Teknik Kurallar - 2015

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen AliOsman_Bozok_Üni » 03 Nis 2015, 03:52

Merhabalar.
Elektromobil kategorisinde 6 farklı yerlilik dışında bir yerlilik yapsak zorunlu 2 yerlilik şartı sağlanmış olur mu?
Örn: Fren Bass Sistemi, Otomatik Fren Sistemi, Google Maps üzerinden yarışı tanımlayıp rampa ve virajlara uygun şekilde oto
kontrol bir hız kontrolü, Akıllı Sürüş Kiti vs.
Saygılarımla, İyi Çalışmalar.
AliOsman_Bozok_Üni
 
Mesajlar: 6
Kayıt: 18 Şub 2014, 15:47

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 03 Nis 2015, 08:49

AliOsman_Bozok_Üni yazdı:Merhabalar.
Elektromobil kategorisinde 6 farklı yerlilik dışında bir yerlilik yapsak zorunlu 2 yerlilik şartı sağlanmış olur mu?
Örn: Fren Bass Sistemi, Otomatik Fren Sistemi, Google Maps üzerinden yarışı tanımlayıp rampa ve virajlara uygun şekilde oto
kontrol bir hız kontrolü, Akıllı Sürüş Kiti vs.
Saygılarımla, İyi Çalışmalar.


Sayın İlgili,

Adı üstünde zorunlu bileşenlerden 2 tanesini yerli yapmanız gerekmektedir. Diğer yerli bileşenlerinizi rapordaki özgün tasarım başlığında belirtirseniz tasarım ödülü değerlendirmesi için göz önünde bulundurulur.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen bariscancicek » 19 Nis 2015, 12:24

Merhaba Sürücü hakkında bilgi verir misiniz. Üniversite öğrencisi olmak zorunda mı , katıldığımız okulun öğrencisi olması zorunda mı ?
bariscancicek
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 06 Mar 2015, 16:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 20 Nis 2015, 13:34

bariscancicek yazdı:Merhaba Sürücü hakkında bilgi verir misiniz. Üniversite öğrencisi olmak zorunda mı , katıldığımız okulun öğrencisi olması zorunda mı ?


Surucunun basvuru formunda belirtilen kisi olmasi gerekmektedir. Degisiklik yapilmasi durumunda e-posta ile formula@tubitak.gov.tr adresine bilgi verilmesi gerekmektedir. Universite ogrencisi olmadigi durumda kisi bilgileri belirtilmelidir.

Saygilarimizla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen Seda AYDIN » 22 Nis 2015, 17:00

Merhabalar ; bu yıl yapılacak olan Alternatif Enerjili Araç Yarışlarında Elektromobil kategorisinde hazırlanan araçların rollbar ve rollcag lerinde kaynak yapılması mümkün müdür?
Seda AYDIN
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 16 Nis 2015, 23:06

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen islam çözel » 25 Nis 2015, 23:47

ELEKTROMOBİL YARIŞLARI İÇİN; Batarya kullanımı hakkında önemli bir sorum olacak, sistemde 2 ayrı güç kaynağı kullanılabilir mi? Örnek olarak 48V ve 12V 2 ayrı batarya sisteminin toprakları birleştirilerek kullanmak mümkün müdür? Joulemetre nin takılmasına ilişkin bir soru aslında bu. Biraz daha açık olarak anlatmam gerekirse, 12V luk bataryayı fren lambası, telemetri gibi sistemlerde kullanacağız. 48v ise motorun harcayacağı enerji. Totalde 3 kw enerjiyi geçmiyoruz. Bunun cevabını bilen varsa lütfen bir yardımcı olsun.
islam çözel
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 12 Şub 2015, 01:03

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 27 Nis 2015, 11:57

Seda AYDIN yazdı:Merhabalar ; bu yıl yapılacak olan Alternatif Enerjili Araç Yarışlarında Elektromobil kategorisinde hazırlanan araçların rollbar ve rollcag lerinde kaynak yapılması mümkün müdür?


