Teknik Kurallar -2014

Formula G yarışları ile ilgili sorularınızı buradan iletebilirsiniz.

Teknik Kurallar -2014

Mesajgönderen BİTO » 07 Eki 2013, 11:13

Formula G - Güneş Enerjili Araç Yarışları'nda uygulanan teknik kurallar hakkında sorularınızı buradan iletebilirsiniz.

Formula G - Güneş Enerjili Araç Yarışları 2014 yılında son defa düzenlenmiştir.
BİTO
 

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen ckaracaev » 26 Kas 2013, 22:58

FIA Belgesini nasıl ve nereden alabiliriz?
İyi Çalışmalar.
ckaracaev
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 08 Kas 2013, 12:23

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen BİTO » 27 Kas 2013, 16:21

ckaracaev yazdı:FIA Belgesini nasıl ve nereden alabiliriz?
İyi Çalışmalar.


Sayın İlgili,

FIA onaylı olma şartı emniyet kemerlerinde bakılmaktadır ve uygun bağlantılı olup olmadığı kontrol edilmektedir. Ayrıca bir belge sunmanıza gerek yoktur.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

2014 yılı Teknik Kurallar

Mesajgönderen BİTO » 27 Ara 2013, 17:27

Güneş Enerjili Araç Yarışları - Formula G 2014 yılı teknik kurallarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

http://www.tubitak.gov.tr/sites/default ... rallar.pdf

Teknik kurallarla ilgili soru ve görüşlerinizi bu sayfadan iletebilirsiniz. Sorularınız Danışma ve Değerlendirme Kurulu'na iletilerek yine buradan yanıtlanacaktır.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen Ender Dönmez » 10 Oca 2014, 19:09

Merhabalar,

Kurallarda maksimum 1kWh batarya kapasitesi kullanılır ibaresi var.Diğer seneler gibi bu senede bu kapasitede %2 tolerans varmıdır? Bu konu hakkında bilgi alabilirmiyim.
İyi günler.
Ender Dönmez
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 08 Oca 2014, 16:06

Re: Soru ve Öneriler

Mesajgönderen BİTO » 13 Oca 2014, 10:28

Ender Dönmez yazdı:Merhabalar,

Kurallarda maksimum 1kWh batarya kapasitesi kullanılır ibaresi var.Diğer seneler gibi bu senede bu kapasitede %2 tolerans varmıdır? Bu konu hakkında bilgi alabilirmiyim.
İyi günler.


Sayın İlgili,

DDK'nın konuyla ilgili yanıtı aşağıda yer almaktadır:

Batarya paketinin toplam enerji depolama değeri 1000Wh+%1= 1010 Wh'te eşit veya küçük olmalıdır. Diğer bir ifadeyle %1'lik tolerans uygulanabilir

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen derogluali » 10 Şub 2014, 06:46

Merhabalar,

Teknik kurallardaki yerlilik kuralı gereği telemetri sistemimizi kendimiz yapmaya karar verdik, alıcı ve verici modülünü de kendimiz
mi oluşturmamız gerekiyor? (telemetri sistemimiz RF tabanlı olacaktır.)
derogluali
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 30 Ara 2013, 12:34

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen BİTO » 10 Şub 2014, 10:22

derogluali yazdı:Merhabalar,

Teknik kurallardaki yerlilik kuralı gereği telemetri sistemimizi kendimiz yapmaya karar verdik, alıcı ve verici modülünü de kendimiz
mi oluşturmamız gerekiyor? (telemetri sistemimiz RF tabanlı olacaktır.)


Sayın İlgili,

Sorunuza Danışma Kurulu'nun yanıtı aşağıda yer almaktadır:

Alıcı-verici RF modüller hazır modül olarak alınıp kullanılabilir. RF modüller ile haberleşen ve araç içi verileri toplayan elektronik kartlar takım tarafından tasarlanmalıdır.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen 33tolga » 11 Mar 2014, 23:25

geçen senelerde gördüğüm arabalar doğrultusunda rollcage zorunlu değildi fakat bu sene çok fazla değişiklik yapıldı bu yüzden zorunlu olup olmadığını tam olarak anlayamadım bu konuda yardımcı olur musunuz?

