Rules (Teknik Kurallar) - 2019

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen mmyildirim » 22 Tem 2019, 23:27

Merhabalar
Aracımızın fren sistemine güveniyoruz normal olarak aracımızın 4 tekerinde fren kaliperi olması gerekirken sadece ön tekerlerde fren kaliperi var bize herhangi bir sorun teşkil eder mi ? Bize ceza puanı gibi bir yansıması olur mu?
mmyildirim
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 10 Haz 2019, 16:58

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 23 Tem 2019, 12:10

mft yazdı:Merhaba

Elektromobil kategorisinde ikinci pilot olması zorunlu mu ?


Merhaba,

Tüm kategoriler için yedek sürücünün olmasını özellikle tavsiye ederiz, aksi takdirde asil sürücünüzün herhangi bir aksilik durumunda aracı kullanamaması halinde yarışa katılamazsınız.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 24 Tem 2019, 12:12

mmyildirim yazdı:Merhabalar
Aracımızın fren sistemine güveniyoruz normal olarak aracımızın 4 tekerinde fren kaliperi olması gerekirken sadece ön tekerlerde fren kaliperi var bize herhangi bir sorun teşkil eder mi ? Bize ceza puanı gibi bir yansıması olur mu?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

4 tekerde fren bulunması zorunluluğu yok. Sadece ön tekerleklerde fren kullanmaları kurallar açısından uygundur.

Frenlere iki adet hidrolik devresinin gitmesi gerekmektedir (Kural 9-4-a).

Fren testi fren rampasında yapılmaktadır ve frenlerinin onay alabilmesi için araçlarının rampada kaymaması gerekmektedir.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 25 Tem 2019, 10:55

Hidroteam yazdı:Merhaba , EYS(Enerji Yönetim Sistemi) için DC-DC çevirici gerekli olduğu yazıyor , Ancak yakıt pilimizin paket halinde olan dc-dc çeviricisi var ve yakıt pili sistemimiz 48 Volt .
Li-on pil hücrelerinin toplam gerilimi 48 Volt .
Sadece li-on pil hücresinden sonra EYS içerisinde DC-DC çevirici yapmamız yeterli mi ve EYS tamamen yerli olarak kabul edilir mi ?
Yoksa yakıt pilinden sonra EYS sistemi içerisinde tekrar DC-DC çevirici de yapmalı mıyız ?
Yakıt pili ve pil hücrelerinden sonra ayrı ayrı DC-DC çevirici olması gerekli mi ?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır.

Enerji yönetim sisteminin temel amaçlarından biri araçtaki farklı enerji kaynaklarının güç seviyelerinin bağımsız bir şekilde kontrol edilebilmesidir. Yakıt pilindeki mevcut DC-DC çevirici sabit çıkış gerilimi vereceği için bu kontrol mümkün olmayacaktır. Ayrıca yarışa katılan ekiplerin güç çevirgeci tasarımı ve üretimi konusunda deneyim kazanması beklenmektedir. Bu sebeple DC-DC çeviricinin takım tarafından tasarlanıp üretilmesi yerlilik için gereklidir. Mevcut DC-DC çevirici sistemden çıkarılarak takım tarafından tasarlanmasını tavsiye ediyoruz. Eğer bu mümkün olmayacaksa mevcut çevirgeç korunup ayrı bir çevirici tasarlanıp üretilirse yerlilik şartı yine sağlanmış olur.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen aydinlia » 25 Tem 2019, 13:52

Merhaba,
Teknik tasarım raporunun batarya yönetim sistemi kısmında bizlerden batarya yönetim sistemi simülasyonu isteniyor. İstenen bu simülasyonın içeriğiyle ilgili detay verebilir misiniz? Raporda bataryanın şarj - deşarj karakteristiği veya dengeleme yöntemiyle ilgili bir simülasyon mu olmalı? Ya da farklı bir çalışma mı beklenmekte?

