Rules - 2018

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 06 Tem 2018, 09:41

aytenbinay yazdı:Merhaba, önü arkasından daha geniş olan bir araç tasarladık. Teknik kontrollerde genişlik olarak belirlenecek kısım nasıl belirlenecek?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Aracın genişliği, aracın aynaları dahil en geniş kısmının ölçüsüne göre belirlenecektir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen aytenbinay » 07 Tem 2018, 15:13

Merhaba,
Araçlarda elektronik diferansiyel uygulaması zorunlu mu mekanik diferansiyel de kullanabilir miyiz?
İyi çalışmalar
aytenbinay
 
Mesajlar: 9
Kayıt: 01 Mar 2018, 12:22

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen pasa54 » 08 Tem 2018, 15:16

merhabalar,

Geçen seneki yarışlarda bazı takımların telsiz yerine telefonları kullandıklarını gözlemledik. Kurallarda bunu kısıtlayan ya da izin veren bir kısım göremedik.

Bu sene, sürücü ile haberleşme için telsiz yerine telefon kullanmamız durumunda herhangi bir ceza söz konusu mudur?

teşekkürler..
pasa54
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 05 Ağu 2017, 20:12

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 09 Tem 2018, 16:56

aytenbinay yazdı:Merhaba,
Araçlarda elektronik diferansiyel uygulaması zorunlu mu mekanik diferansiyel de kullanabilir miyiz?
İyi çalışmalar


Merhaba,

Araçta elektronik diferansiyel uygulaması zorunlu değildir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 09 Tem 2018, 17:13

pasa54 yazdı:merhabalar,

Geçen seneki yarışlarda bazı takımların telsiz yerine telefonları kullandıklarını gözlemledik. Kurallarda bunu kısıtlayan ya da izin veren bir kısım göremedik.

Bu sene, sürücü ile haberleşme için telsiz yerine telefon kullanmamız durumunda herhangi bir ceza söz konusu mudur?

teşekkürler..


Merhaba,

Sürücü ile haberleşmede telefonun kullanılması konusunda bir kısıtlama bulunmamaktadır.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen hbucak » 10 Tem 2018, 15:03

Merhaba,

Rollbar ve Rollcage için 3mm kalınlıkta uygun malzeme bulmakta güçlük çekiyoruz.

-Alüminyum bulduk, lakin Temperi yeterli olmadığı için 200Mpa akma dayanımının çok altında kalıyor.
-St37 (S235JRH) bulduk, fakat 50-60mm oluyor kenar uzunlukları ve çok çok kaba ve ağır oluyor.
-Galvanizli boru bulduk, 1" çapında 3,2mm kalınlığında minimum 195MPa akma dayanımında. Soğuk büküme de uygun. TS EN 10255 standartlarında üretilmiş bu malzemeyi kullanabilir miyiz?

TS EN 10255;
Resim
hbucak
 
Mesajlar: 14
Kayıt: 01 Ara 2014, 11:56

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen aytenbinay » 10 Tem 2018, 18:57

Merhaba,
Teknik tasarım raporunun strength analysis kısmında mukavemet testi ile ilgili şekle iki kez tıklandığında yüklenmesi gereken bağlantı açılmıyor. Bu bağlantıya nasıl erişebiliriz?
aytenbinay
 
Mesajlar: 9
Kayıt: 01 Mar 2018, 12:22

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 11 Tem 2018, 16:36

aytenbinay yazdı:Merhaba,
Teknik tasarım raporunun strength analysis kısmında mukavemet testi ile ilgili şekle iki kez tıklandığında yüklenmesi gereken bağlantı açılmıyor. Bu bağlantıya nasıl erişebiliriz?


