Teknik Kurallar - 2014

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 13 Şub 2014, 18:37

Ömer yazdı:Merhaba,
Farklı kategorideki yarışlara başvuru için, tek bir takım ve tek bir başvuru formu ile başvuru yapmayı düşünüyoruz. Bu durumun herhangi bir sakıncası var mı? Yoksa her kategori için ayrı takımlar bireysel olarak o kategorilere mi başvurmalılar?


Merhaba,

Farklı kategoriler için farklı başvuru formu ve farklı taahütname hazırlamanız gerekmektedir. Çünkü destekler her takım için ayrı verilecek ve başvurular her kategori için ayrı değerlendirilecek. Farklı kategorilere başvuran takım bilgilerinin (kaptan, akademik sorumlu, takım üyeleri vb.) aynı olmasında sakınca yoktur, sadece ayrı formlarda belirtilmelidir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Taslak Teknik Kurallar

Mesajgönderen KTÜ » 14 Şub 2014, 15:30

merhabalar
öncelikle ilk sorum şase tasarımı ile ilgili
Koltukları arka arkaya sıralı olması ile alakalı net bir kural göremedik.Bunun bu şekilde yapmamızda kural hatası olması istemediğimizden sormak istedik.
Diğer bir sorum yerlilik ile alakalı
Yerli üretim yapan bir firmadan motor ve motor sürücüsü (bizim tasarımıza paralel) alıp kullanmamız yerlilik kurallarına uygun olarak kabul edilir mi?
teşekkürler...
İyi çalışmalar
KTÜ
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 08 Şub 2014, 13:02

Re: Taslak Teknik Kurallar

Mesajgönderen BİTO » 14 Şub 2014, 18:19

KTÜ yazdı:merhabalar
öncelikle ilk sorum şase tasarımı ile ilgili
Koltukları arka arkaya sıralı olması ile alakalı net bir kural göremedik.Bunun bu şekilde yapmamızda kural hatası olması istemediğimizden sormak istedik.
Diğer bir sorum yerlilik ile alakalı
Yerli üretim yapan bir firmadan motor ve motor sürücüsü (bizim tasarımıza paralel) alıp kullanmamız yerlilik kurallarına uygun olarak kabul edilir mi?
teşekkürler...
İyi çalışmalar


Sayın İlgili,

Koltukların arka arkaya olması tasarım açısından uygundur.

Yerlilik kuralıyla ilgili sorunuz DDK tarafından yanıtlandığında burada güncellenecektir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen muhcad » 17 Şub 2014, 13:05

Ön değerlendirme formuna girilen veriler zorunluk taşımakta mıdır ? İlerleyen zaman da aracın boyunda, ağırlığında veya batarya gücünde değişiklik yapmamız sorun yaratır mı ?
muhcad
 
Mesajlar: 9
Kayıt: 24 Ara 2013, 11:46

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 17 Şub 2014, 13:12

muhcad yazdı:Ön değerlendirme formuna girilen veriler zorunluk taşımakta mıdır ? İlerleyen zaman da aracın boyunda, ağırlığında veya batarya gücünde değişiklik yapmamız sorun yaratır mı ?


Sayın İlgili,

Formatı daha sonra web sitesinden duyurulacak olan ve 30 Haziran 2014 tarihine kadar tarafımıza iletmeniz gereken "Teknik Tasarım Raporu"nda, mevcut kuralların dışına çıkmayacak şekilde en güncel halini belirtebilirsiniz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Taslak Teknik Kurallar

Mesajgönderen BİTO » 18 Şub 2014, 12:08

KTÜ yazdı:merhabalar
öncelikle ilk sorum şase tasarımı ile ilgili
Koltukları arka arkaya sıralı olması ile alakalı net bir kural göremedik.Bunun bu şekilde yapmamızda kural hatası olması istemediğimizden sormak istedik.
Diğer bir sorum yerlilik ile alakalı
Yerli üretim yapan bir firmadan motor ve motor sürücüsü (bizim tasarımıza paralel) alıp kullanmamız yerlilik kurallarına uygun olarak kabul edilir mi?
teşekkürler...
İyi çalışmalar


Yerlilik kuralı ile ilgili sorunuza DDK'nın yanıtı aşağıda verilmiştir:

Özelikle elektrik motorunun üniversitelerin bünyesinde üretilmesi mümkün olmayabilir. Bu sebeple üretim aşamasında üniversite dışından destek alınması kaçınılmaz olabilir. Fakat burada önemli olan husus motor ve sürücünün üretim aşamasına gelinceye kadar bütün tasarım, analiz, simülasyon gibi çalışmaların proje ekibi tarafından gerçekleştirilmesidir. Ve bunların da dökümante edilmesidir. Takım tarafından tasarlanıp geliştirilmeyen, analizleri yapılmayan motor ve motor sürücüler yerli bir firma tarafından üretilse dahi yerlilik kriteri sağlanmamış olur.

