Rules - 2018

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen onur933 » 23 Mar 2018, 22:52

Aracımızda yerleşik şarj birimini kablosuz şarj yapma şansımız var mı ? Kurallara uygun mu ? Kitapçıkta bununla ilgili net bir ifade bulamadım.
onur933
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 22 Mar 2018, 22:10

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 26 Mar 2018, 11:45

onur933 yazdı:Aracımızda yerleşik şarj birimini kablosuz şarj yapma şansımız var mı ? Kurallara uygun mu ? Kitapçıkta bununla ilgili net bir ifade bulamadım.


Merhaba,

Sorunuza DDK (Jury)'nin yanıtı aşağıdadır:

En az 500W güç seviyesinde olmak şartı ile yapabilirsiniz.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 26 Mar 2018, 11:47

aytenbinay yazdı:Aracın motoru besleyen bataryası ile diğer sensörleri besleyecek batarya ayrı olabilir mi?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Batarya paketlerinde enerji yoğunluğu açısından bir üst limit değer yoktur. Ancak enerji ölçer bağlantısına dahil edilmeyen bataryalar için Ceza Listesi'nde de belirtilen şekilde Wh cezası uygulanacaktır.

http://challenge.tubitak.gov.tr/assets/ ... t_2018.pdf


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen hbucak » 31 Mar 2018, 22:36

Merhaba sayın ilgili,

Verilen bütçelerin harcanması usulleri hakkında bir bildiriniz/tebliğiniz mevcut mudur?

iyi çalışmalar dilerim.
hbucak
 
Mesajlar: 14
Kayıt: 01 Ara 2014, 11:56

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 02 Nis 2018, 09:32

hbucak yazdı:Merhaba sayın ilgili,

Verilen bütçelerin harcanması usulleri hakkında bir bildiriniz/tebliğiniz mevcut mudur?

iyi çalışmalar dilerim.


Merhaba,

Etkinlik Kitapçığı - Rules "5.8. Hazırlık Teşviki ile Ödüllerin Aktarılması ve Harcanması" başlığında konuyla ilgili açıklama yapılmıştır. Ayrıca üniversitelere ve akademik danışmanlara konuyla ilgili resmi bir yazı gönderilmiştir.

Saygılarımla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen melihdal » 30 Nis 2018, 19:45

10.3.3. Sensör / Algılama Sistemi

...Sensör araca güvenli bir şekilde monte edilmelidir. Alan olarak aracın yüzeyini belirleyen zarfı aşmalıdır. Bu alan dört tekerleğin dış kenarları ile roll barın üst yüzeyi olarak tanımlanmıştır. Ayrıca yerden en az 500 mm yukarıya yerleştirilmeli ve aracın önünden 40 cm’den yükseğe çıkarılmamalıdır...

Bu paragrafta sözü geçen, aracın önünden 40 cm yükseğe çıkarmaktan kastedilen tam olarak nedir? Görselle destekleyerek açıklamanız mümkün müdür?

Teşekkürler şimdiden.
melihdal
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 21 Şub 2018, 21:32

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 07 May 2018, 15:43

melihdal yazdı:10.3.3. Sensör / Algılama Sistemi

...Sensör araca güvenli bir şekilde monte edilmelidir. Alan olarak aracın yüzeyini belirleyen zarfı aşmalıdır. Bu alan dört tekerleğin dış kenarları ile roll barın üst yüzeyi olarak tanımlanmıştır. Ayrıca yerden en az 500 mm yukarıya yerleştirilmeli ve aracın önünden 40 cm’den yükseğe çıkarılmamalıdır...

Bu paragrafta sözü geçen, aracın önünden 40 cm yükseğe çıkarmaktan kastedilen tam olarak nedir? Görselle destekleyerek açıklamanız mümkün müdür?

Teşekkürler şimdiden.


Merhaba,

Sorunuz Danışma ve Değerlendirme Kurulu tarafından değerlendirilmiş olup, konuya ilişkin ek açıklama Etkinlik Kuralları Kitapçığı'nda yapılacak ve yakında websitesinde yayınlanacaktır.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen melihdal » 07 May 2018, 22:42

Merhabalar

Kuralların 9.14 bölümünde koltuklarla ilgili gereklilikler içerisinde, ikisinin de öne doğru bakmak zorunda olduğu belirtilmemiştir. 2. Yolcu koltuğunu arkaya dönük yapmak kurallara aykırı görünmemektedir, ve diskalifiye sebebi değildir. Bu bilgiyi teyit eder misiniz?
melihdal
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 21 Şub 2018, 21:32

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 08 May 2018, 14:29

melihdal yazdı:Merhabalar

Kuralların 9.14 bölümünde koltuklarla ilgili gereklilikler içerisinde, ikisinin de öne doğru bakmak zorunda olduğu belirtilmemiştir. 2. Yolcu koltuğunu arkaya dönük yapmak kurallara aykırı görünmemektedir, ve diskalifiye sebebi değildir. Bu bilgiyi teyit eder misiniz?


