Rules - 2017

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen BİTO » 15 Şub 2017, 14:44

hakan.kocakoyun yazdı:Resmi kurallarda:

"Araçlarda kullanılacak teker; göbek, jant ve lastikten oluşmalıdır. Tekerlerde havalı lastiklerin kullanılması zorunludur. "

ibaresi yer almakta.
Buna göre şambrelli latik kullanabilirmiyiz?
Yoksa tubeless (şambrelli) lastik kullanmak zorundamıyız.


Merhaba,

İki tür lastik kullanımı da uygundur.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen veliaht58 » 19 Şub 2017, 20:15

Merhabalar

Kural Kitapcığında Lityum Tabanlı Piller Kullanılmalı Yazıyor Ancak Maddi Durumumuz Sıkıntıda Olduğu İçin Jel Akülerimizi Kullanmak İstiyoruz. Jel Akü Kullanımında Yarıştan Diskalifiye Olurmuyuz Bunun Merakı İçersindeyiz.
veliaht58
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 08 Tem 2015, 07:48

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen s.can » 19 Şub 2017, 22:43

Merhabalar;

Araç Kontrol Sisteminde istenilen geri kazanımlı fren sistemi optimizasyonunda aracın elektrik depolaması için gerekli düzenek mekanik bir düzenek üzerinden depolanabilir mi yoksa direkt aracın üzerindeki motorlar üzerinden mi geri kazanım sağlanması gerekmektedir?
s.can
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 24 Haz 2016, 16:01

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen BİTO » 20 Şub 2017, 08:53

veliaht58 yazdı:Merhabalar

Kural Kitapcığında Lityum Tabanlı Piller Kullanılmalı Yazıyor Ancak Maddi Durumumuz Sıkıntıda Olduğu İçin Jel Akülerimizi Kullanmak İstiyoruz. Jel Akü Kullanımında Yarıştan Diskalifiye Olurmuyuz Bunun Merakı İçersindeyiz.


Merhaba,

Kurallarda belirtildiği üzere maalesef jel akü kullanımına izin verilmeyecektir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen BİTO » 20 Şub 2017, 10:12

s.can yazdı:Merhabalar;

Araç Kontrol Sisteminde istenilen geri kazanımlı fren sistemi optimizasyonunda aracın elektrik depolaması için gerekli düzenek mekanik bir düzenek üzerinden depolanabilir mi yoksa direkt aracın üzerindeki motorlar üzerinden mi geri kazanım sağlanması gerekmektedir?


Merhaba,

Jury'nin sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Araç Kontrol Sisteminin geri kazanımlı fren enerjisi optimizasyonunu elektrik motoru üzerinden geri kazanılan frenleme enerjisi yoluyla gerçekleştirmesi zorunlu değildir. Fakat takımlar enerji geri kazanımının araç kontrol sistemi yoluyla kontrol edildiğini göstermek zorundadırlar. Dolayısıyla elektrik motoru dışında kullanılacak herhangi başka bir mekanik sistemin araç kontrol sistemiyle haberleşebilmesi, araç kontrol sistemi tarafından denetlenip kontrol edilebilmesi ve anlık enerji geri kazanım bilgisinin sistem üzerinde elde edilebilmesi gerekmektedir.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen omerryilmazz » 20 Şub 2017, 17:03

Merhaba;

Bir adet sorum var. Kullanılan lidyum bataryalarında amper veya voltaj değerinin üst sınırı var mı? Varsa nedir?

Ayrıca soğutma sistemi ve ek enerji üretimi için aracımızda peltier kullanabilir miyiz?
omerryilmazz
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 20 Şub 2017, 09:01

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen BİTO » 21 Şub 2017, 11:30

omerryilmazz yazdı:Merhaba;

Bir adet sorum var. Kullanılan lidyum bataryalarında amper veya voltaj değerinin üst sınırı var mı? Varsa nedir?

Ayrıca soğutma sistemi ve ek enerji üretimi için aracımızda peltier kullanabilir miyiz?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Batarya üst sınırı yoktur ancak Hidromobil araçları için etkinlik kitapçığında da detaylı olarak bahsedilen (9. Yarış Konsepti) formül gereği bataryayı çok fazla kullanmanız size eksi puan olarak dönecektir.

