Rules - 2018

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 24 Tem 2018, 14:00

zafersatar yazdı:Merhaba,
Kabin içerisinde bulunan hidrojen sensörümüz sesli uyarı verip fuel celli kapatıyor. Sensörden gelen sesli uyarı yeterli mi yoksa yine de flaşör bağlantısı yapılmalı mı ?


Merhaba,

Rules'da "Sürücü kabininde yer alacak hidrojen sensörleri ortamda hacimce %2 hidrojen varlığında alarm vermelidir.” şeklinde açıklama yapılmıştır. Alarmın sesli ve flaşör ikisi birlikte olması tavsiye edilmekle birlikte ikisinin de bulunması zorunluluğu bulunmamaktadır.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen melihdal » 30 Tem 2018, 11:14

Merhaba,

Takım kaptanı ve akademik danışmanın bulunma zorunluluğu ile ilgili kısıtlar nelerdir?
Yarış günleri orada bulunmaları minimum zorunluluğu karşılayacak mıdır?
Kaptanımız aynı zamanda bir yerde çalıştığı için bunu sormak durumundayız. Ekibimiz hafta boyu yarış alanında bulunacaktır.
melihdal
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 21 Şub 2018, 21:32

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen melihdal » 30 Tem 2018, 11:16

Takımlarda yedek sürücünün TOSFED lisansı alması zorunlu diye belirtilmiş. Ancak yedek sürücü bulundurmak da zorunlu mudur?
Sadece asıl sürücümüzün TOSFED lisansı alması ve bir aksilik halinde yarışmama riskini göze almamız durumunda, sadece asıl sürücümüzün TOSFED lisansı alması uygun mudur?
Teşekkürler
melihdal
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 21 Şub 2018, 21:32

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 30 Tem 2018, 20:22

melihdal yazdı:Merhaba,

Takım kaptanı ve akademik danışmanın bulunma zorunluluğu ile ilgili kısıtlar nelerdir?
Yarış günleri orada bulunmaları minimum zorunluluğu karşılayacak mıdır?
Kaptanımız aynı zamanda bir yerde çalıştığı için bunu sormak durumundayız. Ekibimiz hafta boyu yarış alanında bulunacaktır.


Merhaba,

Akademik danismanin kayit gunu ve teknik kontrollerde takimla birlikte olmasi gerekmektedir. Danismanin bulunamadigi durumlar icin universiteden en az arastirma gorevlisi seviyesinde birinin akademik sorumlu olarak tayin edilmesi gerekir.

Takim kaptani icin de ayni durumlar gecerlidir. Takimla olan butun iletisim ve takimin resmi sureclerine iliskin tum asamalar takim kaptani ve akademik danisman/sorumlu tarafindan yurutulmektedir. Bu nedenle takim kaptaninin resmi asamalarda hazir bulunmasi gerekir.

Iyi calismalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 30 Tem 2018, 20:24

melihdal yazdı:Takımlarda yedek sürücünün TOSFED lisansı alması zorunlu diye belirtilmiş. Ancak yedek sürücü bulundurmak da zorunlu mudur?
Sadece asıl sürücümüzün TOSFED lisansı alması ve bir aksilik halinde yarışmama riskini göze almamız durumunda, sadece asıl sürücümüzün TOSFED lisansı alması uygun mudur?
Teşekkürler


Merhaba,

Riske goze almaniz durumunda evet, yedek surucu bulundurmayabilirsiniz. Ancak gectigimiz yillarda yasanan deneyimlere bagli olarak yedek bir surucunun bulundurulmasini onemle tavsiye ederiz. Asil surucunuzun gerekli sartlari saglamadigi (acil tahliye, surucu bilgilendirme brifingine katilmamasi vb.) durumlarda yarisa katilamazsiniz.

Iyi calismalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen GKHN65 » 01 Ağu 2018, 10:49

Merhaba, 6.5.2. Batarya Paketlenmesi bölünün “Takım, batarya sabitleme düzeneği ve batarya kompartımanının, rollbarlar için tanımlanan streslere dayanacak sağlamlıkta olduğunu herhangi bir biçimde kanıtlamakla yükümlüdür” kısmını daha detaylı açıklar mısınız? Cevabınız için teşekkürler.
GKHN65
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 03 Oca 2018, 20:57

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen BİTO » 01 Ağu 2018, 16:42

GKHN65 yazdı:Merhaba, 6.5.2. Batarya Paketlenmesi bölünün “Takım, batarya sabitleme düzeneği ve batarya kompartımanının, rollbarlar için tanımlanan streslere dayanacak sağlamlıkta olduğunu herhangi bir biçimde kanıtlamakla yükümlüdür” kısmını daha detaylı açıklar mısınız? Cevabınız için teşekkürler.


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

"Takım, batarya sabitleme düzeneği ve batarya kompartımanının, rollbarlar için tanımlanan streslere dayanacak sağlamlıkta olduğunu herhangi bir biçimde kanıtlamakla yükümlüdür." tanımlamasından kasıt; rollbar tasarımı yapılırken maruz kalınacağı öngörülecek streslerin (şok, titreşim, vb.) batarya sabitleme düzeneği ve batarya kompartımanı tasarımında da dikkate alınması ve bu streslere uygun malzeme seçilmesidir.

Talep edilmesi halinde kanıt olarak, batarya kabı materyali ve bu materyale ait mekanik (çekme dayanımı, darbe dayanımı vb), termal (erime sıcaklığı) ve elektriksel (dielektrik sabiti) özellikler sunulabilmelidir.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1274
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2018

Mesajgönderen cenktosun » 08 Ağu 2018, 11:20

Merhaba,
Araçlarda elektronik difransiyel mi yoksa mekanik difransiyel mi kullanmalıyız?
İyi çalışmalar
https://nasilist.com
cenktosun
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 08 Haz 2018, 10:58
Konum: Kırıkkale

Önceki

Dön Electromobile - Hydromobile - Autonomous



cron