Rules - 2017

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen BİTO » 05 Tem 2017, 08:36

Süleymann yazdı:1)Bataryanın hangi değerleri(akım, gerilim, sıcaklık, şarj durumu ve ömür tahmini) araç pilot kabininde gösterilmesi ve telemetri ile dışarıdaki istasyona aktarılması gerekiyor?
2)Yalnız sıcaklık ölçümünü sürücünün görmesi ve aşırı sıcaklıkta sesli uyarı verip elektriği kesmesi ve aracın yalnız hız ve konumunu telemetri ile istasyona aktarsak yeterli olur mu?
3)batarya, batarya yönetim sistemi, araç kontrol sistemi ve telemetri ile ilgili parçalardan hangi durumların zorunlu olduğunu, hangi eksikliklerde yarışa katılamayacağımızı tam anlamadım. Açıklayabilir misiniz?


Merhaba,

Jury (DDK)'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Batarya ile ilgili 'akım, gerilim, sıcaklık, şarj durumu ve ömür tahmininin' telemetri içinde olması beklenmektedir.


Yakında, yarışlardaki teknik kontrollerde kullanılacak "Kontrol Listesi/Check-listi" websitesinde ilan edeceğiz. Kontrol listesindeki maddelere göre aracınızın ne yönde kontrol edileceğini daha iyi anlayabilirsiniz. Bunun dışında belirttiğiniz parçalarla ilgili özel bir sorunuz varsa yeniden DDK'ya yönlendirebiliriz.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen ozgurselim » 10 Tem 2017, 12:44

Merhaba .Kurallarda verilen örnek güç dağıtım şemasında yakıt pilinde converter kullanımı verilmiş. Yakıt pili veya batarya ile birlikte converter kullanım zorunluluğu var mı?
ozgurselim
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 07 Tem 2017, 18:26

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen BİTO » 10 Tem 2017, 14:44

ozgurselim yazdı:Merhaba .Kurallarda verilen örnek güç dağıtım şemasında yakıt pilinde converter kullanımı verilmiş. Yakıt pili veya batarya ile birlikte converter kullanım zorunluluğu var mı?


Merhaba,

Jury (DDK)'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Yakıt pili, batarya veya süper kondansatörlere bağlanan DC/DC çevirgeçler Enerji Yönetim Sistemi (EYS) 'nin bileşenlerindendir. EYS'nin yerli ürün olarak kabul edilebilmesi için DC/DC çevirgeç tasarımı ve üretimi zorunludur. Eğer EYS yerli ürün olarak değerlendirilmeyecekse çevirgeç kullanımı zorunlu değildir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen Faruk26 » 10 Tem 2017, 20:37

Merhaba iyi çalışmalar
En son raporda yerleşik şarj birimini de işaretlemiştik fakat diğer yerli ürünler için devre şeması ekledik ama bunun için belirli bir şey olmadığı için devre şeması koymadık sadece işaretlemiştik aynı zamanda bu bizim için zorunlu ürün değil . Elektrikli araçlar için zorunlu . Eğer yapmazsak herhangi bir ceza alır mıyız ? Teşekkür ederim
Faruk26
 
Mesajlar: 6
Kayıt: 17 Haz 2017, 14:03

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen BİTO » 11 Tem 2017, 11:11

Faruk26 yazdı:Merhaba iyi çalışmalar
En son raporda yerleşik şarj birimini de işaretlemiştik fakat diğer yerli ürünler için devre şeması ekledik ama bunun için belirli bir şey olmadığı için devre şeması koymadık sadece işaretlemiştik aynı zamanda bu bizim için zorunlu ürün değil . Elektrikli araçlar için zorunlu . Eğer yapmazsak herhangi bir ceza alır mıyız ? Teşekkür ederim


Merhaba,

Gelişme raporunda hangi yerli ürünleri belirttiğinizin bir bağlayıcılığı bulunmamaktadır. Teknik tasarım raporunda sunmuş olduğunuz bilgiler doğrultusunda aracınızın teknik kontrolleri yapılacaktır.

