ABDULKADİR İNCİ yazdı:2016 HİDROMOBİL YARIŞ KURALLARINDA KAPI BAŞLIĞI ALTINDA '' There shall be at least one door that opens from the top and at least two doors that open from the sides; doors should have minimum dimensions of 50 cm × 80 cm '' CÜMLESİNDE YER ALAN İFADEYE GÖRE ARACIMIZ 1 ÜST 2 YAN OLMAK ÜZERE TOPLAM 3 KAPI BULUNDURMA ZORUNLULUĞUNDA OLUP , DAHA ÖNCE YAPILAN YARIŞLARDAKİ KAPI İLE İLGİLİ İÇERİK BU SENE YAYIMLANAN KURAL İÇERİĞİ İLE ÖRTÜŞMEDİĞİNDEN ; YARIŞMA KURALLARININ İLGİLİ YERLERİNİN TEKRAR İNCELENMESİNİ RİCA EDERİM
muratkiraz yazdı:iyi günler araçda kullanacağımız elektrik motorunun gücü ile ilgili bir kısıtlamamız varmı geçdiğimiz senelerde 3 kWh sınırı vardı bu seneki kurallarda herhangi bir şey yazmıyo acaba 3 kWh sınırlaması bu senede geçerli mi yoksa başka bir sınırlama mı konuldu ?
ABDULKADİR İNCİ yazdı:2016 HİDROMOBİL YARIŞ KURALLARINDA YER ALAN ARAÇ PARÇALARINDAN OLAN BATARYA İLE İLGİLİ HERHANGİ BİR ALT SINIR VEYA ÜST SINIR VERİLMEMİŞ OLUP, KONUYLA İLGİLİ SERBESTLİĞİN ARACI HİDROMOBİL OLMAKTAN ÇIKARIP YAKIT HÜCRELİ ELEKTROMOBİL KİMLİĞİNE BÜRÜNDÜRECEĞİNDEN KURALLARDA İLGİLİ YERLERİN TEKRAR İNCELENMESİNİ RİCA EDERİM
ABDULKADİR İNCİ yazdı:FİZİKSEL ÖZELLİKLER BÖLÜMÜNDE GEÇEN '' With an approximate length of 1.70 m for driver and passenger weighing 70 kg '' BU CÜMLE İLE KOLTUĞUN İDEAL ÖLÇÜLERİNİ Mİ TANIMLADINIZ , YOKSA BİZİM ARAÇTA DA SÜRÜCÜNÜN 70 KG OLMA ZORUNLULUĞU VAR MI ?
cosaryucesoy yazdı:İyi günler ; tasarımı sürmekte olan aracımız için ;
Başvuru formunda ki aracın uzunluk genişlik ağrılık gibi bilgileri yaklaşık değerleri olabilir mi ? Aracın sürücü ve yolcu koltukları arka arkaya olabilir mi ve kapı koltukların üst kısmından raylı sistemle olabilir mi ? İlginiz için teşekkürler...
tahirkaya yazdı:Merhaba,
Batarya paketinin istediğimiz voltaj ve gerilimde(güçde) kullanabilirmiyiz ? ve ölçüm cihazı aralığı 48-200 V aralığında olduğundan dolayı biz 48 V altında batarya kullanamayacakmıyız? yoksa bunun için alternatif bir çözümünüz varmı?
teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.
kiziltepemre yazdı:Merhaba,
Yeni açıklanan kurallar doğrultusunda aklımıza takılan bir kaç konuyu sormak istedik.
1. Batarya için bir enerji kapasite sınırı belirlenmemişken ultrakapasitör için neden limit bulunmaktadır? Kuralda belirtilen 110kJ geçen seneki yarışlar için makul bir değer olmasına rağmen bu seneki araçların dört tekerlekli ve iki kişilik olması göz önünde bulundurulduğunda bu değer düşük kalmaktadır.