Birde arkadaşlarımın iletmemi istediği bir soru oldu biz başvuru sırasında biraz acele olarak isim yazdık bu yüzden değiştirmek istediğimiz durumda bunu yapabilmemiz mümkün mü?
33tolga
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 11 Mar 2014, 13:29

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen 33tolga » 12 Mar 2014, 00:48

Birde piller konusunda bir sorum olacaktı lityum piller kullanılabiliyor fakat buna yeni piyasaya girmeye başlamış olan LifePO4 pilini de dahil edebiliyor muyuz? Yoksa özellikle belirtilen li-po ve li-ion mu kullanılabiliyor?

Cevabınızı bekler, iyi çalışmalar dilerim.
33tolga
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 11 Mar 2014, 13:29

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen BİTO » 12 Mar 2014, 16:45

33tolga yazdı:geçen senelerde gördüğüm arabalar doğrultusunda rollcage zorunlu değildi fakat bu sene çok fazla değişiklik yapıldı bu yüzden zorunlu olup olmadığını tam olarak anlayamadım bu konuda yardımcı olur musunuz?

Birde arkadaşlarımın iletmemi istediği bir soru oldu biz başvuru sırasında biraz acele olarak isim yazdık bu yüzden değiştirmek istediğimiz durumda bunu yapabilmemiz mümkün mü?


Sayın İlgili,

Takım bilgileri başvuru tarihinden sonra değiştirilememektedir. Sadece takım kaptanı, sürücü, akademik danışmanla ilgili değişiklikleri tarafımıza bildirebilirsiniz.

Roll bar ve roll cage ile ilgili sorunuza DDK'nın vermiş olduğu yanıt aşağıdadır:

Yarışlarda rollbar ve rollcage kullanımı hep zorunluydu, Rollcage için çelik ya da metal olma zorunluluğu yoktu, yeterli mukavemeti sağladığı takdirde istenilen malzeme kullanılabiliyordu. Birçok takım karbon fiber veya bal köpük ile rollcage zorunluluğunu sağlıyordu. Yani kural vardı, bu sene de var.

Rollcage için boyanmamış, kaplamasız, dikişsiz çekme çelik boru zorunluluğu kuralı önceki senelerde vardı. Bu sene bu kural da revize oldu, mukavemeti sağlayacak her hangi bir malzeme olabilir.

Resim
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen BİTO » 12 Mar 2014, 16:48

33tolga yazdı:Birde piller konusunda bir sorum olacaktı lityum piller kullanılabiliyor fakat buna yeni piyasaya girmeye başlamış olan LifePO4 pilini de dahil edebiliyor muyuz? Yoksa özellikle belirtilen li-po ve li-ion mu kullanılabiliyor?

Cevabınızı bekler, iyi çalışmalar dilerim.


Sayın İlgili,

Sorunuza Danışma ve Değerlendirme Kurulu'nun yanıtı aşağıda yer almaktadır:

Lityum iyon pil kullanma zorunluğu yok. LiFePO kullanılabilir. İsterse takımlar lityum tabanlı pillerin dışında diğer pil çeşitlerini de kullanabilir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen derogluali » 15 Nis 2014, 22:27

Merhabalar,

Ön başvurularda belirttiğimiz araç özelliklerinde değişikliğe gitmek istiyoruz; gövde için cam elyaf kullanacağımızı belirtmiştik, şimdi karbon elyaf kullanmak istiyoruz. Bu ve bunun gibi değişiklikleri yapmamız mümkün müdür? Bu değişiklikleri yapmadan önce uymamız gerken prosedür var mıdır? İyi çalışmalar.
derogluali
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 30 Ara 2013, 12:34

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen BİTO » 16 Nis 2014, 15:07

derogluali yazdı:Merhabalar,

Ön başvurularda belirttiğimiz araç özelliklerinde değişikliğe gitmek istiyoruz; gövde için cam elyaf kullanacağımızı belirtmiştik, şimdi karbon elyaf kullanmak istiyoruz. Bu ve bunun gibi değişiklikleri yapmamız mümkün müdür? Bu değişiklikleri yapmadan önce uymamız gerken prosedür var mıdır? İyi çalışmalar.


