- Tel fren kabul edilmiyorsa hangi fren çeşitleri tercih ediliyor?


Merhaba,

Jury'nin sorunuza yanıtları aşağıdadır:

- Takım ya da araç isminde sponsorların ismine yer verebilirsiniz.

- Araç parçalarının yerlilik sağlama koşulları kurallar kitapçığında ve teknik tasarım raporunda belirtilmiştir. Parçalarla ilgili kafanıza takılan özel bir durum varsa ayrıntılı sorabilirsiniz.

- Akü ve motor sayısında kısıtlama yoktur. Elektrik motorlarında motor hacmi gibi geleneksel bir tanım yoktur, üst limit de yoktur. Akü için maksimum amper seviyesi yoktur.

- Araçlarda şanzıman veya diferansiyel kullanımı zorunlu değil. Kullanmak isteyen takım mekanik veya elektronik kullanabilir, bir kısıtlama yok. CVT şanzımanın kullanımında kurallar açısından bir engel yok (Bilginize, elektrikli araçlarda şanzıman kullanımı yaygın değildir).

- Motor sürücü kartını öncelikle siz tasarlamalısınız ve simülasyonlarla tasarımı doğrulamalısınız. Baskı devre üretimi ve mekanik diğer üretimler konusunda firmalar ile çalışabilirsiniz. Sürücü devresinin kontrolü için herhangi bir kontrol kartını herhangi bir dil ile kodlayarak kullanabilirsiniz.

- Yerleşik şarj birimi yerli parça olarak değerlendirilecekse aracın üzerinde olmalıdır. Yarış anında da araç üzerinde bulunmalıdır. Hazır ürün şarj birimleri araç üzerinde olabilir veya olmayabilir. Eğer araç üzerine sabitlenirse ekstra rapor puanı alırsınız.

- Hidrolik fren kullanılması gerekmektedir.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1189
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby ekoras » 01 Feb 2017, 13:06

Üniversitede yarı zamanlı çalışan bir akademisyen takım üyesi olarak yazılabilir mi?
ekoras
 
Posts: 6
Joined: 22 Dec 2016, 23:33

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 02 Feb 2017, 11:07

ekoras wrote:Üniversitede yarı zamanlı çalışan bir akademisyen takım üyesi olarak yazılabilir mi?


Merhaba,

Tüm takım üyelerinin öğrenci ya da üniversite öğretim üyesi olması gerekmektedir. Bahsi geçen kişi başka bir kurumda kadrolu öğretim üyesi ise takımda görev alabilir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1189
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby ODTÜ-TEK » 09 Feb 2017, 12:48

Merhaba, bu sene tasarladığımız aracımızın şasisini karbon sandwichlerden almayı planlamaktayız. Şasi analizi konusunda kompozit analiz mi istemektesiniz yoksa sandwichlerin dayanımları şu malzeme ile eşdeğerdir diyerek bir kabullenme yapıp analizi yapabilir miyiz? Bu konuda herhangi bir kriteriniz var mı?
ODTÜ-TEK
 
Posts: 1
Joined: 08 Feb 2017, 15:19

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 13 Feb 2017, 08:40

ODTÜ-TEK wrote:Merhaba, bu sene tasarladığımız aracımızın şasisini karbon sandwichlerden almayı planlamaktayız. Şasi analizi konusunda kompozit analiz mi istemektesiniz yoksa sandwichlerin dayanımları şu malzeme ile eşdeğerdir diyerek bir kabullenme yapıp analizi yapabilir miyiz? Bu konuda herhangi bir kriteriniz var mı?


Merhaba,

Jury'nin sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Kurallarda araçların dış gövdelerinin haricinde bir rollbar-rollcage sistemine sahip olması gerektiği yazıyor (7.11.f maddesi).

Teknik tasarım raporunda şasi için bir analiz istenmiyor. Takımlar isterlerse ek olarak bu analizi raporlarına koyabilirler.

Rollbar-rollcage için bir analiz yapılması isteniyor. Takımın rollbar-rollcage için kullanacağı malzeme, analizi yapacağı program içinde tanımlı değilse, akma dayanımları yakın tanımlı bir malzeme seçilip, analizler yapılabilir.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1189
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby korhanbaysec » 14 Feb 2017, 11:02

Merhabalar, yapacağımız aracın dış kaplaması için; demir kaporta iskeletinin üzerine normal arabanın içine döşenen kumaşlardan takmayı düşündük. Bununla ilgili bir yasak var mıdır? Arabanın dışını deri kumaşla kaplayabilir miyiz? Teşekkürler.
korhanbaysec
 
Posts: 1
Joined: 14 Feb 2017, 08:43

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 14 Feb 2017, 13:11

korhanbaysec wrote:Merhabalar, yapacağımız aracın dış kaplaması için; demir kaporta iskeletinin üzerine normal arabanın içine döşenen kumaşlardan takmayı düşündük. Bununla ilgili bir yasak var mıdır? Arabanın dışını deri kumaşla kaplayabilir miyiz? Teşekkürler.


