Rules - 2016

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 23 May 2016, 12:19

Braveheart* yazdı:Merhaba,

Bildiğiniz üzere artık yeni konsepte göre hidromobil araçta fuelcell ve batarya birlikte bulunacak. Ancak aracımızda bulunacak fuelcell ve bataryanın çıkış-giriş voltajları birbirinden farklı ve bu yüzdendir ki araya konverter koymamız gerekiyor. Fakat konverter verimde sıkıntı meydana getireceği için bunun yerine 'batarya charger' kullanmamızın kurallar çerçevesinde düşünüldüğünde sakıncası var mıdır?

Saygılarımla,


Merhaba,

Jury'nin sorunuza yanıtı aşağıda verilmiştir:

Yakıt hücresi ve batarya gerilimi farklı olduğu durumlarda DC-DC çeviricilerin kullanılması gereklidir. Enerji yönetiminin yerli parça olarak değerlendirilebilmesi için bu çeviricilerin takım tarafından tasarlanıp üretilmelidir. Bu amaçla tasarlanmış bir DC-DC çevirici kolaylıkla >%98 verime ulaşabilir ve verim sorunu oluşturmaz. Bahsettiğiniz "battery charger" tahminimizce hazır bir DC-DC çevirici olup yakıt hücresi ve batarya bağlantısında kullanılabilir, yerli parça olarak sayılmaz.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 23 May 2016, 15:45

onacmetal yazdı:Hareket enerjisini alternatörle elektrik enerjisine çevirip, akülere takviye besleme vermemiz, alternatör kullanmamız konusunda bir problem teşkil eder mi?


Merhaba,

Jury'nin sorunuza yanıtı aşağıdadır:

İdeal olan motorunuzu ve surucunuzu 4 bolgede calistirip rejeneratif geri kazanim yapmanizdir ancak motorunuz ve/veya surucunuz buna izin vermiyorsa alternator kullanabilirsiniz. Alternatorle geri kazandiginiz elektrik enerjisinin toplam enerji tuketiminden dusulmesi icin, alternator uclarindaki gerilimi enerji olcer uzerinden akulere saglamaniz gerekmektedir ve bu sirada diger yonde (akuden motora) enerji akisi olmamalidir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen alisinangules » 26 May 2016, 14:50

Merhaba sayın yetkili;

Yarış kurallarında sadece yarış tulumunun FIA onaylı olması gerektiği belirtilmiş.Aynı koşul kask ve eldiven için de geçerli midir?FIA onayı olmayan yarış kaskı kullanılabilir mi?

Teşekkürler...
alisinangules
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 17 Mar 2016, 15:57

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 26 May 2016, 14:54

alisinangules yazdı:Merhaba sayın yetkili;

Yarış kurallarında sadece yarış tulumunun FIA onaylı olması gerektiği belirtilmiş.Aynı koşul kask ve eldiven için de geçerli midir?FIA onayı olmayan yarış kaskı kullanılabilir mi?

Teşekkürler...


Sayın İlgili,

Kask için FIA onayı aranmıyor, kask kapalı olmak zorundadır.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

windows/cam

Mesajgönderen uyko » 07 Haz 2016, 14:07

Merhabalar,

Elektrikli araç için UNO veya Daewoo Tico gibi halihazırda mevcut olan araç camlarından kullanabilir miyiz? Lamine, temperli vs gibi özelliklerden hangisinin bulunması gerekir? Kurallarda kaza anında parçalanmaması diyor, bu tür camlar uygun olur mu?