Merhaba,

Etkinlik Kuralları Kitapçığı'nda "9.22. Acil Tahliye" başlığında ifade edilen testin, sürücü ve yedek sürücü iki koltuktaki pozisyonunu aldıktan sonra, 20 sn. içerisinde tamamlanması gerekmektedir. Araç koltukları, çarpma etkisini vücudun belli bir kısmına yönlendirmeyip, bu etkiyi vücudun daha güçlü bölgelerine (kalça kemiği, sırt ve omuz) dağıtarak çarpma etkisini azaltma amacıya tasarlanır.

Şasiye koltuk bağlantı şeklini tanımlayan ve sürücü oturma bölgesini gösteren ön çalışmalarındaki teknik detayları veya resimleri bize e-posta ile ulaştırabilirseniz DDK (Jury) konuya ilişkin daha ayrıntılı bir dönüş yapabilir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen GKHN65 » 08 May 2018, 17:38

Merhaba, aracın bitmiş haldeki şasi iskeletinde aracın yan taraflarındaki yatay profiller dışında ilaveten bir sıra yatay profil daha kullanılması zorunlu mu? Kullanılması zorunluysa kapı kısmına denk gelen kısım kapıya montajlı yani kapıyla beraber hareket edebilir şekilde yapılması uygun mudur ?
GKHN65
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 03 Oca 2018, 20:57

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 11 May 2018, 16:54

GKHN65 yazdı:Merhaba, aracın bitmiş haldeki şasi iskeletinde aracın yan taraflarındaki yatay profiller dışında ilaveten bir sıra yatay profil daha kullanılması zorunlu mu? Kullanılması zorunluysa kapı kısmına denk gelen kısım kapıya montajlı yani kapıyla beraber hareket edebilir şekilde yapılması uygun mudur ?


Merhaba,

Aşağıda gösterilen görseli kullanarak teknik olarak ne sormak istediğinizi ayrıntılı olarak ifade etmenizi rica ediyoruz. Kapıyla beraber hareket edebilir şasiden kastınızı daha ayrıntılı anlatmanız gerekmektedir. Bu bilgileri challenge@tubitak.gov.tr adresine e-posta ile de gönderebilirsiniz.

Resim

Saygılarımla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen mkiltar » 14 May 2018, 09:35

Merhaba,

Kuralların 9.4. Frenler kısmında frenlerin iki devrelik hidrolik fren sistemi olması zorunlu denmektedir.Bunu ikiden daha fazla yapmamız sorun olur mu? yani her tekerin kendi sistemi olsa ve bunları tek pedalla tetiklesek kabul edilir mi?

İkinci olarakta 9.2. Yakıt Pili Yerleşimi kısmında "yakıt pilinin yerleştirileceği bölge sağlam ve
yangına en az 5 dakika dayanıklı bir perde ile kokpitten ayrılmış
olmalıdır" denmekte bunu yanmaz battaniyeyle ayırmamız kurallara uygun olur mu? Yoksa katı bir plakaylamı ayırmamız isteniyor. Örnek olarak kestamit veya teflon plakayla mı ayırmalıyız ?
mkiltar
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 21 Şub 2018, 16:26

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen GKHN65 » 14 May 2018, 17:54

Merhaba,
2018 etkinlik kitapçığında 9.5. bağlama düzenekleri bölümünde yazılan "yedek lastik, şarj kablosu, alet çantası vb." araçta bulundurulması zorunlu mudur?

ikinci soru olarak koltuğun şasiye bağlanma şekli ile ilgili bir sınırlama var mıdır? koltuğun şasiye bağlanmasıyla ilgili bilgi verebilir misiniz?

şimdiden teşekkürler.
GKHN65
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 03 Oca 2018, 20:57

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 16 May 2018, 14:13

mkiltar yazdı:Merhaba,

Kuralların 9.4. Frenler kısmında frenlerin iki devrelik hidrolik fren sistemi olması zorunlu denmektedir.Bunu ikiden daha fazla yapmamız sorun olur mu? yani her tekerin kendi sistemi olsa ve bunları tek pedalla tetiklesek kabul edilir mi?

