Rules - 2016

For questions about Efficiency Challenge Electric Vehicle please use this topic.

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen alisinangules » 16 Haz 2016, 16:32

Merhaba Sayın Yetkili;

Araçta bulunacak olan koltukların her ikisinin de FİA onaylı olma zorunluluğu var mıdır? Pilot koltuğu FİA onaylı ancak yolcu koltuğu olarak, kompozit malzemeden ürettiğimiz FİA onayı bulunmayan koltuğu kullanabilir miyiz?
alisinangules
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 17 Mar 2016, 15:57

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 16 Haz 2016, 17:20

alisinangules yazdı:Merhaba Sayın Yetkili;

Araçta bulunacak olan koltukların her ikisinin de FİA onaylı olma zorunluluğu var mıdır? Pilot koltuğu FİA onaylı ancak yolcu koltuğu olarak, kompozit malzemeden ürettiğimiz FİA onayı bulunmayan koltuğu kullanabilir miyiz?


Sayın İlgili,

Koltukların FIA onaylı olmaması durumunda uygulanacak ceza listesi websitesinde yayınlanmıştır.

http://challenge.tubitak.gov.tr/assets/ ... t_2016.pdf

Buna göre FIA onaylı olmayan, ancak yarış için güvenilir bulunan her koltuk için 1 turluk ceza puanı uygulanacaktır. İki koltuğun da olmaması durumunda 2 tur ceza uygulanacaktır.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Şasi

Mesajgönderen BİTO » 17 Haz 2016, 12:22

Yalova Enerji yazdı:Merhaba,

Şaside kaynak kullanmak yerine vida ile tutturulmasında bir sıkıntı var mı?


Sayın İlgili,

DDK (Jury)'nin sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Aracın şasesi ile dış kabuğu arasındaki bağlantılar için vida kullanılabilir.

Şasi’nin kendi içindeki bağlantıları için cıvata kullanılmasını tavsiye etmiyoruz. En az M8 cıvata ile bağlanması daha güvenli olacaktır.

Şasi aynı zamanda roll-cage görevi görecekse teknik kurallar açısından geçerli olmaz. (7.7.i maddesi ihlali)


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen Braveheart* » 17 Haz 2016, 15:29

Merhaba,

Yerlilik kapsamında takım olarak dizayn ettiğimiz ve ürettiğimiz bir diferansiyel sistemimiz var fakat bu elektronik diferansiyel sistemi değil. Dizayn etmiş olduğumuz özgün diferansiyel sistemimizi yerlilik kapsamına dahil edilmesi mümkün müdür?

Saygılarımla,
Braveheart*
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 03 Şub 2016, 03:22

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 17 Haz 2016, 16:57

Braveheart* yazdı:Mehaba,

İnverter sisteminin değişken gerilim farkındaki dayanıksızlığı sebebiyle kullanmayı düşündüğümüz trafo sistemine ağırlık azaltıcı ve teknik özelliklerini geliştirici ar-ge çalışmalarımıza devam edebilmemiz ve çalışmalarımız sonucunda piyasada bulunan trafo sistemlerinin teknik olarak daha gelişmiş halinin üretilip geliştirilmesi açısından yapmayı düşündüğümüz trafo sisteminin yerli olarak kabul edilmesini arz ederim.

Saygılarımla,


Sayın İlgili,

Sorunuza DDK'nın yanıtı aşağıdadır:

İnverter sisteminden kastedilen anahtarlamalı güç kaynaklarının giriş gerilim aralığı bahsedilenin aksine oldukça geniştir. Örneğin bir çok tek faz güç kaynağı 85..265VAC aralığında çalışabilir. Bahsedildiği gibi "dayanıksızlık" yoktur. Şebeke gerilimi ile doğrudan çalışan 50Hz bir trafoyu hafifletmek için özel nüveler kullanarak manyetik alanı 1.5T den en fazla 1.8T ye çıkarabilirsiniz. Bu şekilde %17 hafifler. Bunun haricindeki bütün hafifletme çalışmaları trafonun nüve ve bakır kaybını artıracaktır. Trafoyu hafifletmenin tek yolu frekansı artırmak, dolayısı ile anahtahtarlamalı bir güç kaynağı kullanmaktır.

50 Hz trafosu olan bir güç kaynağı üzerinde yapılabilecek arge çalışması bizce yoktur. Tipik bir elektrikli araçta en az 10-20kW güç seviyesinde şarj birimlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu sistemde 50Hz trafo kullanılması durumunda sadece trafo ağırlığı 125..250kg olacaktır.