Sayın İlgili,

Kurallarda tanımlanan şekilde kaynak yöntemini kullanmak serbesttir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 27 Nis 2015, 14:54

islam çözel yazdı:ELEKTROMOBİL YARIŞLARI İÇİN; Batarya kullanımı hakkında önemli bir sorum olacak, sistemde 2 ayrı güç kaynağı kullanılabilir mi? Örnek olarak 48V ve 12V 2 ayrı batarya sisteminin toprakları birleştirilerek kullanmak mümkün müdür? Joulemetre nin takılmasına ilişkin bir soru aslında bu. Biraz daha açık olarak anlatmam gerekirse, 12V luk bataryayı fren lambası, telemetri gibi sistemlerde kullanacağız. 48v ise motorun harcayacağı enerji. Totalde 3 kw enerjiyi geçmiyoruz. Bunun cevabını bilen varsa lütfen bir yardımcı olsun.


Sayın İlgili,

DDK'nın konuyla ilgili görüşü şöyledir:

Araçtaki yardımcı donanımların DC-DC çeviriciler aracılığıyla ana akü grubundan beslenmesi gerekmektedir. Bu şekilde yardımcı donanımların da enerji tüketimi ölçülebilmektedir. Eğer ana akü grubu haricinde ufak da olsa akü, pil gibi enerji kaynakları kullanılırsa, bu kaynakların toplam enerji kapasiteleri ceza puanı olarak araç elektrik tüketimine eklenecektir. Örneğin yardımcı donanımı beslemek için kullanılan 12V 7Ah değerindeki kurşun akü için 84Wh ceza puanı akü kapasitesinin tamamı kullanılmış gibi varsayılarak toplam enerji tüketimine eklenecektir.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen islam çözel » 27 Nis 2015, 22:31

teşekkür ederim
islam çözel
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 12 Şub 2015, 01:03

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen hakan444 » 29 Nis 2015, 15:53

Merhaba,

Yapacağımız araçta mekanik ya da elektronik diferansiyel kullanmadan sadece tek tekerlekten tahrik vermemiz kurallar açısından uygun mudur?

Teşekkürler.
hakan444
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 28 Nis 2015, 23:26

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 30 Nis 2015, 14:31

hakan444 yazdı:Merhaba,

Yapacağımız araçta mekanik ya da elektronik diferansiyel kullanmadan sadece tek tekerlekten tahrik vermemiz kurallar açısından uygun mudur?

Teşekkürler.


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Elektromobil kategorisinde araçlar 4 tekerlekli olmak zorundadır, diferansiyel kullanmadan sadece tek tekerden tahrik vermeleri kurallar açısından uygundur.

Ancak uyarı olarak; 4 tekerlekli araç sisteminde tek tekerden tahrik vermek için teker içi motor kullanmanız gerekir. Aracın tek tekerinde tahrik olması durumunda araç sürekli dönecektir. Düz gidebilmek için en az 2 tane tekerlek içi motor kullanılması gerekir.
3 tekerlekli araç için, tek tekerleğin olduğu yerden tahrik vermek olabilirdi ama elektromobil araçları 4 tekerlekli olmak zorunda.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen bariscancicek » 12 May 2015, 16:25

Merhaba Araç gövdesi için polyester malzeme kullanabilir miyiz ?
bariscancicek
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 06 Mar 2015, 16:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 14 May 2015, 16:57

bariscancicek yazdı:Merhaba Araç gövdesi için polyester malzeme kullanabilir miyiz ?


Merhaba,

Araç gövdesi malzemesi için herhangi bir kısıtlama yoktur, istediğiniz malzemeyi kullanabilirsiniz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen bariscancicek » 20 May 2015, 12:17

Merhaba
Akü kutusu ve dış kabuk için 200 C derece ısıya mukavemetli malzeme olması uygun mu ? Uygun değilse hangi özellikler uygun olur ?
bariscancicek
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 06 Mar 2015, 16:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen mustafakucuk » 20 May 2015, 13:34

Rollbar ve rollcage aynı anda kullanmak zorundamıyız rollcage kullansak rollbar kullanmasak olurmu. Ayrıca bi örnek rollcage resmi atarmısınız. Rolbarı rollcage e kaynakliyabilirmiyiz. Kısacası bu iki sey nasıl:olmalı. Kitapcikda buna iliskin bilgi yok saygılar
mustafakucuk
 
Mesajlar: 6
Kayıt: 17 Nis 2015, 09:19

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 20 May 2015, 15:28

bariscancicek yazdı:Merhaba
Akü kutusu ve dış kabuk için 200 C derece ısıya mukavemetli malzeme olması uygun mu ? Uygun değilse hangi özellikler uygun olur ?