Zorunlu olmayan yerli parçalar için ceza puanı uygulanmaz, yapılırsa rapor puanınızı yükselterek "Yerli Ürün Teşvik Ödülü" için avantaj elde edersiniz.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen Faruk26 » 14 Tem 2017, 23:39

Merhaba. Sürücüler için gerekli belgeler hangi tarihte son . Herhangi bir tarih belirtilmemiş. İyi çalışmalar
Faruk26
 
Mesajlar: 6
Kayıt: 17 Haz 2017, 14:03

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen noble » 16 Tem 2017, 12:30

Merhaba,

7.1. Batarya Grubu Yerleşimi
Batarya grubunun yerleştirileceği bölge sağlam ve yangına en az 5 dakika dayanıklı bir perde (metal vb. malzeme) ile kokpitten ayrılmış olmalıdır.

Pillerimizi yanmaz metal kutu içerisine yerleştirdik ve yolcu koltuğunun arkasında bulunan boşluk alana yerleştirdik. Bu durumdu yine de perde ihtiyacı varmıdır?

İyi çalışmalar
noble
 
Mesajlar: 16
Kayıt: 09 Oca 2015, 12:56

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen BİTO » 17 Tem 2017, 10:06

Faruk26 yazdı:Merhaba. Sürücüler için gerekli belgeler hangi tarihte son . Herhangi bir tarih belirtilmemiş. İyi çalışmalar


Merhaba,

Sürücü için gerekli belgeden kastınız sürücü lisansı ise 21 Ağustos'ta yarış haftası kayıdınızda yanınıza olacak şekilde lisans işlemlerinizi TOSFED'te halletmeniz gerekmektedir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen BİTO » 17 Tem 2017, 10:52

noble yazdı:Merhaba,

7.1. Batarya Grubu Yerleşimi
Batarya grubunun yerleştirileceği bölge sağlam ve yangına en az 5 dakika dayanıklı bir perde (metal vb. malzeme) ile kokpitten ayrılmış olmalıdır.

Pillerimizi yanmaz metal kutu içerisine yerleştirdik ve yolcu koltuğunun arkasında bulunan boşluk alana yerleştirdik. Bu durumdu yine de perde ihtiyacı varmıdır?

İyi çalışmalar


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Evet, belirtilen koşullarda da yangın perdesinin bulunması zorunludur.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen Süleymann » 17 Tem 2017, 22:50

Yarışlardaki teknik kontrollerde kullanılacak "Kontrol Listesi/Check-listi" websitesinde ilan edeceğinizi söylemiştiniz. Yayınlanmadı galiba?
Süleymann
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 26 Haz 2017, 12:42

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen ekoras » 19 Tem 2017, 14:00

Takımız da gelişim raporundan sonra "Substitute Academic advisor" ve üye değişikliği oldu.

Takıma sonradan eklenen kişilerin ,yarış haftası bizimle bulunabilmeleri için, tarafınıza bildirilmesi gerekli midir?

Takımızın üyesi olmayan ancak yarış haftası yarış alanında bulunmak isteyen kişiler maksimum 20 kişi kuralına uyulduğu sürece yarış alanında yer alabilirler mi?
ekoras
 
Mesajlar: 7
Kayıt: 22 Ara 2016, 23:33

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen BİTO » 19 Tem 2017, 14:30

Süleymann yazdı:Yarışlardaki teknik kontrollerde kullanılacak "Kontrol Listesi/Check-listi" websitesinde ilan edeceğinizi söylemiştiniz. Yayınlanmadı galiba?


Merhaba,

Henüz yayınlanmadı. Ağustos başında yayınlanacak. Şu anki güncel Penalty List'i göz önünde bulundurarak hangi başlıkları içereceğini görebilirsiniz.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen BİTO » 19 Tem 2017, 14:33

ekoras yazdı:Takımız da gelişim raporundan sonra "Substitute Academic advisor" ve üye değişikliği oldu.

Takıma sonradan eklenen kişilerin ,yarış haftası bizimle bulunabilmeleri için, tarafınıza bildirilmesi gerekli midir?

