Teknik Kurallar - 2015

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 29 May 2015, 08:41

Team yazdı:Yarış kurallarının 7.5' inci maddesindeki kask ile ilgili açıklama;

Üzeri açık olan araçlarda önü ve çevresi kapalı kask, üzeri kapalı olan araçlarda ise
açık yarış kaskı kullanılabilir. Kask kullanımı zorunludur.

Burada FIA onayı şartı aramıyor. Bundan dolayı FIA onayı olmayan bir kask kullanılabilir mi?


Sayın İlgili,

Emniyet kemeri, kask, eldiven, tulum ve ayakkabınının uygunluğu TOSFED hakemleri tarafından kontrol edilmektedir. Sonradan güvenlik açısından sıkıntı oluşturmaması için FIA onaylı, otomobil sporlarında kullanılan ekipmanların seçilmesi tavsiye edilmektedir. TOSFED yetkilileri yarış haftasındaki incelemelere dayanarak kaskta FIA onayı aramayabilir, ancak bunu önceden teyit etmeniz mümkün değildir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen KarV » 01 Haz 2015, 13:54

Merhabalar , elektronik veya mekanik diferansiyel kullanım zorunluluğu var mı ?
KarV
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 28 May 2015, 18:16

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 01 Haz 2015, 14:31

KarV yazdı:Merhabalar , elektronik veya mekanik diferansiyel kullanım zorunluluğu var mı ?


Sayın İlgili,

Aynı soru bu başlık altında daha önce yanıtlanmıştır. Lütfen arama bölümünden "diferansiyel" yazarak ilgili mesajları okuyunuz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen noble » 02 Haz 2015, 11:32

Merhaba,

1. Daha önceki mesajlardan anlaşıldığı üzere, herhangi bir (elektrik olsun veya mekanik olsun) diferensiyel kullanım zorunluluğu yoktur. Doğru mudur?
2. Motorun bağlantı yeri konusunda bir zorunluk var mı? Önden çekiş veya arkadan itiş olacak diye bir zorunluluk var mı?
3. Eger diferensiyel kullanılmaz ise, motorun hub motor olma zorunluluğu var mıdır?

Saygılarımla
noble
 
Mesajlar: 16
Kayıt: 09 Oca 2015, 12:56

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 03 Haz 2015, 13:03

noble yazdı:Merhaba,

1. Daha önceki mesajlardan anlaşıldığı üzere, herhangi bir (elektrik olsun veya mekanik olsun) diferensiyel kullanım zorunluluğu yoktur. Doğru mudur?
2. Motorun bağlantı yeri konusunda bir zorunluk var mı? Önden çekiş veya arkadan itiş olacak diye bir zorunluluk var mı?
3. Eger diferensiyel kullanılmaz ise, motorun hub motor olma zorunluluğu var mıdır?

Saygılarımla


Merhaba,

DDK'nin sorulariniza yaniti asagidadir:

1) Doğru. Diferansiyel kullanımı zorunlu değildir. Bununla birlite, iki teker için farklı iki motordan tahrik ve bir elektronik diferansiyel yazılımı seçeneği dışında, araçlarda diferansiyel kullanılmaması problemlere ve tehlikeli sonuçlara sebep olabileceği öngörülerek, takımlara diferansiyel kullanımı tavsiye edilmektedir.

2. Motorun bağlantı yeri konusunda bir zorunluk var mı? Önden çekiş veya arkadan itiş olacak diye bir zorunluluk var mı?

Hayır. Böyle bir zorunluluk yoktur.

3. Eger diferensiyel kullanılmaz ise, motorun hub motor olma zorunluluğu var mıdır?

Hayır. Böyle bir zorunluluk yoktur.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen electromekanik » 05 Haz 2015, 13:14

Bu yıl Elektromobil araçları için batarya kutusu enerji kapasitesi 3 kWh olarak belirlendi. Yani batarya kutusu toplam enerji kapasitesi 3000 Watt. Bu doğrultuda araçta iki ayrı batarya paketi kullanabilir miyiz? Yani iki batarya kutusu toplam enerji kapasitesi 3000 Watt'ı geçmeyecek. Sadece motor tahrik dışında enerji giderlerimiz için harici bir batarya baketi koyacağız.