Teşekkürler.
uyko
 
Mesajlar: 4
Kayıt: 26 Şub 2014, 09:46

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen Atakar » 08 Haz 2016, 13:13

Merhaba Sayın yetkili;
Telemetri sisteminde laptop veya mobil cihaz kullanılmaması gerektiğini rules 2016 açıklıyor. LAPTOP YA DA HERHANGİ BİR MOBİL CİHAZ KULLANMAYACAĞIZ. Fakat biz aracımızda telemetri sistemini rf iletişim protokolü ile değil de ardiuno veya benzeri platformlar için tasarlanmış olan hazır GSM modüllerini kullanarak tasarlamak istiyoruz. Burada kullanılacak olan GSM modüllerinin mobil cihaz kategorisine girip girmediğini merak ediyoruz.
Ayrıca tüm takımların rf ile haberleşme yapması durumunda kanallarda çakışmalara ya da başka sıkıntılara neden olabilir mi?
Atakar
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 05 Haz 2016, 18:09

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen Atakar » 08 Haz 2016, 16:40

Sayın Yetkili,
Batarya sıcaklık seviyesi kritik eşiği geçtiğinde uyarı için yalnızca sesli flaşör (buzzer) kullanılması yeterli midir yoksa beraberinde ayrıca bir lamba (döner veya sabit) olması gerekir mi?
Atakar
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 05 Haz 2016, 18:09

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen Busra Turan » 12 Haz 2016, 15:58

Merhaba,
Yolcu koltuğu için de emniyet kemeri bağlamamız gerekli mi?
Busra Turan
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 01 Nis 2016, 11:16

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen biber » 13 Haz 2016, 15:13

Merhaba,

Araçta kullanılacak Elektronik Diferansiyel sisteminin algoritmal ve işlevsel olarak gösteriminin yanı sıra nesnel bir biçimde görülmesi şart mı? Motor sürücüleri tasarlarken dahili olarak kullanılacak şekilde tasarladık, ayrıca bir materyal veya nesnel bir şey görülmesi yarışmacılardan bekleniyor mu?
biber
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 14 Ara 2015, 09:16

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 13 Haz 2016, 15:50

biber yazdı:Merhaba,

Araçta kullanılacak Elektronik Diferansiyel sisteminin algoritmal ve işlevsel olarak gösteriminin yanı sıra nesnel bir biçimde görülmesi şart mı? Motor sürücüleri tasarlarken dahili olarak kullanılacak şekilde tasarladık, ayrıca bir materyal veya nesnel bir şey görülmesi yarışmacılardan bekleniyor mu?


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Herhangi nesnel bir gösterime gerek yoktur.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen Braveheart* » 13 Haz 2016, 23:03

Merhaba,

Şehir şebekesinden (220v) aracımızda kullanacağımız bataryayı (48v) doldurmak için kullanacağımız yerleşik şarj brimi sistemi ile alakalı olarak ;

-Hali hazırda kullanılan inverter sistemi yerine eski tabirle bilinen bir elektronik devreyle birlikte trafo sistemi kullanarak yaparsak eğer kurallar açısından bir sıkıntısı olur mu ?

Saygılarımla,
Braveheart*
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 03 Şub 2016, 03:22

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 14 Haz 2016, 09:13

Atakar yazdı:Sayın Yetkili,
Batarya sıcaklık seviyesi kritik eşiği geçtiğinde uyarı için yalnızca sesli flaşör (buzzer) kullanılması yeterli midir yoksa beraberinde ayrıca bir lamba (döner veya sabit) olması gerekir mi?


Sayın İlgili,

Sorunuza DDK (Jury)'nin yanıtı aşağıdadır:

Yalnızca buzzerın olması kabul edilmekle birlikte beraberinde aydınlatma olması tavsiye edilir. Ancak olmaması durumu herhangi bir ceza sebebi değildir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: windows/cam

Mesajgönderen BİTO » 14 Haz 2016, 09:15

uyko yazdı:Merhabalar,

Elektrikli araç için UNO veya Daewoo Tico gibi halihazırda mevcut olan araç camlarından kullanabilir miyiz? Lamine, temperli vs gibi özelliklerden hangisinin bulunması gerekir? Kurallarda kaza anında parçalanmaması diyor, bu tür camlar uygun olur mu?

Teşekkürler.