Merhaba,

Güncel Microsoft Office sürümü ile açıldığında, belirttiğiniz şeklin üzerine tıklandığında ayrı bir PDF belgesi açılıyor. Başka bir bilgisayardan deneyebilirsiniz.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen doganadyu » 11 Tem 2018, 16:48

Merhabalar,
Batarya paketini yerli olarak yapmaktayiz. Bazi sorularimiz olacakti.
1- Batarya koruma kabi icin aluminyum profil kullanmak istiyoruz. alt ve ust profiller 5mm, yan profiller 3mm kalinliginda. Bu batarya koruma kabi icin uygunmudur? Bu aluminyum kabın ısıl ve mekanik analizlerini yapmak zorundamıyız?
2- Batarya hücrelerini puntaladık. Batarya hücre paketini yalıtkan bir bantla sarıp batarya koruma kabının içine yerleştirmek istiyoruz. batarya kabı butun batarya hucre paketı batarya kabının içerisine tam olarak yerleşiyor ve oynamıyor. yanlardan sıkışıyor.üstten alttanda kapatıyoruz. Ekstra bir sabitleme işlemine gerek varmı? Bu yerliliğe uygunmudur?
3-Batarya koruma kabı içerisindeki ısı sensörleri ile soğutma fanlarının kontrolünü ardunio ile sağlamak istiyoruz. Bu yerliliğe uygunmudur?
doganadyu
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 04 Oca 2018, 23:34

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen hbucak » 12 Tem 2018, 03:05

Merhaba,

9.9
f)"Rollbar ve rollcage için kullanılan profiller kapalı, haddelenmiş boru veya kutu profil olmak zorundadır. Açık profil ve kaynak ile kapatılmış profiller kabul edilmeyecektir..." denmektedir.

Doğalgaz borularının (dikişli boru olması sebebi ile) bu kuralı ihlal ettiği sonucuna varabilir miyiz?

Teşekkür ederim.
hbucak
 
Mesajlar: 14
Kayıt: 01 Ara 2014, 11:56

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 12 Tem 2018, 14:23

hbucak yazdı:Merhaba,

9.9
f)"Rollbar ve rollcage için kullanılan profiller kapalı, haddelenmiş boru veya kutu profil olmak zorundadır. Açık profil ve kaynak ile kapatılmış profiller kabul edilmeyecektir..." denmektedir.

Doğalgaz borularının (dikişli boru olması sebebi ile) bu kuralı ihlal ettiği sonucuna varabilir miyiz?

Teşekkür ederim.


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Takımların kullandığı boruların üretim yöntemi ve detaylarını teknik kontrollerde incelemiyoruz. Sorduğunuz doğalgaz boruları için genelde döküm yöntemi kullanılıyor yani dikişsiz borular kullanılıyor (örnek katalog adresi http://www.borusanmannesmann.com/pdf/ka ... brosur.pdf)

Takımın kullandığı borunun teknik kontrollerde dikişli olduğu gözlemlenir ise kurallar gereği değiştirmesi talep edilecektir. Takımlar genelde istenen şartlarda malzeme bulabiliyor, bu sebepten dolayı değişiklik istediğimiz takım pek olmamaktadır.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen hbucak » 12 Tem 2018, 16:31

BİTO yazdı:
hbucak yazdı:Merhaba,

9.9
f)"Rollbar ve rollcage için kullanılan profiller kapalı, haddelenmiş boru veya kutu profil olmak zorundadır. Açık profil ve kaynak ile kapatılmış profiller kabul edilmeyecektir..." denmektedir.

Doğalgaz borularının (dikişli boru olması sebebi ile) bu kuralı ihlal ettiği sonucuna varabilir miyiz?

Teşekkür ederim.


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Takımların kullandığı boruların üretim yöntemi ve detaylarını teknik kontrollerde incelemiyoruz. Sorduğunuz doğalgaz boruları için genelde döküm yöntemi kullanılıyor yani dikişsiz borular kullanılıyor (örnek katalog adresi http://www.borusanmannesmann.com/pdf/ka ... brosur.pdf)

Takımın kullandığı borunun teknik kontrollerde dikişli olduğu gözlemlenir ise kurallar gereği değiştirmesi talep edilecektir. Takımlar genelde istenen şartlarda malzeme bulabiliyor, bu sebepten dolayı değişiklik istediğimiz takım pek olmamaktadır.


İyi çalışmalar.


Merhaba,

Cevabınıza istinaden gerek Tosçelik gerekse de Borusan dan tekrar teyit ettiğim bilgiye göre doğalgaz borularını üretirken dikişli imalat kullanıyorlar. Bu da doğalgaz borularını kullanımını kabul etmediğiniz sonucuna götürüyor bizi.