Kolay gelsin. İyi çalışmalar.
electromekanik
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 03 Haz 2015, 22:34

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 05 Haz 2015, 13:23

electromekanik yazdı:Bu yıl Elektromobil araçları için batarya kutusu enerji kapasitesi 3 kWh olarak belirlendi. Yani batarya kutusu toplam enerji kapasitesi 3000 Watt. Bu doğrultuda araçta iki ayrı batarya paketi kullanabilir miyiz? Yani iki batarya kutusu toplam enerji kapasitesi 3000 Watt'ı geçmeyecek. Sadece motor tahrik dışında enerji giderlerimiz için harici bir batarya baketi koyacağız.


Kolay gelsin. İyi çalışmalar.


Merhaba,

Sorunuza DDK'nın yanıtı aşağıdadır:

Araçta kullanılabilecek toplam bataryaların enerji kapasitesi en fazla 3000 Wh dir. Yani araç tahriki ve araç iç ihtiyaçları için kullanılan bataryaların toplam enerji kapasitesi 3000 Wh'i geçemez. 3000 Wh'i geçmemek kaydıyla istenilen sayıda batarya kullanılabilinir.

Araçtaki yardımcı donanımların DC-DC çeviriciler aracılığıyla ana akü grubundan beslenmesi gerekmektedir. Bu şekilde yardımcı donanımların da enerji tüketimi ölçülebilmektedir. Eğer ana akü grubu haricinde ufak da olsa akü, pil gibi enerji kaynakları kullanılırsa, bu kaynakların toplam enerji kapasiteleri ceza puanı olarak araç elektrik tüketimine eklenecektir. Örneğin yardımcı donanımı beslemek için kullanılan 12V 7Ah değerindeki kurşun akü için 84Wh ceza puanı akü kapasitesinin tamamı kullanılmış gibi varsayılarak toplam enerji tüketimine eklenecektir.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen gozdedasdemir » 05 Haz 2015, 16:33

Merhaba,

Yerleşik şarj biriminde hazır regülatör devresi kullanabilir miyiz, yerlilik şartını bozar mı?

Saygılarımla
gozdedasdemir
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 20 May 2015, 12:42

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen hakan444 » 09 Haz 2015, 00:24

Merhaba,

Aracımızda, aldığımız tüm ölçümleri görüntülemek için tablet pc kullanıyoruz ve dahili bataryaya sahip. Bu durumda dahili batarya kapasitesi kadar ceza puanı hanemize yazılır mı?

Teşekkürler.
hakan444
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 28 Nis 2015, 23:26

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 09 Haz 2015, 12:08

gozdedasdemir yazdı:Merhaba,

Yerleşik şarj biriminde hazır regülatör devresi kullanabilir miyiz, yerlilik şartını bozar mı?

Saygılarımla


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıda verilmiştir:

Etkinlik kitapçığı madde 5.3.2'de belirtildiği üzere Yerleşik şarj biriminin kullanılması zorunlu değildir. Hazır bir güç kaynağı (ve regülatör) kullanılabilir. Ancak yerli tasarım ölçütünü sağlamak için, takım tarafından tasarlanıp üretilmelidir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 10 Haz 2015, 08:56

hakan444 yazdı:Merhaba,

Aracımızda, aldığımız tüm ölçümleri görüntülemek için tablet pc kullanıyoruz ve dahili bataryaya sahip. Bu durumda dahili batarya kapasitesi kadar ceza puanı hanemize yazılır mı?

Teşekkürler.


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıda verilmiştir:

Telsiz, cep telefonu, saat ve tablet gibi cihazların dahili bataryalarından dolayı ceza puanı yazılmaz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen bariscancicek » 10 Haz 2015, 19:34

Merhaba
Bataryanın ulaşımının kolay olması için tabana değil ulaşımı daha kolay olan bir yere sabitlemeyi düşünüyoruz. Sorun olur mu ?

