Rules (Teknik Kurallar) - 2019

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 30 May 2019, 11:37

Ali01 yazdı:Merhaba Sayın Yetkili,

Gelişme raporu Türkçe yazılabilir mi ? İngilizce yazılması gibi bir zorunluluk var mı ?

Bilgilendirirseniz çok seviniriz.

Teşekkürler,iyi çalışmalar.


Merhaba,

Gelişme raporu ve Teknik Tasarım Raporu'nun ikisi de Türkçe ya da İngilizce sunulabilir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1330
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

tahrik bataryası

Mesajgönderen malirst99 » 31 May 2019, 00:58

Merhabalar. Aracımızda yakıt pilinin dışında motoru tahriklemek için batarya paketi kullanmamız zorunlu mu? Eğer zorunlu değilse yakıt pilini ve aksesuar devrelerini çalıştırmak için küçük bir batarya paketi hazırlayacağız ve motorumuz sadece yakıt pili ile çalışabilecektir. Bu durum bir sorun teşkil eder mi?
malirst99
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 30 May 2019, 00:55


Re: tahrik bataryası

Mesajgönderen BİTO » 10 Haz 2019, 11:28

malirst99 yazdı:Merhabalar. Aracımızda yakıt pilinin dışında motoru tahriklemek için batarya paketi kullanmamız zorunlu mu? Eğer zorunlu değilse yakıt pilini ve aksesuar devrelerini çalıştırmak için küçük bir batarya paketi hazırlayacağız ve motorumuz sadece yakıt pili ile çalışabilecektir. Bu durum bir sorun teşkil eder mi?


Merhaba,

Ceza Listesi'nde de belirtildiği üzere Hidromobil araçlarında batarya kullanımı zorunlu değildir, ancak yarış stratejisi açısından dezavantajlı bir durumdur. Enerji ölçer bağlantısına uygun olmayan batarya paketleri için de Wh cinsinden ceza puanı uygulanacaktır.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1330
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Organizasyon Süreci ile İlgili Sorular ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 10 Haz 2019, 11:50



Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır.

Belirttiğiniz malzemeye kullanabilirsiniz. Ancak teknik kontrollerde batarya ile ilgili malzemelerin yanmazlık testinin çakmak yardımı ile gerçekleştirildiğini hatırlatmak isteriz. Bu test esnasında malzemelerin alev almaması gerekmektedir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1330
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen musa » 11 Haz 2019, 16:10

Aracımızın koltuk son kullanma tarihi geçmiş bulunmakta. Bu durumda yeni koltuk almak gerekmekte midir? Eğer yeni alınması gerekiyor ise sadece şoför koltuğunun yenilenmesi yeterli olur mu iki koltuğunda yenilenmesi gerekmekte midir?

Şoförler için belge çıkarılması gerekmekte midir? Belge gerekli ise konu ile alakalı bilgi verebilir misiniz?
musa
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 11 Haz 2019, 14:56

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 11 Haz 2019, 16:31

musa yazdı:Aracımızın koltuk son kullanma tarihi geçmiş bulunmakta. Bu durumda yeni koltuk almak gerekmekte midir? Eğer yeni alınması gerekiyor ise sadece şoför koltuğunun yenilenmesi yeterli olur mu iki koltuğunda yenilenmesi gerekmekte midir?

Şoförler için belge çıkarılması gerekmekte midir? Belge gerekli ise konu ile alakalı bilgi verebilir misiniz?


Merhaba,

Sürücülerin TOSFED sürücü lisansı çıkarması gerekmektedir. Önümüzdeki haftalarda konuyla ilgili web sayfasından duyuru yapılacaktır.

