sinan çarpan yazdı:Bizim halihazırda alıp arabada kullanacağımız gokart koltukları bunlar.Tübitağın elektromobil yarışlarına girebilecek standartlar çevçevesinde uygunmu?
aggelen yazdı:merhaba,
teknik tasarım raporundaki üretim çalışmaları hakkında tam olarak nasıl bir bilgi vermeliyiz? tasarımı bitmiş fakat daha üretimi tamamlanmamış ürünlerimiz bulunmakta.
teşekkür ederim.
VolkanAkça yazdı:Merhabalar. Eski mesajlara bakın demişsiniz ama yerlilik içim Enerji Yönetim Sistemi için bir bilgi vermeniz iyi olur bu konuda bir belirsizlik var. BMS ve motor sürücüleri zaten halihazırda var. Kalan kısımda neyin yönetimini sağlayacağız
?
VolkanAkça yazdı:Telemetri ve Enerji Yönetim Sistemi beslemesini dahili bataryadan mı yoksa ayrı bir kaynaktan mı yapacağız?
sinan çarpan yazdı:Merhabalar. Şöförü havanın sıcak olması nedeniyle giydiği özel tulumun yakıcı sıcağından ve kafasında ki kaskın bunaltıcılığından, güneş altında yarışı gerçekleştireceği için arabanın sıcağından, korumak amaçlı gerekli önlemler sürece havalandırmak maksadıyla ön ve arka camın veya sadece arka camın yarış esnasında takılmaması kural ihlali olur mu ?
ALİ OSMAN DEMİRAY yazdı:İyi Günler ;
Yarışlarda kullanılmak üzere takımlara verilecek olan H2 flow metre ( Akış Ölçer )in giriş basınç degeri kaç bardır ? Ayrıca yarışda kullanılan tüplerin çıkış bar degier 15-18 bar arsında degişmektedir. Bundan dolayı TÜBİTAK'ın temin edecegi flow metrenin giriş degeri tüpün çıkış basınç degerinden daha az olursa sorun teşkil edecektir. Böyle durumda hidrojen tüpünün çıkış basınç degerinin flow metrenin giriş basınç degerine düşürecek bir ara eleman,kit vs. gibi materyaller flow metre ile birlikte takımlara verilcek midir ?
İvedi şekilde cevaplarsanız seviniriz.
İyi çalışmlar dileriz.
elazıglı yazdı:Merhabalar.
Soru 1) Ekibimizde bulunan bir arkadaşın 12 temmuz da düğünü(abisi) var. dolayısı ile etkinliklerin tamamına katılamayacak. zellikle yarışmanın gerçekleşeceği tarihleri ve programı bildirebilirmisiniz. Haricen geleceği için şimdiden yer ayırmamız lazım. saygılar.
Soru 2) Körfez pistine ait siteye eklenen kroki üzerinde 2 tane ayrı pist görünüyor.
İlk alternatifin Ana Pist olduğunu kabul ediyoruz.Araştırarak Ana Pist uzunluğunu 1950m olarak bulduk. 30 tur atacağımıza göre yaklaşık 60km yol katedilecek. Yarış 1 saat süreceğinden aracın 60km ortalama hızda gitmesi gerekiyor.
İkinci olarak karting pisti kullanılabilir. Karting pisti için daha virajlı ve 930 m lik tur uzunluğu var. Toplamda 28 km yol katedilerek ortalma 30km hızda giden araç tasarımı ile daha ekonomik motor kullanmak ve viraj kabiliyetini arttırmak gerekiyor.
Tasarımı ve üretimi %90 oranda bitirmiş bir takım olarak, önümüzde kalan sınırlı süre içerisinde pist şartlarının kesinleşmesiyle optimizasyon çalışmalarını bitirmek istiyoruz.
hangi pistin kullanılacağını belirtirmisiniz.
metin2318 yazdı:Merhaba
teknik tasarım raporunda belirttiğimiz motorumuzu cıktıgı arızalardan dolayı kullanamıyoruz.bunun yerine farklı bi motor kullanacagz.tekrar tübitak a mail atmama gerek var mı ?
hfurkansingin yazdı:Elektromobil icin enerji ölçer bağlantı konektörü kodu helen bildirilmedi. Konu hakkinda bilgi verirmisiniz.
Dön Electromobile - Hydromobile