bariscancicek yazdı:kask,kemer,koltuk,tulum gibi malzemelerin hepsinin güvenlik şartlarını sağlaması ama FIA onayı olmaması durumunda ceza alır mıyız ?
Güvenlik şartlarını sağlayan araç gereçler FIA onayı olan araç gereçlere göre çok daha uygun olması sebebiyle FIA onayını zorunlu yapmanız maddi olarak bir çok sıkıntı çıkmaktadır.
Hasan Çekem yazdı:Yarışlarında bir araçta 3kWh'ti geçmeyecek şekilde iki farklı pil grubu ile yarışı katılma şansı var mıdır? Kurallarda ve ceza listesinde bu konu ile ilgili herhangi bir açıklama bulunmamaktadır.Sizden bu konu hakkında bilgi alabilir miyiz ?
kossti yazdı:Merhabalar,
Elektrikli araç yarışları sırasında kullanacağımız batarya tipi ile ilgili herhangi bir sınırlama var mı? örneğin kuru akü veya bakımsız sulu akü gibi batarya tipleri kullanabilirmiyiz?
erenuzunoglu yazdı:Merhaba,
4.1. Yerlilik kapsamında belirtilen Batarya Yönetim Sistemi(BYS) ile Yakıt Pili Kontrol Sistemi(devresi) arasındaki farklılıklar nelerdir.
Ayrıca Ultra-kapasitor kullanılması durumunda araçta Enerji Yönetim Sistemi olması zorunlu mudur?
ilter yazdı:Merhabalar,
Yarışlara az süre kalmışken elektrik motorumuzda bir sorun meydana gelmiş ve artık kullanılamaz durumdadır.Yeni motor sipariş etsek bile süremiz kısıtlı olduğu için yarışlara kadar motor elimizde olmuyor.Ancak elimizde 220 V'luk AC servo elektrikli motorumuz bulunmaktadır.DC batarya paketimize ek olarak DC-AC invertör kullanarak yarışlarda bu AC servo motoru kullanabilir miyiz? Bu konuda bize bilgi verirseniz çok memnun oluruz.
Teşekkürler...
hakanbicil yazdı:Merhabalar, rollbar için teknik kurallarda gösterildiği şekilde değil de kendi tasarımımız olan bir rollbar ile yarışa katılmayı düşünüyoruz. Tasarımımızda ön ve arka rollbarlar yerine sağ ve sol önden arka tarafa doğru 2 adet boru profil atarak hem kabuğu rollbarlar üzerine oturtmayı hem de görüntü açısından daha estetik durmasını amaçlıyoruz. Dayanımı sağladığı durumda bu tasarımın kabul edilmemesi gibi bir durum olur mu ?
mustafakucuk yazdı:Merhaba,
Bizim için önemli olan yarış esnasında ölçülen enerjimi yoksa yarış sonunda ölçülen enerjimi ?
Malum araç üzerine takacağınız enerji ölçerin tek yönlü olduğunu yazmışsınız. Böyle bir enerji ölçer sistem olursa bizim kullanacağımız rejeneratif sistemi algılayamayacaktır ve yarış sonunda sadece harcadığımız enerjiyi gösterecekir. Bu da bizim için büyük bir sorundur.
Yarış konsepti verimlilik ve enerjiyi en iyi şekilde kullanmak olduğu için rejeneratif sistem çok önemlidir.
Bu konuyla ilgili cevap ve dikkatinizi önleminizi bekliyoruz.
Saygılar
Frky yazdı:Merhabalar
Aracın telemetri sistemi ile ilgili istenen kriterler tam olarak teknik kurallar kitapçığında görülmemektedir. En az kaç tane ve ne tür bilgilerin aktarılması istenmektedir ? Aktarılması istenen mesafe nedir ? İstenen bilgileri nasıl bir sistem üzerinden göstermeliyiz (bilgisayar,telefon,tablet gibi)? Detayların yazdığı bir yer varsa linki rica edebilirmiyim?
erenuzunoglu yazdı:Merhaba,
Ultra kapasitor kullanılması durumunda Enerji Yönetim Sistemi yerlilik kapsamında oluyor mu ?
Dön Electromobile - Hydromobile