Eymen Yarar yazdı:Teknik kurallar ne zaman yayınlanacak ?
BurakErgun yazdı:Telemetri sisteminde haberleşme ağını oluştururken GPRS i kullanmamız gerekirse eğer bu konu da herhangi bir kısıtlama var mı ?
hbucak yazdı:Merhaba,
-Araçlarda "vites" uygulanabilirliği ve kullanılabilirliği hakkında bilgi verebilir misiniz?
-"3.1. Yerlilik" alt başlığına biraz daha açıklık getirebilir misiniz? (Yerlilikten kastımız tam olarak nedir? Yerli ürünleri satın alıp kullanmak yeterli midir yoksa ekibin ilgili başlığı muhakkak kendilerinin "üretmesi" mi gerekmektedir?)
Teşekkürler
Frky yazdı:Merhaba
Elektromobil kategorisindeki araclarda elektronik diferansiyel kullanimi zorunlumudur ? Onun yerine mekanik diferansiyel kullanabiliyormuyuz ? Telemetri sistemiyle araçtan aktarilmasi istenen bilgiler nelerdir ? Son olarak aracin dis tasarimina odul veriliyor mu ?
seçkinçakır yazdı:sayın yönetici merhaba;
Koltuk, oturma yastığı ve sırt dayanağından oluşur. Koltuk, şasiye güvenli biçimde sabitlenmiş olmalıdır.Sırt desteği düşeyle 30 dereceden büyük bir açı yapmamalıdır.Koltuk seçiminde sürücüyü saran, iki yöne savrulmaları önleyen, standart ürünlerin tercih edilmesi zorunludur. Ekte verilen örnek resimleri kontrol ediniz.
Yarış koltuğu standartlarında olmayan ancak güvenlik şartlarını sağlayan koltuk kullanılması durumunda takımlara verilen yarış ödeneğinin etkin kullanılamaması sebebiyle bir turluk ceza puanı uygulanacaktır
Araç alt gövdesinin koltuk şeklinde şekillendirilmesi ile oluşturulan koltuk düzenekler kabul edilmeyecektir.Harici bir koltuk zorunludur.
yukarıdaki kural hidromobil 2015 teknik kurallarından bir maddedir.
Koltuk, oturma yastığı ve sırt dayanağından oluşur. Koltuk, şasiye güvenli biçimde sabitlenmiş olmalıdır. Sırt desteği düşeyle 30 dereceden büyük bir açı yapmamalıdır. Koltuk seçiminde yarış sporlarında kullanılan sürücüyü saran, iki yöne savrulmaları önleyen, standart ürünlerin tercih edilmesi zorunludur. Ekte verilen örnek resimleri kontrol ediniz.
Bu kural ise hidromobil 2014 kurallarından bir maddedir.
bu sene yapılan yarışlarda bazı takımların sırt desteği olan 30 derece kuralına fotoğraf görsellerinden ve yarış alanındaki gözlemlerimizden uymadığını gördük. Bu kuralın dışına çıkarak sürücünün düşeyle 30 derecen büyük bir açıyla araca oturtmak aracın kesit alanını azaltmakta ve aracın sürünme katsayısına (cd) doğrudan etki etmektedir.Buda aracın enerji sarfiyatını azaltmaktadır.Kural 2014 yılında ve 2015 yılında aynı içeriktedir.Ancak yazın bu ekiplere herhangi bir cezai işlem uygulanmadığından dolayı aynı esnekliğin bu seneki yarışlarda da gösterip göstermeyeceğinizi merak etmekteyiz.Önümüzdeki yarışlarda da bu kuralı göz ardı edilecekse yeni tasarladığımız aracta pilotun pozisyonunu kendimizin öngördüğü şekilde belirlemek istiyoruz.
Şekil 7-f Rollcage olarak bal-peteği (honeycomb) gövde kabul edilmeyecektir. Aracın içinden kurallara uygun ayrı bir profil kullanılması istenmektedir.
