Yeni Proje Yazımı

1002 - Hızlı Destek Programı hakkındaki sorularınız için

Yeni Proje Yazımı

Mesajgönderen bünyamin » 24 Mar 2015, 12:13

Merhaba. Ben İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde Öğretim Üyesiyim. İlk defa TÜBİTAK projesi yazıyoruz. Konuyla ilgili bize oldukça nazik ve gayretli şekilde yardımcı olan görevli personelle her zaman görüşüyoruz. Ancak bazı sorularımız daha teknik olabiliyor, sizlerden sağlıklı bilgi alabileceğimiz söylendi. Öncelikle soruların detaylı olduğunu düşünebilirsiniz. Bunun sebebi, proje yazanların küçük ihmallerinden ötürü projenin reddedilebileceği korkusunu yaşamamızdandır (fazlaca örnek anlatıldı) Bu nedenle baştan işi sıkı tutmanın iyi olacağını düşünüyoruz.

Şimdiden nezaketiniz ve sabrınız için teşekkür ederiz.

Kılavuzda cevabını bulamadığımız, fark edemediğimiz sorular şöyledir:


A) Kaynakça konusunda

1) Bir eserin yazarının başka, “Hazırlayan, tercüme eden...”inin başka olduğu durumlarda, “Hazırlayani tercüme eden…” nasıl yazılacak? Örnek: İmam Busirî (Yazar). Ahmet Mehmet (Hazırlayan)…
2) Tezler nasıl kaynakçaya yazılacak yazılacak? Özel bir şekli var mı yoksa kitap gibi mi? (Makalelerde kitap gibi kaynakçaya ekliyoruz)
3) DİA…gibi Ansiklopedi maddeleri kaynakçaya nasıl eklenecek? Özel bir şekli var mı yoksa makale gibi mi? (Yazdığımız makalelerde başka bir makale gibi kaynakçaya ekliyoruz)


B) İş çizelgesi hakkında

1) Danışman, araştırmacı ve bursiyer tanımları nedir? Ne kastediliyor? (Mesela bu projede Yüksek Lisan öğrencimle beraber çalışıyoruz. O burs alacak, Aynı zamanda araştırmacı ünvanını kullanabilir mi yoksa iş yükünde onun yapacağı işler için iş yükünün karşısına “bursiyer” mi yazılacak.)
2) Yapılacak işin iş çizelgesinde kimler tarafından gerçekleştirileceği kısmına “isim soy isim” ya da “unvanla isim soy isim” olarak mı yazılacak yoksa yürütücü, danışman, araştırmacı… yazmak yeterli mi?

C) Biçim konusunda

1) Yazı stilinin Ariel, boyutun 9 olacağı yazıyor ama satır aralıklarının kaç cm olacağı belirtilmemiş.
2) Paragraf girdileri, Kenarlıklar (üst alt sağ sol boşlular) kaç cm olacak?

D) Bütçe konusunda

1) Alınacak malzemenin fiyatını dolar, euro üzerinden verebiliyor muyuz?
2) Kütüphaneden alınacak basılı olmayan eski eserlere ait yazma eserler CD'si hangi başlık altına yazılacak? Hizmet alımı mı?
3) Kütüphaneden bu alımı nasıl gerçekleştireceğiz? Kütüphaneden fiyat bildiren resmi bir belge mi almak lazım?
4) Bursiyerin masrafı bütçeye dahil edilecek mi? Yoksa bütçe dışı mı tutulacak? (Mesela 12*900’den 10800 bursiyer masrafı çıkarılıp kalan 19200’le mi harcamalar planlanacak)

E) Raporlama

1) 1002 projede 6 aylık rapor var mı?

F) Tablo doldurma konusunda

1) Harcama tablosunda boş kalan yerlere eksi mi koyacağız yoksa "0" mı?
2) İki adet alınacak malzemelerin yanına parantez içinde adet belirtebilir miyiz? Yoksa aynı malzemeyi iki kere mi yazmak gerekir?

G) Kullanılacak şablon

1) Bize üniversite tarafından verilen Proje kitabındaki 1002 şablonu ile sitenizdeki şablon arasında bazı farklılıklar var. Sitenizdeki şablon, çizelgeler mi esas alınacak?
Tekrar tekrar teşekkür ederim.
bünyamin
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 23 Mar 2015, 17:14

Re: Yeni Proje Yazımı

Mesajgönderen ARDEB » 25 Mar 2015, 18:35

bünyamin yazdı:Merhaba. Ben İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde Öğretim Üyesiyim. İlk defa TÜBİTAK projesi yazıyoruz. Konuyla ilgili bize oldukça nazik ve gayretli şekilde yardımcı olan görevli personelle her zaman görüşüyoruz. Ancak bazı sorularımız daha teknik olabiliyor, sizlerden sağlıklı bilgi alabileceğimiz söylendi. Öncelikle soruların detaylı olduğunu düşünebilirsiniz. Bunun sebebi, proje yazanların küçük ihmallerinden ötürü projenin reddedilebileceği korkusunu yaşamamızdandır (fazlaca örnek anlatıldı) Bu nedenle baştan işi sıkı tutmanın iyi olacağını düşünüyoruz.