Peltier kullanılmasında bir sakınca yoktur. Ancak oluşabilecek yoğuşma, izolasyon vb. konularda dikkatli olunmalıdır.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Pedal

Mesajgönderen cenikali » 28 Şub 2017, 16:37

Merhaba,
öncelikle kolay gelsin araç hız kontrolü için gaz pedalı kullanımı zorunlumu gaz pedalı yerine alternatif şeyler kullanılabilie mi?
cenikali
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 09 Kas 2016, 11:42

Re: Pedal

Mesajgönderen BİTO » 01 Mar 2017, 14:29

cenikali yazdı:Merhaba,
öncelikle kolay gelsin araç hız kontrolü için gaz pedalı kullanımı zorunlumu gaz pedalı yerine alternatif şeyler kullanılabilie mi?


Merhaba,

Gaz pedalı zorunlu değil, direksiyona veya sürücünün kolay erişebileceği bir yere koyduğunuz potansiyometre ile ayarlama yapabilirsiniz.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Microchip vs. Için Ayrı Pil Beslemesi

Mesajgönderen furkant » 01 Mar 2017, 23:41

Merhabalar,

Motor Sürücüsü devresinde, BMS devresinde vs. kullandığımız microchipler bildiğiniz üzere çok güç tüketmemektedir. Bunlar için ayrı bir güç kaynağı kullansak sorun olur mu ?
furkant
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 19 Ara 2016, 17:06

Re: Microchip vs. Için Ayrı Pil Beslemesi

Mesajgönderen BİTO » 02 Mar 2017, 14:20

furkant yazdı:Merhabalar,

Motor Sürücüsü devresinde, BMS devresinde vs. kullandığımız microchipler bildiğiniz üzere çok güç tüketmemektedir. Bunlar için ayrı bir güç kaynağı kullansak sorun olur mu ?


Merhaba,

Motor sürücü haricindeki diğer donanımların beslemesini DC-DC çeviriciler ile yapmanızı tavsiye ediyoruz. Bu DC-DC çeviriciler beslemesini enerji ölçer bağlantı noktasından sonra almalıdırlar, doğrudan batarya kutup başlarından alamazlar.

Bu donanımlarının beslemesi harici bataryalar ile yapılırsa bu bataryaların toplam enerjileri ceza puanı olarak yazılacaktır. Son anda bozulan DC-DC çeviriciler için harici batarya kullanımını kabul edip böyle bir uygulama yapıyoruz. Doğru bir tasarım yöntemi olmadığından böyle bir besleme yöntemi ile yarışa gelmenizi istemiyoruz. Ayrıca kullandığınızdan daha fazla enerji ceza puanı olarak yazıldığı için bu besleme yöntemi dezavantajlı olacaktır.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen noble » 16 Mar 2017, 10:41

Merhaba,

Bazı araçların resimlerinden görüldüğü üzere, önceki yarışlarda, ön ve/veya arka tekerleklerde herhangi bir süspansiyon kullanılmamıştır.
süspansiyon kullanımı mecburi mi?
kullanılmadığı takdirde bir ceza söz konusu mu?

teşekkürler. iyi çalışmalar
Noble
noble
 
Mesajlar: 16
Kayıt: 09 Oca 2015, 12:56

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen BİTO » 20 Mar 2017, 09:58

noble yazdı:Merhaba,

Bazı araçların resimlerinden görüldüğü üzere, önceki yarışlarda, ön ve/veya arka tekerleklerde herhangi bir süspansiyon kullanılmamıştır.
süspansiyon kullanımı mecburi mi?
kullanılmadığı takdirde bir ceza söz konusu mu?

teşekkürler. iyi çalışmalar
Noble


Merhaba,

Jury'nin sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Süspansiyon kullanılması zorunlu değildir. Takımlar kendi tasarımlarına göre karar verebilirler.

Aracın yol ile etkileşimini sağlayan, dinamiğini ve sürüşünü ilgilendiren alt parçaların bir çoğu ile ilgili sınırlayıcı bir kural yoktur, aracın dinamik sürüş testindeki performansı ile bu sistemlerin tümü kontrol edilmektedir.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen noble » 28 Mar 2017, 12:02

Merhaba,

Sürücü için FİA onaylı tulum, eldiven vs. istenilen yarış kıyafetlerini aldık. Yedek sürücümüz yine aynı kıyafetleri giyebilir ölçülerdedir.
Yarış öncesi kontroller sırasında, yedek sürücünün de FIA onaylı yarış kıyafetlerini giymesi zorunlu mu?
Tek bir set aldık, ikinci bir seti almamak için soruyoruz.