Teşekkür ederiz.
hbucak
 
Mesajlar: 14
Kayıt: 01 Ara 2014, 11:56

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen zafersatar » 13 Tem 2018, 13:08

Merhaba,
Kabin içerisinde bulunan hidrojen sensörümüz sesli uyarı verip fuel celli kapatıyor. Sensörden gelen sesli uyarı yeterli mi yoksa yine de flaşör bağlantısı yapılmalı mı ?
zafersatar
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 29 Haz 2018, 09:49

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 17 Tem 2018, 17:47

BİTO yazdı:
aytenbinay yazdı:Merhaba,
Teknik tasarım raporunun strength analysis kısmında mukavemet testi ile ilgili şekle iki kez tıklandığında yüklenmesi gereken bağlantı açılmıyor. Bu bağlantıya nasıl erişebiliriz?


Merhaba,

Güncel Microsoft Office sürümü ile açıldığında, belirttiğiniz şeklin üzerine tıklandığında ayrı bir PDF belgesi açılıyor. Başka bir bilgisayardan deneyebilirsiniz.

İyi çalışmalar.


Merhaba,

İlgili görsele ulaşamayanlar için görsel aşağıda verilmiştir.

Resim

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen hbucak » 17 Tem 2018, 17:58

Merhaba,

1kN 'luk yük ön ve arka Rollbar lara aynı anda mı uygulanmalı yoksa tek tek mi? (Eğer Rollbarlar üstten bir eleman ile bağlanırsa tek tek yük uygulandığında birbirlerinden destek alabilirler fakat aynı anda uygulanan yük karşısında bu destek sınırlı olacaktır.)

teşekkür ederiz.
hbucak
 
Mesajlar: 14
Kayıt: 01 Ara 2014, 11:56

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 18 Tem 2018, 10:19

hbucak yazdı:Merhaba,

1kN 'luk yük ön ve arka Rollbar lara aynı anda mı uygulanmalı yoksa tek tek mi? (Eğer Rollbarlar üstten bir eleman ile bağlanırsa tek tek yük uygulandığında birbirlerinden destek alabilirler fakat aynı anda uygulanan yük karşısında bu destek sınırlı olacaktır.)

teşekkür ederiz.


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

1kN’luk yük ön ve arka rollbar’a tek tek uygulanabilir. Aynı anda uygulanmasına gerek yok.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen Slymn » 22 Tem 2018, 12:27

Merhaba Aracımızın kapılarının yanlardan kartal kanadı gibi açılması kural dışımıdır? Kapıların açılma şekli ve yönüyle ilgili bir sınırlama varmıdır? Şimdiden teşekkürler
Slymn
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 03 Oca 2018, 20:45

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 23 Tem 2018, 15:05

Slymn yazdı:Merhaba Aracımızın kapılarının yanlardan kartal kanadı gibi açılması kural dışımıdır? Kapıların açılma şekli ve yönüyle ilgili bir sınırlama varmıdır? Şimdiden teşekkürler


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

8.3 kuralını sağladığı sürece yanlardan açılan kapı tasarımı uygundur.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 24 Tem 2018, 14:00

zafersatar yazdı:Merhaba,
Kabin içerisinde bulunan hidrojen sensörümüz sesli uyarı verip fuel celli kapatıyor. Sensörden gelen sesli uyarı yeterli mi yoksa yine de flaşör bağlantısı yapılmalı mı ?


Merhaba,

Rules'da "Sürücü kabininde yer alacak hidrojen sensörleri ortamda hacimce %2 hidrojen varlığında alarm vermelidir.” şeklinde açıklama yapılmıştır. Alarmın sesli ve flaşör ikisi birlikte olması tavsiye edilmekle birlikte ikisinin de bulunması zorunluluğu bulunmamaktadır.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen melihdal » 30 Tem 2018, 11:14

Merhaba,

Takım kaptanı ve akademik danışmanın bulunma zorunluluğu ile ilgili kısıtlar nelerdir?
Yarış günleri orada bulunmaları minimum zorunluluğu karşılayacak mıdır?
Kaptanımız aynı zamanda bir yerde çalıştığı için bunu sormak durumundayız. Ekibimiz hafta boyu yarış alanında bulunacaktır.
melihdal
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 21 Şub 2018, 21:32

ÖncekiSonraki

Dön Electromobile - Hydromobile



cron