Takımızın üyesi olmayan ancak yarış haftası yarış alanında bulunmak isteyen kişiler maksimum 20 kişi kuralına uyulduğu sürece yarış alanında yer alabilirler mi?


Merhaba,

Akademik sorumlu değişikliğini, akademik danışmanın imzalı dilekçe ile bize bildirilmesi gerekmektedir. Takım kaptanı, sürücü ve yedek sürücü dışındaki takım üyelerinin değişikliğini bildirmenize gerek yoktur.

Etkinliğimiz tüm izleyicilere açıktır, kayıt yaptırmadan yarış alanına giriş yapılabilir. Size sağlanacak olan çadır vb. altyapı imkanlarının etkin kullanılabilmesi ve sağlıklı bir çalışma ortamı olması için takımınızın 20 kişiden fazla gelmemesi tavsiye edilmektedir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen msaidzengin » 19 Tem 2017, 16:45

Merhaba,
Yarış kurallarında FIA standartlarına göre dört veya beş noktadan sabitlenen emniyet kemeri kullanılması zorunludur yazıyor.
Fia standartlarına uygun altı noktadan sabitlenen kemer kullanabilir miyiz?
msaidzengin
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 19 Tem 2017, 14:38

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen BİTO » 20 Tem 2017, 09:39

msaidzengin yazdı:Merhaba,
Yarış kurallarında FIA standartlarına göre dört veya beş noktadan sabitlenen emniyet kemeri kullanılması zorunludur yazıyor.
Fia standartlarına uygun altı noktadan sabitlenen kemer kullanabilir miyiz?


Merhaba,

Altı noktadan sabitlenen emniyet kemeri kullanımını uygundur.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen Faruk26 » 22 Tem 2017, 16:04

Merhaba
Aracın aksesuar devresi şemasında silecekleri eklemeyi unuttuk . Herhangi bir sorun olur mu ?
Faruk26
 
Mesajlar: 6
Kayıt: 17 Haz 2017, 14:03

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen noble » 25 Tem 2017, 21:48

Merhaba,

yangın duvarı ile ilgili belirsizlik yaşıyoruz. yangın duvarının tanımı ve amacı nedir? yangın duvarında yanmazlık dışında aranan özellikler nelerdir? bir yangın duvarının geçerliliği nasıl kontrol edilecektir?

iyi çalışmalar
noble
 
Mesajlar: 16
Kayıt: 09 Oca 2015, 12:56

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen BİTO » 27 Tem 2017, 16:58

Faruk26 yazdı:Merhaba
Aracın aksesuar devresi şemasında silecekleri eklemeyi unuttuk . Herhangi bir sorun olur mu ?


Merhaba,

Raporunuz sunmuş olduğunuz bilgilere göre değerlendirilir, bu eksiklik rapor puanınızı etkileyebilir ancak raporun kabul edilmemesine sebep olmaz.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen BİTO » 27 Tem 2017, 21:03

noble yazdı:Merhaba,

yangın duvarı ile ilgili belirsizlik yaşıyoruz. yangın duvarının tanımı ve amacı nedir? yangın duvarında yanmazlık dışında aranan özellikler nelerdir? bir yangın duvarının geçerliliği nasıl kontrol edilecektir?

iyi çalışmalar


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Yangın perdesinin amacı, bataryada meydana gelebilecek olası yangının araç sürücüsüne doğrudan sirayet etmesini önlemektir. Bu nedenle batarya ile araç sürücü arasında yangının doğrudan iletiminin önüne geçecek yanmaz bir ayıraç kullanılması beklenmektedir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen ekoras » 31 Tem 2017, 12:47

Merhaba,

Teknik tasarım raporunda şasimizin alüminyum olduğunu söylemiştik. Şasimizi değiştirip çelikten üretmemiz halinde yarışa katılabilir miyiz?
ekoras
 
Mesajlar: 7
Kayıt: 22 Ara 2016, 23:33

ÖncekiSonraki

Dön Electromobile - Hydromobile - Autonomous



cron