30.06.2014' e kadar teslim edilecek Teknik Tasarım Raporunda yerlilik kriterini sağlayacak alt parçaların takım tarafından hazırlanmış tasarım ve analiz belgeleri olmalıdır. Teknik kontrollerde ve yarış sürecinde Kurul üyeleri gerektiği durumda takımlara tasarım ve analizleri konusunda soru yöneltebilir.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen hfurkansingin » 20 Şub 2014, 19:23

başvuru formunda tek bir sürücü ismi isteniyor , yedek bir sürücü ismide gerkmezmi ayrıca bu ismler zaman içinde değişebilme ihtimaline karşı ne yapılmalı ?
hfurkansingin
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 19 Şub 2014, 18:01

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 21 Şub 2014, 10:12

hfurkansingin yazdı:başvuru formunda tek bir sürücü ismi isteniyor , yedek bir sürücü ismide gerkmezmi ayrıca bu ismler zaman içinde değişebilme ihtimaline karşı ne yapılmalı ?


Sayın İlgili,

Başvuru formunda da belirtildiği üzere en az "bir tane" sürücü ismi belirtilmesi zorunludur. Yedek olarak birden fazla yazmanızda sakınca yoktur.
Yarış haftasındaki kayıtlarda TOSFED'e sürücü lisansı için başvuru yapmış kişilerin isimleri belirlenir, önemli olan lisanslı kişilerin kayıtta bulunmasıdır.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen günaydinsolarcar » 25 Şub 2014, 18:45

Merhabalar;
Ankara'da yapılmış olan toplantıda taslak olarak hazırlanan kurallarda''ticari olarak mevcut araçların dönüşümü kabul edilmeyecek'' diye bir madde vardı.Ancak açıklanan teknik kurallarda bu maddeyi göremedik.Son olarak bu konuda bizleri bilgilendirebilrmisiniz?
günaydinsolarcar
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 22 Şub 2014, 14:22

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen AliOsman_Bozok_Üni » 26 Şub 2014, 00:43

BİTO04 yazdı:
hfurkansingin yazdı:başvuru formunda tek bir sürücü ismi isteniyor , yedek bir sürücü ismide gerkmezmi ayrıca bu ismler zaman içinde değişebilme ihtimaline karşı ne yapılmalı ?


Sayın İlgili,

Başvuru formunda da belirtildiği üzere en az "bir tane" sürücü ismi belirtilmesi zorunludur. Yedek olarak birden fazla yazmanızda sakınca yoktur.
Yarış haftasındaki kayıtlarda TOSFED'e sürücü lisansı için başvuru yapmış kişilerin isimleri belirlenir, önemli olan lisanslı kişilerin kayıtta bulunmasıdır.

Saygılarımızla.


Merhabalar... TOSFED sürücü lisansı ile ilgili detaylı bilgiyi nereden edinebilirim? Elektromobil yarışlarında pilotların bu belgeyi alması zorunlu mu?
AliOsman_Bozok_Üni
 
Mesajlar: 6
Kayıt: 18 Şub 2014, 15:47

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 26 Şub 2014, 11:09

AliOsman_Bozok_Üni yazdı:
Merhabalar... TOSFED sürücü lisansı ile ilgili detaylı bilgiyi nereden edinebilirim? Elektromobil yarışlarında pilotların bu belgeyi alması zorunlu mu?


Sürücü lisansı ile ilgili açıklama önümüzdeki günlerde başvuran takımlara duyurulacak. Bütün sürücülerin bu lisansı alması zorunludur, ayrıntılı bilgi için lütfen duyurularımızı takip ediniz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Kayıtlar ve teknik kontroller

Mesajgönderen Eray TUNABOYU » 26 Şub 2014, 21:58

Merhaba,
Teknik kontroller ve kayıtlar sırasında takım kaptanı herhangi bir gerekçeyle gelemediği durumda yapılabilecek bir şey var mıdır?
Teşekürler
Eray TUNABOYU
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 25 Şub 2014, 01:09

Re: Kayıtlar ve teknik kontroller

Mesajgönderen BİTO » 27 Şub 2014, 10:31

Eray TUNABOYU yazdı:Merhaba,
Teknik kontroller ve kayıtlar sırasında takım kaptanı herhangi bir gerekçeyle gelemediği durumda yapılabilecek bir şey var mıdır?
Teşekürler


Sayın İlgili,

Yarış haftasından önce e-posta ve dilekçe yoluyla yeni bir takım kaptanı atandığı tarafımıza bildirilmelidir. Bir takım kaptanının ve akademik sorumlunun bütün yarış haftasında takımla birlikte bulunması zorunludur.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 27 Şub 2014, 10:35

günaydinsolarcar yazdı:Merhabalar;
Ankara'da yapılmış olan toplantıda taslak olarak hazırlanan kurallarda''ticari olarak mevcut araçların dönüşümü kabul edilmeyecek'' diye bir madde vardı.Ancak açıklanan teknik kurallarda bu maddeyi göremedik.Son olarak bu konuda bizleri bilgilendirebilrmisiniz?