Merhaba,

DDK'^nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Batarya grubu koruma kabı yalıtkan, mekanik darbelere ve yangına karşı dayanıklı ve batarya sıvısının sızmasını önleyecek bir malzemeden yapılmalıdır. Ahşap, plexiglass, strafor ve plastikten üretilmiş malzemeler batarya grubu koruma kabında kullanılmaz. 200 C oldukça düşük bir ısı dayanım değeridir. Batarya grubu koruma kabının sahip olması gereken mekanik, elektriksel ve ısıl nitelikler, Etkinlik Kitapçığı madde 5.3'de belirtilmiştir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 20 May 2015, 15:32

mustafakucuk yazdı:Rollbar ve rollcage aynı anda kullanmak zorundamıyız rollcage kullansak rollbar kullanmasak olurmu. Ayrıca bi örnek rollcage resmi atarmısınız. Rolbarı rollcage e kaynakliyabilirmiyiz. Kısacası bu iki sey nasıl:olmalı. Kitapcikda buna iliskin bilgi yok saygılar


Merhaba,

Sorunuz daha önce de sorulmuş ve yanıtlanmıştır.

BİTO yazdı:
e.asimyilmaz yazdı:Merhabalar,
2015 yarışlarında araçlarda rollbar ve rollcage yapılarının her ikisininde yapılması zorunlu mudur ? Sadece rollbar ya da sadece rollcage yapılabilir mi ?

Saygılarımla,


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Kurallar madde 5.7’de ayrıntılı olarak rollbar ve rollcage gereklilikleri anlatılmaktadır. Her ikisi de araçta bulunmak zorundadır ve kurallarda anlatılan şartları sağlamak zorundadır.

Saygılarımızla.


Kaynak vb. konularda da daha önce yorumlar yapılmıştır. Lütfen önceki mesajları okuyup varsa sorularınızı yeniden yönlendiriniz.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen mustafakucuk » 20 May 2015, 18:03

benim asıl sorum roll bar ile rollcage birbirine bağlı seyler mi nasıl oluyolar bir iki örnek resim istiyorum. Etkinlik kitapcığında ki resim sadece rollbar iceriyor net bi bilgi yansıtmıyor. Rollcage nastl olmalı ve roll barla nasıl birlestirmeliyiz.
mustafakucuk
 
Mesajlar: 6
Kayıt: 17 Nis 2015, 09:19

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 21 May 2015, 14:17

mustafakucuk yazdı:benim asıl sorum roll bar ile rollcage birbirine bağlı seyler mi nasıl oluyolar bir iki örnek resim istiyorum. Etkinlik kitapcığında ki resim sadece rollbar iceriyor net bi bilgi yansıtmıyor. Rollcage nastl olmalı ve roll barla nasıl birlestirmeliyiz.


Merhaba,

DDK'nın rollbar ve rollcage'e ilişkin hazırlamış olduğu bilgi notuna aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

https://www.dropbox.com/s/vbbvffffvfnms ... e.pdf?dl=0

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen Team » 28 May 2015, 13:41

Yarış kurallarının 7.5' inci maddesindeki kask ile ilgili açıklama;

Üzeri açık olan araçlarda önü ve çevresi kapalı kask, üzeri kapalı olan araçlarda ise
açık yarış kaskı kullanılabilir. Kask kullanımı zorunludur.

Burada FIA onayı şartı aramıyor. Bundan dolayı FIA onayı olmayan bir kask kullanılabilir mi?
Team
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 26 May 2015, 16:43

ÖncekiSonraki

Dön Electromobile - Hydromobile



cron