Rules - 2018

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 17 Oca 2018, 11:33

Slymn yazdı:Merhaba aracın kabuğu için pazar çuvallarını reçine ile birleştirip üretebilirmiyiz?


cihank yazdı:merhaba
aracımızın kabuğu için kullanacağımız kompozit malzemenin imalatında kullanılan karbon fiber yerine polipropilen çuval kullanmamız kurallara aykırı bir durum olur mu? kullandığımızı var sayarsak ceza alır mıyız?


Merhaba,

Sorunuza DDK (Jury)'nin yanıtı aşağıdadır:

Araç kabuğu için bir malzeme kısıtı yok. Kaza anında rollbar ve rollcage kullanılarak oluşturulan kafesin sürücüyü koruyabilmesi için Rollbar, rollcage için malzeme dayanım limiti ve kapalı profil zorunluluğu var.

Daha önceki yıllarda reçine ile birkaç kat polipropilen malzemeden olan tabakaları birleştirerek kabuk yapan takımlar olmuştu. Ancak yapılan araç DDK tarafından güvenli bulunmaz ise yarışa katılamaz (kurallar 8.1.i), ceza puanı ile yarışa katılma durumu olmaz.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 17 Oca 2018, 12:14

abc77 yazdı:Merhabalar,
10 Ocak tarihinde yapılan başvuruda bulunan, takım üyelerinin değişmesi, çıkması veya eklenmesi hakkında nasıl bir yol izlemeliyiz?


Merhaba,

Yakında formatı web sitesinde ilan edilecek olan Gelişme raporunda konuyla ilgili değişiklikleri bildirebilirsiniz.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen ahmetkelleci » 25 Oca 2018, 20:18

Merhaba,

Aracımızda, bataryalarımızı ağırlık merkezinin yere yakın olmasını istediğimizden sürücünün alt kısmına konumlandırmak istiyoruz bu durum ile alakalı bir kısıtlamanız var mı?
ahmetkelleci
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 25 Oca 2018, 00:26

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 01 Şub 2018, 11:44

ahmetkelleci yazdı:Merhaba,

Aracımızda, bataryalarımızı ağırlık merkezinin yere yakın olmasını istediğimizden sürücünün alt kısmına konumlandırmak istiyoruz bu durum ile alakalı bir kısıtlamanız var mı?


Merhaba,

Sürücüden kastınız araç sürücüsü ise sorunuza DDK (Jury)'nin yanıtı aşağıdadır:

"Bataryanın acil hallerde dışarıdan müdahale için kolay ulaşılır olması ve sürücü ile batarya arasında güvenlik perdesinin olması gerektiği "6.5. Batarya" başlığında açıkça belirtilmiştir.

Bataryanın sürücünün koltuğu altında bulunması çok uygun görünmüyor, çünkü güvenlik için nasıl bir tedbir alındığını bilemiyoruz. Farklı bir alana yerleştirilmesini öneririz. Ancak Etkinlik Kitapçığı'ndaki tüm şartları yerine getiriyoruz ve bu kuralları ihlal etmeden koltuk altına yerleşim yapabiliyoruz deniyorsa, o durumda yapılabilir."


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen melihdal » 26 Şub 2018, 14:41

Merhaba
Benim 2 sorum olacak.

1. soru: Kurallarda 9.9 L bölümünde belirtilen aşağıdaki kuralı tam anlamadık.
Roll bars are required to be supported at a minimum of 4 points. Unsupported roll bar designs longer than 50 cm shall be cause for disqualification due to violation of safety rules

[Bu, 50cm den uzun roll bar var ise her hangi 4 yerden sabitlenecek mi demek?
Yoksa, her 50cm'de bir en az bir destek olması gerekiyor mu demek?

2. soru: Kurallar 9.14'de belirlilen FIA sertifikalı koltukların sertifika süresinin geçmiş olmasının bir mahsuru var mı? Koltukların üzerinde son kullanma tarihi var. FIA onaylı, ancak sertifika süresi geçmiş koltuk kullanmama gibi bir kural var mı? Teknik kontrollerde bu kontrol ediliyor mu ?


Teşekkürler
Mechanical Turk takımı
melihdal
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 21 Şub 2018, 21:32

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 26 Şub 2018, 17:22

melihdal yazdı:Merhaba
Benim 2 sorum olacak.

1. soru: Kurallarda 9.9 L bölümünde belirtilen aşağıdaki kuralı tam anlamadık.
Roll bars are required to be supported at a minimum of 4 points. Unsupported roll bar designs longer than 50 cm shall be cause for disqualification due to violation of safety rules

[Bu, 50cm den uzun roll bar var ise her hangi 4 yerden sabitlenecek mi demek?
Yoksa, her 50cm'de bir en az bir destek olması gerekiyor mu demek?