2. Ultrakapasitörün değeri yarışa başlamadan önce ve sonra ölçüleceği belirtilmiş. Aradaki fark formüle tam olarak nasıl eklenecektir? Ayrıca yarışa tüm takımlar aynı anda başladığı için ölçümden sonra ekipler beklemek zorunda kalacaktır. Kapasitelerin self-deşarjı göz önüne alındığında bu kural haksızlık oluşturabilir.
3. Hidromobildeki batarya için kullanılacak olan joulemetre çift yönlü müdür? Eğer çift yönlü değilse enerji yönetimi için faydalı frenleme enerjisini kazanamayacağımızdan dezavantaj oluşturacaktır.
Ayrıca hidromobildeki batarya voltajı elektromobile göre çok daha düşük olacaktır. Joulemetre 48V altında hiçbir şekilde ölçüm gerçekleştirmiyor mu ?
4. Puanlamanın hesaplandığı formül ile ilgili biraz daha detaylı açıklama yapılması mümkün müdür? Oradaki "Energy Measuring Device Value" ve "Energy Measuring Value" , "Hydrogen Consumption Value" ve "Hydrogen Consumption" aynı şeyleri mi ifade etmektedir? Birimleri ile ilgili bilgi vermeniz mümkün müdür? Tablodaki örneklerde olduğu gibi Wh ve L olarak mı alınacaktır? Ayrıca Hidrojen tüketiminin 3 ile çarpılmasının sebebi enerji dönüşümlerinden gelen sabit bir oran mıdır ?
BİTO yazdı: 2. 110 kJ değeri, sürücü sistemde sair amaçlarla (filtre vs.) kullanılan pasif komponentler için söz konusu bir değerdir. Geçtiğimiz yıl Hidromobil yarışlarında sadece akışölçer mevcut olduğu için, ultrakapasitörden tüketilen enerji hidrojen tüketimine dönüştürülüp formüle ekleniyordu. Bu sene Hidromobil yarışlarında hem akışölçer hem de enerjiölçer kullanılacağından, ultrakapasitörden tüketilen enerji doğrudan enerjiölçer tarafından ölçülecektir. Herhangi bir manuel ölçüme gerek yoktur.
furkanbassar yazdı:Kuralların Ne zaman Türkçe olarak yayınlancağını açıklamanız gerekmez mi?Çünkü başvuru son günü yaklaşıyor.Biz hala hiç bir kuralı okumuş değiliz.Sadece Türkçe olarak paylaşmanızı bekliyoruz.Kolay Gelsin...
kiziltepemre yazdı:BİTO yazdı: 2. 110 kJ değeri, sürücü sistemde sair amaçlarla (filtre vs.) kullanılan pasif komponentler için söz konusu bir değerdir. Geçtiğimiz yıl Hidromobil yarışlarında sadece akışölçer mevcut olduğu için, ultrakapasitörden tüketilen enerji hidrojen tüketimine dönüştürülüp formüle ekleniyordu. Bu sene Hidromobil yarışlarında hem akışölçer hem de enerjiölçer kullanılacağından, ultrakapasitörden tüketilen enerji doğrudan enerjiölçer tarafından ölçülecektir. Herhangi bir manuel ölçüme gerek yoktur.
2. sorumuza verdiğiniz cevapta anlayamadığımız bir nokta bulunmaktadır. Hidromobil kategorisi kurallarında ilgili yerde "The energy difference will be calculated by measuring the supercapacitor voltage before and after the race. This difference shall be added to or subtracted from the total hydrogen consumption by conversion into hydrogen consumption." yazmaktadır. Şayet kuralda belirtilen gibi bir uygulama olmaz; söylediğiniz gibi ultrakapasitörden tüketilen enerji, enerji ölçer ile ölçülür ise batarya ve ultrakapasitör kullanan araçlarda iki adet enerji ölçer mi kullanılacaktır? Eğer tek enerji ölçer olacak ise ultrakapasitörün enerji ölçer ile ölçülmesi için batarya ve ultrakapasitörün aynı baraya bağlanması gerekmektedir. Bu durum pek mantıklı değildir.
Saygılarımızla.
Dön Electromobile - Hydromobile