Şimdiden nezaketiniz ve sabrınız için teşekkür ederiz.

Kılavuzda cevabını bulamadığımız, fark edemediğimiz sorular şöyledir:


A) Kaynakça konusunda

1) Bir eserin yazarının başka, “Hazırlayan, tercüme eden...”inin başka olduğu durumlarda, “Hazırlayani tercüme eden…” nasıl yazılacak? Örnek: İmam Busirî (Yazar). Ahmet Mehmet (Hazırlayan)…
2) Tezler nasıl kaynakçaya yazılacak yazılacak? Özel bir şekli var mı yoksa kitap gibi mi? (Makalelerde kitap gibi kaynakçaya ekliyoruz)
3) DİA…gibi Ansiklopedi maddeleri kaynakçaya nasıl eklenecek? Özel bir şekli var mı yoksa makale gibi mi? (Yazdığımız makalelerde başka bir makale gibi kaynakçaya ekliyoruz)


B) İş çizelgesi hakkında

1) Danışman, araştırmacı ve bursiyer tanımları nedir? Ne kastediliyor? (Mesela bu projede Yüksek Lisan öğrencimle beraber çalışıyoruz. O burs alacak, Aynı zamanda araştırmacı ünvanını kullanabilir mi yoksa iş yükünde onun yapacağı işler için iş yükünün karşısına “bursiyer” mi yazılacak.)
2) Yapılacak işin iş çizelgesinde kimler tarafından gerçekleştirileceği kısmına “isim soy isim” ya da “unvanla isim soy isim” olarak mı yazılacak yoksa yürütücü, danışman, araştırmacı… yazmak yeterli mi?

C) Biçim konusunda

1) Yazı stilinin Ariel, boyutun 9 olacağı yazıyor ama satır aralıklarının kaç cm olacağı belirtilmemiş.
2) Paragraf girdileri, Kenarlıklar (üst alt sağ sol boşlular) kaç cm olacak?

D) Bütçe konusunda

1) Alınacak malzemenin fiyatını dolar, euro üzerinden verebiliyor muyuz?
2) Kütüphaneden alınacak basılı olmayan eski eserlere ait yazma eserler CD'si hangi başlık altına yazılacak? Hizmet alımı mı?
3) Kütüphaneden bu alımı nasıl gerçekleştireceğiz? Kütüphaneden fiyat bildiren resmi bir belge mi almak lazım?
4) Bursiyerin masrafı bütçeye dahil edilecek mi? Yoksa bütçe dışı mı tutulacak? (Mesela 12*900’den 10800 bursiyer masrafı çıkarılıp kalan 19200’le mi harcamalar planlanacak)

E) Raporlama

1) 1002 projede 6 aylık rapor var mı?

F) Tablo doldurma konusunda

1) Harcama tablosunda boş kalan yerlere eksi mi koyacağız yoksa "0" mı?
2) İki adet alınacak malzemelerin yanına parantez içinde adet belirtebilir miyiz? Yoksa aynı malzemeyi iki kere mi yazmak gerekir?

G) Kullanılacak şablon

1) Bize üniversite tarafından verilen Proje kitabındaki 1002 şablonu ile sitenizdeki şablon arasında bazı farklılıklar var. Sitenizdeki şablon, çizelgeler mi esas alınacak?
Tekrar tekrar teşekkür ederim.

Değerli Araştırmacı,
A1) http://www.tubitak.gov.tr/tr/duyuru/bibliyografik-verilerin-duzenlenmesi adresinde yer almayan örenekler için APA stilini kullanabilirsiniz.
A2) http://www.tubitak.gov.tr/tr/duyuru/bibliyografik-verilerin-duzenlenmesi adresinde yer almayan örenekler için APA stilini kullanabilirsiniz.
A3) http://www.tubitak.gov.tr/tr/duyuru/bibliyografik-verilerin-duzenlenmesi adresinde yer almayan örenekler için APA stilini kullanabilirsiniz.
B1) http://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/yonetmelik_iii_2_0.pdf adresli Yönetmelikten bilgi alabilirsiniz.
B2) İsim Soyisim yazılmalıdır.
C1) Satır aralığını 1 olarak ayarlayabilirsiniz.
C2) Formu değiştirmemelisiniz. Formda nasılsa öyle doldurmalısınız.
D1) TL olarak hesaplanarak verilmelidir.
D2) Yazabilirsiniz.
D3) Tüm alımlar için proforma fatura veya teknik şartname gereklidir.
D4) Bütçe formunda bursiyer kalemi altında detaylıca belirtilmelidir. İsimler belli değilse kontenjan bursiyeri olarak da girilebilir.
E1) Yoktur.
F1) Hiçbirşey koyamamalısınız.
F2) Adedini belirtmeli ve tek satırda yazmalısınız.
G1) Her zaman güncel TÜBİTAK web sayfasındaki bilgileri ve şablonları esas almalısınız.
Saygılarımızla.
ARDEB
 
Mesajlar: 1407
Kayıt: 10 Nis 2013, 21:02


Dön 1002 - Hızlı Destek Programı



cron