Teknik Kurallar - 2014

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 03 Mar 2014, 12:21

Eray TUNABOYU yazdı:Merhaba,
Bir sorum daha olacak. Akustik korna yerine tüplü korna kullanmamızda sakınca olur mu?
Saygılarımla


Merhaba,

Danışma ve Değerlendirme Kurulu'nun sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Kornanın çıkardığı ses akustik olmayabilir ama direksiyona yakın bir noktadan dikkatini dağıtmadan kornaya basabiliyor ve 3 saniye basılı tutabiliyor olması gerekmektedir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Flowmeter

Mesajgönderen abdullahkizil » 10 Mar 2014, 12:27

Merhabalar,

Hidrojen araçlarında kullanılacak olan flowmeterdan telemetri sistemimiz için veri almamız mümkün olabilir mi ? Yoksa kendimiz harici bir flowmetre takabilir miyiz?

Saygılar,
abdullahkizil
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 02 Mar 2014, 19:41

Re: Flowmeter

Mesajgönderen BİTO » 10 Mar 2014, 14:44

abdullahkizil yazdı:Merhabalar,

Hidrojen araçlarında kullanılacak olan flowmeterdan telemetri sistemimiz için veri almamız mümkün olabilir mi ? Yoksa kendimiz harici bir flowmetre takabilir miyiz?

Saygılar,


Sayın İlgili,

Yarışlarda TÜBİTAK'ın temin ettiği ölçüm cihazlarının takım tarafından kullanımı konusunda bir takım sınırlamalar getirilecektir. Konuyla ilgili ayrıntılı açıklama cihazın teknik özellikleriyle birlikte daha sonra duyurulacaktır. Lütfen duyurularımızı takip ediniz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BCemTarhan » 11 Mar 2014, 11:51

Merhabalar.

Projemizde lityum-iyon pilleri kullanmayi düşünüyoruz. Fakat tedarik aşamasında problemler yaşamaktayiz. Bunu için bir çözüm yolu önerebilir misiniz ?

Teşekkürler.
BCemTarhan
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 02 Mar 2014, 20:52

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 11 Mar 2014, 12:01

muhcad yazdı:Telemetri sistemi için; hazır gömülü sistem üzerine kendi tasarım devremizi birleştirip kullanmayı düşünüyoruz ? Bu yerlilik açısından problem yaşatır mı ?


Sayın İlgili,

Alıcı-verici RF modüller hazır modül olarak alınıp kullanılabilir. RF modüller ile haberleşen ve araç içi verileri toplayan elektronik kartlar takım tarafından tasarlanmalıdır.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 12 Mar 2014, 16:59

BCemTarhan yazdı:Merhabalar.

Projemizde lityum-iyon pilleri kullanmayi düşünüyoruz. Fakat tedarik aşamasında problemler yaşamaktayiz. Bunu için bir çözüm yolu önerebilir misiniz ?

Teşekkürler.


Sayın Cem Tarhan,

Mal/malzeme alımları konusunda firma yönlendirmesi yapamıyoruz. Yaşadığınız sıkıntı konusunda daha açıklayıcı bilgi verebilirseniz bu konuda yardımcı olmaya çalışırız.
Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen EEM » 14 Mar 2014, 17:00

Merhabalar,

Her takımın en az 2 devreyi kendi tasarlaması konusunda ,takım tarafından tasarlanıp üretilen bir DC-DC converter yada herhangi bir çevirici vb. devre Enerji yönetim sistemine dahil midir ?
EEM
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 12 Mar 2014, 16:25

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen hsynbyrm » 17 Mar 2014, 21:32

Batarya yönetim sisteminde hazır modül kullanabilir miyiz?
hsynbyrm
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 15 Şub 2014, 19:08

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen blackeagle » 18 Mar 2014, 14:35

Merhaba,

30 Haziran'da gönderilecek olan teknik tasarım raporunda aracın son halinin CAD ortamında çizmini ve tüm parçalarını göndermemiz gerekiyor mu? Sadece render göndersek yeterli mi ?
blackeagle
 
Mesajlar: 6
Kayıt: 13 Mar 2014, 18:31

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 18 Mar 2014, 19:53

hsynbyrm yazdı:Batarya yönetim sisteminde hazır modül kullanabilir miyiz?


