Braveheart* yazdı:Merhaba,
Bildiğiniz üzere artık yeni konsepte göre hidromobil araçta fuelcell ve batarya birlikte bulunacak. Ancak aracımızda bulunacak fuelcell ve bataryanın çıkış-giriş voltajları birbirinden farklı ve bu yüzdendir ki araya konverter koymamız gerekiyor. Fakat konverter verimde sıkıntı meydana getireceği için bunun yerine 'batarya charger' kullanmamızın kurallar çerçevesinde düşünüldüğünde sakıncası var mıdır?
Saygılarımla,
Merhaba,
Jury'nin sorunuza yanıtı aşağıda verilmiştir:
Yakıt hücresi ve batarya gerilimi farklı olduğu durumlarda DC-DC çeviricilerin kullanılması gereklidir. Enerji yönetiminin yerli parça olarak değerlendirilebilmesi için bu çeviricilerin takım tarafından tasarlanıp üretilmelidir. Bu amaçla tasarlanmış bir DC-DC çevirici kolaylıkla >%98 verime ulaşabilir ve verim sorunu oluşturmaz. Bahsettiğiniz "battery charger" tahminimizce hazır bir DC-DC çevirici olup yakıt hücresi ve batarya bağlantısında kullanılabilir, yerli parça olarak sayılmaz.
Saygılarımızla.