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı şu şekildedir:

Ön başvuru formunda belirtilen özellikler, teknik kuralların içinde kalacak şekilde değiştirilebilir. Yapılan değişiklerin teknik tasarım raporunda kurallara uygunluğu DDK tarafından incelenecek.

Cam elyaf da, karbon elyaf da gövde malzemesi olarak kullanılabilir.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen itncksk » 16 Nis 2014, 15:35

Merhabalar Formula G aracımız için akü sistemimizi almış bulunduk fakat net olarak 1024 watt kapasiteye bağlı bu 1 kWh sınırına ne ölçüde sıkıntı oluşturur toleransta %1 olarak belirtilmiş fakat bu sistemler tam istenildiği şekilde üretilebilen sistemler değil bu konuda yapılabilecek birşey var mı ?
itncksk
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 04 Eki 2013, 18:28

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen BİTO » 17 Nis 2014, 09:32

itncksk yazdı:Merhabalar Formula G aracımız için akü sistemimizi almış bulunduk fakat net olarak 1024 watt kapasiteye bağlı bu 1 kWh sınırına ne ölçüde sıkıntı oluşturur toleransta %1 olarak belirtilmiş fakat bu sistemler tam istenildiği şekilde üretilebilen sistemler değil bu konuda yapılabilecek birşey var mı ?


Sayın İlgili,

Daha önce de duyurulduğu üzere tolerans sınırıyla birlikte Gormula G araçlarında kullanılabilecek maksimum batarya kapasitesi 1000+%1 =1010 Wh'dir. Bu sebeple 1024 Wh kapasiteli batarya kullanılması uygun değildir.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen 33tolga » 24 Nis 2014, 17:48

İyi günler,

Formula-G sürücüsü için lisans çıkarılacağı zaman istenen belgeler arasında ehliyet var mı ?

İyi çalışmalar.
33tolga
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 11 Mar 2014, 13:29

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen BİTO » 25 Nis 2014, 08:47

33tolga yazdı:İyi günler,

Formula-G sürücüsü için lisans çıkarılacağı zaman istenen belgeler arasında ehliyet var mı ?

İyi çalışmalar.


Sayın İlgili,

Sürücü lisansı için gerekli olan belgelerle ilgili yakında duyuru yapılacak. Sorunuzu doğrudan TOSFED'e yönelterek de öğrenebilirsiniz.

Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen derogluali » 09 May 2014, 13:47

FIA standartlarına göre derken, Homologe olarak üretilen ancak homologe tarıhı geçmiş ürünler olur mu ? yani homologasyonu geçmiş homologe ürünler. yoksa herhangi bir 4 veya 5 noktadan emnıyet kemerı uygun mudur ?
derogluali
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 30 Ara 2013, 12:34

Re: Teknik Kurallar

Mesajgönderen BİTO » 12 May 2014, 08:49

derogluali yazdı:FIA standartlarına göre derken, Homologe olarak üretilen ancak homologe tarıhı geçmiş ürünler olur mu ? yani homologasyonu geçmiş homologe ürünler. yoksa herhangi bir 4 veya 5 noktadan emnıyet kemerı uygun mudur ?


Sayın İlgili,

DDK'nın sorunuza yanıtı aşağıda yer almaktadır:

Kural; “FIA standartlarına göre dört veya beş noktadan sabitlenen emniyet kemeri kullanılması zorunludur.”

Homologe olmasına ve homolege tarihine bakılmıyor, ama her hangi bir kemer olmaz, FIA standartlarına uygun olması gerekiyor.


Saygılarımızla.
BİTO
 
Mesajlar: 1331
Kayıt: 23 Eyl 2013, 15:41

Sonraki

Dön Formula G



cron