Rules - 2016

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen PehlivanTeam » 03 Mar 2016, 20:22

Merhabalar,

Aracımızı karbon fiber monokok yapıya çevirmekteyiz.Ürettiğimiz karbon kompozit malzemeler ile çeşitli testlerden aldığımız değerler sonucunda yaptığımız analizler doğrultusunda aracımızın monokok yapısının istenilen dayanımların üstünde olduğunu görmekteyiz.Bu hususta Rules 2016 7.7.w maddesinde belirtilen kural ile ilgili bir düzenlemeye gidilmesini rica ediyoruz.
PehlivanTeam
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 23 Ara 2015, 18:30

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 04 Mar 2016, 10:45

PehlivanTeam yazdı:Merhabalar,

Aracımızı karbon fiber monokok yapıya çevirmekteyiz.Ürettiğimiz karbon kompozit malzemeler ile çeşitli testlerden aldığımız değerler sonucunda yaptığımız analizler doğrultusunda aracımızın monokok yapısının istenilen dayanımların üstünde olduğunu görmekteyiz.Bu hususta Rules 2016 7.7.w maddesinde belirtilen kural ile ilgili bir düzenlemeye gidilmesini rica ediyoruz.


Sayın ilgili,

DDK'nın önerinize yanıtı aşağıdadır:

"Karbonfiber ilk defa kullanılmıyor, daha önceki yıllarda kullanan takımlar da bu kurala uydu. Malzeme cinsine göre farklılık pek uygulanabilen bir kural olmadığı için kural aynen uygulanacak. Bütün araçlarda şasi haricinde bir kafes olması bekleniyor."

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 04 Mar 2016, 10:47

klyc55 yazdı:başvuru sonuçlarının açıklanacağı son tarih nedir ve hazırlık desteği verilecek tarihler ne zaman ? ilginiz için teşekkürler..


Sayın İlgili,

Mevcut başvuru yapan takımların bilgileri kontrol edilip, eksiklikleri tamamlatıldıktan sonra websitesi üzerinden ilan edilmeye başlanacaktır. Hazırlık desteğinin Nisan ayı itibariyle yatırılmasını planlıyoruz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen muhcad » 08 Mar 2016, 08:36

BİTO yazdı:
muhcad yazdı:geçen senelerde olduğu gibi bu yıl da araçta dahili bataryası olan cihazlar kullanılabilir mi ?


Sayın İlgili,

Hangi sistemlerde bu cihazları kullanmak istiyorsunuz sorunuzu biraz daha açabilir misiniz? Telemetri ile ilgili soruyorsanız bununla ilgili yakında Rules'da bir güncelleme yapılacak.

Saygılarımızla.


Araca ait bilgilerin şoföre gösterilmesi kısmında kullanmayı planlıyoruz. Güncelleme ne zaman yayınlanacak ? ona göre sistemde değişiklik yapacağız
muhcad
 
Mesajlar: 9
Kayıt: 24 Ara 2013, 11:46

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 11 Mar 2016, 14:59

muhcad yazdı:
BİTO yazdı:
muhcad yazdı:geçen senelerde olduğu gibi bu yıl da araçta dahili bataryası olan cihazlar kullanılabilir mi ?


Sayın İlgili,

Hangi sistemlerde bu cihazları kullanmak istiyorsunuz sorunuzu biraz daha açabilir misiniz? Telemetri ile ilgili soruyorsanız bununla ilgili yakında Rules'da bir güncelleme yapılacak.

Saygılarımızla.


Araca ait bilgilerin şoföre gösterilmesi kısmında kullanmayı planlıyoruz. Güncelleme ne zaman yayınlanacak ? ona göre sistemde değişiklik yapacağız


Sayın İlgili,

Telemetri sisteminde kullanmak istiyorsanız laptop ve diğer mobil cihazlara izin verilmeyecek. Güncelleme en geç önümüzdeki hafta içerisinde yayınlanmış olacak, websitemizi takip edebilirsiniz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen emrecelikkol » 11 Mar 2016, 19:52

Merhabalar,
İsim listesinde değişiklik yapabiliyor muyuz acaba ?
emrecelikkol
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 09 Mar 2016, 11:10

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 14 Mar 2016, 16:42

emrecelikkol yazdı:Merhabalar,
İsim listesinde değişiklik yapabiliyor muyuz acaba ?


Sayın ilgili,

Gelişme raporunda güncel takım bilgilerini sunabileceksiniz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen _mert » 17 Mar 2016, 10:21

tek motor kullanan araclarda elektronik diferansiyel kullanamayacagimiz icin mekanik diff. kullansak ceza puani vs isleyecek mi?
_mert
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 07 Mar 2016, 17:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 21 Mar 2016, 12:41

_mert yazdı:tek motor kullanan araclarda elektronik diferansiyel kullanamayacagimiz icin mekanik diff. kullansak ceza puani vs isleyecek mi?


Sayın İlgili,

Mekanik diferansiyel için herhangi bir ceza puanı uygulanmamaktadır.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen alisinangules » 21 Mar 2016, 18:19

Merhaba;

Rollcage büküm işlemini birden fazla eksende ve bir kaç farklı noktadan ısıl işlem kullanmadan bükme işlemini gerçekleştirebilir miyiz? Geri kalan cidar ve çap ölçüleri teknik kurallara uygun şekildedir.Sormak istediğim soruyu aşağıdaki görsel ile daha net anlayabilirsiniz.

Teşekkürler...

