Bütçe, Mali Konular ve Sözleşme Aşaması

Araştırma Destek Programları Başkanlığı'nın Verdiği Tüm Destekler ve Uygulamalar

Re: Bütçe, Mali Konular ve Sözleşme Aşaması

Mesajgönderen osm » 21 Nis 2018, 23:59

Merhaba.

TÜBİTAK 1002 Hızlı Destek Programı çerçevesinde proje önerisi hazırlıyoruz.

Bütçe ile ilgili sormak istediğim sorular şunlar:

1- Makine-teçhizatla ilgili sadece proforma fatura ya da ürünlerin internet sayfasındaki fiyat, isim, özellik görüntüsü yeterli midir?

2- Hizmet alımı ile ilgili sadece proforma fatura yeterli midir?

3- Herhangi bir makine veya hizmet alımıyla ilgili proforma fatura başvuru evrakları arasında kaç tane olmalıdır? Örneğin bilgisayar ürünüyle ilgili en az kaç proforma fatura olmalıdır?

4- Tercüme ya da yabancı dilden Türkçe'ye çeviri için hizmet alımı yapılabilir mi? Örneğin, büyük çoğunluğu İngilizce olan ölçeklerin Türkçe'ye çevirisi için hizmet alımı yapılabilir mi?

5-İşletmelerde yöneticiler veya çalışanlarla derinlemesine mülakat yaparken ses kayıt cihazı kullanmak yeterli midir?

6- Saha çalışması planında ulaşım aracı olarak "uçak" tercih edersek, km bazında toplam katedilecek yol kısmını doldurmamıza gerek var mı?

7- Projede alternatif (B) planı da belirttiğimiz için, saha çalışması planında bu durumu da gözönüne alarak bütçeyi belirledik. Bu durumda Yurt içi Saha Çalışması Seyahat Giderleri tablosunda "Gündelik ve Konaklama" toplam gün sayısı iki katı olarak düzenledik. Bu planlamamız uygun mu?

8-Saha çalışması sırasında oto kiralamak mümkün mü? Böyle bir olasılığı tabloda belirtmek isteyebiliriz, ancak tabloda "özel oto/resmi araç" kategorisinin siyah renkli kutucuklarla kapalı olması, program kapsamında böyle bir gider noktasında destek verilip verilmediği konusunda kafa karışıklığı yaşamamıza neden olmuştur.

9-Son olarak yürütücü ve araştırmacının gün başına "konaklama ve gündelik" giderleri gün başına bu yıl ne kadardır?

Saygılarımla...
osm
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 20 Nis 2018, 23:40

Re: Bütçe, Mali Konular ve Sözleşme Aşaması

Mesajgönderen ARDEB06 » 17 May 2018, 09:03

osm yazdı:Merhaba.

TÜBİTAK 1002 Hızlı Destek Programı çerçevesinde proje önerisi hazırlıyoruz.

Bütçe ile ilgili sormak istediğim sorular şunlar:

1- Makine-teçhizatla ilgili sadece proforma fatura ya da ürünlerin internet sayfasındaki fiyat, isim, özellik görüntüsü yeterli midir?

2- Hizmet alımı ile ilgili sadece proforma fatura yeterli midir?

3- Herhangi bir makine veya hizmet alımıyla ilgili proforma fatura başvuru evrakları arasında kaç tane olmalıdır? Örneğin bilgisayar ürünüyle ilgili en az kaç proforma fatura olmalıdır?

4- Tercüme ya da yabancı dilden Türkçe'ye çeviri için hizmet alımı yapılabilir mi? Örneğin, büyük çoğunluğu İngilizce olan ölçeklerin Türkçe'ye çevirisi için hizmet alımı yapılabilir mi?

5-İşletmelerde yöneticiler veya çalışanlarla derinlemesine mülakat yaparken ses kayıt cihazı kullanmak yeterli midir?

6- Saha çalışması planında ulaşım aracı olarak "uçak" tercih edersek, km bazında toplam katedilecek yol kısmını doldurmamıza gerek var mı?

