Teknik Kurallar - 2015

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 27 Tem 2015, 16:15

teknomobil yazdı:Merhaba

Batarya sıcaklık ölçümünde, batarya sıcaklığı arttığında uyarı vermesi gereken flaşörün araç içerisinde sürücünün görebileceği bir yere mi ? yoksa araç dışarısında bir yere mi koyulmalı ?


Merhaba,

DDK'nın yanıtı aşağıdadır:

Lityum tabanlı akü kullanan araçlarda flaşörlerin dışarıdan görülecek şekilde sabitlenmesi gerekiyor. Sürücü batarya sıcaklığını ekrandan takip edebiliyor. Araç şarjda iken aşırı sıcaklık olduğunun anlaşılıp müdahale edilebilmesi için flaşör kullanılması gerekli.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen yyagmurekmekci » 27 Tem 2015, 17:01

Sayın Yetkili,
Teknik kurallar içerisinde, "Araç içine yerleştirilmiş her batarya grubu için, çıkışı araç dışında olan bir havalandırma kanalı olmalıdır." maddesi bulunmaktadır. Bu madde doğrultusunda, söz konusu hava kanalının kabuğun dışından bir hava girişi olması zorunlu mudur yoksa batarya kısmından araç dışına açılan bir yol ile hava çıktığı sürece kural sağlanmış olur mu ?
Saygılarımla.
yyagmurekmekci
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 10 Tem 2015, 19:26

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 28 Tem 2015, 10:31

keremersoy yazdı:Yanmaz deri FIA onayli ancak iki parcali motosikletci tulumu kabul gorur mu?


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Motosiklet tulumları düşme ve yerde sürtünmeye dirençli yapılmıştır. Araç içinde kesinlikle kullanılmaz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen tahoha » 28 Tem 2015, 17:33

sayın yetkili,
yapılacak yerli şarj ünitesi için çıkış gücünün 500 watt olması gerekiyor fakat bataryayı 500 wattla şarj etme gereksinimi varmı bataryayı 100 watt da şarj ediyo olursak bir sorun teşkil edermi?
saygılarımla
tahoha
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 28 Tem 2015, 17:27

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen kazimaskar » 29 Tem 2015, 15:18

merhaba.
batarya kutusunun içine koyacagımız, aşırı sıcaklık uyarısı, kabine uyarı vermesi haricinde devreyi otomatik olarak kapatacak mı? teşekkürler
kazimaskar
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 02 Tem 2015, 23:18

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 30 Tem 2015, 08:48

tahoha yazdı:sayın yetkili,
yapılacak yerli şarj ünitesi için çıkış gücünün 500 watt olması gerekiyor fakat bataryayı 500 wattla şarj etme gereksinimi varmı bataryayı 100 watt da şarj ediyo olursak bir sorun teşkil edermi?
saygılarımla


Merhaba,

DDK'nın yanıtı aşağıdadır:

Elektromobil araçlarında kullanılan batarya kapasitesi 2000-3000 Wh aralığında değişmektedir. 100W güç seviyesindeki güç kaynağı ile şarjın tamamlanması 20 saatten fazla sürecek ve pratik olmayacaktır. Dolayısı ile yerleşik şarj biriminin yerli parça sayılabilmesi için güç katı dahil ekip tarafından tasarlanması ve en az 500W güç seviyesinde olması gerekmektedir.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 30 Tem 2015, 15:02

kazimaskar yazdı:merhaba.
batarya kutusunun içine koyacagımız, aşırı sıcaklık uyarısı, kabine uyarı vermesi haricinde devreyi otomatik olarak kapatacak mı? teşekkürler


Merhaba,

DDK'nın yanıyı aşağıdadır:

Uyarı sisteminin devreyi otomatik olarak kapatması, aracın yarış pistinde durmasına sebep olacak ve yarış güvenliğini tehlikeye atacaktır. Bu nedenle, aşırı sıcaklık durumunda araç otomatik olarak durmamalı, sürücü tarafından yarış güvenliğini tehlikeye atmayacak bir bölgeye ivedilikle çekilmelidir.


İyi çalışmalar.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen aydoganeda » 30 Tem 2015, 15:43

Çamurluklar gövdeye dahil mi sayılıyor? Çamurlukların önden ve arkadan bakıldığında dışta görünmesinin sıkıntı olur mu?
aydoganeda
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 30 Tem 2015, 15:40

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen Frky » 07 Ağu 2015, 01:09

Merhabalar
Aracın telemetri sisteminde yerli yazılım olması koşuluyla arduino gibi gömülü sistemler kabul edilebiliyordu. Peki PLC kutularıyla telemetri sistemi kabul ediliyormu ? Birde akım voltaj ısı ve hız ölçmek için hazır sensörler kullanılabiliyor mu ?
Frky
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 02 Ara 2014, 15:09

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 17 Ağu 2015, 17:07

Frky yazdı:Merhabalar
Aracın telemetri sisteminde yerli yazılım olması koşuluyla arduino gibi gömülü sistemler kabul edilebiliyordu. Peki PLC kutularıyla telemetri sistemi kabul ediliyormu ? Birde akım voltaj ısı ve hız ölçmek için hazır sensörler kullanılabiliyor mu ?


Merhaba,

2015 yılı yarışlarıyla birlikte başlık kapanmıştır.Sorunuzu 2016 Teknik Kurallarına göre sonradan tekrar gönderebilirsiniz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar - 2015

Mesajgönderen BİTO » 28 Ağu 2015, 19:15

2015 yili yarislariyla birlikte baslik kilitlenmistir. Lutfen sorularinizi 2016 Teknik Kurallari ile ilgili basliga yonlendiriniz.

Bu sayfadaki yorumlar 2016 yili kurallarinda degisiklik yapilmasi durumunda gecerli degildir.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Önceki

Dön Electromobile - Hydromobile



cron