Resim
alisinangules
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 17 Mar 2016, 15:57

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 22 Mar 2016, 13:19

alisinangules yazdı:Merhaba;

Rollcage büküm işlemini birden fazla eksende ve bir kaç farklı noktadan ısıl işlem kullanmadan bükme işlemini gerçekleştirebilir miyiz? Geri kalan cidar ve çap ölçüleri teknik kurallara uygun şekildedir.Sormak istediğim soruyu aşağıdaki görsel ile daha net anlayabilirsiniz.

Teşekkürler...

Resim


Sayın İlgili,

Tek parça olduğu için bu şekilde kullanmanız uygundur. Rollbar veya şasi ile birleşme noktalarında kurallara uygun olmasına da dikkat etmeniz gerekiyor.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen fthgkc » 23 Mar 2016, 11:08

Merhaba,

Son güncellenen kurallarda telemetri için hazır mikro-denetleyici kartlarının kullanımına izin veriliyor. Raspberry pi, Gumstix, Beaglebone gibi linux vb. işletim sistemi çalıştırabilen, kendilerine özgü olarak tasarlanmış mini hdmi monitör bağlanabilen bu kartlar da bu sınıfa dahil midir; bunlardan biri kullanılabilir mi telemetri veya başka bir sistemde? Bu kartlarda çalışacak programlar tabi ki takım tarafından geliştirilecek.

Teşekkürler.
fthgkc
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:50

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 23 Mar 2016, 14:24

fthgkc yazdı:Merhaba,

Son güncellenen kurallarda telemetri için hazır mikro-denetleyici kartlarının kullanımına izin veriliyor. Raspberry pi, Gumstix, Beaglebone gibi linux vb. işletim sistemi çalıştırabilen, kendilerine özgü olarak tasarlanmış mini hdmi monitör bağlanabilen bu kartlar da bu sınıfa dahil midir; bunlardan biri kullanılabilir mi telemetri veya başka bir sistemde? Bu kartlarda çalışacak programlar tabi ki takım tarafından geliştirilecek.

Teşekkürler.


Sayın İlgili,

Ardunio ve benzeri raf ürünlerinin kullanılabileceği teknik kurallarda belirtildi. Yazılım takım tarafından geliştirildiği takdirde yerli telemetri sistemi olarak kabul edilebilir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen Cereanadam » 24 Mar 2016, 20:58

1.Başkanım araçta ac 220 volt veya ac 199 volt motor kullabilirmiyiz .
2. sorum araçın şasesini hazır bir araçtan sökmemiz sorun oluyormu
3.Hazır bir araçı modifikasyon ile elektrikli yapsak yarışa katılabilirmiyiz
Cerean Team 58
Saygılar
Cereanadam
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 24 Mar 2016, 01:13

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen Cereanadam » 24 Mar 2016, 21:30

Araç oluşumunda Maddi ve mekanik ve elektronik kısımlarda yardımcı olacak kurumlar varmı?
Cerean Team
Saygılar
Cereanadam
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 24 Mar 2016, 01:13

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen Cereanadam » 24 Mar 2016, 22:52

Elektrik motorunu kendimiz üretsek ve kendi içerisinde enerji tasarrufu yapan üretip harcayan bir motor yapsak bu motorumuzla yarışa katılabilirmiyiz
Cerean Team
Saygılar
Cereanadam
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 24 Mar 2016, 01:13

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 25 Mar 2016, 16:31

Cereanadam yazdı:1.Başkanım araçta ac 220 volt veya ac 199 volt motor kullabilirmiyiz .
2. sorum araçın şasesini hazır bir araçtan sökmemiz sorun oluyormu
3.Hazır bir araçı modifikasyon ile elektrikli yapsak yarışa katılabilirmiyiz
Cerean Team 58
Saygılar


Sayın İlgili,

1. sorunuzun yanıtı: 220V AC gerilimde veya herhangi bir gerilimde çalışan motor kullanabilirsiniz. Enerji ölçerin ölçüm yapabilmesi açısından DC bara geriliminin 200V değerini geçmemesi gereklidir. 220VAC veya 400VAC anma geriliminde çalışan asenkron motorları düşük DC bara geriliminde (200V) daha düşük frekanslarda (20-30Hz) sürmek mümkündür.

2 ve 3. sorularınızla ilgili olarak; hazır araç veya hazır araçtan komple kaporta, şasi vb. parçaların alınması, takımlardan beklenen kendi imkanları ile yarışa hazırlanma konseptine uygun olmadığından izin verilmeyecektir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 25 Mar 2016, 16:31

Cereanadam yazdı:Elektrik motorunu kendimiz üretsek ve kendi içerisinde enerji tasarrufu yapan üretip harcayan bir motor yapsak bu motorumuzla yarışa katılabilirmiyiz
Cerean Team
Saygılar


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Elektrik motorunuzu kendinizin üretmenizi yerlilik ödülleri ile teşvik ediyoruz. Bahsedilen tasarımın yarış kurallarını değil, enerjinin korunumu kanununu ihlal ettiği yönünde şüphemiz var. Bu konuda biraz daha araştırma yapabilirsiniz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen alisinangules » 25 Mar 2016, 17:11

Merhaba Sayın Yetkili;

Araç üzerinde kullanacağımız Sparco koltuğun FİA onay yılı önem arz etmekte midir? 1999 yılında verilmiş olan FİA onaylı koltuk ile yarışa katılabilir miyiz?
alisinangules
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 17 Mar 2016, 15:57

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen Cereanadam » 26 Mar 2016, 16:06

Yani 220 v 550 w lık bir kendi üretimimiz elektrik motoru ile katılabilirsiniz diyorsunuz dimi ?Herhangi bir cezasi yok anladıgım kadari ile
Cerean Team
Saygılar
Cereanadam
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 24 Mar 2016, 01:13

ÖncekiSonraki

Dön Electromobile - Hydromobile