İyi Çalışmalar
bariscancicek
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 06 Mar 2015, 16:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 12 Haz 2015, 17:32

bariscancicek yazdı:Merhaba
Bataryanın ulaşımının kolay olması için tabana değil ulaşımı daha kolay olan bir yere sabitlemeyi düşünüyoruz. Sorun olur mu ?

İyi Çalışmalar


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Sabitleme düzeneği rollbarlar için tanımlanan mekanik streslere dayanıklı olmalıdır. Bu nedenle, Etkinlik Kitapçığı madde 5.3'de belirtildiği gibi, batarya grubu ve koruma kabı aracın tabanına sabitlenmelidir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen derogluali » 15 Haz 2015, 15:36

Merhabalar,

Enerji ölçer ile ilgili teknik özellikler ne zaman paylaşılacaktır, konektör standartları, bağlantı yeri, görünürlük, ulaşılabilirilik v.b kuralar neler olacaktır? Kullandığınız Enerji ölçerler marka ve modeli nedir?

İyi çalışmalar.
derogluali
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 30 Ara 2013, 12:34

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 15 Haz 2015, 17:20

derogluali yazdı:Merhabalar,

Enerji ölçer ile ilgili teknik özellikler ne zaman paylaşılacaktır, konektör standartları, bağlantı yeri, görünürlük, ulaşılabilirilik v.b kuralar neler olacaktır? Kullandığınız Enerji ölçerler marka ve modeli nedir?

İyi çalışmalar.


Merhaba,

Enerji ölçer özel olarak TÜBİTAK tarafından yaptırılan ve piyasada bulunmayan bir cihaz. Sorduğunuz özelliklerin tamamı yakında web sayfamızda duyurulacak. Konnektörler çok büyük ihtimalle yine bizim tarafımızdan karşılanacaktır.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen Frky » 19 Haz 2015, 12:15

Merhabalar
Aracın telemetri sistemi ile ilgili istenen kriterler tam olarak teknik kurallar kitapçığında görülmemektedir. En az kaç tane ve ne tür bilgilerin aktarılması istenmektedir ? Aktarılması istenen mesafe nedir ? İstenen bilgileri nasıl bir sistem üzerinden göstermeliyiz (bilgisayar,telefon,tablet gibi)? Detayların yazdığı bir yer varsa linki rica edebilirmiyim?
Frky
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 02 Ara 2014, 15:09

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen furkanbassar » 19 Haz 2015, 16:56

Kapımızın sağlam olmasına rağmen araç koltugunun Rollcage ve Rollbar sınınırları içerisinde olması zorunlu mudur?
furkanbassar
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 19 Şub 2015, 14:33

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen furkanbassar » 19 Haz 2015, 17:00

Aracımızın Rollcage in de kullanılan çelik boru üzerinde ki bir kaç kesik darbesinin kaynak ile kapatılıp taşlanıp ve tekrar boyanarak kullanmamızda sakınca var mıdır?
furkanbassar
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 19 Şub 2015, 14:33

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 22 Haz 2015, 10:24

furkanbassar yazdı:Kapımızın sağlam olmasına rağmen araç koltugunun Rollcage ve Rollbar sınınırları içerisinde olması zorunlu mudur?


Merhaba,

DDK'nın yanıtı aşağıdadır:

Sürücü için belirtilen 5.7.n ve 5.7.o kurallarına (Şekil.4) uygun ise kabul edilir. Bu kurallara uygun değil ise kabul edilmez.

Koltuk değil, sürücünün kasklı halde rollbarın 5 cm altında kalması zorunludur.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 22 Haz 2015, 10:26

furkanbassar yazdı:Aracımızın Rollcage in de kullanılan çelik boru üzerinde ki bir kaç kesik darbesinin kaynak ile kapatılıp taşlanıp ve tekrar boyanarak kullanmamızda sakınca var mıdır?


Merhaba,

DDK'nın yanıtı aşağıdadır:

Yapılan müdahalenin çok fazla olmaması ve mukavemeti azaltmadığı gözlemlenirse izin verilir. Rollcage boyasız olsun, yapılan müdahale daha iyi anlaşılır.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

ÖncekiSonraki

Dön Electromobile - Hydromobile



cron