Merhaba,

Yapılan tasarım 6.7 maddesindeki kapı için belirtilen kuralları sağlamalıdır. Aracın dış kaplamasının yarış esnasında rüzgardan açılması durumunda takım diskalifiye olur. Ayrıca teknik kontrollerde sürücü açısından güvenli olmadığı düşünülen tasarımlarda ek güvenlik düzeltme talepleri yapılabilmektedir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1189
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby hakan.kocakoyun » 14 Feb 2017, 19:52

Resmi kurallarda:

"Araçlarda kullanılacak teker; göbek, jant ve lastikten oluşmalıdır. Tekerlerde havalı lastiklerin kullanılması zorunludur. "

ibaresi yer almakta.
Buna göre şambrelli latik kullanabilirmiyiz?
Yoksa tubeless (şambrelli) lastik kullanmak zorundamıyız.
hakan.kocakoyun
 
Posts: 1
Joined: 14 Feb 2017, 13:21

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 15 Feb 2017, 14:44

hakan.kocakoyun wrote:Resmi kurallarda:

"Araçlarda kullanılacak teker; göbek, jant ve lastikten oluşmalıdır. Tekerlerde havalı lastiklerin kullanılması zorunludur. "

ibaresi yer almakta.
Buna göre şambrelli latik kullanabilirmiyiz?
Yoksa tubeless (şambrelli) lastik kullanmak zorundamıyız.


Merhaba,

İki tür lastik kullanımı da uygundur.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1189
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby veliaht58 » 19 Feb 2017, 20:15

Merhabalar

Kural Kitapcığında Lityum Tabanlı Piller Kullanılmalı Yazıyor Ancak Maddi Durumumuz Sıkıntıda Olduğu İçin Jel Akülerimizi Kullanmak İstiyoruz. Jel Akü Kullanımında Yarıştan Diskalifiye Olurmuyuz Bunun Merakı İçersindeyiz.
veliaht58
 
Posts: 4
Joined: 08 Jul 2015, 07:48

Re: Rules - 2017

Postby s.can » 19 Feb 2017, 22:43

Merhabalar;

Araç Kontrol Sisteminde istenilen geri kazanımlı fren sistemi optimizasyonunda aracın elektrik depolaması için gerekli düzenek mekanik bir düzenek üzerinden depolanabilir mi yoksa direkt aracın üzerindeki motorlar üzerinden mi geri kazanım sağlanması gerekmektedir?
s.can
 
Posts: 3
Joined: 24 Jun 2016, 16:01

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 20 Feb 2017, 08:53

veliaht58 wrote:Merhabalar

Kural Kitapcığında Lityum Tabanlı Piller Kullanılmalı Yazıyor Ancak Maddi Durumumuz Sıkıntıda Olduğu İçin Jel Akülerimizi Kullanmak İstiyoruz. Jel Akü Kullanımında Yarıştan Diskalifiye Olurmuyuz Bunun Merakı İçersindeyiz.


Merhaba,

Kurallarda belirtildiği üzere maalesef jel akü kullanımına izin verilmeyecektir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1189
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby BİTO » 20 Feb 2017, 10:12

s.can wrote:Merhabalar;

Araç Kontrol Sisteminde istenilen geri kazanımlı fren sistemi optimizasyonunda aracın elektrik depolaması için gerekli düzenek mekanik bir düzenek üzerinden depolanabilir mi yoksa direkt aracın üzerindeki motorlar üzerinden mi geri kazanım sağlanması gerekmektedir?


Merhaba,

Jury'nin sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Araç Kontrol Sisteminin geri kazanımlı fren enerjisi optimizasyonunu elektrik motoru üzerinden geri kazanılan frenleme enerjisi yoluyla gerçekleştirmesi zorunlu değildir. Fakat takımlar enerji geri kazanımının araç kontrol sistemi yoluyla kontrol edildiğini göstermek zorundadırlar. Dolayısıyla elektrik motoru dışında kullanılacak herhangi başka bir mekanik sistemin araç kontrol sistemiyle haberleşebilmesi, araç kontrol sistemi tarafından denetlenip kontrol edilebilmesi ve anlık enerji geri kazanım bilgisinin sistem üzerinde elde edilebilmesi gerekmektedir.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Posts: 1189
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Postby omerryilmazz » 20 Feb 2017, 17:03

Merhaba;

Bir adet sorum var. Kullanılan lidyum bataryalarında amper veya voltaj değerinin üst sınırı var mı? Varsa nedir?

Ayrıca soğutma sistemi ve ek enerji üretimi için aracımızda peltier kullanabilir miyiz?
omerryilmazz
 
Posts: 1
Joined: 20 Feb 2017, 09:01

PreviousNext

Return to Electromobile



cron