mft yazdı:Merhaba
Elektromobil kategorisinde ikinci pilot olması zorunlu mu ?
mmyildirim yazdı:Merhabalar
Aracımızın fren sistemine güveniyoruz normal olarak aracımızın 4 tekerinde fren kaliperi olması gerekirken sadece ön tekerlerde fren kaliperi var bize herhangi bir sorun teşkil eder mi ? Bize ceza puanı gibi bir yansıması olur mu?
Hidroteam yazdı:Merhaba , EYS(Enerji Yönetim Sistemi) için DC-DC çevirici gerekli olduğu yazıyor , Ancak yakıt pilimizin paket halinde olan dc-dc çeviricisi var ve yakıt pili sistemimiz 48 Volt .
Li-on pil hücrelerinin toplam gerilimi 48 Volt .
Sadece li-on pil hücresinden sonra EYS içerisinde DC-DC çevirici yapmamız yeterli mi ve EYS tamamen yerli olarak kabul edilir mi ?
Yoksa yakıt pilinden sonra EYS sistemi içerisinde tekrar DC-DC çevirici de yapmalı mıyız ?
Yakıt pili ve pil hücrelerinden sonra ayrı ayrı DC-DC çevirici olması gerekli mi ?
Karaman70 yazdı:Merhaba,
Electromobil aracı için roll bar ve roll cage şasiden ayrı mı yapılmalı? yoksa şasi çizerken üst kısmı roll cage şeklinde tasarlasak olur mu?
aydinlia yazdı:Merhaba,
Teknik tasarım raporunun batarya yönetim sistemi kısmında bizlerden batarya yönetim sistemi simülasyonu isteniyor. İstenen bu simülasyonın içeriğiyle ilgili detay verebilir misiniz? Raporda bataryanın şarj - deşarj karakteristiği veya dengeleme yöntemiyle ilgili bir simülasyon mu olmalı? Ya da farklı bir çalışma mı beklenmekte?
Saygılarımla
oguzfurkanozturk yazdı:Ön cam kabuğa dahil olacak mı ? ( Ön kaputu camdan açmayı düşünüyoruz ).
mmyildirim yazdı:Merhabalar
Biz aracımızında kapı kilit mekanizması olarak içeriden ve dışarıdan açılabilen elektronik kart okuma sistemi kullanmak istiyoruz.Ek olarak acil durumlar içinde içeriden açılabilen mekanik bir kapı kilit mekanizması düşünmekteyiz.Kurallar açısından uygunmudur.
Hydro01 yazdı:Merhaba,
Kurallarla ilgili aklımıza takılan iki sorumuz olacak.
İlk olarak "9.9 Roll Barlar ve Roll Cage" başlığı altında aşağıda belirteceğim kuralla alakalı olarak; şaseden bağımsız olarak üretilmiş olup, epoksi ile şaseye sabitlenmiş karbon fiber ve honeycomb roll cageler kurallarda belirtildiği gibi şaseye dahil kabul edilip uygun sayılmayacak mı yoksa bağımsız parça oldukları için teknik kurallar açısından uygun görülecek mi?
"f) Roll bar ve roll cage için kullanılan profiller kapalı, haddelenmiş boru veya kutu
profil olmak zorundadır. Açık profil ve kaynak ile kapatılmış profiller kabul
edilmeyecektir. Karbon fiber ve honeycomb malzemeden araç şasesi roll cage
olarak kabul edilmeyecektir. Profil şartlarını sağlamak şartı ile gövdeden
bağımsız karbon fiber roll bar roll cage kullanılabilir."
Bir diğer sorumuz ise "8.3 Kapı" başlığı altında verilen aşağıda belirteceğim cırt cırtlarların kullanımıyla ilgili kural hakkında. Teknik kurallara uygun olan kapı kilit mekanizması bulunan araçlarda ek olarak cırt cırt kullanımı uygun kabul edilecek mi?
"Kapı kilit mekanizmasının acil durumlarda kapının içeriden ve dışarıdan açılabilmesine
izin vermesi gerekmektedir. Kilit mekanizması kapı kapandığında otomatik olarak
kilitlenmeli ve kapının ileri-geri ya da aşağı yukarı hareketine izin vermemelidir. Kapının
iç ve dış tarafında açma mandalı bulunmayan kapı mekanizmaları kabul edilmeyecektir.
Plastik kelepçe (cırt-cırt) vb. güvenli olmayan ve dayanıksız kapatma mekanizmaları
kabul edilmeyecektir."
Teşekkür ederiz.
muhammedmuhsincosdu yazdı:Yarış Pisti ne zaman açıklanacak? Efficiency Challenge sitesinde hala güncelleneceği yazıyor.
selimcoruk yazdı:Merhaba,
Teknik tasarım raporunda motorun mekanik analizi nedir ve bunu nasıl yapabiliriz ?
Dön Electromobile - Hydromobile