Saygılarımla
aydinlia
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 24 Tem 2019, 10:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen Karaman70 » 29 Tem 2019, 10:06

Merhaba,
Electromobil aracı için roll bar ve roll cage şasiden ayrı mı yapılmalı? yoksa şasi çizerken üst kısmı roll cage şeklinde tasarlasak olur mu?
Karaman70
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 29 Haz 2019, 21:42

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 29 Tem 2019, 11:37

Karaman70 yazdı:Merhaba,
Electromobil aracı için roll bar ve roll cage şasiden ayrı mı yapılmalı? yoksa şasi çizerken üst kısmı roll cage şeklinde tasarlasak olur mu?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Aracın tekerleklerini ve iskeletini tutan iskeletine şasi denmektedir. Aracın üst kısmı şasi kapsamında değerlendirilmemektedir.

Sürücünün üst kısmında kalan korumalar (rollbar) şasiye sabitlenerek yapılabilir. Aracın şasisinin devamı olan ve üst kısmında kullanılan elemanlar, kurallarda tanımlanan şartları sağlıyor ise roll-bar olarak değerlendirilmektedir. Ayrıca roll-bar koyulmayabilir.

Sürücüyü yan darbelerden koruyan korumalar (rollcage) araç şasisinin parçaları olacak ise kural 9.9’un son paragrafına uygun olması gerekmektedir.

“Araç tabanından geçen profillerin roll cage olarak kabul edilebilmesi için sürücünün roll cage en yakın kısmı ile roll cage araç içine bakan yüzeyi arasındaki mesafenin en az 20 cm olması gerekmektedir.”


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 29 Tem 2019, 13:53

aydinlia yazdı:Merhaba,
Teknik tasarım raporunun batarya yönetim sistemi kısmında bizlerden batarya yönetim sistemi simülasyonu isteniyor. İstenen bu simülasyonın içeriğiyle ilgili detay verebilir misiniz? Raporda bataryanın şarj - deşarj karakteristiği veya dengeleme yöntemiyle ilgili bir simülasyon mu olmalı? Ya da farklı bir çalışma mı beklenmekte?

Saygılarımla

Merhaba,

Sorunuza DDK'nın yanıtı aşağıdadır:

Tasarlanan BMS devresinin batarya paketini içerir şekilde elektronik devre programlarından kolayınıza gelen herhangi birinde tasarlanması, çalıştırıp analiz (dolma boşalma eğrileri, dengeleme değerleri vb.) grafiklerinin çıkarılması işlemi simulasyon olarak kabul edilebilir. Fazlasını yapan yüksek puan alacaktır. Esas olan BMS devresinin her bir hücre geriliminde dengeleme yaptığını gösterir grafikleri göstermek olmalıdır.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen oguzfurkanozturk » 29 Tem 2019, 16:29

Ön cam kabuğa dahil olacak mı ? ( Ön kaputu camdan açmayı düşünüyoruz ).
oguzfurkanozturk
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 28 Tem 2019, 18:25

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen mmyildirim » 29 Tem 2019, 20:56

Merhabalar
Biz aracımızında kapı kilit mekanizması olarak içeriden ve dışarıdan açılabilen elektronik kart okuma sistemi kullanmak istiyoruz.Ek olarak acil durumlar içinde içeriden açılabilen mekanik bir kapı kilit mekanizması düşünmekteyiz.Kurallar açısından uygunmudur.
mmyildirim
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 10 Haz 2019, 16:58

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 30 Tem 2019, 16:35

oguzfurkanozturk yazdı:Ön cam kabuğa dahil olacak mı ? ( Ön kaputu camdan açmayı düşünüyoruz ).


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Ön camın kabuğa hiç ayrılmayacak şekilde bağlı olması zorunluluğu yok. Ancak sürüş anında kolay çıkıp, yola düşmesi, sürücünün araç kullanımını bozması vb. riskli durumlar oluşturması durumunda yarıştan men edilme riskleri var.

8.2.a maddesinde araç kabuğunu kaldırmadan gerekli kontrollerin yapılabilmesi gerekliliği var.

Aracın camından bir yere ulaşıp kaputu açıp gerekli kontrol erişimlerini sağlıyorlar ise kurala uygun.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 30 Tem 2019, 16:37

mmyildirim yazdı:Merhabalar
Biz aracımızında kapı kilit mekanizması olarak içeriden ve dışarıdan açılabilen elektronik kart okuma sistemi kullanmak istiyoruz.Ek olarak acil durumlar içinde içeriden açılabilen mekanik bir kapı kilit mekanizması düşünmekteyiz.Kurallar açısından uygunmudur.