Sayın İlgili,

Batarya için hazır bir BMS modülü kullanılabilir. Ancak, BMS ana bileşenlerden biri olduğundan diğer ana bileşenler ile en az 2 yerlilik şartını sağlamaya dikkat edilmeli.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 19 Mar 2014, 11:14

blackeagle yazdı:Merhaba,

30 Haziran'da gönderilecek olan teknik tasarım raporunda aracın son halinin CAD ortamında çizmini ve tüm parçalarını göndermemiz gerekiyor mu? Sadece render göndersek yeterli mi ?


Sayın İlgili,

Sorunuza DDK tarafından verilen yanıt aşağıdadır:

Aracın önden, sağdan, üstten, isometric çizimlerinin render olarak gönderilmesi yeterlidir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 20 Mar 2014, 11:09

EEM yazdı:Merhabalar,

Her takımın en az 2 devreyi kendi tasarlaması konusunda ,takım tarafından tasarlanıp üretilen bir DC-DC converter yada herhangi bir çevirici vb. devre Enerji yönetim sistemine dahil midir ?


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza vermiş olduğu yanıt aşağıdadır:

Tasarlanacak DC-DC dönüştürücü hangi amaç için kullanılacağı önemli. Bu konuda detaylı bilgi verilirse, bir değerlendirme yapılabilir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Duyurular

Mesajgönderen elazıglı » 20 Mar 2014, 11:58

Merhabalar. Elektromobil yarışları 1 saat sürede gerçekleşecektir. Verilen akü kapasitesinin 1 saat içerisinde tamamının tüketileceği varsayımı ile(%50 ile %100 arasında tüketilecek) aküler için verilen 3Kwh değerşnin C/1 şartlarını sağlamsı gerekmektedir. Fakat şartnamede daha önceki formula g yarışındaki ''Tahrik Bataryasının Enerji Kapasitesi
C/20 kapasitesi: 25ºC ortam sıcaklığında ve bataryanın en fazla 20 saatte tümüyle boşalması koşulunda Ah cinsinden batarya kapasitesidir.
Araçlarında kullanılacak Kurşun-asit akülerin C/20 değerlerine ait malzeme bilgi formunun (datasheet) üretici firmadan sağlanması ve teknik kontroller sırasında Danışma ve Değerlendirme Kurulu’na sunulması gerekmektedir.'' şartlarına benzer madde göremedim.
Buna göre daha Akü kapasitesini seçme aşamasında bu madde üzerinde değişiklik yada ekleme yapılarak bilgilendirme istiyoruz.
Yani 3kwh için hangi c değeri seçilebilir ?
elazıglı
 
Mesajlar: 6
Kayıt: 13 Mar 2014, 22:56

Re: Duyurular

Mesajgönderen BİTO » 20 Mar 2014, 15:57

elazıglı yazdı:Merhabalar. Elektromobil yarışları 1 saat sürede gerçekleşecektir. Verilen akü kapasitesinin 1 saat içerisinde tamamının tüketileceği varsayımı ile(%50 ile %100 arasında tüketilecek) aküler için verilen 3Kwh değerşnin C/1 şartlarını sağlamsı gerekmektedir. Fakat şartnamede daha önceki formula g yarışındaki ''Tahrik Bataryasının Enerji Kapasitesi
C/20 kapasitesi: 25ºC ortam sıcaklığında ve bataryanın en fazla 20 saatte tümüyle boşalması koşulunda Ah cinsinden batarya kapasitesidir.
Araçlarında kullanılacak Kurşun-asit akülerin C/20 değerlerine ait malzeme bilgi formunun (datasheet) üretici firmadan sağlanması ve teknik kontroller sırasında Danışma ve Değerlendirme Kurulu’na sunulması gerekmektedir.'' şartlarına benzer madde göremedim.
Buna göre daha Akü kapasitesini seçme aşamasında bu madde üzerinde değişiklik yada ekleme yapılarak bilgilendirme istiyoruz.
Yani 3kwh için hangi c değeri seçilebilir ?