7- Projede alternatif (B) planı da belirttiğimiz için, saha çalışması planında bu durumu da gözönüne alarak bütçeyi belirledik. Bu durumda Yurt içi Saha Çalışması Seyahat Giderleri tablosunda "Gündelik ve Konaklama" toplam gün sayısı iki katı olarak düzenledik. Bu planlamamız uygun mu?

8-Saha çalışması sırasında oto kiralamak mümkün mü? Böyle bir olasılığı tabloda belirtmek isteyebiliriz, ancak tabloda "özel oto/resmi araç" kategorisinin siyah renkli kutucuklarla kapalı olması, program kapsamında böyle bir gider noktasında destek verilip verilmediği konusunda kafa karışıklığı yaşamamıza neden olmuştur.

9-Son olarak yürütücü ve araştırmacının gün başına "konaklama ve gündelik" giderleri gün başına bu yıl ne kadardır?

Saygılarımla...



Sayın Araştırmacı,
1-Proforma fatura yeterlidir.
2-Proforma fatura yeterlidir.
3-Bir proforma yeterlidir.
4-Mali mevzuat açısından yapabilirsiniz.
5-Sorunuz mali bir husus içermediğinden bu başlık altında yanıtlanamamıştır.
6-Gerek yok.
7-Konaklama tutarının gündeliğin iki katı olarak belirlenmesi uygundur.
8-Araç kiralama için Saha Çalışması kalemini değil, Taşıt Kiralama kalemini kullanmanız gerekmektedir.
9- 61,50-TL'dir.
ARDEB06
 
Mesajlar: 222
Kayıt: 08 Tem 2013, 11:39

Re: Ölçek - Uzman Görüşü

Mesajgönderen ARDEB06 » 17 May 2018, 09:07

projesoru yazdı:Sayın Yetkili,

1002 kapsamında hazırlanan proje çalışmalarından birisi de "ölçek geliştirilmesidir".

Ölçeğin maddeleri ve soru analizi kısmında uzman görüşüne başvurulacaktır.

Söz konusu uzmanlar;
* Proje yürütücüsü ile aynı üniversitedir.
* Ancak proje ekibinde araştırmacı, bursiyer vb. değildir.

Söz konusu bu kişilerden projedeki ölçeğe ilişkin uzman görüşü vereceklerine dair destek mektubu alınması gerekli midir?

Saygılarımızla,


Sayın Araştırmacı,
Bu kişilerden hizmet alımı yapıp, ödemelerini üniversitenin Döner Sermayesi aracılığıyla yapabilirsiniz.
Destek mektubu alınması mali bir husus olmadığından bu başlık altında yanıtlanamamıştır.
Saygılarımızla
ARDEB06
 
Mesajlar: 222
Kayıt: 08 Tem 2013, 11:39

Re: Ödemeler ve Vergiler

Mesajgönderen ARDEB06 » 17 May 2018, 09:13

dargman69 yazdı:
Hobbes yazdı:Merhaba,

Proje kapsamında bütçe kalemlerinin nasıl ödeneceği ve tahakkuk edecek vergiler hakkında birkaç sorum olacak. Öncelikle, anladığım kadarıyla yürürlüğe giren bir projenin projeye özel bir hesabı olacak.

-> Kabul edilen bütçeye ait ödemeler bu hesaba mı aktarılacak?
-> Ödeme takvimi belli mi?
-> Proje yürütücüsünün çalıştığı özel kuruluşun hangi ek vergileri üstlenmesi gerekecek?

Teşekkür ederim.


Sayın araştırmacı,
Yürütücü Kuruluşlar, her proje için proje özel hesabı açmaktadır. Proje boyunca tüm ödenekler bu hesaba aktarılır. Bu hesaptan ödemeler yapılır. Bu hesaptaki ödenek başka hiöçbir hesaba aktarılamaz.
Projelerin bütçe dağılım tablosu proje sözleşmesinin ekinde yürütücülere bildirilir. Herhangi bir ek vergi yükümlülüğü yoktur.
Saygılarımızla
ARDEB06
 
Mesajlar: 222
Kayıt: 08 Tem 2013, 11:39

Önceki

Dön Araştırma Destek Programları Başkanlığı