İkinci olarakta 9.2. Yakıt Pili Yerleşimi kısmında "yakıt pilinin yerleştirileceği bölge sağlam ve
yangına en az 5 dakika dayanıklı bir perde ile kokpitten ayrılmış
olmalıdır" denmekte bunu yanmaz battaniyeyle ayırmamız kurallara uygun olur mu? Yoksa katı bir plakaylamı ayırmamız isteniyor. Örnek olarak kestamit veya teflon plakayla mı ayırmalıyız ?


Merhaba,

DDK'nın sorularınıza yanıtı aşağıdadır:

En az 2 adet fren hidrolik merkezi olmak zorunda. Fazla yapılması sorun oluşturmaz.

Yakıt pili için yanmaz battaniye kullanmamanız önerilmektedir. Metal plaka, kestamit ya da teflon plaka kullanmanız uygun olacaktır.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 16 May 2018, 14:19

GKHN65 yazdı:Merhaba,
2018 etkinlik kitapçığında 9.5. bağlama düzenekleri bölümünde yazılan "yedek lastik, şarj kablosu, alet çantası vb." araçta bulundurulması zorunlu mudur?

ikinci soru olarak koltuğun şasiye bağlanma şekli ile ilgili bir sınırlama var mıdır? koltuğun şasiye bağlanmasıyla ilgili bilgi verebilir misiniz?

şimdiden teşekkürler.


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Belirttiğiniz parçaların araçta bulunması zorunlu değildir, bulunması durumunda sabitlenmesi zorunludur.

FIA onaylı koltukların alt taraflarında veya yan tarafında montajlarının yapılması için özel bırakılmış civata delikleri bulunmaktadır. Bu civata yerlerinden araç şasesinde kullanılan profillere civatalanmış olmaları gerekmektedir. Tarif için aşağıdaki görsel fikir verebilir:

Resim

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen schp12 » 04 Haz 2018, 09:46

Merhaba, telsiz ile ilgili herhangi bir kısıtlama bulamadım kurallarda. Kendi yaptığımız telsizin ne gibi kısıtlamaları var nerden öğrenebilirim?
schp12
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 06 Nis 2018, 09:55

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 07 Haz 2018, 11:54

cehzatb yazdı:Merhaba, takımımıza başka üniversiteden 1 arkadaş dahil edebilir miyiz? yoksa kurallara aykırı mı?

Saygılar,


Merhaba,

Bir öğrenci sadece bir takımda görev alacak şekilde farklı üniversitelerden öğrenciler yer alabilir. Ancak bu kişinin bilgilerinin başvuru formunda sunulan takım ekibi listesinde bulunması beklenirdi.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen mkiltar » 14 Haz 2018, 10:57

Merhaba

Kural kitapçığında BMS zorunlu denmekte fakat biz hidromobil katagorisinde yarışıyoruz ve aksesuar bataryası olarakda jel akü kullanmaktayız. Jel akü için BMS zorunlu mu? Eski takım arkadaşlarımdan zorunlu olmadığını duydum.

İyi çalışmalar.
mkiltar
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 21 Şub 2018, 16:26

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 20 Haz 2018, 11:21

mkiltar yazdı:Merhaba

Kural kitapçığında BMS zorunlu denmekte fakat biz hidromobil katagorisinde yarışıyoruz ve aksesuar bataryası olarakda jel akü kullanmaktayız. Jel akü için BMS zorunlu mu? Eski takım arkadaşlarımdan zorunlu olmadığını duydum.

İyi çalışmalar.


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Araç içindeki yardımcı donanımları beslemek için DC/DC çeviriciler kullanmanızı öneriyoruz. Bu amaçla harici batarya kullanıldığında bu bataryadan tüketilen enerjiyi enerji ölçer ölçemeyecektir. Bu durumda kullanılan ek bataryaların toplam enerjisi ceza puanı olarak yazılacaktır. Örneğin araçta ek olarak 12V 7Ah kurşun akü kullanmanız durumunda 84Wh enerji ceza puanı toplam enerji tüketimine eklenir.

Ek kaynak olarak kullanılacak jel akü için BMS zorunlu değildir.


Saygılarımla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen mkiltar » 22 Haz 2018, 00:27

Merhaba

Kural kitacığın'ın 6.5 batarya bölümünde 'sadece Lityum temelli
bataryaların kullanılmasına izin verilecektir.' denmektedir.Biz Fuel cell'in başlangıcını ve aksesuarlar için jel akü kullanmaktayız.Kullanmaya devam edebilir miyiz? yoksa lityum temelli akü mü kullanmalıyız.

İyi çalışmalar.
mkiltar
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 21 Şub 2018, 16:26

ÖncekiSonraki

Dön Electromobile - Hydromobile



cron