Sayın İlgili,

Sorunuza Kurul'un yanıtı aşağıdadır;

Bataryaların datasheet lerinde yazılı olan ampersaat (Ah) değerleri ve nominal voltaj değerleri bizim için ölçüdür. Kurşun asit akülerdeki ampersaat değerleri c20 için yazılmıştır. Fakat diğer batarya türleri için c20 değeri için değil de mesela 0,2c değeri için bu kapasite belirlenmiş olabilir. Bu sebeple datasheet değerleri bizim için geçerlidir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen blackeagle » 23 Mar 2014, 16:34

Merhaba,

Sponsorluk aldığımız kurum belediye veya siyasi bir yer olması ve aracın üzerinde onların ambleminin yer alması doğru olur mu ?
blackeagle
 
Mesajlar: 6
Kayıt: 13 Mar 2014, 18:31

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 24 Mar 2014, 09:56

blackeagle yazdı:Merhaba,

Sponsorluk aldığımız kurum belediye veya siyasi bir yer olması ve aracın üzerinde onların ambleminin yer alması doğru olur mu ?


Sayın İlgili,

Siyasi yer ile tam olarak ne demek istediğinizi açıklarsanız, bu konuda Hukuk Müşavirliği'nden görüş alarak size bilgi vereceğiz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen aggelen » 24 Mar 2014, 16:05

merhaba,
elektrik güvenliği ile ilgili olarak, kullanabileceğimiz gerilim seviyelerinin bir üst limiti var mıdır?
aggelen
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 14 Mar 2014, 23:33

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 24 Mar 2014, 17:06

aggelen yazdı:merhaba,
elektrik güvenliği ile ilgili olarak, kullanabileceğimiz gerilim seviyelerinin bir üst limiti var mıdır?


Sayın İlgili,

Kurulumuzun sorunuza yanıtı aşağıda yer almaktadır:

Batarya grubu gerilim seviyesinin üst limitini joule metre belirler. Joule metre ölçüm aralığı sonradan ilan edilecektir, ancak üst değer 200V olarak belirlenmiştir.
Batarya terminalleri haricindeki diğer noktalarda güvenlik önlemleri alındığı takdirde üst gerilim limiti yoktur.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen blackeagle » 25 Mar 2014, 19:08

BİTO04 yazdı:
blackeagle yazdı:Merhaba,

Sponsorluk aldığımız kurum belediye veya siyasi bir yer olması ve aracın üzerinde onların ambleminin yer alması doğru olur mu ?


Sayın İlgili,

Siyasi yer ile tam olarak ne demek istediğinizi açıklarsanız, bu konuda Hukuk Müşavirliği'nden görüş alarak size bilgi vereceğiz.

Saygılarımızla.



Herhangi bir siyasi parti veya bir il/ilçe belediyesinin sponsor olması doğru olur mu ve araç üzerinde onların amblemlerinin yer alması ?
blackeagle
 
Mesajlar: 6
Kayıt: 13 Mar 2014, 18:31

Formula-G Elektromobil

Mesajgönderen Abdullah Zeren » 26 Mar 2014, 00:52

Merhaba;
Yarışma hakkında Fırat Üniversitesi olarak 2 sorumuz olacaktı:
1)Joulemetre' nin özelliklerini ve joulemetrenin nasıl takılacağı hakkında açıklama yapılacaktı ne zaman yapılacak...
2)Teknik kurallarda koltuklar aynı düzlemde demişsiniz, aynı düzlem derken yan yanamı olabilir sadece yoksa arka arkaya koltukları koyabilir miyiz?
Abdullah Zeren
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 25 Mar 2014, 01:13

ÖncekiSonraki

Dön Electromobile - Hydromobile