Teknik Kurallar - 2014

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen M.Özdoğan » 26 Mar 2014, 23:26

Merhabalar,
1.Teknik kurallarda Bataryalar ile ilgili Li-ion ve Li-Po piller kullanılması halinde yapılması gereken ve istenilen sistem(BMS) belirtilmiştir.Jel akü kullanılması halinde aynı kurallar geçerlimidir ?
2.Rejeneratif enerjinin depo edilip ve kullanılması bir kural ihlali olur mu ?
3.Motorun çekeceği anlık yüksek akımları karşılamak için ultra kapasite kullanılabilir mi ?

Saygılarımla,

Mesud Özdoğan
M.Özdoğan
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 18 Mar 2014, 14:33

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen BİTO » 27 Mar 2014, 10:37

M.Özdoğan yazdı:Merhabalar,
1.Teknik kurallarda Bataryalar ile ilgili Li-ion ve Li-Po piller kullanılması halinde yapılması gereken ve istenilen sistem(BMS) belirtilmiştir.Jel akü kullanılması halinde aynı kurallar geçerlimidir ?
2.Rejeneratif enerjinin depo edilip ve kullanılması bir kural ihlali olur mu ?
3.Motorun çekeceği anlık yüksek akımları karşılamak için ultra kapasite kullanılabilir mi ?

Saygılarımla,

Mesud Özdoğan


Sayın İlgili,

Sorularınıza DDK'nın vermiş olduğu yanıt aşağıdadır:

1- BMS kullanımı kurşun aküler için zorunlu değildir. Şarj regülatörünün batarya grubunun gerilim seviyesini en yüksek sınırının üzerine çıkarmaması yeterlidir. Lityum tabanlı bataryalar için geliştirilmiş BMS ler ile kıyaslandığında hücreler arası dengeleme ve sıcaklık ölçümü kontrolü gerekmemektedir. Yine de sıcaklık ölçümü ve koruması kurşun batarya grupları için de tavsiye edilmektedir.

2- Rejeneratif enerjinin depo edilip kullanılması elektrikli araçlarda olması gereken bir özellik. Bu sayede verim artmaktadır. Dolayısı ile rejeneratif frenleme yapmak (bu enerjiyi depolamak) kural ihlali değildir.

3- Elektromobil araçlarında süper-kapasitör kullanılmasının yasak olduğu Kurallar'da belirtilmiştir. Sadece Hidromobil araçlarında rejenaratif frenleme yapılabilmesi için süper-kapasitör kullanımına izin verilmekte.
Anlık akım ihtiyacı için etiket enerji değeri 1000 Joule seviyesini aşmayan elektrolitik veya film kondansatör kullanılabilir.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Formula-G Elektromobil

Mesajgönderen BİTO » 27 Mar 2014, 13:20

Abdullah Zeren yazdı:Merhaba;
Yarışma hakkında Fırat Üniversitesi olarak 2 sorumuz olacaktı:
1)Joulemetre' nin özelliklerini ve joulemetrenin nasıl takılacağı hakkında açıklama yapılacaktı ne zaman yapılacak...
2)Teknik kurallarda koltuklar aynı düzlemde demişsiniz, aynı düzlem derken yan yanamı olabilir sadece yoksa arka arkaya koltukları koyabilir miyiz?


Sayın İlgili,

Joule metre ve flow metrenin teknik özellikleri yakında web sitesinden duyurulacak. Lütfen duyurularınızı takip ediniz.
Koltukların aynı düzlemde olması yeterli olacağından arka arkaya olabilir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen serkanaydin » 27 Mar 2014, 15:42

Sayın yetkili elektromobil kategorisi teknik kurallarda net bir şekilde kullanılacak pil türleri belirtilmemiştir. bu her çeşit bataryanın kullanılabileceği anlamına mı gelmektedir. iyi çalışmalar dilerim.
serkanaydin
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 27 Mar 2014, 15:07

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 31 Mar 2014, 10:09

serkanaydin yazdı:Sayın yetkili elektromobil kategorisi teknik kurallarda net bir şekilde kullanılacak pil türleri belirtilmemiştir. bu her çeşit bataryanın kullanılabileceği anlamına mı gelmektedir. iyi çalışmalar dilerim.


