yyagmurekmekci yazdı:Sayın yetkili,
Şartnamede bulunan bir madde konusunda şüphelerimiz bulunmaktadır. Söz konusu maddede:
"Araçtaki tüm elektrik kabloları, her bir iletkenin çapına uygun değerde bir aşırı akım kesicisiyle (sigorta vb.) korunmalıdır. "
cümlesi bulunmaktadır.
Bizler özellikle sensörler için kullandığımız ortak çıkışlı kablolarda, her birini kapsayan ortak bir tane sigorta kullanabilir miyiz? Mesela ortak çıkışlı iki kabloya 1 tane sigorta kullanma imkanımız var mıdır? Yoksa bizlerden ortak çıkışlı olmaları farketmeksizin her bir kablo için ayrı birer sigorta kullanılması mı beklenmektedir?
Aynı etkiyi ortak sigortalarla sağlayabildiğimiz halde her bir kabloya sigorta kullanmamız hem mali yönden hem de tesisat yönünden bizlere yük oluşturmaktadır.
Ortak sigortalama kullandığımız takdirde ceza puanına tabi tutulur muyuz?
sercandemirkiran yazdı:Merhabalar sayın yetkili ,
Geçen yıl satın almış bulunduğumuz Sparco markalı koltuğun(yarış teknik onayı almıştır) kalıbını kullanarak kendi koltuğumuzu karbon fiber kaplamadan hafif bir şekilde ürettik . Referans aldığımız koltuk FIA standartlarına uymakla birlikte elde ettiğimiz koltuk da yeterince sağlam olmuştur.
Teknik kurallar 7.12. Koltuk başlığı altında ; ''Yarış koltuğu standartlarında olmayan ancak güvenlik şartlarını sağlayan koltuk
kullanılması durumunda takımlara verilen yarış ödeneğinin etkin kullanılamaması sebebiyle 1 turluk ceza puanı uygulanacaktır.''
ibaresi bulunmaktadır.
Bu durumda , bizim yaptığımız karbon-fiber uygulaması ceza puanına tabi tutulacak mıdır ?
Aksi taktirde :
Piyasada 2.5 - 3 kg olan koltukların fiyatları yaklaşık olarak 1080 İngiliz sterlini / Adet civarındadır. 8.000 TL civarındaki bir meblağa tekabül ediyor.
5.000 TL TUBİTAK desteğinin yalnızca koltuklara bile yetemeyeceği açıktır.
Saygılarımla.
hakanbicil yazdı:Merhaba, enerji ölçerler için çalışma aralığı 0-100A olarak belirtilmiş. Bu akım nominal akım mı yoksa maximum akım mı ? Yani mesela araç motorları kalkış anında 100A den fazla çekebiliyor. Bununla ilgili bilgilendirme yapabilir misiniz ?
teknomobil yazdı:merhabalar ;
sürücü ile batarya arasına dayanıklı ve yanmayan alüminyum kompozit malzeme kullanmamızda herhangi bir sıkıntı var mı ?
teknomobil yazdı:Merhabalar ;
Batarya grubunun 3000 Wattı belli bir yüzdede geçebilir mi ?
geçerse ve ceza alınırsa aldığımız ceza wattını kullanmadığımız takdirde ceza siliniyor mu ?
bariscancicek yazdı:FIA ONAYLI BİRDE CIK/FIA ONAYLI tulumlar var.Biz CIK/FIA ONAYLI bir tulum bulduk.FIA onaylı ile aynı olur mu? Kullanmamız da bir sakınca olur mu ?
yyagmurekmekci yazdı:Sayın yetkili,
Aracımızın telemetri sistemi için tablet bilgisayar kullanacağız, tabletimizin beslemesini de aracın bataryasından yapacağız. Bu şartlar altında, beslemesini aracın bataryasından yapacak olsak dahi, tablet bilgisayarın içindeki batarya, ek bataryadan sayılacak ve ceza puanına tabi tutulmamıza sebep olacak mıdır?
Saygılarımla.
hakanbicil yazdı:Sayın yetkili,
Aracımızda sürücünün özelliği gereği rejenatif geri besleme ile bataryalarımızı şarj edebiliyoruz. Bunun bir sakıncası var mıdır ? Bilgi verebilirseniz sevinirim.
e.asimyilmaz yazdı:Merhaba ,
Enerji ölçer boyutları ve enerji ölçerde kullanılacak konnektörlerin modeli hakkında detaylı bilgi verir misiniz ? Ayrıca enerji ölçerin fotoğrafını görme şansımız var mı ? Teşekkürler.
Saygılarımla.
Dön Electromobile - Hydromobile