Bu kuralda ise aracın hiç bir bölgesinde bal peteği kullanılmayacaktır; demek mi istiyorsunuz. Pilotun güvenliği için kabini ayriyetten profillerden kafese alıp, aracın üretiminde bal peteği kulanılanılabilir mi demek istiyorsunuz.
Sizlerden bu konular hakkında ivedilikle cevap beklemekteyiz.
İlgilendiğiniz için teşekkür ederim.
seçkinçakır yazdı:yarış kurallarında koltuğun Fia onaylı olması durumuyla ilgili bir bilgi yer almamaktadır. Bu durum diğer takımlarla yarış haftasında problemler yaşanmasına neden olacaktır diye düşünüyorum. Kurallarda Kask, Yarış tulumu, eldiven, ayakkabı, emniyet kemerinde Fia onaylı olması istenmekte. http://www.sparco.com.tr/urun/ergo-s-ya ... ?CatId=156 linkindeki Fia onaylı sparco koltuk ~1500 lira civarındadır. Linkteki koltuğun bire birini yapabiliyoruz. Fia onayı kurallarda olmadığı için teknik kurallardaki uygulaması ve yaptırımı nasıl olacak.
seçkinçakır yazdı:Cevaplarınız için teşekkür ederiz. Ancak önemli bir nokta daha var.Kurallardaki koltuk ve dolayısıyla oturuş pozisyonuna uymamanın cezası 1 tur olarak gözüküyor.Sürücü için kurallardaki 30 dereceye uymayıp daha yatay yarış pozisyonu belirlemek 10 turluk yarış üzerinden hesapladığımız zaman, verilen 1 turluk cezanın hiç bir yaptırımı olmuyor. kurala uymayıp 1 turluk ceza almak daha avantajlı bir durum oluştuyor.
derogluali yazdı:Merhabalar,
Yerli statüsünde yapacağımız telemetri sisteminde, araç içerisindeki verilerin toplanması ve gerekli hesapların yapılmasını kendimizin hazırlayacağı bir PIC devresiyle sağlayacağız ancak bilgilerin sürücü önüne ve yer ekibine aktarılmasını GSM modüllü bir tablet ile sağlamak istiyoruz. Geçtiğimiz yıl hazır RF modülle kullanabiliyorduk, RF modül yerine bu yıl GSM modüllü bi tablet kullanmamız yerlilik için yeterli olacak mıdır ?
Saygılarımla.
BİTO04 yazdı:hbucak yazdı:Merhaba,
-Araçlarda "vites" uygulanabilirliği ve kullanılabilirliği hakkında bilgi verebilir misiniz?
-"3.1. Yerlilik" alt başlığına biraz daha açıklık getirebilir misiniz? (Yerlilikten kastımız tam olarak nedir? Yerli ürünleri satın alıp kullanmak yeterli midir yoksa ekibin ilgili başlığı muhakkak kendilerinin "üretmesi" mi gerekmektedir?)
Teşekkürler
Sayın İlgili,
Danışma ve Değerlendirme Kurulu'nun sorunuza verdiği yanıt aşağıdadır:
-İsteyen takım araç hızını vites ile kademeli olarak kontrol edebilir, yani vites (şanzıman) kullanımı serbesttir.
-Yerlilik kuralı, madde 3.1’de belirtilen alt parçalardan en az iki tanesinin, teknik tasarım raporunun ilgili başlığında istenilen ayrıntıda tasarlanıp, üretilmesi veya ürettirilmesi zorunluluğudur. Yerli ürünlerin satın alınıp kullanması yerlilik şartını sağlamaz. Tasarlanan bir devre veya motor başka bir firmaya ürettirilebilir, üniversitenin kendi imkanları ile üretim yapması gerekmiyor. Tasarım detaylarının teknik raporda ayrıntısı ile verilmesi zorunludur.
Saygılarımızla.
Dön Electromobile - Hydromobile