2. soru: Kurallar 9.14'de belirlilen FIA sertifikalı koltukların sertifika süresinin geçmiş olmasının bir mahsuru var mı? Koltukların üzerinde son kullanma tarihi var. FIA onaylı, ancak sertifika süresi geçmiş koltuk kullanmama gibi bir kural var mı? Teknik kontrollerde bu kontrol ediliyor mu ?


Teşekkürler
Mechanical Turk takımı


Merhaba,

DDK (Jury)'nin sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Tüm rollbar bağlantılarında kaynak kullanılmadı ise 4 adet civata kullanılarak birleştirme sağlanmalıdır. Genelde araç tabanına bağlantı için civata kullanılıyor. Her 50 cm’de bir desteğe gerek yok.

Koltuklar için tarihe bakılmayacaktır, koltuklarda kırık olması veya arızası olması durumunda kullanımına izin verilmeyecektir.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 01 Mar 2018, 11:54

dargman69 yazdı:kabuğun reçine ile birleştirip üretim yapılması uygunmudur acaba


Merhaba,

DDK (Jury)'nin sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Birçok takım karbon fiber veya polipropilen malzemeyi 3-4 kat reçine ile birleştirerek araç kabuğunu oluşturuyor. Kabuk için kullanılacak malzeme tabakalarının reçine ile birleştirilip kalınlaştırılması kurallar açısından uygundur.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen aytenbinay » 03 Mar 2018, 17:32

Merhaba,
Yarış kapsamındaki kitapçıkta net bir bilgi bulunmadığı için kurallara uygun olup olmadığını bilmediğimiz iki sorumuz var:

1) İki devreli hidrolik frenleri yalnızca arkadaki iki tekeri kontrol edecek şekilde ön tekerlerle bağlantısı olmadan kullanabilir miyiz? 

2)Sürücü ve yolcu koltuğunu yan yana koymayı planlıyoruz. Koltukların araç tabanından yükseltisi 5 cm civarı olabilir mi yani sürücünün gaz ve fren pedalını bacakları aşağı doğru dik bir açı ile değil de ileri doğru çok daha küçük bir açıyla kontrol edebilir mi?

İyi çalışmalar. 
aytenbinay
 
Mesajlar: 9
Kayıt: 01 Mar 2018, 12:22

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen noble » 04 Mar 2018, 18:20

Merhaba,

UMS ile ilgili bazı ayrıntıları sormak istiyoruz.

1- UMS go/start ve stop butonları aracın kabuguna monte mı edilecektir?

2- UMS go/start ve stop butonlarını telemetri gibi uzaktan ve elde tutulur mu olacak? elde tutulan telemetri kutusuna eklesek olur mu?

iyi calısmalar
noble
 
Mesajlar: 16
Kayıt: 09 Oca 2015, 12:56

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 05 Mar 2018, 11:47

aytenbinay yazdı:Merhaba,
Yarış kapsamındaki kitapçıkta net bir bilgi bulunmadığı için kurallara uygun olup olmadığını bilmediğimiz iki sorumuz var:

1) İki devreli hidrolik frenleri yalnızca arkadaki iki tekeri kontrol edecek şekilde ön tekerlerle bağlantısı olmadan kullanabilir miyiz? 

2)Sürücü ve yolcu koltuğunu yan yana koymayı planlıyoruz. Koltukların araç tabanından yükseltisi 5 cm civarı olabilir mi yani sürücünün gaz ve fren pedalını bacakları aşağı doğru dik bir açı ile değil de ileri doğru çok daha küçük bir açıyla kontrol edebilir mi?

İyi çalışmalar. 


Merhaba,

Sorunuza DDK (Jury)'nin yanıtı aşağıdadır:

1) Fren rampasındaki kayma testinden geçebiliyorsa evet kullanılabilir.

2) Koltuk kontrollerinde, koltuğun alt tarafında bağlantı için belirlenen tüm noktalarda civatalama yapılıp yapılmadığına bakılmaktadır. Koltuğun 5 cm yükseltilmesi için kullanılacak profilin şasiye bağlantısı ve koltuğun bu profile olan bağlantılarının uygun civata ile yapılmış olması gerekmektedir. Yani bağlantı elemanlarının güvenli olması şartı ile uygundur.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 05 Mar 2018, 16:15

noble yazdı:Merhaba,

UMS ile ilgili bazı ayrıntıları sormak istiyoruz.

