Rules (Teknik Kurallar) - 2019

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 27 Ara 2018, 16:10

You can use this topic to ask your questions about Rules (Electromobile, Hydromobile and Autonomous)

2019 yılı teknik kuralları (Elektromobil, Hidromobil ve Otonom) ile ilgili sorularınız için bu başlığı kullanabilirsiniz.
BİTO
 
Mesajlar: 1314
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen Hidroteam » 05 Oca 2019, 17:06

İyi Çalışmalar , 2019 yılı Efficiency Challenge Electric Vehicle Hidromobil yarış başvuruları ve teknik kural kitapçıkları hangi tarihler arasında yayınlanacak ? Bu konu ile ilgili detaylı açıklama yapabilirseniz çok mutluluk duyacağız. Saygılarımızla
Hidroteam
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 30 Ara 2018, 15:42

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen Hidroteam » 05 Oca 2019, 17:12

Hidromobil kategorisindeki aracımızın kabuk kısmını fotovoltaik paneller ile kaplayabilir miyiz? Kurallar açısından herhangi bir sakıncası var mı?
Hidroteam
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 30 Ara 2018, 15:42

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 07 Oca 2019, 11:05

Hidroteam yazdı:İyi Çalışmalar , 2019 yılı Efficiency Challenge Electric Vehicle Hidromobil yarış başvuruları ve teknik kural kitapçıkları hangi tarihler arasında yayınlanacak ? Bu konu ile ilgili detaylı açıklama yapabilirseniz çok mutluluk duyacağız. Saygılarımızla


Merhaba,

2019 yılı yarışları ile ilgili duyurunun Ocak ayı içerisinde yayınlanması beklenmektedir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1314
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 08 Oca 2019, 09:43

Hidroteam yazdı:Hidromobil kategorisindeki aracımızın kabuk kısmını fotovoltaik paneller ile kaplayabilir miyiz? Kurallar açısından herhangi bir sakıncası var mı?


Merhaba,

DDK (Jury)'nin sorunuza yanıtı aşağıda verilmiştir.

Güneş paneli bağlantısı enerji ölçer ile batarya arasında kalmak koşulu ile kullanılabilir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1314
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen cenikali » 11 Şub 2019, 17:40

Otonom kuralları açıklanan yarış kuralları arasında yer almıyor. Ayrı kurallar açıklanacak mı yoksa bu seme yapılmayacak mı?
cenikali
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 09 Kas 2016, 11:42

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 12 Şub 2019, 16:37

cenikali yazdı:Otonom kuralları açıklanan yarış kuralları arasında yer almıyor. Ayrı kurallar açıklanacak mı yoksa bu seme yapılmayacak mı?


Merhaba,

"Organizasyon Süreci" ile ilgili başlıkta belirtildiği üzere Otonom kategorisi ile ilgili şartlar henüz kesinleşmemiştir. Gerçekleşmesi durumunda Teknofest ya da Efficiency Challenge resmi web sitelerinde ilan edilecektir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1314
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen furkan236 » 18 Şub 2019, 23:33

Bu sene yarışlar İstanbul Atatürk Havaalanında yapılacakmış. Yarış pisti konusunda bellli bir durum var mı?
furkan236
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 18 Şub 2019, 01:58

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 19 Şub 2019, 11:15

furkan236 yazdı:Bu sene yarışlar İstanbul Atatürk Havaalanında yapılacakmış. Yarış pisti konusunda bellli bir durum var mı?


Merhaba,

Yarış pisti özellikleri, krokisi daha sonra web sitesinde yayınlanacaktır.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1314
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen Hidroteam » 24 Şub 2019, 14:07

İyi Günler, Hidromobil kategorisi için piste herhangi bir hız sınırı söz konusu mu? Örneğin : Hidromobil aracımız ile 100km/saat hız yapmamızda herhangi bir sakınca var mı?
Hidroteam
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 30 Ara 2018, 15:42

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen mktrgt » 25 Şub 2019, 01:25

Bu sene açıklanan kurallarda ''BYS her bir batarya hücresinin ve paketinin gerilimini, akımını, sıcaklığını, şarj durumunu (SOC), ömür tahminini (SOH) izlemeli'' ifadesinden 14 seri BYS için 14 sıcaklık sensörü kullanılması gerektiğini anladık. Bu kadar fazla sensör kullanımı gerekli midir?
mktrgt
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 21 Şub 2019, 14:16

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 26 Şub 2019, 13:49

Hidroteam yazdı:İyi Günler, Hidromobil kategorisi için piste herhangi bir hız sınırı söz konusu mu? Örneğin : Hidromobil aracımız ile 100km/saat hız yapmamızda herhangi bir sakınca var mı?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Pistte hız sınırı yoktur. Yarışta her aracın 65 dakika içerisinde 30 turu tamamlaması beklenmektedir. Bunu yapabilmek için ortalama 60km/h hız ile tur atabiliyor olmak gerekiyor. Takımların hızlı giderek yarışı erken bitirmesi kurallara aykırı değildir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1314
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 26 Şub 2019, 13:50

mktrgt yazdı:Bu sene açıklanan kurallarda ''BYS her bir batarya hücresinin ve paketinin gerilimini, akımını, sıcaklığını, şarj durumunu (SOC), ömür tahminini (SOH) izlemeli'' ifadesinden 14 seri BYS için 14 sıcaklık sensörü kullanılması gerektiğini anladık. Bu kadar fazla sensör kullanımı gerekli midir?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıda verilmiştir:

Her bir batarya hücresinin sıcaklığının izlenmesine gerek yok. 3 veya 4 noktadan izlenmesi yeterli. Etkinlik Kitapçığı'ndaki ifadede güncelleme yapılmıştır, kontrol edebilirsiniz.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1314
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen muratgumus150 » 20 Mar 2019, 23:15

Merhabalar,
Konu: Efficiency Challange Yerleşik Şarj Aleti
Şarj aleti tasarımını gerçekledik. Ancak mikrodenetleyici ve tetikleme sinyallerinin enerjisi için, eski tip hantal trafo(10W gücünde) kullandık. Bir problem olur mu?
muratgumus150
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 23 Tem 2018, 11:09

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 21 Mar 2019, 10:46

muratgumus150 yazdı:Merhabalar,
Konu: Efficiency Challange Yerleşik Şarj Aleti
Şarj aleti tasarımını gerçekledik. Ancak mikrodenetleyici ve tetikleme sinyallerinin enerjisi için, eski tip hantal trafo(10W gücünde) kullandık. Bir problem olur mu?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Yerleşik şarj biriminde bataryayı şarj eden enerji anahtarlamalı bir güç kaynağı üzerinden aktarılmalıdır. Yerleşik şarj birimi içindeki düşük güçlü yardımcı güç kaynakları için hazır güç kaynakları veya 50Hz trafoya sahip güç kaynakları kullanılabilir, bir problem olmaz.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1314
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen muratgumus150 » 28 Mar 2019, 18:33

Merhabalar,
Konu: Araç Kontrol Sistemi
Araç kontrol sistemi (telemetri, güz bilgisini monitörlemek) için arabaya tablet bilgisayar koymak istiyoruz . Araçta tablet bilgisayar kullanmak sıkıntı olur mu ?
Saygılarımla
muratgumus150
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 23 Tem 2018, 11:09

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 01 Nis 2019, 16:16

muratgumus150 yazdı:Merhabalar,
Konu: Araç Kontrol Sistemi
Araç kontrol sistemi (telemetri, güz bilgisini monitörlemek) için arabaya tablet bilgisayar koymak istiyoruz . Araçta tablet bilgisayar kullanmak sıkıntı olur mu ?
Saygılarımla


Merhaba,

Bu husus Etkinlik Kitapçığı'nda açıkça belirtilmiştir. "Bu sistem için hazır veya takım tarafından hazırlanan mikro-denetleyici kartlar kullanılabilir ancak kişisel bilgisayar, laptop ve diğer mobil cihazlar kullanılamaz." Bu nedenle tablet bilgisayar kullanımına izin verilmeyecektir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1314
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen alptugra » 04 Nis 2019, 11:49

Kurallar kitapçığında, telemetri sistemi için kullanılabilecekler arasında örnek olarak RF ve GSM modül yer alıyordu. Yarışma alanında karşılaştığımızda ise takımlar bunların dışında 3G modem ve hızlı internet bağlantıları kurarak iletişim sağlamışlardı. Geçen yarışmada biz RF modülleri kullanmıştık ancak yarışma alanında aynı modülden kullanan takım sayısı oldukça fazla olduğu için modüllerimiz cevap verme konusunda zorlandı. Aynı zamanda veri girişimi ve menzil konusunda problemler oluşturdu. Bu dönem telemetri sistemini kurarken 3G Modem veya internet bağlantısı kullanımının serbest olup olmadığı hakkında sizden bilgi almak istemiştim. Yanıtınızı bekliyorum,
şimdiden teşekkür ederim.
alptugra
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 03 Nis 2019, 20:46

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 08 Nis 2019, 08:59

alptugra yazdı:Kurallar kitapçığında, telemetri sistemi için kullanılabilecekler arasında örnek olarak RF ve GSM modül yer alıyordu. Yarışma alanında karşılaştığımızda ise takımlar bunların dışında 3G modem ve hızlı internet bağlantıları kurarak iletişim sağlamışlardı. Geçen yarışmada biz RF modülleri kullanmıştık ancak yarışma alanında aynı modülden kullanan takım sayısı oldukça fazla olduğu için modüllerimiz cevap verme konusunda zorlandı. Aynı zamanda veri girişimi ve menzil konusunda problemler oluşturdu. Bu dönem telemetri sistemini kurarken 3G Modem veya internet bağlantısı kullanımının serbest olup olmadığı hakkında sizden bilgi almak istemiştim. Yanıtınızı bekliyorum,
şimdiden teşekkür ederim.


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Telemetri sisteminde 3G sistemlerinin kullanılması kabul edilebilecektir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1314
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen Ali01 » 28 May 2019, 21:24

Merhaba Sayın Yetkili,

Gelişme raporu Türkçe yazılabilir mi ? İngilizce yazılması gibi bir zorunluluk var mı ?

Bilgilendirirseniz çok seviniriz.

Teşekkürler,iyi çalışmalar.
Ali01
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 04 Şub 2019, 13:54

Sonraki

Dön Electromobile - Hydromobile



cron