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Elektronik kart sistemi geliştirmelerini Teknik Tasarım Raporu'ndaki Özgün tasarım başlığı altında anlatmalarını tavsiye ederiz. Yapılan yenilikleri raporlamaları çok önemli, diğer türlü değerlendirmeye alınamıyor.
Aracı görmeden ilgili sistemleri kontrol etmeden bir onay verilmesi mümkün değil.
Kontrollerde, olası bir kaza durumunda sürücü kapıyı İçten açamayacak olduğunda, dışarıdan yardım için erişim sağlanabileceğini gösterebiliyor ise tasarım uygun bulunur.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen Hydro01 » 01 Ağu 2019, 11:55

Merhaba,
Kurallarla ilgili aklımıza takılan iki sorumuz olacak.

İlk olarak "9.9 Roll Barlar ve Roll Cage" başlığı altında aşağıda belirteceğim kuralla alakalı olarak; şaseden bağımsız olarak üretilmiş olup, epoksi ile şaseye sabitlenmiş karbon fiber ve honeycomb roll cageler kurallarda belirtildiği gibi şaseye dahil kabul edilip uygun sayılmayacak mı yoksa bağımsız parça oldukları için teknik kurallar açısından uygun görülecek mi?

"f) Roll bar ve roll cage için kullanılan profiller kapalı, haddelenmiş boru veya kutu
profil olmak zorundadır. Açık profil ve kaynak ile kapatılmış profiller kabul
edilmeyecektir. Karbon fiber ve honeycomb malzemeden araç şasesi roll cage
olarak kabul edilmeyecektir. Profil şartlarını sağlamak şartı ile gövdeden
bağımsız karbon fiber roll bar roll cage kullanılabilir."

Bir diğer sorumuz ise "8.3 Kapı" başlığı altında verilen aşağıda belirteceğim cırt cırtlarların kullanımıyla ilgili kural hakkında. Teknik kurallara uygun olan kapı kilit mekanizması bulunan araçlarda ek olarak cırt cırt kullanımı uygun kabul edilecek mi?

"Kapı kilit mekanizmasının acil durumlarda kapının içeriden ve dışarıdan açılabilmesine
izin vermesi gerekmektedir. Kilit mekanizması kapı kapandığında otomatik olarak
kilitlenmeli ve kapının ileri-geri ya da aşağı yukarı hareketine izin vermemelidir. Kapının
iç ve dış tarafında açma mandalı bulunmayan kapı mekanizmaları kabul edilmeyecektir.
Plastik kelepçe (cırt-cırt) vb. güvenli olmayan ve dayanıksız kapatma mekanizmaları
kabul edilmeyecektir."

Teşekkür ederiz.
Hydro01
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 08 Tem 2019, 16:25

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 02 Ağu 2019, 08:33

Hydro01 yazdı:Merhaba,
Kurallarla ilgili aklımıza takılan iki sorumuz olacak.

İlk olarak "9.9 Roll Barlar ve Roll Cage" başlığı altında aşağıda belirteceğim kuralla alakalı olarak; şaseden bağımsız olarak üretilmiş olup, epoksi ile şaseye sabitlenmiş karbon fiber ve honeycomb roll cageler kurallarda belirtildiği gibi şaseye dahil kabul edilip uygun sayılmayacak mı yoksa bağımsız parça oldukları için teknik kurallar açısından uygun görülecek mi?

"f) Roll bar ve roll cage için kullanılan profiller kapalı, haddelenmiş boru veya kutu
profil olmak zorundadır. Açık profil ve kaynak ile kapatılmış profiller kabul
edilmeyecektir. Karbon fiber ve honeycomb malzemeden araç şasesi roll cage
olarak kabul edilmeyecektir. Profil şartlarını sağlamak şartı ile gövdeden
bağımsız karbon fiber roll bar roll cage kullanılabilir."

Bir diğer sorumuz ise "8.3 Kapı" başlığı altında verilen aşağıda belirteceğim cırt cırtlarların kullanımıyla ilgili kural hakkında. Teknik kurallara uygun olan kapı kilit mekanizması bulunan araçlarda ek olarak cırt cırt kullanımı uygun kabul edilecek mi?