1- UMS go/start ve stop butonları aracın kabuguna monte mı edilecektir?

2- UMS go/start ve stop butonlarını telemetri gibi uzaktan ve elde tutulur mu olacak? elde tutulan telemetri kutusuna eklesek olur mu?

iyi calısmalar


Merhaba,

DDK (Jury)'nin sorunuza yanıtı aşağıdadır:


* Görev başlangıcı için go/start komutu uzaktan verilecektir. Bu istenirse telemetri kutusuna veya programına eklenebilir.

* Acil durdurma butonu yine uzaktan çalışmalıdır. Bu istenirse telemetri kutusuna eklenebilir.

* Aynı zamanda acil durdurma butonu Elektromobil veya Hidromobil kategorisinde olduğu gibi araç üzerinde de olmalıdır.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen mkiltar » 08 Mar 2018, 10:54

Merhaba,
Kurallarda fren konusunda sadece hidrolik olması belirtiliyor.Acaba bisiklet freni kullanmamız problem olur mu? Yaptığımız testlerde bisiklet freni arabamızı gayet iyi durdurmaktadır fakat gördüğüm takımların hepsi motor freni kullanmakta.Acaba bir problem olur mu diye sormak istedim.

İyi Çalışmalar.
mkiltar
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 21 Şub 2018, 16:26

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 08 Mar 2018, 11:33

mkiltar yazdı:Merhaba,
Kurallarda fren konusunda sadece hidrolik olması belirtiliyor.Acaba bisiklet freni kullanmamız problem olur mu? Yaptığımız testlerde bisiklet freni arabamızı gayet iyi durdurmaktadır fakat gördüğüm takımların hepsi motor freni kullanmakta.Acaba bir problem olur mu diye sormak istedim.

İyi Çalışmalar.


Merhaba,

DDK (Jury)'nin sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Tel fren kullanılmasına izin verilmiyor. Hidrolik devreli fren olması gerekiyor. Fren testinden geçebilmesi şartı ile bisikletler için kullanılan hidrolik devreli frenler kullanılabilir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen melihdal » 11 Mar 2018, 21:37

Merhaba,
Takımımıza başka üniversiteden 1 kişi dahil etmek kurallara aykırı mıdır?
melihdal
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 21 Şub 2018, 21:32

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen aytenbinay » 11 Mar 2018, 21:38

Merhaba, web sitesinde maddi teşvik desteğinin takımlara en geç yarışmadan 3 ay önce verileceği yazıyor bunun için kesin bir tarih var mı?
aytenbinay
 
Mesajlar: 9
Kayıt: 01 Mar 2018, 12:22

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 12 Mar 2018, 19:09

melihdal yazdı:Merhaba,
Takımımıza başka üniversiteden 1 kişi dahil etmek kurallara aykırı mıdır?


Merhaba,

Baska takimda gorev almadigi surece yer verilebilir.

Iyi calismalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 12 Mar 2018, 19:10

aytenbinay yazdı:Merhaba, web sitesinde maddi teşvik desteğinin takımlara en geç yarışmadan 3 ay önce verileceği yazıyor bunun için kesin bir tarih var mı?


Merhaba,

Turkiye takimlari icin destek aktarim surecleri baslatildi, Mart ayi icerisinde tamamlanmasi bekleniyor.

Iyi calismalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen aytenbinay » 18 Mar 2018, 22:33

Aracın motoru besleyen bataryası ile diğer sensörleri besleyecek batarya ayrı olabilir mi?
aytenbinay
 
Mesajlar: 9
Kayıt: 01 Mar 2018, 12:22

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen aytenbinay » 19 Mar 2018, 16:09

Otonom yarışındaki engeller yalnızca yolun kenarlarında mı olacak, yolun ortasında herhangi bir yerde de engel olacak mı?
aytenbinay
 
Mesajlar: 9
Kayıt: 01 Mar 2018, 12:22

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 20 Mar 2018, 09:15

aytenbinay yazdı:Otonom yarışındaki engeller yalnızca yolun kenarlarında mı olacak, yolun ortasında herhangi bir yerde de engel olacak mı?


Merhaba,

DDK (Jury)'nin sorunuza yanıtı aşağıda verilmiştir:

Otonom yarışında Etkinlik Kitapçığında belirtildiği gibi, iki farklı engel bulunmaktadır; parkur kenarlarını belirten engel ve parkur sonunu belirten engel. Bunun dışında parkur ortasında aracın sakınması gereken başka bir tip engel olmayacaktır.

Saygılarımla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

ÖncekiSonraki

Dön Electromobile - Hydromobile



cron