Koltuk ile ilgili sorunuza DDK'nın yanıtı aşağıdadır:
Koltuklar için tarihe bakılmayacaktır, FIA onaylı koltuklarda kırık olması veya arıza olması durumunda kullanımına izin verilmeyecektir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1330
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen muhammedmuhsincosdu » 13 Haz 2019, 10:38

Efficiency Challenge Electromobil yarışması kapsamında kurallara baktığımızda Güç devresi ve Yardımcı devre gibi tanımlarla karşılaştık, ayrıca enerj kaynağı olarak tek batarya kullanılması gerektiğini gördük. Bu durumda Güç devresi ve yardımcı devre aynı bataryadan mı güç alması gerekmekte? Batarya ile ilgili bir sorun oluşursa Yardımcı devrenin çalışması nasıl sağlanmalı? Güç devresi ile yardımcı devre için farklı bataryalar kullanılablir mi?
muhammedmuhsincosdu
 
Mesajlar: 7
Kayıt: 12 Haz 2019, 13:04

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen muhammedmuhsincosdu » 13 Haz 2019, 10:42

BİTO yazdı:
muratgumus150 yazdı:Merhabalar,
Konu: Araç Kontrol Sistemi
Araç kontrol sistemi (telemetri, güz bilgisini monitörlemek) için arabaya tablet bilgisayar koymak istiyoruz . Araçta tablet bilgisayar kullanmak sıkıntı olur mu ?
Saygılarımla


Merhaba,

Bu husus Etkinlik Kitapçığı'nda açıkça belirtilmiştir. "Bu sistem için hazır veya takım tarafından hazırlanan mikro-denetleyici kartlar kullanılabilir ancak kişisel bilgisayar, laptop ve diğer mobil cihazlar kullanılamaz." Bu nedenle tablet bilgisayar kullanımına izin verilmeyecektir.

İyi çalışmalar.


Peki hazır alınacak arm tabanlı bir mikroişlemci ile araç gösterge ve telemetry paneli olması maksadıyla LCD ekran kullanılabilir mi?
muhammedmuhsincosdu
 
Mesajlar: 7
Kayıt: 12 Haz 2019, 13:04

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 17 Haz 2019, 15:57

muhammedmuhsincosdu yazdı:Efficiency Challenge Electromobil yarışması kapsamında kurallara baktığımızda Güç devresi ve Yardımcı devre gibi tanımlarla karşılaştık, ayrıca enerj kaynağı olarak tek batarya kullanılması gerektiğini gördük. Bu durumda Güç devresi ve yardımcı devre aynı bataryadan mı güç alması gerekmekte? Batarya ile ilgili bir sorun oluşursa Yardımcı devrenin çalışması nasıl sağlanmalı? Güç devresi ile yardımcı devre için farklı bataryalar kullanılablir mi?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Enerji ölçerin bağlantı noktasından sonra olmadığı müddetçe kabul edilebilir.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1330
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 17 Haz 2019, 15:58

muhammedmuhsincosdu yazdı:
BİTO yazdı:
muratgumus150 yazdı:Merhabalar,
Konu: Araç Kontrol Sistemi
Araç kontrol sistemi (telemetri, güz bilgisini monitörlemek) için arabaya tablet bilgisayar koymak istiyoruz . Araçta tablet bilgisayar kullanmak sıkıntı olur mu ?
Saygılarımla


Merhaba,

Bu husus Etkinlik Kitapçığı'nda açıkça belirtilmiştir. "Bu sistem için hazır veya takım tarafından hazırlanan mikro-denetleyici kartlar kullanılabilir ancak kişisel bilgisayar, laptop ve diğer mobil cihazlar kullanılamaz." Bu nedenle tablet bilgisayar kullanımına izin verilmeyecektir.

İyi çalışmalar.


Peki hazır alınacak arm tabanlı bir mikroişlemci ile araç gösterge ve telemetry paneli olması maksadıyla LCD ekran kullanılabilir mi?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

"Gömülü sistem mantığına uygun" bir LCD ekran kullanılabilir. Buradaki kısıtlama tablet tarzında bir bilgisayar kullanılmamasıdır.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1330
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen mmyildirim » 19 Haz 2019, 00:35

Merhabalar
Tasarladığımız araçta koltuk konumlandırılması arka arkayadır.Yapılacak rollbar sisteminde yanlızca ön koltuğumu kafes içerisine almamız gerekir yoksa ön ve arka koltukla birlikte kafes içerisine almamız uygun olur mu?
mmyildirim
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 10 Haz 2019, 16:58

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen muhammedmuhsincosdu » 19 Haz 2019, 10:06

yarış sırasında aracı sürmek için takıma okuldan dışından biri (başka bir üniversiteden öğrenci) alınabilir mi?
muhammedmuhsincosdu
 