Anahtarlamalı güç kaynağı olarak full-bridge, half-bridge veya forward gibi çevirgeçler kullanılabilir. Triac ile kıyılan şebeke gerilimini 50Hz trafoya beslemek ile de anahtarlamalı güç kaynağı yapılmış olunmaz. Triac anahtarlasa da frekans yine 50Hz dir.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen Busra Turan » 19 Haz 2016, 15:29

Rollbarı şaseye sabitlerken araya alüminyum plaka atıp metrik 8 civatayla sabitleyebilir miyiz?
Busra Turan
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 01 Nis 2016, 11:16

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen batuhan taskin » 20 Haz 2016, 02:40

Merhaba Sayın Yetkili;

Sorularım aşağıda yer almaktadır,

1) iki devreli hidrolik fren sistemi tam olarak nedir? İki devreden kasıt çift merkezli fren midir? Veya iki devreden birincisi rejenatif sistem iken ikincisi hidrolik sistemimi devreye alıyor?
Disk Fren kullanımı zorunlumudur ? Kampanalı fren sistemi kullanılabilirmi ? 4 tekerde de fren olmalımı sadece ÖN 2 tekerde Veya sadece ARKA 2 tekerde kullanılabilirmi ?

2)Akü Tek ünitemi olmak zorunda ? Ön ve Arka tarafta kutu içine alınmış şekilde ayrı ayrı yerleştirilebilir mi ?

Teşekkürler. İyi çalışmalar.
batuhan taskin
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 20 Nis 2016, 10:47

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 21 Haz 2016, 08:44

batuhan taskin yazdı:Merhaba Sayın Yetkili;

Sorularım aşağıda yer almaktadır,

1) iki devreli hidrolik fren sistemi tam olarak nedir? İki devreden kasıt çift merkezli fren midir? Veya iki devreden birincisi rejenatif sistem iken ikincisi hidrolik sistemimi devreye alıyor?
Disk Fren kullanımı zorunlumudur ? Kampanalı fren sistemi kullanılabilirmi ? 4 tekerde de fren olmalımı sadece ÖN 2 tekerde Veya sadece ARKA 2 tekerde kullanılabilirmi ?

2)Akü Tek ünitemi olmak zorunda ? Ön ve Arka tarafta kutu içine alınmış şekilde ayrı ayrı yerleştirilebilir mi ?

Teşekkürler. İyi çalışmalar.


Sayın Batuhan Taskin,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

1)İki devreli hidrolik sistemi sağlamak için çift merkezli fren sistemi kullanılması gerekiyor.
Disk fren sistemi de kampanalı fren sistemi de uygundur.
Fren testinten geçebiliyor ise 2 tekerlekte fren olması yeterlidir. Araç güvenliği için 4 tekerlekte olması tavsiye edilir.

2) Batarya grubu iki gruptan oluşabilir. Batarya gruplarından çıkan artı ve eksi kablolar aracın elektrik sistemine girmeden (enerji ölçer bağlantı yerinden) önce paralel veya seri birleşmelidirler. Bu bağlantı kabloları göz ile kontroller esnasında takip edilebilir olmalıdır, kabloların nereye gittiği takip edilemezse kontrollerde bu kabloları kablo kanallarından çıkarıp göstermenizi isteyebiliriz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 21 Haz 2016, 08:46

Busra Turan yazdı:Rollbarı şaseye sabitlerken araya alüminyum plaka atıp metrik 8 civatayla sabitleyebilir miyiz?


Sayın Busra Turan,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıdadır:

Kurallar açısından uygun olarak gözüküyor. Fakat tasarım görülmeden bir cümle üzerinden onay veremeyiz.
Şaseye direkt M8 civata neden uygulanamadığını anlaşılmadı.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen Yalova Enerji » 21 Haz 2016, 11:38

Merhaba Sayın Yetkili,

Biz kampanalı fren sistemi kullanmayı düşünüyoruz. Kampanalı fren sistemi tel ile çalışmakta. Bunun bir sakıncası var mı?
Yalova Enerji
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 16 Haz 2016, 15:59

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 23 Haz 2016, 09:47

Yalova Enerji yazdı:Merhaba Sayın Yetkili,

Biz kampanalı fren sistemi kullanmayı düşünüyoruz. Kampanalı fren sistemi tel ile çalışmakta. Bunun bir sakıncası var mı?


Sayın İlgili,

Bu yıl tel ile çalışan fren sisteminin kabul edilmeyeceği kurallarda net bir şekilde belirtilmiştir.

Madde 7.2 ilk paragraf son cümlesi;
Tek pedal ile harekete geçirilen iki devreli hidrolik fren sistemi zorunludur. Aynı pedal, tüm frenleri harekete geçirmelidir. Bir devrede arıza olması halinde diğer devre tek dingil üzerinde etkili olmalıdır. Tel fren kabul edilmeyecektir.

