Teknik Kurallar - 2014

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Soru ve Öneriler

Postby günaydinsolarcar » 15 Jul 2014, 11:47

Merhabalar;
Elektromobil için bataryamızı iki katllı olacak şekilde tek kutu olarak yapmamız mümkün müdür? iki kat arasına yanmaz fiber malzeme konulacaktır. Ayrıca bütün elektrik sistemini tek bir yanmaz elektrik panosu içerisinde toplayabilir miyiz?
günaydinsolarcar
 
Posts: 3
Joined: 22 Feb 2014, 14:22

Re: Soru ve Öneriler

Postby BİTO » 15 Jul 2014, 14:18

sinan çarpan wrote:Merhaba. Elektromobil ile ilgili olarak batarya grubunun yerleşeceği bölge ile kokpit arasındaki perdenin kestamit, derlin gibi malzemeler yerine yangına karşı yüksek mukavemeti Alüminyum Kompozit Levha kullanılması uygun olur mu _? Aynı zamanda bir başka sorum, Yarış esnasında sadece sürücü koltuğunda emliyet kemerinin olması yeterli olur mu.


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıda verilmiştir:

Batarya grubunun yerleşeceği bölge ile kokpit arasındaki perdenin Alüminyum kompozit olması uygun değil. Alüminyum kompozit levha kesici ve sert bir malzeme olduğu için kaza anında sürücüye zarar verebilir.

Her iki koltukta da kemer olması gerekiyor, yolcu kemerinin eksik olması durumunda ceza puanı uygulanacaktır.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Postby BİTO » 15 Jul 2014, 14:32

günaydinsolarcar wrote:Merhabalar;
Elektromobil için bataryamızı iki katllı olacak şekilde tek kutu olarak yapmamız mümkün müdür? iki kat arasına yanmaz fiber malzeme konulacaktır. Ayrıca bütün elektrik sistemini tek bir yanmaz elektrik panosu içerisinde toplayabilir miyiz?


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Batarya grubununuzu iki katlı olacak şekilde düzenleyebilirsiniz. Teknik kontrollerde alttaki batarya hücrelerinin de sayılabilmesi için görünür olması gerektiğini dikkate alınız.

Aracın elektrik sistemini tek bir pano içerisinde toplayabilirsiniz. Batarya grubu ile kalan donanım arasına yarıştan önce joulemetre takılabilmesi için konektör montajı yapılacaktır. Elektrik panonuzdan dışarı batarya kablosunun çıkarılması ve joulemetre bağlantısından sonra tekrar kabloların pano içerisine girmesi gerekebilir. Bu durumu da dikkate almalısınız.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Postby elazıglı » 16 Jul 2014, 16:52

Aküler için yapılacak yanmaz ve elektirik iletmez kutu için cam elyafı kullanılarak yapılan sızdırmaz kutu yarış icin gecerli olur mu?
elazıglı
 
Posts: 6
Joined: 13 Mar 2014, 22:56

Re: Soru ve Öneriler

Postby sinan çarpan » 18 Jul 2014, 03:05

Merhabalar. Biz ekip olarak batarya grubunu oluştururken bir sorunla karşılaştık. Özel olarak aldığımız LiFePO4 piller özel paketli( özel plastik koruma kullanılmış) 16 grup halindedir. Her grup 3.2 Volt 192 Wh 60 Ah olacak şekilde 16 grup birbirine seri bağlanmıştır ve 3072 Wh elde edilmiştir. Aynı zamanda BYS sistemi 16 lık grup için tasarlanmıştır. Bizim bu gruplardan bir tanesini çıkarmamız hem BYS için sıkıntı yaşamamız demek hemde güç olarak 2880 Wh e düşmemiz demektir. Biz bu tip bir durumda ne tür bir yol izlemeliyiz.
sinan çarpan
 
Posts: 6
Joined: 22 Dec 2013, 15:00

Re: Soru ve Öneriler

Postby günaydinsolarcar » 18 Jul 2014, 18:08

Merhabalar;
Araç içi genişliği 98 cm olduğundan dolayı 2 adet yarış koltuğu yan yana sığmamaktadır.Bu sebepten dolayı fia standartlarına uygun sparco marka yarış koltuğunun modelinden bizim araç için uygun ölçüde karbon fiber malzemeden özel olarak yaptırılması yarış kurallarına uygun mudur?
günaydinsolarcar
 
