emreoguz yazdı:Merhaba,
Kurallarda hidrolik fren sistemi zorunludur diye bir ifade var kampana fren sistemi kullanmak ihraç sebebimidir
kazimaskar yazdı:Batarya kutusu hangi malzemelerden olmalı? Tesekkurler
Team yazdı:Merhaba,
Enerji ölçer cihazının teknik özellikleri kısmında 3. madde;
Ölçüm için akım aralığı 0-100A ve gerilim aralığı 48-200 VDC seviyesindedir. Güç ölçüm hata toleransı en fazla ±%1 seviyesindedir.
Bizim kullandığımız gerilim seviyeleri 48-200V arasındaki gerilim seviyesinde değil. 48V' dan düşük bir voltaj değerini örneğin; 24V yada 36V değerlerini enerji ölçer cihazı ölçebiliyor mu?
derogluali yazdı:Merhabalar,
Batarya kutumuzun uygun tasarımı için Enerji ölçer boyutlarını öğrenebilir miyiz. Ayrıca, batarya bağlantılarının ve batarya kutusu içerisindeki yerleşim planının doğru yapabilmesi adına enerji ölçer konnektörlerinin üniversitelere en yakın zamanda gönderilmesini daha doğru buluyor ve bu konunun değerlendirlmesini istiyoruz.
Saygılarımızla.
kossti yazdı:Merhabalar,
Batarya paketleri için belirlenmiş üst limit olan 3kwh limiti bataryaların nominal voltajına göre mi yoksa peak voltajına göre mi belirlenmiştir. Bir de batarya paketleri için fan benzeri herhangi bir soğutma sistemi kullanımı zorunlu mudur?
sercandemirkiran yazdı:Merhabalar sayın yetkili ,
Geçen yıl satın almış bulunduğumuz Sparco markalı koltuğun(yarış teknik onayı almıştır) kalıbını kullanarak kendi koltuğumuzu karbon fiber kaplamadan hafif bir şekilde ürettik . Referans aldığımız koltuk FIA standartlarına uymakla birlikte elde ettiğimiz koltuk da yeterince sağlam olmuştur.
Teknik kurallar 7.12. Koltuk başlığı altında ; ''Yarış koltuğu standartlarında olmayan ancak güvenlik şartlarını sağlayan koltuk
kullanılması durumunda takımlara verilen yarış ödeneğinin etkin kullanılamaması sebebiyle 1 turluk ceza puanı uygulanacaktır.''
ibaresi bulunmaktadır.
Bu durumda , bizim yaptığımız karbon-fiber uygulaması ceza puanına tabi tutulacak mıdır ?
Aksi taktirde :
Piyasada 2.5 - 3 kg olan koltukların fiyatları yaklaşık olarak 1080 İngiliz sterlini / Adet civarındadır. 8.000 TL civarındaki bir meblağa tekabül ediyor.
5.000 TL TUBİTAK desteğinin yalnızca koltuklara bile yetemeyeceği açıktır.
Saygılarımla.
kossti yazdı:Teknik tasarım raporunun websitesinde yayınlanan formatını bulamadık.Bu rapor formatına ulaşmamız için bir link verebilir misiniz ? Aksi taktirde geçen seneki teknik tasarım raporunun şablonu elimizde mevcut,bu şablondan yola çıkarak raporu hazırlayabilir miyiz?
hakan444 yazdı:Merhaba,
Aracımızda FIA onaylı SPARCO marka koltuk kullanmaktayız. Koltuklar araç şasisine sağlam bir şekilde bağlanmış durumda. 4 noktalı emniyet kemeri ise arkadan koltuğa sabitlenmiş durumda. Bu teknik kurallar açısından bir sorun teşkil eder mi?
Teşekkürler.
teknomobil yazdı:Merhaba
Teknik tasarım raporunda belirtilen kullanılan malzeme listesinin detaylı maliyetini isteniyor. Bu maliyet tablosunda araç içinde kullanılan en ufak vidalar dahil yazılacak mı ? Yoksa araçta kullanılan ana malzemelerin listesini mi yazmalıyız ? Yada İmalat, elektrik ve elektronik için ayrı ayrı maliyet tablosu mu çıkarmamız gerekiyor ?
Dön Electromobile - Hydromobile