"Kapı kilit mekanizmasının acil durumlarda kapının içeriden ve dışarıdan açılabilmesine
izin vermesi gerekmektedir. Kilit mekanizması kapı kapandığında otomatik olarak
kilitlenmeli ve kapının ileri-geri ya da aşağı yukarı hareketine izin vermemelidir. Kapının
iç ve dış tarafında açma mandalı bulunmayan kapı mekanizmaları kabul edilmeyecektir.
Plastik kelepçe (cırt-cırt) vb. güvenli olmayan ve dayanıksız kapatma mekanizmaları
kabul edilmeyecektir."

Teşekkür ederiz.


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Soru-1

Şaseden bağımsız olarak üretilmiş olup, epoksi ile şaseye sabitlenmiş karbon fiber ve honeycomb roll cageler bağımsız parça olarak kabul edilmektedir ve teknik kurallar açısından uygundur. Bu şekilde teknik kontrolü geçen araçlar vardır. Karbonfiber rollcage kullanımlarında daha çok şaseye bağlantı noktalarına, kalınlığa ve 50 cm fazla moment kolu olmaması detaylı kontrol edilmektedir.

Soru-2

Kapılarda cırt cırt kullanımına izin verilmiyor, yarış esnasında kapının açılmaması için kullanılması da diskalifiye olma sebebidir. Acil durumda müdahale edecek kişiler cırt cırtları açamayıp sürücüye ulaşamama riski bulunmaktadır, bu sebepten kapının sadece dışarıdaki açma mekanizması ile açılabiliyor olması gerekmektedir.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen muhammedmuhsincosdu » 02 Ağu 2019, 15:01

Yarış Pisti ne zaman açıklanacak? Efficiency Challenge sitesinde hala güncelleneceği yazıyor.
muhammedmuhsincosdu
 
Mesajlar: 7
Kayıt: 12 Haz 2019, 13:04

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen BİTO » 02 Ağu 2019, 15:28

muhammedmuhsincosdu yazdı:Yarış Pisti ne zaman açıklanacak? Efficiency Challenge sitesinde hala güncelleneceği yazıyor.


Merhaba,

Pist ile ilgili tasarım onay süreçleri devam etmektedir. En kısa sürede açıklanacağını umuyoruz.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Teknik tasarım raporu

Mesajgönderen selimcoruk » 09 Ağu 2019, 22:25

Merhaba,
Teknik tasarım raporunda motorun mekanik analizi nedir ve bunu nasıl yapabiliriz ?
selimcoruk
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 16 Tem 2019, 13:49

Re: Teknik tasarım raporu

Mesajgönderen BİTO » 16 Ağu 2019, 09:18

selimcoruk yazdı:Merhaba,
Teknik tasarım raporunda motorun mekanik analizi nedir ve bunu nasıl yapabiliriz ?


Merhaba,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır.

Motor tasarımını kendiniz yapacaksanız rotor stator nuve tasarımı ve sargılara dair hesap ve tasarımları yapmanız gerekir. Daha sonra manyetik alan dağılımı ve ısınma testlerine tabi tutulması gerekir. Tasarım ve testlerin yapıldığı sonlu elemanlar yöntemini kullanan programlar var, bu programları kullanabilirsiniz.

İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Aşırı akım devre kesici

Mesajgönderen Abdulkadir ÇELEBİ » 31 Ağu 2019, 22:12

Merhabalar aşırı akım devre kesiciler hakkında biraz daha açıklayabilir misiniz ? ayrıca aşırı akım devre kesici devresi olarak bizim kullanacağımız DC/DC çeviricilerin içerisinde bulunan fuse(cam sigorta) kullanılmakta bunları aşırı akım devre kesici olarak kullanabilir miyiz?
Abdulkadir ÇELEBİ
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 18 Ara 2017, 19:25

Re: Rules (Teknik Kurallar) - 2019

Mesajgönderen mft » 01 Eyl 2019, 04:16

Merhaba

Rollbar olarak alüminyum kullanılması uygun mudur?
mft
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 09 Tem 2019, 17:05

ÖncekiSonraki

Dön Electromobile - Hydromobile



cron