Posts: 3
Joined: 22 Feb 2014, 14:22

Re: Soru ve Öneriler

Postby VolkanAkça » 20 Jul 2014, 17:37

Enerji ölçer için verdiğiniz bilgide akım ve voltaj aralığı vermişsiniz. Daha yüksek akımlarda çalışan sistemler olabiliyor bunu için ne sıkıntı ortaya çıkar.
Ayrıca bağlayacağınız Joulmeter ana hat üstünde olması zor çünkü ana hatta güvenlik nedeniyle daha kalın kablolar kullanılacak. Bu konuda detaylı bilgilendirme yapmanızı rica ediyorum. İyi günler.
VolkanAkça
 
Posts: 4
Joined: 26 Jun 2014, 14:54

Re: Soru ve Öneriler

Postby BİTO » 20 Jul 2014, 21:36

günaydinsolarcar wrote:Merhabalar;
Araç içi genişliği 98 cm olduğundan dolayı 2 adet yarış koltuğu yan yana sığmamaktadır.Bu sebepten dolayı fia standartlarına uygun sparco marka yarış koltuğunun modelinden bizim araç için uygun ölçüde karbon fiber malzemeden özel olarak yaptırılması yarış kurallarına uygun mudur?


Sayin Ilgili,

Sorunuza DDK'nin yaniti asagidadir:

Kendi ürettiğiniz koltuk, sürücüyü yanlardan sarıyor ve sürücü rahat oturabiliyorsa kullanmanız uygundur.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Postby sinan çarpan » 20 Jul 2014, 23:14

Merhabalar. Enerji ölçer için yaptığınız son duyuruda ki konektörler ile ilgili olarak. Konektörü bize siz mi temin edeceksiniz yoksa biz mi bulacağınız. Eğer biz bulacaksak o markada ve benzer özelliklerde Türkiye de bulanmamaktadır. Sipariş vermek istesek yarış zamanına yetişmesi zor görünmekte. Konu hakkında daha detaylı bilgi verir misiniz ?
sinan çarpan
 
Posts: 6
Joined: 22 Dec 2013, 15:00

Re: Soru ve Öneriler

Postby BİTO » 21 Jul 2014, 08:47

sinan çarpan wrote:Merhabalar. Biz ekip olarak batarya grubunu oluştururken bir sorunla karşılaştık. Özel olarak aldığımız LiFePO4 piller özel paketli( özel plastik koruma kullanılmış) 16 grup halindedir. Her grup 3.2 Volt 192 Wh 60 Ah olacak şekilde 16 grup birbirine seri bağlanmıştır ve 3072 Wh elde edilmiştir. Aynı zamanda BYS sistemi 16 lık grup için tasarlanmıştır. Bizim bu gruplardan bir tanesini çıkarmamız hem BYS için sıkıntı yaşamamız demek hemde güç olarak 2880 Wh e düşmemiz demektir. Biz bu tip bir durumda ne tür bir yol izlemeliyiz.


Sayın İlgili,

DDK'nın konuyla ilgili yanıtı aşağıdadır:

Bu konuda bizim hatırlatacağımız bir nokta var; batarya limitinin aşılmaması. Bunu dikkate alarak takımların uygun bir çözümü ortaya koymaları kendi sorumluluklarındadır.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Postby BİTO » 21 Jul 2014, 09:07

sinan çarpan wrote:Merhabalar. Enerji ölçer için yaptığınız son duyuruda ki konektörler ile ilgili olarak. Konektörü bize siz mi temin edeceksiniz yoksa biz mi bulacağınız. Eğer biz bulacaksak o markada ve benzer özelliklerde Türkiye de bulanmamaktadır. Sipariş vermek istesek yarış zamanına yetişmesi zor görünmekte. Konu hakkında daha detaylı bilgi verir misiniz ?


Sayın İlgili,

Son duyuruda da açıkça belirtildiği üzere konektör TÜBİTAK tarafından temin edilecektir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Postby BİTO » 21 Jul 2014, 18:53

elazıglı wrote:Aküler için yapılacak yanmaz ve elektirik iletmez kutu için cam elyafı kullanılarak yapılan sızdırmaz kutu yarış icin gecerli olur mu?