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Sıvı tip olanlar (ör: sıvı tip kurşun asit aküler) dışındaki diğer batarya türleri kullanılabilir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Teknik Kurallar

Mesajgönderen ayteksaricam » 31 Mar 2014, 11:15

süper kapasitörle ilgili çalışmalarımız devam etmekte. Ancak şuan olmadığı için başvuruya süper kapasitör YOK yazdık. Çalışmalarımız sonuç verirse yarışta kullanabilir miyiz?
ayteksaricam
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 03 Oca 2014, 19:16

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen BİTO » 31 Mar 2014, 16:32

ayteksaricam yazdı:süper kapasitörle ilgili çalışmalarımız devam etmekte. Ancak şuan olmadığı için başvuruya süper kapasitör YOK yazdık. Çalışmalarımız sonuç verirse yarışta kullanabilir miyiz?


Sayın İlgili,

Bu konuda formun bir bağlayıcılığı söz konusu değil, gerekli güncellemeleri teknik tasarım raporunda yapabilirsiniz. Yarış teknik kontrolleri sırasında takım süper kapasitörü ve ona ait olan belgeleri gösterdiği takdirde yarışlara katılabilir ve süper kapasitörü kullanabilir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen ayteksaricam » 31 Mar 2014, 18:50

Cevapladiginiz icin tesekkur eder, iyi calismalar dilerim.
ayteksaricam
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 03 Oca 2014, 19:16

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 02 Nis 2014, 14:36

blackeagle yazdı:
Herhangi bir siyasi parti veya bir il/ilçe belediyesinin sponsor olması doğru olur mu ve araç üzerinde onların amblemlerinin yer alması ?


Sayın İlgili,

Sorunuza ilişkin Hukuk Müşavirliği'nden almış olduğumuz görüş neticesinde "Siyasi unsurlar içeren logoların kullanılmasının kamu kurumlarının tarafsızlığı ilkesine gölge düşürebileceği ve Kurumumuzu kamuoyu nezdinde zor durumlarda bırakabileceği" sebebiyle bu sponsorların logolarının kullanılmasına izin verilmemesi kararlaştırılmıştır.

İlginiz için teşekkür eder, iyi çalışmalar dileriz.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen aggelen » 02 Nis 2014, 15:54

merhaba, ilan ettiğiniz "Başvuran Takımlar" listesi yarışa katılacak olan takımlar anlamına mı gelmektedir? başka herhangi bir değerlendirme veya eleme söz konusu olacak mı?
aggelen
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 14 Mar 2014, 23:33

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 02 Nis 2014, 16:18

aggelen yazdı:merhaba, ilan ettiğiniz "Başvuran Takımlar" listesi yarışa katılacak olan takımlar anlamına mı gelmektedir? başka herhangi bir değerlendirme veya eleme söz konusu olacak mı?


Sayın İlgili,

Liste şu anda başvurusu geçerli olan takımları göstermektedir. Geri çekilen ya da elenen takımlar listede güncellenecektir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen blackeagle » 10 Nis 2014, 20:24

Kurallardaki 6 ana parçanın hepsi araçta bulunması zorunlu mu ? mesela ems olmasa sorun olur mu ?
blackeagle
 
Mesajlar: 6
Kayıt: 13 Mar 2014, 18:31

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 11 Nis 2014, 10:03

blackeagle yazdı:Kurallardaki 6 ana parçanın hepsi araçta bulunması zorunlu mu ? mesela ems olmasa sorun olur mu ?


Sayın İlgili,

Sorunuza ilişkin DDK'nın verdiği yanıt şu şekildedir;

Elektronik Diferansiyel Uygulaması, Enerji yönetim sistemi (EMS), Telemetri alt başlıkları için araçta bulunması zorunluluğu koyulmadı. Yani takımlar 6 ana parçanın hepsini bulundurmak zorunda değil.

Ayrıca Kurallarda belirtilen ana parçalardan ilgili araç türü için kullanılması gerekli/zorunlu olanlar dikkate alınmalı. Örnek olarak; Elektromobil ve Formula-G deki Li tabanlı bataryalar için zorunlu olan BYS (Batarya Yönetim Sistemi) Hidromobil için gerekli değil. Ayrıca yine Elektromobil ve Formula-G deki Li tabanlı bataryalar BYS zorunluyken, VRLA veya benzer batarya türleri için zorunlu değil. Dolayısı ile bu ve benzeri ayrıntılara dikkat edilmesi gerekli. Kurallar detaylı incelenince bu ayrıntılar kolaylıkla anlaşılmakta.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen AliOsman_Bozok_Üni » 14 Nis 2014, 16:52

Elektromobil yarışları Tubitak desteği ne zaman yapılacaktır? Bilgilendirebilir misiniz?
AliOsman_Bozok_Üni
 
Mesajlar: 6
Kayıt: 18 Şub 2014, 15:47

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 14 Nis 2014, 17:03

AliOsman_Bozok_Üni yazdı:Elektromobil yarışları Tubitak desteği ne zaman yapılacaktır? Bilgilendirebilir misiniz?