İyi çalışmalar
Noble
noble
 
Mesajlar: 16
Kayıt: 09 Oca 2015, 12:56

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen BİTO » 28 Mar 2017, 14:01

noble yazdı:Merhaba,

Sürücü için FİA onaylı tulum, eldiven vs. istenilen yarış kıyafetlerini aldık. Yedek sürücümüz yine aynı kıyafetleri giyebilir ölçülerdedir.
Yarış öncesi kontroller sırasında, yedek sürücünün de FIA onaylı yarış kıyafetlerini giymesi zorunlu mu?
Tek bir set aldık, ikinci bir seti almamak için soruyoruz.

İyi çalışmalar
Noble


Merhaba,

Yedek sürücü için ayrı ekipman alınmasına gerek yoktur. Kontrollerde acil tahliye yaptırılırken sürücülerin kıyafet değişimi yapmasına izin veriliyor.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Motor Seçimi Hakkında

Mesajgönderen Konyahmet » 03 Nis 2017, 13:49

İyi günler,

Sunumda bir aracın enerji tüketimi için grafik vermiştiniz, bu grafik hangi özelliklerdeki (Ön alan, Cd katsayısı, ağırlık, teker sürtünme katsayısı vs.) araç için hazırlandı.

Resim
Konyahmet
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 11 Eyl 2015, 14:37

Re: Motor Seçimi Hakkında

Mesajgönderen BİTO » 03 Nis 2017, 16:13

Konyahmet yazdı:İyi günler,

Sunumda bir aracın enerji tüketimi için grafik vermiştiniz, bu grafik hangi özelliklerdeki (Ön alan, Cd katsayısı, ağırlık, teker sürtünme katsayısı vs.) araç için hazırlandı.



Merhaba,

Eğitim Programında yer alan Araç Sistem Tasarımı sunumunun 18. slaytındaki normal araç için verilen parametreler kullanılarak bu grafikler çizdirilmiştir.

Resim

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen noble » 04 Nis 2017, 21:16

Merhaba,

Gelişme raporuna ilişkin sormak istiyorum; yerli ürünlerin bir çoğunda henüz tasarım ve simülasyon aşamasındayız.
Bu ürünlerin ancak simülasyon ortammındaki resimlerini derleyebiliriz.
Dolayıs ile örneğin şematik, cad çizimleri vs. şeklinde resimler beklenileni karşılar mı?

teşekkürler
iyi çalışmalar
Noble
noble
 
Mesajlar: 16
Kayıt: 09 Oca 2015, 12:56

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen BİTO » 05 Nis 2017, 09:13

noble yazdı:Merhaba,

Gelişme raporuna ilişkin sormak istiyorum; yerli ürünlerin bir çoğunda henüz tasarım ve simülasyon aşamasındayız.
Bu ürünlerin ancak simülasyon ortammındaki resimlerini derleyebiliriz.
Dolayıs ile örneğin şematik, cad çizimleri vs. şeklinde resimler beklenileni karşılar mı?

teşekkürler
iyi çalışmalar
Noble


Merhaba,

Gelişme raporunda zaten bu zamana kadar yapmış olduğunuz çalışmalara ilişkin görsel istiyoruz. Üretimin ve analizlerin tamamlanmış olması beklenmiyor. Tasarımla ilgili görsel göndermeniz yeterli olur. Ürünlerin son halini tüm ayrıntısıyla teknik tasarım raporunda Temmuz ayında sunacaksınız.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2017

Mesajgönderen alataymobil » 06 Nis 2017, 13:36

Yarışma kurallarında yer alan lastik için minimum dış lastik genişliğin 70 mm olması istenmektedir.Piyasadan hâli hazırda kolay bir şekilde tedarik edebileceğimiz lastiğin ölçüsü ise "2.75 inch = 69.85 mm "şeklindedir. Kurallara uygunluğu konusunda bilgi almak istiyoruz.
alataymobil
 

ÖncekiSonraki

Dön Electromobile - Hydromobile



cron