A dual-circuit hydraulic brake system operated by a single pedal is obligatory. The same pedal should activate all brakes. In the event of any breakdown in a circuit, the other circuit should be effective on a single axle. Wire brakes are not acceptable.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen oguzhanakan » 23 Haz 2016, 13:15

İyi günler Telemetri sistemi için zorunlu radyo frekans modülü ibaresi geçiyor.Biz Raspberry Pi' yi web server olarak kullanarrak sensör istasyonundan gelen verileri 3g modemle internet ortamına aktarmayı düşünüyoruz uygunluğu konusunda yardımcı olabilir misiniz ?
oguzhanakan
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 20 Haz 2016, 14:48

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen oguzhanakan » 23 Haz 2016, 13:27

merhaba telemetri sisteminde raspberry pi ile sesnsor istasyonundan gelen verileri araçta bulunan 3g modemle internet ortamında yayınlamak istiyoruz kurallarda geçen zorunlu radyo frekans kullanma zorunluluğu bizim tasarımımıza engelmi ?
oguzhanakan
 
Mesajlar: 3
Kayıt: 20 Haz 2016, 14:48

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen sems » 23 Haz 2016, 14:54

Merhabalar,
Biz telemetri sistemimizde arduino yerine başka bir geliştirici kartı olan raspberry pi 2/3 kullanmak istiyoruz. raspbian denilen linux tabanlı bir işletim sistemine sahip acaba kullanabilir miyiz ?
sems
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 23 Haz 2016, 14:08

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen ABDULKADİR İNCİ » 24 Haz 2016, 05:11

Merhaba
Kurallar bölümünde bataryanın şasinin tabanına monte edilmesi gerektiğinden bahsedilmiş, bataryayı şasinin üzerinde belirli bir yüksekliğe raf benzeri bir yapı oluşturarak sağlam bir şekilde monte etsek kurallar açısından bir sorun oluşturur mu?
ABDULKADİR İNCİ
 
Mesajlar: 17
Kayıt: 02 Şub 2016, 12:25

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen Busra Turan » 24 Haz 2016, 11:59

Teknik tasarım raporundaki mukavemet analizinde üst noktadan uygulanan kuvvet 40kN yazıyor. Yanlışlık olma ihtimali var mı? Yaklaşık olarak 4 ton yüke maruz kalma ihtimalini mi hesaplamamız bekleniyor?
Busra Turan
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 01 Nis 2016, 11:16

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen BİTO » 24 Haz 2016, 12:20

oguzhanakan yazdı:İyi günler Telemetri sistemi için zorunlu radyo frekans modülü ibaresi geçiyor.Biz Raspberry Pi' yi web server olarak kullanarrak sensör istasyonundan gelen verileri 3g modemle internet ortamına aktarmayı düşünüyoruz uygunluğu konusunda yardımcı olabilir misiniz ?


sems yazdı:Merhabalar,
Biz telemetri sistemimizde arduino yerine başka bir geliştirici kartı olan raspberry pi 2/3 kullanmak istiyoruz. raspbian denilen linux tabanlı bir işletim sistemine sahip acaba kullanabilir miyiz ?


Merhaba,

Telemetri sisteminde Raspberry Pi kullanımı uygundur.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen EMKAP » 24 Haz 2016, 18:59

Merhaba

Telemetri sisteminde laptop kullanımına izin verilmemesiyle ilgili bir sorum var.

Araçtan RF ile gönderilen verilerin merkezdeki PC ye aktarımı ve ekranından görüntülenmesinde bir sorun varmıdır?

Teşekkürler
Emrah
EMKAP
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 23 Haz 2016, 12:58

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen ABDULKADİR İNCİ » 24 Haz 2016, 21:04

Merhaba,
Yerli ürünlerimizden bir tanesi deneme esnasında bir takım hatalar verdi,teknik tasarım raporunda şu an test ettiğimizve sıkıntılarını çözmeye çalıştığımız ürünü koyup yarışmaya farklı bir ürünle gelmemiz durumunda herhangi bir ceza alır mıyız? Eğer yaptığımız yerli üründe sorunları çözemez ve hazır bir ürünle yarışmaya katılmak zorunda kalırsak (2 yerli parça kuralını sağlayamazsak) bizim için uygulayacağınız cezalar ne olur? Yarışmadan ihrac edilir miyiz?
ABDULKADİR İNCİ
 
Mesajlar: 17
Kayıt: 02 Şub 2016, 12:25

Re: Rules - 2016

Mesajgönderen ABDULKADİR İNCİ » 25 Haz 2016, 15:02

Merhaba,
Telemetri ile ilgili kurallarda bilgisayar, laptop vb. cihazların kullanımının yasak olduğu söyleniyor, araç içerisinde LCD ekran kullanıp, araça dışında verileri laptopla görüntülemenin kurallar açısından bir sıkıntısı var mı?
ABDULKADİR İNCİ
 
Mesajlar: 17
Kayıt: 02 Şub 2016, 12:25

ÖncekiSonraki

Dön Electromobile - Hydromobile



cron