Hazırlık ve yol desteklerinin aktarılmasına ilişkin süreç başlatılmıştır. Üniversiteler ile gerekli yazışmalar tamamlandıktan sonra takımlar bu konuda bilgilendirilecektir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

MOTOR IP numarası Hakkında

Mesajgönderen uyko » 28 Nis 2014, 16:52

Merhabalar,

Elektromobil yarışları teknik kurallarında Motor IP si ile ilgili bilginin plaka üzerinde bulunması isteniyor. Ancak piyasada genellikle ekteki resimde görüldüğü şekilde motor tipleri bulunmaktadır. IP numarası şeklinde bir bilgi bulunmamaktadır. Bilginin bulunması zorunlu mudur?

İyi Çalışmalar
uyko
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 26 Şub 2014, 09:46

Re: MOTOR IP numarası Hakkında

Mesajgönderen BİTO » 29 Nis 2014, 15:54

uyko yazdı:Merhabalar,

Elektromobil yarışları teknik kurallarında Motor IP si ile ilgili bilginin plaka üzerinde bulunması isteniyor. Ancak piyasada genellikle ekteki resimde görüldüğü şekilde motor tipleri bulunmaktadır. IP numarası şeklinde bir bilgi bulunmamaktadır. Bilginin bulunması zorunlu mudur?

İyi Çalışmalar


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıda verilmiştir:

Eğer motorun üzerinde hiç bir bilgi bulunmuyor ise üzerinde motor gücü, gerilimi, devri, varsa izolasyon sınıfını içeren kendiliginden dusmeyecek bir etiket veya levha bulunmasi doğru bir mühendislik yaklaşımı açısından gereklidir.
Fotoğraftaki motor için gösterilen bilgiler yeterlidir, eğer biliniyorsa izolasyon sınıfı ve devir gibi bilgiler de eklenebilir, etikete gerek yoktur.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen hsynbyrm » 08 May 2014, 01:14

Bir kaç sorum olacak,

yerlilik kuralında geçen telemetri, batarya yönetim ve enerji yönetim sistemleri için tasarımın bize ait olması koşulu ile PCB baskısının makine ve ya firma baskısı olması kartların yerlilik kuralı dışına çıkmasına neden olur mu?

Enerji Yönetim Sistemi hakkında detaylı bilgi verebilir misiniz?

Elektromobil araca Güneş Paneli ekleyebilir miyiz?

iyi çalışmalar,
hsynbyrm
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 15 Şub 2014, 19:08

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 12 May 2014, 13:39

hsynbyrm yazdı:Bir kaç sorum olacak,

yerlilik kuralında geçen telemetri, batarya yönetim ve enerji yönetim sistemleri için tasarımın bize ait olması koşulu ile PCB baskısının makine ve ya firma baskısı olması kartların yerlilik kuralı dışına çıkmasına neden olur mu?

Enerji Yönetim Sistemi hakkında detaylı bilgi verebilir misiniz?

Elektromobil araca Güneş Paneli ekleyebilir miyiz?

iyi çalışmalar,


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza vermiş olduğu yanıt aşağıda yer almaktadır. Enerji yönetim sistemi ile ilgili detaylı bilgi daha önce forumda verilmiştir. Lütfen eski mesajları kontrol ediniz.

Geliştirilen kartların baskısının dışarıdan hizmet alımı şeklinde yapılması yerlilik kuralı dışına çıkmalarına neden olmaz. Önemli olan takımların kendi özgün tasarımlarını yapmalarıdır ve bunu dökümante etmeleridir.

Elektromobil araçlarında güneş paneli kullanımına izin verilmemektedir.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Taslak Teknik Kurallar

Mesajgönderen güzin » 20 May 2014, 14:56

merhabalar ben Süleyman Demirel üniversitesinden gül tim Elektromobil kategorisi ekibinde görev alıyorum yayınladığınız kurallarda dış kabuk ( karoser) üretim teknikleri yani; cam elyaf, karbon fiber, polyester vb. malzemeleri kullanabilir miyiz veya kumas kaplama yada branda vb malzemelerle kabuk yapılabilir mi ?

Teşekkürler
güzin
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 27 Şub 2014, 02:27

ÖncekiSonraki

Dön Electromobile - Hydromobile



cron