Mesajlar: 7
Kayıt: 12 Haz 2019, 13:04

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen muhammedmuhsincosdu » 19 Haz 2019, 10:11

sürücü ve yolcu koltuğu arka arkaya olabilir mi?
muhammedmuhsincosdu
 
Mesajlar: 7
Kayıt: 12 Haz 2019, 13:04

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 20 Haz 2019, 08:33

mmyildirim yazdı:Merhabalar
Tasarladığımız araçta koltuk konumlandırılması arka arkayadır.Yapılacak rollbar sisteminde yanlızca ön koltuğumu kafes içerisine almamız gerekir yoksa ön ve arka koltukla birlikte kafes içerisine almamız uygun olur mu?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Arka koltuk için rollbar zorunlu değil, takımın ekstradan arka koltuğa rollbar kullanmasının kurallar açısından bir sakıncası yok.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1330
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 20 Haz 2019, 08:35

muhammedmuhsincosdu yazdı:sürücü ve yolcu koltuğu arka arkaya olabilir mi?


Merhaba,

Etkinlik Kitapçığı'nda da belirtildiği üzere "Yolcu koltuğu ile sürücü koltuğu aynı düzlemde olmak zorundadır. Arka arkaya yerleşim yapılan tasarımlarda en az 10 cm diz mesafesi olması gerekmektedir."

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1330
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 20 Haz 2019, 08:36

muhammedmuhsincosdu yazdı:yarış sırasında aracı sürmek için takıma okuldan dışından biri (başka bir üniversiteden öğrenci) alınabilir mi?


Merhaba,

Sürücü ve yedek sürücü, takım üyesi olarak Başvuru Formu'nda belirtilen üyeler arasından seçilmelidir. Aynı üniversiteden olma zorunluluğu bulunmamaktadır.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1330
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen mmyildirim » 22 Haz 2019, 01:44

Merhabalar
Kural kitapçığında ön tekerler arası ve arka tekerler arası belirtilen minimum mesafelerin ölçümleri yapılırken teker dışından mı yoksa teker içinden mi ölçüm yapılacaktır?
Örneğin;Kitapçıkta belirtilen ön tekerler arası mesafe 100 cm olması gerekirken bizim ön tekerler arası mesafe dışdan dışa 100 cm gelmektedir.Bu sorun teşkil eder mi ?
mmyildirim
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 10 Haz 2019, 16:58

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen malirst99 » 23 Haz 2019, 12:03

Merhabalar. EMS ile ilgili çalışmalarımızı kurallar kitapçığında yayınlanan örnek şema altında hazırladık. Ancak yakıt pilinden gelen voltaj ve akım bizim için yeterli olduğu için, yakıt pilinden direkt olarak motor sürücümüze bağladık(örnek şemadaki gibi). Yani gerek olmadığı için dönüştürücü koymadık , yerlilik konusunda bir sıkıntı olur mu? Bir diğer sorum ise yakıt pili ile batarya paketini paralel bağlamak ne kadar doğru olur?
malirst99
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 30 May 2019, 00:55

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 24 Haz 2019, 11:03

mmyildirim yazdı:Merhabalar
Kural kitapçığında ön tekerler arası ve arka tekerler arası belirtilen minimum mesafelerin ölçümleri yapılırken teker dışından mı yoksa teker içinden mi ölçüm yapılacaktır?
Örneğin;Kitapçıkta belirtilen ön tekerler arası mesafe 100 cm olması gerekirken bizim ön tekerler arası mesafe dışdan dışa 100 cm gelmektedir.Bu sorun teşkil eder mi ?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır.

Teknik tasarım raporunda ve Etkinlik Kitapçığı'nda araç ölçüleri için verilen teknik resimde (Şekil 5-l. Araç Ölçüleri) ölçülerin nasıl yapılacağı belirtiliyor. Resimde de görülebileceği üzere tekerleklerin ortasından ölçüm yapılıyor.

Yapılan ölçüm sonucu mesafenin 100 cm’den bariz küçük olması durumunda aracın sürüş güvenliği azalacağından ve aerodinamik olarak diğer takımlara karşı avantajlı olacağından diskalifiye sebebi olarak değerlendirilebilir.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1330
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

ÖncekiSonraki

Dön Electromobile - Hydromobile



cron