Sayın İlgili,

Danışma ve Değerlendirme Kurulu ticari araçların teknik kurallara uygun olarak modifiye edilmesine izin verilmeyeceğini belirtmektedir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen ayteksaricam » 27 Şub 2014, 12:42

Merhaba;
teknik kurallarda belirttiğiniz Enerji Yönetim Sistemi(EMS) ile ilgili detaylı bilgi verebilir misin? Araştırmalarımız sonucu iki çeşit sistemle karşılaşıyoruz.

1-Tüketilen enerjinin monitore edilmesiyle pilotaja bağlı enerji yönetimi
2-Çeşitli sistemler kullanılarak pilotun tüketeceği enerji miktarının kısıtlanması

Teknik kuralların gerektirdiği sistem hangisidir?
ayteksaricam
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 03 Oca 2014, 19:16

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen BİTO » 27 Şub 2014, 16:43

ayteksaricam yazdı:Merhaba;
teknik kurallarda belirttiğiniz Enerji Yönetim Sistemi(EMS) ile ilgili detaylı bilgi verebilir misin? Araştırmalarımız sonucu iki çeşit sistemle karşılaşıyoruz.

1-Tüketilen enerjinin monitore edilmesiyle pilotaja bağlı enerji yönetimi
2-Çeşitli sistemler kullanılarak pilotun tüketeceği enerji miktarının kısıtlanması

Teknik kuralların gerektirdiği sistem hangisidir?


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza vermiş olduğu yanıt aşağıda yer almaktadır:

Hidromobil araçlarında, Yakıt Piline (YP) ek olarak (kurallarda belirtilen sınırlar içerisinde) Süper-Kapasitör (SK) kullanılması durumunda Enerji Yönetim Sistemine (EMS) gereksinim olacaktır. Bu durumda Süper-Kapasitör'ün Yakıt pilinden aşırı akımlar çekmesini önleyecek temel bir sistemin (devrenin) olması yeterli olacaktır. Daha gelişmiş bir EMS'de ise araca aktarılan gücün YP ve SK arasında belirli oranlarda paylaştırılması yapılabilmektedir. Bu açıdan belirtilmiş olan iki yöntem yukarıda ifade edilen EMS ile örtüşmemektedir. EMS teknik detayları (yöntem, tasarım) hakkında takımların kendilerinin çözüm üretmesi gerekmektedir. Bu konuda literatürde çok sayıda çalışma mevcut.

Aşağıdaki linkte bu konuda bir kaç örnek verilmiştir.

https://www.dropbox.com/s/ea3n9xpaviv8s ... lgeler.zip

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen Eray TUNABOYU » 01 Mar 2014, 03:11

Teşekür ederim. Birde yarış pisti bilgilerinin paylaşılması faydalı olacaktır. Pist uzunluğunun ve virajların giriş çıkış genişliklerinin ölçüleri nedir?
Eray TUNABOYU
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 25 Şub 2014, 01:09

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen Eray TUNABOYU » 01 Mar 2014, 03:46

Merhaba,
Bir sorum daha olacak. Akustik korna yerine tüplü korna kullanmamızda sakınca olur mu?
Saygılarımla
Eray TUNABOYU
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 25 Şub 2014, 01:09

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen muhcad » 01 Mar 2014, 13:28

Telemetri sistemi için; hazır gömülü sistem üzerine kendi tasarım devremizi birleştirip kullanmayı düşünüyoruz ? Bu yerlilik açısından problem yaşatır mı ?
muhcad
 
Mesajlar: 9
Kayıt: 24 Ara 2013, 11:46

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 03 Mar 2014, 11:22

Eray TUNABOYU yazdı:Teşekür ederim. Birde yarış pisti bilgilerinin paylaşılması faydalı olacaktır. Pist uzunluğunun ve virajların giriş çıkış genişliklerinin ölçüleri nedir?


Sayın Eray Tunaboyu,

Yarış yeri ile birlikte pistin fiziki şartları da ilan edilecektir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

ÖncekiSonraki

Dön Electromobile - Hydromobile



cron