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Ticari olarak satılan araçların camlarını kullanabilirsiniz. Lamine cam da, temperli cam da kullanılabilir.
Hafiflik açısından pleksiglas kullanmanız tavsiye edilir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 14 Haz 2016, 09:35

Atakar yazdı:Merhaba Sayın yetkili;
Telemetri sisteminde laptop veya mobil cihaz kullanılmaması gerektiğini rules 2016 açıklıyor. LAPTOP YA DA HERHANGİ BİR MOBİL CİHAZ KULLANMAYACAĞIZ. Fakat biz aracımızda telemetri sistemini rf iletişim protokolü ile değil de ardiuno veya benzeri platformlar için tasarlanmış olan hazır GSM modüllerini kullanarak tasarlamak istiyoruz. Burada kullanılacak olan GSM modüllerinin mobil cihaz kategorisine girip girmediğini merak ediyoruz.
Ayrıca tüm takımların rf ile haberleşme yapması durumunda kanallarda çakışmalara ya da başka sıkıntılara neden olabilir mi?


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıda verilmiştir:

Ardiuno veya benzeri platformlar için tasarlanmış hazır GSM modüllerini kullanmanızda bir sakınca yoktur, bu sistemler mobil cihaz olarak değerlendirilmemektedir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 14 Haz 2016, 09:36

Busra Turan yazdı:Merhaba,
Yolcu koltuğu için de emniyet kemeri bağlamamız gerekli mi?



Sayın İlgili,

Evet yolcu koltuğunda da emniyet kemeri bulunması zorunludur.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 14 Haz 2016, 10:04

Braveheart* yazdı:Merhaba,

Şehir şebekesinden (220v) aracımızda kullanacağımız bataryayı (48v) doldurmak için kullanacağımız yerleşik şarj brimi sistemi ile alakalı olarak ;

-Hali hazırda kullanılan inverter sistemi yerine eski tabirle bilinen bir elektronik devreyle birlikte trafo sistemi kullanarak yaparsak eğer kurallar açısından bir sıkıntısı olur mu ?

Saygılarımla,


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Soruda 50Hz trafo ve doğrultucu devresinin kullanımının uygun olup olmadığının sorulduğunu varsayarsak; şebeke gerilimini 50Hz trafo ile düşürerek ve doğrultarak batarya grubunu şarj edebilirsiniz, kurallar açısından sakınca yoktur. Bu eski yöntemde kullanılan trafo çok ağır olacağı için gelecekte elektrikli araçlarda böyle bir şarj sistemi görmeyeceğiz. Bu şekilde yapılan yerleşik şarj birimi yerli parça olarak sayılmaz. Yerlilik şartının sağlanması için full bridge veya half bridge gibi anahtarlamalı bir güç kaynağı tasarlanmalıdır.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen Busra Turan » 14 Haz 2016, 23:44

Merhaba, kurallarda joulemetre ile ilgili pek detaylı bilgi verilmemiş, joulemetre tek yönlü mü ölçüm yapıyor detaylı bilgi verir misiniz? Teşekkürler.
Busra Turan
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 01 Nis 2016, 11:16

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 15 Haz 2016, 09:59

Busra Turan yazdı:Merhaba, kurallarda joulemetre ile ilgili pek detaylı bilgi verilmemiş, joulemetre tek yönlü mü ölçüm yapıyor detaylı bilgi verir misiniz? Teşekkürler.


Sayın İlgili,

Yakında enerji ölçer özellikle websitesinden ilan edilecektir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen Braveheart* » 16 Haz 2016, 12:54

Mehaba,

İnverter sisteminin değişken gerilim farkındaki dayanıksızlığı sebebiyle kullanmayı düşündüğümüz trafo sistemine ağırlık azaltıcı ve teknik özelliklerini geliştirici ar-ge çalışmalarımıza devam edebilmemiz ve çalışmalarımız sonucunda piyasada bulunan trafo sistemlerinin teknik olarak daha gelişmiş halinin üretilip geliştirilmesi açısından yapmayı düşündüğümüz trafo sisteminin yerli olarak kabul edilmesini arz ederim.

Saygılarımla,
Braveheart*
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 03 Şub 2016, 03:22

Şasi

Mesajgönderen Yalova Enerji » 16 Haz 2016, 16:17

Merhaba,

Şaside kaynak kullanmak yerine vida ile tutturulmasında bir sıkıntı var mı?
Yalova Enerji
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 16 Haz 2016, 15:59

ÖncekiSonraki

Dön Electromobile - Hydromobile