Sayin Ilgili,

DDK'nin sorunuza yaniti asagidadir:

Cam elyafı takviyeli polyester (CTP) yeterince dayanıklı bir kompozit malzeme oldugundan uygundur.

Saygilarimizla.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Postby BİTO » 22 Jul 2014, 12:15

VolkanAkça wrote:Enerji ölçer için verdiğiniz bilgide akım ve voltaj aralığı vermişsiniz. Daha yüksek akımlarda çalışan sistemler olabiliyor bunu için ne sıkıntı ortaya çıkar.
Ayrıca bağlayacağınız Joulmeter ana hat üstünde olması zor çünkü ana hatta güvenlik nedeniyle daha kalın kablolar kullanılacak. Bu konuda detaylı bilgilendirme yapmanızı rica ediyorum. İyi günler.


Sayın Volkan Akca,

Bu hafta içinde konuyla ilgili ayrıntılı bir duyuru yapılacak. Lütfen web sitesinden duyurularımızı takip ediniz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Postby Gücan35 » 22 Jul 2014, 17:01

Merhaba,

Rollbarları ne kadarlık bir kuvvetle test etmemiz gerekiyor ?

Hangi standarda göre yapmamız gerekiyor ?

Saygılarımla,
Gücan35
 
Posts: 1
Joined: 21 Jul 2014, 10:18

Re: Soru ve Öneriler

Postby BİTO » 22 Jul 2014, 17:18

Gücan35 wrote:Merhaba,

Rollbarları ne kadarlık bir kuvvetle test etmemiz gerekiyor ?

Hangi standarda göre yapmamız gerekiyor ?

Saygılarımla,


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Rollbar malzemesinin 250MPa çekme dayanıma sahip malzemeden yapıldığını göstermeniz gerekiyor. Gerekli görülmesi halinde test yapılacaktır. Yapılması muhtemel testler kurallarda anlatılıyor.

KURAL
Rollbar, Rollcage testi:
Güvenli olduğu düşünülmeyen rollbar’lar 10kg’lık bir ağırlığın 1 metreden
sarkıtılarak rollbar ve rollcage çarpması yöntemi ile test edilecektir. Koruyucu
kafes elemanlarının 100 joule’lük (mgh) enerji emip, sağlamlığını koruması
beklenmektedir. Bu test her araç için yapılmayacaktır. Güvenli olmadığı
düşünülen araçlar için yapılabilir.


Saygılarımla.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Postby metinsagdas » 22 Jul 2014, 21:31

Merhabalar,
Kendi tasarımımız olan bir koltukla yarışa katılmamız mümkün müdür?
metinsagdas
 
Posts: 1
Joined: 08 Jul 2014, 22:43

Re: Soru ve Öneriler

Postby BİTO » 23 Jul 2014, 09:26

metinsagdas wrote:Merhabalar,
Kendi tasarımımız olan bir koltukla yarışa katılmamız mümkün müdür?


Sayın İlgili,

Kurallarda anlatılanlara uygun ise kullanabilirsiniz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Soru ve Öneriler

Postby güzin » 24 Jul 2014, 15:56

Merhabalar
Aracımız üzerinde sponsorluk desteği aldığımız belediyemizin de amblemine yer vermemiz uygun mudur?
Saygılarımızla..
güzin
 
Posts: 4
Joined: 27 Feb 2014, 02:27

Re: Soru ve Öneriler

Postby BİTO » 24 Jul 2014, 16:58

güzin wrote:Merhabalar
Aracımız üzerinde sponsorluk desteği aldığımız belediyemizin de amblemine yer vermemiz uygun mudur?
Saygılarımızla..


Sayın İlgili,

Aracınızda tüm sponsorların ismine ve amblemine yer verebilirsiniz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Posts: 1219
Joined: 23 Sep 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar

Postby KTÜ » 30 Jul 2014, 19:47

aracımızı yaparken kapı girişini yandan değilde üstten açılacak şekilde yaptık.(F1 pilotlarının giriş çıkışları gibi ).Bunun kuralları ihlal etme durumu var mıdır ?
teşekkürler
KTÜ
 
Posts: 2
Joined: 08 Feb 2014, 13:02

PreviousNext

Return to Electromobile - Hydromobile - Autonomous