Rules (Teknik Kurallar) - 2019

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Akım ölçme

Mesajgönderen Abdulkadir ÇELEBİ » 01 Eyl 2019, 16:28

Merhabalar hocam batarya kutusu içerisinde akımı ölçmek için şönt direnci kullanabilir miyiz?
Abdulkadir ÇELEBİ
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 18 Ara 2017, 19:25

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen musa » 01 Eyl 2019, 17:45

BİTO yazdı:
musa yazdı:Telemetri sistemi yapılması zorunlu mu? Zorunlu ise ölçülmesi gereken bilgiler nelerdir?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Telemetri sistemini zorunlu kılan istisnai madde Batarya Yönetim Sistemi için aşağıdaki şekilde ifade edilmiştir. Projenizde Telemetri sistemi bulundurup bulundurmayacağınızı bu kapsamda değerlendirebilirsiniz. 6.9 başlığının (g) maddesi telemetriyi işaret etmektedir.

"Bu bilgilerden her bir batarya hücresinin ve paketinin gerilimi, sıcaklığı ve şarj durumu (SOC) araç pilot kabinindeki göstergede gösterilmelidir. Bu verilerden (sıcaklık bilgisi hariç) bir ya da birkaçının araç pilot kabinindeki göstergeye eksik iletilmesi halinde “6.9. Araç Kontrol Sistemi (AKS)” başlığı (g) maddesi gereklidir ve aynı zamanda ölçülebilir olmalıdır."

Takımlar g maddesinde belirtilen verilerin izleme merkezine aktarılmasını gerçekleştirmek zorundadır. Bu sistem için hazır veya takım tarafından hazırlanan mikro-denetleyici kartlar kullanılabilir ancak kişisel bilgisayar, laptop ve diğer mobil cihazlar kullanılamaz.


İyi çalışmalar.


Sadece pilot kabinindeki göstergede verilerin gösterilmesi durumu yeterli olmakta mıdır?
musa
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 11 Haz 2019, 14:56

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 02 Eyl 2019, 15:39

mft yazdı:Merhaba

Rollbar olarak alüminyum kullanılması uygun mudur?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

9.9.a maddesinde belirtilen en az 200 MPa akma dayanımına sahip bir alüminyum çeşidinin kullanılması uygundur.

9.9.a) Roll bar ve roll cage her noktasında en az 200 MPa akma dayanımına sahip malzemeden yapılabilir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Akım ölçme

Mesajgönderen BİTO » 03 Eyl 2019, 08:27

Abdulkadir ÇELEBİ yazdı:Merhabalar hocam batarya kutusu içerisinde akımı ölçmek için şönt direnci kullanabilir miyiz?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır.

Normalde batarya kutusunda akım değerini ölçmek için akım sensörü kullanılması beklenmektedir. Direnç kullanılarak gerilim değeri üzerinden matematiksel hesap yöntemi de uygulandığı görülmekte fakat enerji kaybına sebep olacağı unutulmamalı. Devrenin güvenliğinden emin olunacak şekilde tasarım yapılmalı.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Aşırı akım devre kesici

Mesajgönderen BİTO » 04 Eyl 2019, 14:49

Abdulkadir ÇELEBİ yazdı:Merhabalar aşırı akım devre kesiciler hakkında biraz daha açıklayabilir misiniz ? ayrıca aşırı akım devre kesici devresi olarak bizim kullanacağımız DC/DC çeviricilerin içerisinde bulunan fuse(cam sigorta) kullanılmakta bunları aşırı akım devre kesici olarak kullanabilir miyiz?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır.

DC-DC çeviricinin içerisinde ve girişinde bulunan cam sigorta sadece DC-DC çeviriciyi ve onu besleyen kabloyu aşırı akımın etkilerinden korur. DC-DC çevirici çıkışında da her yükün kendine ait ayrı sigortasının olması önemlidir. Bu sayede yüklerden herhangi birinde oluşacak hatada ana sigortanın atıp bütün yükleri enerjisiz bırakması engellenmiş olur. Kural kitapçığında Şekil 11 de bulunan çizimlerdeki gibi batarya grubu çıkışında da ana aşırı akım kesicisi olmalıdır.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen aydinlia » 04 Eyl 2019, 16:18

Merhaba,

Aracın dış kabuğunun üzerindeki acil durum butonunun konumu için bir kural mevcut mu? Aracın arkasında konumlandırabilir miyiz?

Saygılarımla,
aydinlia
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 24 Tem 2019, 10:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 05 Eyl 2019, 08:17

aydinlia yazdı:Merhaba,

Aracın dış kabuğunun üzerindeki acil durum butonunun konumu için bir kural mevcut mu? Aracın arkasında konumlandırabilir miyiz?

Saygılarımla,


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır.

Dış ortamda bulunan acil durum butonu için kurallar kitapçığında "Kapalı araçlarda genel devre kesicisinin araç dışında bulunan düğmesi, kokpit penceresinin altında sürücünün gidiş yönüne göre sol tarafında bulunmalıdır." ifadesi bulunmaktadır.
Aracın sol tarafında yer alması ve görünürlüğünün sağlanması durumunda arka kısma yakın olması problem teşkil etmeyecektir.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen mmyildirim » 08 Eyl 2019, 16:36

Merhabalar,
Yerli yaptığımız bir ürün ile yarışı tamamlayamazsak. Örnek veriyorum " yarış esnasında 12.turda araç pistin ortasında kaldı" bu şartlar altında diskalifiye olur muyuz. Eğer olursak bu durum yerli ürün teşvik ödülllerine aday olmamıza engel olur mu ?
mmyildirim
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 10 Haz 2019, 16:58

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 11 Eyl 2019, 15:15

mmyildirim yazdı:Merhabalar,
Yerli yaptığımız bir ürün ile yarışı tamamlayamazsak. Örnek veriyorum " yarış esnasında 12.turda araç pistin ortasında kaldı" bu şartlar altında diskalifiye olur muyuz. Eğer olursak bu durum yerli ürün teşvik ödülllerine aday olmamıza engel olur mu ?


Merhaba,

Takım teknik kontrolleri başarıyla tamamlayıp final yarışlarına katılmaya hak kazandığı sürece sorun değil. Yarış sırasında yaşanan aksaklıklardan dolayı takım yarışı pit alanına girmeden bitirirse "yarışı bitiremedi" olarak not alınır, bu durum diğer teknik ödüllerle ilgili değerlendirmesini etkilemez.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen sertkaya » 13 Kas 2019, 01:37

motor sürücü için bir mikrodenetleyici kullanmak şartmı ? bu iş için üretilen hazır entegrelerden alıp devremizi tasarlarsak yerlilik açısından bi sıkıntı olur mu
sertkaya
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 31 Eki 2019, 15:03

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 13 Kas 2019, 08:34

sertkaya yazdı:motor sürücü için bir mikrodenetleyici kullanmak şartmı ? bu iş için üretilen hazır entegrelerden alıp devremizi tasarlarsak yerlilik açısından bi sıkıntı olur mu


Merhaba,

2020 yarış kuralları henüz belirlenmemiştir. Kurallar ilan edince motor sürücü ile ilgili kuralları inceleyip, sorunuzu yeniden yönlendiriniz.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Önceki

Dön Electromobile - Hydromobile



cron